Wel vrijgezellenavond, niet op bruiloft zelf...

23-04-2017 23:11 130 berichten
Gisteren heb ik van een kennis haar vrijgezellenavond gevierd. We zijn sushi wezen eten, wezen bowlen en op stap geweest. Dit heeft mij toch wel zo'n 85 euro gekost. Helemaal prima natuurlijk maar nu hoorde ik gisteren dat de uitnodigingen al verstuurd waren en dat ze het klein hielden. Alleen familie en goede vrienden en ik hoor daar dus niet bij... Een vriendin van haar wist ook dat ik niet uitgenodigd was (ook nog eens als enige van die groep) en dat vertelde ze ook gisteren toen we in het busje zaten naar het restaurant. Zij wist dit al ruim van te voren maar heeft mij wel dus gevraagd om mee te gaan. Ik ging er eigenlijk vanuit dat als je iemand uitnodigd op je vrijgezellenavond je ook gewoon naar de bruiloft zelf mag. Of iig naar het feest. Ik voelde mij toch lichtelijk even kut toen ik dit hoorde. Ik heb ook voor haar betaald en zelfs nog dingen geregeld voor de vrijgezellenavond enzo en tsja. We hadden ook allemaal geld uitgelegd voor die avond en onder het eten verstond ik iets niet goed wbt het geld en ik vroeg of we na het eten en bowlen het overige geld terug kregen en ieder voor zich drankjes zou kopen tijdens het stappen. Aangezien er een paar cocktails wilde en er 2 zwangere bij waren die aan de fris gingen. Dat scheelt dan natuurlijk best veel in geld en ik kon mij voorstellen dat die 2 dames dat verschil teveel vonden. Ze hadden daar dus wel mee ingestemd maar dat had ik dus niet gehoord. Toen ik dat zei riep mijn kennis / de bruid en snauwde tegen mij 'nou doe niet zo pinnig' Echt... de hele avond wordt voor haar betaald door oa mij en zei noemt mij pinnig? En als ik iets niet ben is het dwt wel. Die opmerking raakte mij echt en ook omdat ik niet naar haar feest mag komen. We waren met 9 personen en ik voelde mij op een gegeven moment (en nu nog steeds) echt een opvulling van die avond en goed voor het betalen zodat de rest minder voor de bruid hoefde te betalen. Het zit mij gewoon echt niet lekker en een soort van gebruikt. Als ik van te voren ook wist dat ik niet uitgenodigd was was ik gisteren ook echt niet gegaan. Want waarom wel mee naar een vrijgezellenavond maar niet welkom zijn op de dag zelf? Overdrijf ik nu of waren jullie als jullie dit van te voren wisten wel mee gegaan met haar vrijgezellenavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou uberhaupt niet naar het vrijgezellenfeest van een kennis gaan.

Overigens voorstellen om drankjes met stappen zelf te betalen 'omdat dat fijner is voor de zwangeren' vind ik ook een beetje lame. Zeg dan gewoon dat je dat zelf prettiger vind ivm klein budget, want dat is wat ik er uit proef, dat je dat vooral zelf naar vind (wat ik me goed voor kan stellen overigens)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mij er ook rot door voelen. Maar je weet nu wel wat je aan die dames hebt....
quote:La-di-da schreef op 23 april 2017 @ 23:26:

Ik weet trouwens dat die vriendin het clubje bij elkaar heeft gezocht samen met de moeder. De bruid wist nog voor het versturen van de uitnodigingen wie er op haar vrijgezellenavond kwamen.



Pfff ...

Dan zou ik de boel dus echt laten doodbloeden.

Geen woorden aan vuilmaken.



Ik hoop dat het feestje toch een beetje leuk was.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
quote:La-di-da schreef op 23 april 2017 @ 23:27:

blijfgewoonbianca ik had het geld nog niet gegeven maar we waren al bijna op locatie en zaten samen in een taxibusje. Daarom ben ik gebleven.Je durfde niet weg? het was te ver weg ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:TinyBel schreef op 23 april 2017 @ 23:25:

[...]





Hier in mijn omgeving dus niet.



Hier organiseert je zus of je getuige zoiets en blijft alles geheim tot een week of wat vooraf.

En zelfs dan krijg je dus enkel datum en uur te horen en waar je moet klaarstaan.



Ik was zelfs niet zeker dat ik een vrijgezellen zou krijgen.

Het lijstje aan "vrienden" is hier namelijk nogal kort.

En de band met mijn zus is niet geweldig.Ik snap überhaupt niet waarom je zo'n feestje zou willen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je helemaal wat betreft uitnodiging feestje. Hele vreemde gang van zaken. ik zou dot dan ook persoonlijk aangeven bij diegene die alles georganiseerd heeft.
Alle reacties Link kopieren
quote:MoirenPhae schreef op 23 april 2017 @ 23:30:

[...]



Ik snap überhaupt niet waarom je zo'n feestje zou willen.Snap ik echt ook niks van.
Alle reacties Link kopieren
Je overdrijft zeker niet, wat vervelend TO. Ik kan me voorstellen dat je achteraf gezien liever niet mee was gegaan.



Zo te lezen ook niet echt een fijne groep kennissen/vriendinnen. Echt, je bent meer waard dan dit. Ik zou voor de toekomst voor de eer bedanken en hen voortaan links laten liggen.
quote:R-Woman schreef op 23 april 2017 @ 23:28:

Ik zou uberhaupt niet naar het vrijgezellenfeest van een kennis gaan.

Overigens voorstellen om drankjes met stappen zelf te betalen 'omdat dat fijner is voor de zwangeren' vind ik ook een beetje lame. Zeg dan gewoon dat je dat zelf prettiger vind ivm klein budget, want dat is wat ik er uit proef, dat je dat vooral zelf naar vind (wat ik me goed voor kan stellen overigens)Nee helemaal niet. Het was druk in dat restaurant en ik verstond het niet goed. Ik verstond dat ze die vraag wilde stellen aan de zwangere. Maar ze vertelde juist dat die zwangere hadden ingestemd. Ik herhaalde meer die (wat ik dus dacht) die vraag van haar en toen kreeg ik dus die snauw van de bruid. Beetje warrige uitleg maar hopelijk snap je 'm ;)
Alle reacties Link kopieren
och de een gebruikt het woord kennis de ander vriendin en eigenlijk bedoelen ze hetzelfde. Maar ik zou er verder zelfs geen felicitatiekaart meer aan wagen als ze trouwt. Gewoon niks meer laten horen, Als ze wil weten waarom niet, laat ze dat zelf maar vragen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:TinyBel schreef op 23 april 2017 @ 23:28:

[...]





Pfff ...

Dan zou ik de boel dus echt laten doodbloeden.

Geen woorden aan vuilmaken.



Ik hoop dat het feestje toch een beetje leuk was.Dit idd. Niet leuk, zeg.
quote:nlies schreef op 23 april 2017 @ 23:33:

och de een gebruikt het woord kennis de ander vriendin en eigenlijk bedoelen ze hetzelfde. Maar ik zou er verder zelfs geen felicitatiekaart meer aan wagen als ze trouwt. Gewoon niks meer laten horen, Als ze wil weten waarom niet, laat ze dat zelf maar vragen



Die kaart zou ik eventueel nog sturen. (Al zou ik er eventueel een gratis e-versie van maken.)

Maar haar cadeau ... dat heeft ze toch écht gisteren al gehad.
Alle reacties Link kopieren
Stom!
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik heb het opzich wel leuk gehad maar ik voelde mij af en toe wel het buitenbeentje. Ik kan dat opzich normaal gezien wel handelen maar ik trok mezelf nu onbewust wel terug zo nu en dan. Het was al laat, de locatie was 30 minuten van mijn huis verwijderd en we gingen dus samen in het busje weer naar huis. Vandaar dat ik ben gebleven.
Nou een kaart dat kan ze ook vergeten sorry..
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 23 april 2017 @ 23:33:

och de een gebruikt het woord kennis de ander vriendin en eigenlijk bedoelen ze hetzelfde. Maar ik zou er verder zelfs geen felicitatiekaart meer aan wagen als ze trouwt. Gewoon niks meer laten horen, Als ze wil weten waarom niet, laat ze dat zelf maar vragenDit. Wat een trut zeg.
Nee, zeker niet normaal. Vind het ronduit onbeschoft eigenlijk.



Ik kan me voorstellen dat je je overrompeld voelde op dat moment en ja, je zit nu eenmaal in dat busje. Toch had ik misschien wel mijn man gebeld om opgehaald te worden. Het zou geloof ik mijn eer te na zijn, en écht te duur.
Stomme situatie. Dan ben je toch nog een boel geld kwijt voor iets dat niet echt je eigen keus is.



Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, gaandeweg de dag kwam ik erachter dat ik de enige was die alleen op de receptie welkom was (ik dacht dat ze het klein wilden houden, maar er was ook een dienst en diner en feest enzovoorts). Voor de activiteit was een specifiek aantal deelnemers nodig, ik was blijkbaar degene die hielp om dat aantal te halen. Die receptie heb ik overgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
quote:La-di-da schreef op 23 april 2017 @ 23:37:

Ik heb het opzich wel leuk gehad maar ik voelde mij af en toe wel het buitenbeentje. Ik kan dat opzich normaal gezien wel handelen maar ik trok mezelf nu onbewust wel terug zo nu en dan. Het was al laat, de locatie was 30 minuten van mijn huis verwijderd en we gingen dus samen in het busje weer naar huis. Vandaar dat ik ben gebleven.



Logisch toch? De hele situatie overviel je ook nog eens. Ik zou van minder even geen oplossing weten/mijn eigen assertieve zelf naar boven weten te halen.



Joh, het is jammer van de centen maar laat het los. Die troela is geen moment van je tijd meer waard.
Alle reacties Link kopieren
@Dogfish: ik zou zonder cadeau gegaan zijn en het op een zuipen gezet hebben
quote:DogFish schreef op 23 april 2017 @ 23:48:

Stomme situatie. Dan ben je toch nog een boel geld kwijt voor iets dat niet echt je eigen keus is.



Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, gaandeweg de dag kwam ik erachter dat ik de enige was die alleen op de receptie welkom was (ik dacht dat ze het klein wilden houden, maar er was ook een dienst en diner en feest enzovoorts). Voor de activiteit was een specifiek aantal deelnemers nodig, ik was blijkbaar degene die hielp om dat aantal te halen. Die receptie heb ik overgeslagen.

Wat laten die mensen zich kennen zeg.

Wat maakt 1 gast meer of minder op je feest nou uit?



Dat zonder cadeau naar de receptie en het op een zuipen zetten is wel een goeie

Maar inderdaad lekker de eer aan jezelf houden kan ook.
La-di-da misschien kun je naar binnen sneaken in het gemeentehuis en als ze dan vragen of er iemand bezwaar heeft spring je overeind en roep je iets.

Kinderachtige meiden zeg, bah, echt basisschool gedoe dit. Ver boven gaan staan!
quote:-Suze- schreef op 23 april 2017 @ 23:50:

@Dogfish: ik zou zonder cadeau gegaan zijn en het op een zuipen gezet hebben



Ik heb de avond van het vrijgezellenfeest de hele pot al leeggedronken

Alle reacties Link kopieren
Heel goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven