Welke keuze is het best om te maken

30-07-2015 13:43 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey mensen,



Een tijd geleden heb ik de persoon waar ik verliefd op was uitgevraagd, soort van. Toen praten we al een week / 1,5 week niet meer met elkaar (dit ging via messenger ). Nu heb ik geprobeerd haar uit me hoofd te zetten, door dingen te doen met vrienden, muziek te luisteren, ontspannen, etc . Maar ik denk dan nog steeds aan haar. Ik probeerde de gedachte altijd zo snel mogelijk mijn hoofd uit te zetten. Het is eigenlijk nooit gelukt om haar uit me hoofd te zetten (denk dat ze een hele goede indruk heeft achtergelaten). Andere kant wil ik het ook best nog is proberen, vandaar de keuze : laten gaan of opnieuw proberen.



Opnieuw proberen

Ze zeggen altijd: De aanhouder wint.

Zij en ik gaan beide niet heel veel naar disco's toe, meer bij vrienden zitten en daar plezier hebben.

Dus daar zal ik haar niet vinden. Wel in de winkel waar ze werkt, en in de trein op weg naar school.

We gaan aankomend jaar beide naar dezelfde school , en we wonen ongeveer in het zelfde dorp en er is maar 1 trein die richting de stad gaat. Dus de kans is er dat ik haar in de trein tegen kom.

Maar hoe pak ik dit dan aan, wat als ik haar nooit tegen kom. Alleen maar die winkel in gaan om haar te zien vind ik ook een beetje stalkerig overkomen.



Laten gaan

Het gesprek hield na zo'n 6 maand op, ze ging een weekend weg en daarna begon ze me te negeren.

Weet nog steeds niet wat ik verkeerd heb gedaan, of gezegd.

Dus haar laten gaan is ook een optie, maar hoe pak ik dat het beste aan. De afgelopen 2 maand heb ik dat ook geprobeerd, maar komt telkens dat gevoel van misschien heb je nog een kans want je kan haar tegen komen in die winkel en in de trein.



Dus..

Ik zit dus met een dubbel gevoel, en denk dus ook niet echt helder na.

Mijn gevoel zegt probeer het, terwijl er geen zekerheid is dat ik haar ooit in de trein tegen kom. En alleen in de winkel komen vind ik stalkerig overkomen (zoals ik al aangaf), maar mijn gevoel zegt ook dat de aanhouder wint. Daarom wil ik graag jullie mening weten, wat zouden jullie doen en wat zou het beste zijn om te doen ? Mocht er nog iets onduidelijk zijn stel gerust een vraag!

Laten gaan of toch proberen

Totaal aantal stemmen: 35

Laten gaan (89%)
Proberen (11%)
waarom denk je dat dit meisje zo speciaal is?



beetje zonde van je tijd als zij niet eens wat van zich laat horen.



Verspil geen moeiten en ga lekker een ander meisje zoeken
Alle reacties Link kopieren
Ze is niet in je geinteresseerd, dus laten gaan.
Laat dat 'aanhouder wint' alstjeblieft los. Van die term worden stalkers gemaakt. Ze praat niet met je dus vind ze je niet leuk genoeg lijkt me een logischere verklaring.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt altijd spijt van de dingen die je niet deed, dan aan de dingen die je wel deed.

.

Erop of eronder jongeheer.

Kan jou wat schelen.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Iemand mag nee tegen je zeggen, laat die dame met rust en ga haar niet stalken. Mensen die het woord nee niet begrijpen zijn over het algemeen nare mensen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 30 juli 2015 @ 13:52:

Je krijgt altijd spijt van de dingen die je niet deed, dan aan de dingen die je wel deed.

.

Erop of eronder jongeheer.

Kan jou wat schelen.

Zet je hem nu aan tot stalken?

Tsja, kan jou wat schelen...
Alle reacties Link kopieren
De aanhouder wint een contactverbod.



Als ze geïnteresseerd in je was, dan zou ze nu nog steeds met je hebben gepraat.
Laten gaan.
Uit je OP neem ik aan dat ze nee gezegd heeft? Dan zou ik haar niet meer lastig vallen. Niks de aanhouder wint. Zij heeft haar grenzen aangegeven en je moet die respecteren.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ze jou - sinds je haar uit had gevraagd - genegeerd of heeft ze ronduit Nee gezegd en daarna genegeerd?



Als ik jou was, zou ik haar ook laten gaan.

Mocht je haar toevallig tegenkomen (in de trein), wel gewoon "Hoi" zeggen. Je hoeft elkaar niet te negeren. Da's een beetje kinderachtig.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 30 juli 2015 @ 13:53:

Iemand mag nee tegen je zeggen, laat die dame met rust en ga haar niet stalken. Mensen die het woord nee niet begrijpen zijn over het algemeen nare mensen.+1
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het eens met grenzen respecteren, maar sjezus... gelijk beginnen over stalkergedrag en contactverbod. whahahaha!
Only dead fish go with the flow
Wel mooi, die hoofdstukjes in je verhaal!

weet ze wel wat je van haar vindt, anders zou ik haar gewoon eens op haar bek pakken als je haar tegen komt in die winkel of trein. Dan kom je er heel snel achter.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er gebeurd nadat je haar uit vroeg? Je verhaal is erg onduidelijk jongen.
Djeezus! Deze is heel moeilijk blijkbaar. 'Andere mogen mij berichten sturen?!'
Inderdaad: wilde ze niet met je uit?



Hebben jullie gezamenlijke vrienden dus zou je haar een FB-verzoek kunnen sturen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Iemand mag nee tegen je zeggen, laat die dame met rust en ga haar niet stalken.

Dit is in algemeen mijn uitgangspunt, en ik respecteer de nee ook. Alleen heeft ze nooit nee gezegd, ze begon van de ene op de andere dag te negeren. Ga er vanuit dat dat ook een nee is.



quote:weet ze wel wat je van haar vindt, anders zou ik haar gewoon eens op haar bek pakken als je haar tegen komt in die winkel of trein. Dan kom je er heel snel achter.

Dat is weer het rare als ik haar tegen kom, doet ze gewoon weer aardig en bijdehand zoals de dat altijd deed en kan je weer lachen met haar. Kwam haar zo'n 6 weken geleden tegen in die winkel waar ik alleen probeer te komen als ze er niet werkt, anders komt dat zo stalkerig over (vind ik)



quote:Wat is er gebeurd nadat je haar uit vroeg? Je verhaal is erg onduidelijk jongen.

Ze ging een weekend weg, dat weekend begon ze met negeren uit het niets.

En toen een week later heb ik het maar gevraagd, met het motto beter laat dan nooit.

Aangezien ze al bezig was met negeren heeft ze dat gewoon doorgezet, dus ik heb nooit een echte nee gezien.

Kan alleen aannemen dat het een nee zou moeten zijn.



quote:Hebben jullie gezamenlijke vrienden dus zou je haar een FB-verzoek kunnen sturen?Heb haar al op facebook , dit gesprek heeft zich afgespeeld in de messenger app. Ik praat met veel mensen op die manier.
Alle reacties Link kopieren
Misschien denkt ze dat je een player bent..? Ben je een beetje stoere jongen/ heb je een reputatie met meisjes of valt dat wel mee?



Wat ook nog kan: ze heeft al een vriend..?
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
Dat valt reuze mee, om gewoon met de deur in huis te vallen: ik heb nog nooit een vriendin gehad xD

En ze heeft nog geen vriend.



Maar na al deze tips en de poll is het duidelijk, ik zal moeten proberen om haar te laten gaan.

Alleen daar nog een klein vraagje over zodat ik niet als een stalker / wanhopig persoon overkom:



quote:Mocht je haar toevallig tegenkomen (in de trein), wel gewoon "Hoi" zeggen. Je hoeft elkaar niet te negeren. Da's een beetje kinderachtig.

Kan ik in dat hoi zeggen, ook een klein gesprek beginnen met bijvoorbeeld hoe was je vakantie , hoe gaat het , etc

En haar aanbieden om met mij mee te reizen (wat 40% korting geeft), is dat raar ? Want ik heb wel gewoon is random mensen gehad die vroegen of ze mee mochten reizen. En als het haar geld bespaart is dat toch mooi meegenomen

(Deze bovenste dingen zal ik uit mezelf gewoon doen, maar komt dat niet raar over / stalker , etc )
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kun je gewoon tegen haar praten. Maar misschien eerst even proberen aan te voelen of zij daar wel zin in heeft. Soms is het ook fijn om even met oorfoon muziek te luisteren of op met je smartphone te spelen in de trein. Niet iedereen heeft altijd zin in een gesprek. Ook al ken je elkaar redelijk goed. En gewoon lekker verder met je leuke leven, school, vrienden.
Only dead fish go with the flow
Alle reacties Link kopieren
quote:oranjebox schreef op 31 juli 2015 @ 11:14:



Aangezien ze al bezig was met negeren heeft ze dat gewoon doorgezet, dus ik heb nooit een echte nee gezien.

Kan alleen aannemen dat het een nee zou moeten zijn.

.Dude, als ze je vraag om wat te gaan doen negeert en nooit op gereageerd heeft... Dan is dat een hele duidelijke nee. Dit moet je voor jezelf ook niet willen, iemand die jou niet eens een reactie gunt. Kies voor jezelf en je eigen zelfrespect en laat dit meisje. Ergens is een leuker meisje die wel gewoon met je praat en wel als een normaal persoon kan antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dan is dat een hele duidelijke nee.

Zo duidelijk vond ik hem niet, vind het duidelijker als ze gewoon nee zegt.



quote:Kies voor jezelf en je eigen zelfrespect en laat dit meisje.

Yep, ik ga jullie advies opvolgen.



quote:Ergens is een leuker meisje die wel gewoon met je praat en wel als een normaal persoon kan antwoorden.

Laten we het hopen



quote:smartphone te spelen in de trein.

Doe ik normaal ook wel, maar het is leuker (vind ik) om te praten met mensen die je kent. Zo reis ik meestal met iemand uit mijn klas, of kom ik andere klasgenoten tegen.



quote:En gewoon lekker verder met je leuke leven, school, vrienden.leven is nu iets minder leuk, maar ja na regen komt zonneschijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:oranjebox schreef op 31 juli 2015 @ 22:24:

Dat valt reuze mee, om gewoon met de deur in huis te vallen: ik heb nog nooit een vriendin gehad xD

En ze heeft nog geen vriend.



Maar na al deze tips en de poll is het duidelijk, ik zal moeten proberen om haar te laten gaan.

Alleen daar nog een klein vraagje over zodat ik niet als een stalker / wanhopig persoon overkom:





[...]



Kan ik in dat hoi zeggen, ook een klein gesprek beginnen met bijvoorbeeld hoe was je vakantie , hoe gaat het , etc

En haar aanbieden om met mij mee te reizen (wat 40% korting geeft), is dat raar ? Want ik heb wel gewoon is random mensen gehad die vroegen of ze mee mochten reizen. En als het haar geld bespaart is dat toch mooi meegenomen

(Deze bovenste dingen zal ik uit mezelf gewoon doen, maar komt dat niet raar over / stalker , etc )



Ik denk dat ze in dat ene weekend iemand is tegengekomen die ze interessanter vindt dan jou.

Het enige wat kan helpen aan deze situatie is haar ook negeren op het hoognodige na. Dus alleen een hoi. Verder niks.

Een afgewezen persoon is echt bloedirritant als deze nog elke keer een gesprek wil aanknopen.

Negeren zou nog eerder ergens naartoe kunnen leiden.
Alle reacties Link kopieren
quote:prima_donna schreef op 30 juli 2015 @ 14:31:

Uit je OP neem ik aan dat ze nee gezegd heeft? Dan zou ik haar niet meer lastig vallen. Niks de aanhouder wint. Zij heeft haar grenzen aangegeven en je moet die respecteren.



Dit.



Een meisje is geen kauwgomballen automaat waar iets uit komt rollen als je er maar genoeg geld in gooit.



Als je de grenzen van vrouwen en meisjes niet respecteert, kom je al snel te boek te staan als een creep.



Je zit nog niet op dat niveau hoor, maar wel als je door blijft pushen.



Wat betreft tegenkomen : alleen vrolijk hoi zeggen en doorlopen. Ze heeft je genegeerd, dus ze wil eigenlijk weinig tot geen contact, en je zou nogal droevig overkomen als je dan over koetjes en kalfjes zou gaan praten.



En gezien het feit dat je nog nooit een vriendinnetje hebt gehad, begrijp ik je vraag best hoor. Maar als het met weinig tot geen enthousiasime van haar kant gaat, kan je je beter op andere zaken en meisjes focussen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Een afgewezen persoon is echt bloedirritant als deze nog elke keer een gesprek wil aanknopen.

Ergens snap ik het wel, je wilt van die persoon af. Maar aan de andere kant ik heb haar nu zo'n 2 maand 1x 5 seconden gesproken.

Ik wil als ik haar zie niet overkomen als iemand die boos is ofzo, en mijn idee is als ik haar nu ga negeren dat het dan lijkt alsof ik boos ben op haar, want helemaal niet het geval is.



quote:Je zit nog niet op dat niveau hoor, maar wel als je door blijft pushen.

Ik push nog helemaal niks, het gesprek is ongeveer zo eindigt. Ik zei naar dat weekend hoe was je weekend, daar kwam niks op terug. Toen heb ik nog 2x iets egzegt waaronder dat uitvragen. na het uitvragen heb ik haar 1x 5 seconden gesproken in de winkel.



quote:en je zou nogal droevig overkomen als je dan over koetjes en kalfjes zou gaan praten.

Ik wil als ik haar zie niet overkomen als iemand die boos is ofzo, en mijn idee is als ik haar nu ga negeren dat het dan lijkt alsof ik boos ben op haar, want helemaal niet het geval is.





quote:Maar als het met weinig tot geen enthousiasime van haar kant gaat, kan je je beter op andere zaken en meisjes focussen.Yep, als zoveel mensen het zeggen, lijkt me dit het beste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven