Wel vrijgezellenavond, niet op bruiloft zelf...

23-04-2017 23:11 130 berichten
Gisteren heb ik van een kennis haar vrijgezellenavond gevierd. We zijn sushi wezen eten, wezen bowlen en op stap geweest. Dit heeft mij toch wel zo'n 85 euro gekost. Helemaal prima natuurlijk maar nu hoorde ik gisteren dat de uitnodigingen al verstuurd waren en dat ze het klein hielden. Alleen familie en goede vrienden en ik hoor daar dus niet bij... Een vriendin van haar wist ook dat ik niet uitgenodigd was (ook nog eens als enige van die groep) en dat vertelde ze ook gisteren toen we in het busje zaten naar het restaurant. Zij wist dit al ruim van te voren maar heeft mij wel dus gevraagd om mee te gaan. Ik ging er eigenlijk vanuit dat als je iemand uitnodigd op je vrijgezellenavond je ook gewoon naar de bruiloft zelf mag. Of iig naar het feest. Ik voelde mij toch lichtelijk even kut toen ik dit hoorde. Ik heb ook voor haar betaald en zelfs nog dingen geregeld voor de vrijgezellenavond enzo en tsja. We hadden ook allemaal geld uitgelegd voor die avond en onder het eten verstond ik iets niet goed wbt het geld en ik vroeg of we na het eten en bowlen het overige geld terug kregen en ieder voor zich drankjes zou kopen tijdens het stappen. Aangezien er een paar cocktails wilde en er 2 zwangere bij waren die aan de fris gingen. Dat scheelt dan natuurlijk best veel in geld en ik kon mij voorstellen dat die 2 dames dat verschil teveel vonden. Ze hadden daar dus wel mee ingestemd maar dat had ik dus niet gehoord. Toen ik dat zei riep mijn kennis / de bruid en snauwde tegen mij 'nou doe niet zo pinnig' Echt... de hele avond wordt voor haar betaald door oa mij en zei noemt mij pinnig? En als ik iets niet ben is het dwt wel. Die opmerking raakte mij echt en ook omdat ik niet naar haar feest mag komen. We waren met 9 personen en ik voelde mij op een gegeven moment (en nu nog steeds) echt een opvulling van die avond en goed voor het betalen zodat de rest minder voor de bruid hoefde te betalen. Het zit mij gewoon echt niet lekker en een soort van gebruikt. Als ik van te voren ook wist dat ik niet uitgenodigd was was ik gisteren ook echt niet gegaan. Want waarom wel mee naar een vrijgezellenavond maar niet welkom zijn op de dag zelf? Overdrijf ik nu of waren jullie als jullie dit van te voren wisten wel mee gegaan met haar vrijgezellenavond?
Alle reacties Link kopieren
Mensen die weggegaan zouden zijn: meestal betaal je van te voren dus ik zou ook niet zomaar 85 euro door de wc spoelen. Dan maar lekker veel eten en drinken en je centen eruit halen.



Overigens wordt een vrijgezellenfeest vaak niet heel ver van te voren georganiseerd, dus eigenlijk had er wel al een belletje moeten gaan rinkelen waar die uitnodiging bleef.



Maar snap wel dat het lullig voelt hoor. Dat ongemakkelijk maken door te vragen waar de uitnodiging blijft is een goeie, maar nu te laat. Ik zou nu niks meer van me laten horen (ook geen kaart) en als ze zelf contact opneemt, dan vertel maar wat er aan de hand is.
quote:MinionX schreef op 24 april 2017 @ 01:19:

Mischien komt de uitnodiging nog? Dat de bruid zich bedenkt en je alsnog uitnodigd?Dat is zo mogelijk nog erger.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsLady schreef op 24 april 2017 @ 00:45:

Ik zou de bruid daar wel nog op aanspreken. Je hebt toch niets meer te verliezen. Die uitnodiging heb je al niet en hoogstens raak je het contact kwijt. Zij mag best weten wat haar actie voor gevolgen heeft op iemand.Dit. Wat misselijk zeg
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de bruid dit topic laten lezen.
Maar ben je een echte vriendin of meer een kennis?



Sorry als je dat al had beantwoord, zie nu dat er meer blz zijn,
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 24 april 2017 @ 00:55:

Ik heb ook ervaring met zo'n soort situatie, alleen dat was een feestje waarbij bruid en organisator van vrijgezellenfeest niet wisten dat het ongebruikelijk was om mensen die niet op de gastenlijst van de bruiloft staan uit te nodigen. Is ze niet kwalijk genomen omdat het in oprechte onschuld gebeurde en dus ook voor het feestje begon duidelijk was, dus de genodigden kwamen gewoon en vonden het alsnog gezellig.



Maar zo'n achterbakse manier van doen zou ik ook heel gauw klaar mee zijn.Toch snap ik dit niet. Hoe kan iemand wel vriendin genoeg zijn voor vrijgezellenfeest en niet voor bruiloft? Of trouwden ze echt heel ieniemienie klein? Ik vind het heel raar...
quote:MrsLady schreef op 24 april 2017 @ 00:45:

Ik zou de bruid daar wel nog op aanspreken. Je hebt toch niets meer te verliezen. Die uitnodiging heb je al niet en hoogstens raak je het contact kwijt. Zij mag best weten wat haar actie voor gevolgen heeft op iemand.Eens en zo kan je voor jezelf ook het rot gevoel weg poetsen. Wat een rare gang van zaken en rot voor jou om daar zo achter te komen op de dag zelf.
quote:R-Woman schreef op 24 april 2017 @ 07:55:

[...]



Toch snap ik dit niet. Hoe kan iemand wel vriendin genoeg zijn voor vrijgezellenfeest en niet voor bruiloft? Of trouwden ze echt heel ieniemienie klein? Ik vind het heel raar...Ja trouwden klein. Waren ook nog erg jong, weinig geld enzo.
Alle reacties Link kopieren
De bruid hierover op aan spreken, vandaag nog.

Was je er voor de zaal vulling?

Ik vind het respectloos van deze dame, evenals die griet die hiervan op de hoogte was.

Daarbij, was ik alsnog weggeaan bij het horen van deze informatie.
Stuur haar een uitnodiging voor je verjaardag met een wensenlijst. NIet dat je het met haar viert, maar ze mag wel een cadeautje komen brengen.
Alle reacties Link kopieren
Wat rot la-di-da! Het siert je dat je de eer aan jezelf hebt gehouden en gewoon bent gebleven maar ik kan me voorstellen dat het je echt een nare nasmaak geeft!



Ik heb zelf wel eens meegemaakt dat ik voor het vrijgezellenfeest was uitgenodigd en op de bruiloft alleen voor het feest 's avonds en dat vond ik ook al heel vervelend, te meer omdat het een jeugdvriendin was en ik het echt niet zag aankomen dat ik er overdag niet bij mocht zijn. Naar het vrijgezellenfeest ben ik niet gegaan maar dat kwam ook omdat we mijn zoontjes verjaardag vierde en de vriendschap is daarna ook wel bekoeld. Ik spreek haar nog heel af en toe. Ik heb haar er nooit meer op aangesproken omdat ik destijds andere dingen aan mijn hoofd had maar misschien was het wel beter geweest om het met haar te bespreken. Ben jij van plan om het nog met haar te bespreken?
Ik zou denk ik ook niet gelijk op hebben gestaan en weg zijn gegaan.Ik denk dat je eerst helemaal overrompeld ben en denkt wtf.Dan de avond uitzitten.



Wel zou ik het een stoere actie vinden om inderdaad gewoon op te staan en weg te lopen.



Ik zou ook niks meer van me laten horen.Of een app.Zou er iig geen geld meer aan verspillen.Zelfs 5 cent zou mij na zo n streek al teveel voor zo n iemand zijn

Het klinkt ook idd als zaalvulling.
quote:MoirenPhae schreef op 23 april 2017 @ 23:30:

[...]



Ik snap überhaupt niet waarom je zo'n feestje zou willen.



Ik wou ook geen vrijgezellenfeest. Tot ik er door overvallen werd en mijn aanstaande en zus samen een gastenlijst en feestje hadden bekokstoofd. Toen was het best leuk! Maar ik had dus geen enkele invloed op wie er uitgenodigd waren (was ook niet nodig, mijn zus en man kennen mij goed genoeg om dat zelf te bedenken, zeker in combinatie met de genodigdenlijst die toen al klaar was).



Ik vind dit echt een min verhaal. Vooral als je de enige bent van de 9 (negen?! Zo klein wordt de bruiloft dus ook weer niet gehouden) aanwezigen op het feest die niet op de bruiloft komt.
Ik moet zeggen dat ik zelf niet zoveel gevoel heb bij het wel of niet uitgenodigd worden voor een bruiloft of vrijgezellenfeestje als sommigen hier. Ik zou best naar een vrijgezellenfeest gaan en niet naar de bruiloft, als het niet zo overdadig geprijsd is als de meeste vrijgezellenfeestjes tegenwoordig zijn en als ik het van tevoren zou weten. Ik zie het probleem niet.



Wij hebben zelf onze bruiloft klein gevierd en dan waren er ook mensen teleurgesteld dat ze niet 'mochten' komen, ik heb dat sentiment nooit zo begrepen (maar goed, ik hou niet van feesten, vandaar dat ik niet wilde dat mijn bruiloft er een werd ) en ik vind bruiloften meestal niet zo heel leuk duurt lang en je moet vaak wachten enzo en je zit met allemaal mensen die je niet kent en waar je weinig mee hebt, brr.



Ik heb altijd meer problemen met de kosten van dat soort dingen. Vrijgezellenfeestjes van €100 en dan moet je nog een jurk in de juiste themakleur en een cadeau voor het bruidspaar, babyshowers worden hier ook steeds absurder geprijsd (laatst een uitnodiging voor een die €65 pp ging kosten ).



Voor €25 wil ik best een avondje gezellig uit met een leuke bruid die me niet op haar bruiloft wil, vieren we het zo, ook goed 't is jouw feestje.

€90 vind ik eigenlijk al te duur voor het vrijgezellenfeest van m'n zusje.



Ik vind die bedragen tegenwoordig echt zo absurd. Mijn eigen vrijgezellenfeestje was geloof ik €20 pp en mijn babyshower €5 en die waren hartstikke leuk. Waarom moet het allemaal zo duur? Ik snap dat echt niet.



En om dan zoals TO €85 te mogen dokken voor iemand die je gewoon bedondert en die je niet eens op haar bruiloft wil, daarvan zou ik wel boos worden. Je mag het vieren hoe jij het wil, maar doe het dan wel in alle openheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou de bruid toch een berichtje sturen dat er iets mis is gegaan met de uitnodiging want je hebt die van jou nog niet ontvangen, en aangezien je op het vrijgezellenfeest was uitgenodigd heb je de dag van de bruiloft alvast vrij gevraagd, dus je wilt nu wel graag weten hoe laat je waar wordt verwacht en zo.



Ik ben 1x op een vrijgezellenfeestje geweest waarbij we (als vriendengroep) niet op de bruiloft waren uitgenodigd, zij trouwden klein en vierden het alleen met ouders, zussen + aanhang en 1 stel vrienden. En dat was prima, wij vonden dat ze net als alle andere vriendinnen toch een vrijgezellenfeestje hoorde te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:La-di-da schreef op 23 april 2017 @ 23:26:

Ik weet trouwens dat die vriendin het clubje bij elkaar heeft gezocht samen met de moeder. De bruid wist nog voor het versturen van de uitnodigingen wie er op haar vrijgezellenavond kwamen.



Als je wordt uitgenodigd op een vrijgezellenfeestje ga je natuurlijk want het is leuk dat je uitgenodigd bent.

En dan ga je er ook vanuit dat je ook voor het feest uitgenodigd bent.



De bruid en de organisatie hebben raar gehandeld, ik zou ook gekwetst zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:orleander schreef op 24 april 2017 @ 09:03:

[...]





Als je wordt uitgenodigd op een vrijgezellenfeestje ga je natuurlijk want het is leuk dat je uitgenodigd bent.

En dan ga je er ook vanuit dat je ook voor het feest uitgenodigd bent.



De bruid en de organisatie hebben raar gehandeld, ik zou ook gekwetst zijn.+1.... weet ook niet wat ik zou doen, maar ik zou het er niet bij laten zitten. Ik denk dat ik bij de organiserende vriendin en de bruid zou navragen wat de motivatie is geweest waarom ik uitgenodigd was en laten merken dat ik hier geen goed gevoel aan over heb gehouden.
quote:Jillian76 schreef op 24 april 2017 @ 09:10:

[...]





+1.... weet ook niet wat ik zou doen, maar ik zou het er niet bij laten zitten. Ik denk dat ik bij de organiserende vriendin en de bruid zou navragen wat de motivatie is geweest waarom ik uitgenodigd was en laten merken dat ik hier geen goed gevoel aan over heb gehouden.



Zou ik ook doen.

Ik zou niet eens meer naar die bruiloft willen maar het ook niet zomaar laten gebeuren.
quote:lux. schreef op 24 april 2017 @ 08:40:

Ik moet zeggen dat ik zelf niet zoveel gevoel heb bij het wel of niet uitgenodigd worden voor een bruiloft of vrijgezellenfeestje als sommigen hier. Ik zou best naar een vrijgezellenfeest gaan en niet naar de bruiloft, als het niet zo overdadig geprijsd is als de meeste vrijgezellenfeestjes tegenwoordig zijn en als ik het van tevoren zou weten. Ik zie het probleem niet.



Wij hebben zelf onze bruiloft klein gevierd en dan waren er ook mensen teleurgesteld dat ze niet 'mochten' komen, ik heb dat sentiment nooit zo begrepen (maar goed, ik hou niet van feesten, vandaar dat ik niet wilde dat mijn bruiloft er een werd ) en ik vind bruiloften meestal niet zo heel leuk duurt lang en je moet vaak wachten enzo en je zit met allemaal mensen die je niet kent en waar je weinig mee hebt, brr.



Ik heb altijd meer problemen met de kosten van dat soort dingen. Vrijgezellenfeestjes van €100 en dan moet je nog een jurk in de juiste themakleur en een cadeau voor het bruidspaar, babyshowers worden hier ook steeds absurder geprijsd (laatst een uitnodiging voor een die €65 pp ging kosten ).



Voor €25 wil ik best een avondje gezellig uit met een leuke bruid die me niet op haar bruiloft wil, vieren we het zo, ook goed 't is jouw feestje.

€90 vind ik eigenlijk al te duur voor het vrijgezellenfeest van m'n zusje.



Ik vind die bedragen tegenwoordig echt zo absurd. Mijn eigen vrijgezellenfeestje was geloof ik €20 pp en mijn babyshower €5 en die waren hartstikke leuk. Waarom moet het allemaal zo duur? Ik snap dat echt niet.



En om dan zoals TO €85 te mogen dokken voor iemand die je gewoon bedondert en die je niet eens op haar bruiloft wil, daarvan zou ik wel boos worden. Je mag het vieren hoe jij het wil, maar doe het dan wel in alle openheid.Helemaal mee eens. Al een aantal vrijgezellenfeesten gehad en wat een onzin zeg. Klap met geld voor een dag met een groepje bij elkaar geraapte vrouwen die overwegend uitgenodigd worden uit verplichting. Activiteiten die niemand echt leuk vindt maar op een vrijgezellenfeest opeens wel leuk zijn (workshop sieraden maken bijvoorbeeld). Dan de bruiloft waar ook de helft van de gastenlijst is ontstaan uit verplichting. "Stukjes" (de horror) en vooral lange lange dagen die eigenlijk alleen het bruidspaar leuk vindt en misschien hier en daar een ouder die blij is dat hun zoon/dochter zich aan de sociale conventies houdt.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje to, wat stom! Ik zou zelf ook nog verhaal halen hoor. Dit zou bij mij blijven knagen.
quote:Jillian76 schreef op 24 april 2017 @ 09:10:

[...]





+1.... weet ook niet wat ik zou doen, maar ik zou het er niet bij laten zitten. Ik denk dat ik bij de organiserende vriendin en de bruid zou navragen wat de motivatie is geweest waarom ik uitgenodigd was en laten merken dat ik hier geen goed gevoel aan over heb gehouden.Dit zou ik ook doen , vind dit akkefietje aardig de grenzen van net fatsoen overschrijden .
Alle reacties Link kopieren
quote:_Marana_ schreef op 24 april 2017 @ 08:54:

Ik zou de bruid toch een berichtje sturen dat er iets mis is gegaan met de uitnodiging want je hebt die van jou nog niet ontvangen, en aangezien je op het vrijgezellenfeest was uitgenodigd heb je de dag van de bruiloft alvast vrij gevraagd, dus je wilt nu wel graag weten hoe laat je waar wordt verwacht en zo.



Ik ben 1x op een vrijgezellenfeestje geweest waarbij we (als vriendengroep) niet op de bruiloft waren uitgenodigd, zij trouwden klein en vierden het alleen met ouders, zussen + aanhang en 1 stel vrienden. En dat was prima, wij vonden dat ze net als alle andere vriendinnen toch een vrijgezellenfeestje hoorde te krijgen.En dan als die uitnodiging toch komt. Dag tevoren afzeggen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:TinyBel schreef op 23 april 2017 @ 23:15:

Ik zou overigens niet zo zeer in de bruid teleur gesteld zijn. (Die weet vaak niet wie er uitgenodigd wordt op de vrijgezellen.)

Wel in al die anderen die blijkbaar van tevoren wisten dat je niet uitgenodigd bent op 't huwelijk.



Ik heb nu 2 vrijgezellen georganiseerd en ga zelf trouwen en ik heb altijd een lijstje doorgekregen van mensen die erbij moesten zijn en heb dat nu ook zelf gedaan. Juist om dit soort dingen te kunnen voorkomen.



Ik viind dit echt niet kunnen overigens. Zeker nog een snauw krijgen ook. Ik zou hier ook wel wat van zeggen tegen de bruid (gezien die toch neem ik aan de lijst heeft gemaakt) maar ook getuige/ceremoniemeester/organisatie. Die wisten dit blijkbaar al.

Schandalige manier van doen dit.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is een vrijgezellenfeest in principe bedoeld voor de vrouwelijke gasten van jouw generatie (dus niet je moeder of schoonmoeder) die je het meest nabij staan. Die komen dus per definitie ook op je bruiloft, zelfs als daggast. Dus je (schoon)zussen, nichten waar je hecht mee bent en zeer goede vriendinnen.

Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op, maar ik begrijp dat je er pas ter plekke achter kwam dat je niet uitgenodigd was, anders had je nog vriendelijke kunnen bedanken. Wat moet jij je vervelend hebben gevoeld op dat moment dat je het hoorde. Ik zou denk ik op zo'n moment ook zodanig met stomheid zijn geslagen, dat ik toch gebleven was en achteraf bedenken wat ik had moeten doen om de eer aan mezelf te houden.

Blijkbaar wisten de overigen wel dat je niet was uitgenodigd, dus die hadden jou nooit me moeten vragen. Als je geen daggast bent hoor je per definitie niet to de inner circle en dus niet op dat vrijgezellenfeest.

Ik zou trouwens wel een kaart sturen horen hoor, liefst met een bos bloemen erbij waarbij je ze een geweldige dag toe wenst. Laat ze zich maar lekker schuldig voelen. Daarna trouwens wel deze vriendschap dood laten bloeden, rare mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 24 april 2017 @ 11:26:

[...]





En dan als die uitnodiging toch komt. Dag tevoren afzeggen?Ja

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven