Weten jullie nog; mijn 'romantische verhaal'?

17-05-2014 19:17 132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie nog dat ik een paar weken geleden iemand uit heb gevraagd en die (toch wel) totaal tegen mijn verwachting in, toestemde? We hebben heerlijke weken gehad; weekendje weg, elke dag lieve appjes, uit eten, hij was een week met zijn kinderen op vakantie en heeft me elke dag geappt. Hij vind me zo mooi, lief en leuk. Zou zelfs deze zomer al samen met alle 4 de kinderen op vakantie willen.



...........

Tot ik gister gebeld werd door een vriendin. Ze is vooral een stap vriendin. Ze zit op een datingsite en wilde gewoon even vertellen dat ze zo'n leuk contact heeft met een man en dat hij wel interesse had in een date. Dus ik vraag uit enthousiasme wie het is, waar hij woont ed....

Jullie raden het al; het is mijn date

Hij heeft gezegd dat hij nét een (!) date had gehad, dat hij dat even af wil wachten maar vooral ook erg geinteresseerd is in haar en eigenlijk erg nieuwsgierig naar haar is.



En nu? Ik ben enorm teleurgesteld. Temeer hij zei dat ik de enige ben waar hij aan denkt etc etc.

Zal ik hem confronteren? Ik zou hem eigenlijk morgen zien maar daar heb ik dus echt even geen zin in.



Ben erg echt even verdrietig van
quote:koekske73 schreef op 17 mei 2014 @ 19:37:

@bij_zonder dat heb ik die vriendin meteen gevraagd en ze heeft een screenshot van zijn profiel geappt. Het klopt hij is het echt.

Ze is ook wel betrouwbaar, ze zou nooi met hem afspreken als ze wist dat ik met hem date.

Het kan wel zijn profiel zijn, maar dat wil niet zeggen dat hij heeft gezegd wat je vriendin zegt dat hij heeft gezegd.



En een vage stapvriendin opbellen om te vertellen over de man die je wel leuk vindt? Belt ze je vaker voor dat soort dingen of was dat nu ineens?



Het kan zijn dat zij de waarheid spreekt en dat hij de kluit belazert. Maar het kan ook zijn dat zij de kluit belazert. Of ernstig last heeft van wishful thinking.

Linksom of rechtsom: het zijn beiden mensen die je niet al lang en/of door en door kent. Toch lijk je blindelings af te gaan op wat je verteld wordt. Begrijpelijk, in het geval van een nieuwe vriend, maar is dat in dit geval wel zo verstandig?



Ik zou contact opnemen met hem en hem rustig vertellen wat je vriendin verteld heeft. Geef hem de ruimte om zijn verhaal te doen. Pas dan kun je er conclusies aan verbinden, dat zou ik nu nog niet doen.
anoniem_145277 wijzigde dit bericht op 17-05-2014 19:45
Reden: d-tjes en t-tjes
% gewijzigd
Gewoon met zijn tweeën op de date van morgen verschijnen zoals iemand hier al zei. Dat is het beste.
Alle reacties Link kopieren
@viva amber, dat is ook waarom ik echt verbaasd en teleurgesteld ben. We hebben het er duidelijk over gehad. Geen probleem als je nog verder wilt daten (al zou me dat op dat moment verbaasd hebben omdat we in juni naar zijn vrienden gaan ed. Ik doe dat soort dingen niet als ik niet serieus over ben. Geldt duidelijk niet voor iedereen. Ook weer geleerd) maar zég het me dan. Wees er eerlijk over. Ik vind hem echt leuk en heb geen zin in dit soort spelletjes. Dan heb ik iig de keuze om zelf te bepalen of ik dan nog verder wil met hem.



Het strookt gewoon totaal niet met alles wat hij tegen me zegt. Dat voelt dus helemaal niet oprecht, daar baal ik van.
Alle reacties Link kopieren
@creativeguy vriendin vindt het heel erg lullig (we hebben er ook wel even om gelachen; 'hebben wij dat')

Ondanks dat ik vooral met haar stappen en haar verder niet veel zie doordeweeks, ken ik haar wel vrij goed hoor.

Goed genoeg om t weten dat ze dit zeker niet verzint.



Ik zie haar straks, kan ze me ook het berichtje laten zien.
Alle reacties Link kopieren
Het is wel een idee om vriendin concreet een date met hem te laten plannen en dan zelf op komen dagen



Maar nee, ik denk dat ik hem er maar gewoon naar ga vragen. Heb alleen moeite hem te vertrouwen nu.

Weet ook nog niet of ik als afgesproken morgen naar hem toe zal of dat ik hem morgen telefonisch er naar vraag en niet naar hem toe ga.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet vanavond een foto van jullie samen op Facebook/whatsapp/ergens anders waar hij het sowieso ziet zetten en hem dan lekker laten zweten?
Beter face to face TO. Denk dat je hem toch wel even in de ogen wilt kijken. Dat geeft jou misschien ook (nog) meer duidelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
@Nemesis hahaha, ik zou ook de status van mijn FB (ik heb hem sinds vorige week ook op FB) kunnen veranderen in 'in een relatie met X'
Alle reacties Link kopieren
JAAAA (als je met X je vriendin bedoelt he )
Alle reacties Link kopieren
@ano*k Die neiging heb ik ook. Denk ook dat ik dat doe.

Hij wil dat ik vanavond (vannacht) nog naar hem toe kom, maar heb gezegd dat ik dat ivm alcohol consumptie niet zo'n goed plan vind. Dat ik morgenochtend naar hem toe ga.

Hij appte dat hij lekkere broodjes voor morgenochtend heeft en dat we wat leuks gaan doen......



Weet je, hij gaf me de indruk zó leuk te vinden. Hij noemt zichzelf ook 'je vriendje' naar mij toe. Ik voel me een beetje voor de gek gehouden. Als hij eerlijk was geweest, had ik wellicht ook verder gedate en had het alsnog best zo kunnen zijn dat we uiteindelijk in een relatie waren beland.

Maar dan niet eerlijk zijn, terwijl hij al wist van de week dat hij een ander ging mailen om interesse te tonen.... dat voelt helemaal niet fijn. Ook al realiseer ik me dat we pas een paar weken daten.
Alle reacties Link kopieren
@Nemesis die is ook leuk ja

Ik vermoed dat vriendin en ik nog wel wat dingen verzinnen vanavond (die ik niet uitvoer, maar wel vreselijk om ga lachen)
Alle reacties Link kopieren
Je hebt helemaal gelijk hoor..



Maar als jouw vriendin echt de waarheid spreekt, waarom dan nog met hem het er over hebben? Dan heb je juist de kans dat je je door verliefdheid verder laat inpakken of omlullen met smoesjes. En je dan vervolgens onzeker in de verhouding zit.
Koekske, mijn eerste gevoel na jouw eerdere topic en dan dit verhaal is auw...en verdrietig. Datingsites zijn een mooie uitvinding maar maken monogamie (ja Thomba;) nog lastiger denk ik wel eens.

Toch geloof ik zonder meer dat hij jou echt echt leuk en speciaal vindt, en dat moet jij ook geloven.

Wat er ook gebeurt en wat zijn verdere motieven ook zijn om contact te zoeken op die site.
quote:Nemesis. schreef op 17 mei 2014 @ 20:06:

Je hebt helemaal gelijk hoor..



Maar als jouw vriendin echt de waarheid spreekt, waarom dan nog met hem het er over hebben? Dan heb je juist de kans dat je je door verliefdheid verder laat inpakken of omlullen met smoesjes. En je dan vervolgens onzeker in de verhouding zit.Maar het alternatief (niet praten) terwijl TO toch iets aan het opbouwen was met hem is slechter. En onbevredigender ook, lijkt mij.
Alle reacties Link kopieren
Is dat zo? Want blijkbaar is wat zij dan ook aan het opbouwen waren schijn. Anders stuurde hij die vriendin geen uitnodiging voor een date.
Alle reacties Link kopieren
Wat een flapdrol. Verder ben ik het wel eens met Anouk. Praat er eens rustig over met hem. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Als hij jou zo leuk en lief zou vinden, had hij niet aan je stapvriendin geschreven dat hij interesse heeft.. Een eikel dus.. Laat hem gaan..
Alle reacties Link kopieren
Zitten jullie in de prille relatiefase of nog in de datefase? Gezien je verhaal zou ik de eerste zeggen, maar als het de tweede is dan zijn de vrouwtjes hier nogal hypocriet, aangezien ze precies hetzelfde doen als meneer (alle opties openhouden). Kijk maar eens in het date en Tinder-topic. Misschien heb je zelf wel verkeerde verwachtingen gecreëerd?
Alle reacties Link kopieren
Als hij zich al jouw vriendje noemt en jullie al weken bezig zijn inclusief weekendje weg etc.. dan is hij echt fout bezig..
Alle reacties Link kopieren
Dobermann, ze zegt toch dat ze naar elkaar hebben uitgesproken niet te daten met anderen. Dat is dan niet meer de open date-fase, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzy75 schreef op 17 mei 2014 @ 20:30:

Dobermann, ze zegt toch dat ze naar elkaar hebben uitgesproken niet te daten met anderen. Dat is dan niet meer de open date-fase, lijkt me.



Ok, daar heb ik overheen gelezen.



Dan is het gewoon een lul. Ik zou hem er zeker mee confronteren. Je zou je stapvriendin ook met hem kunnen laten afspreken en dat zij je introduceert als haar beste vriendin. Bv onder het mom van dat ze het fijner vindt als er een bekende bij is op de eerste ontmoeting. Dan lult ie zich er ook niet meer uit.



Het is iig geen goed teken wanneer iemand in deze fase al niet eerlijk is naar je.
Alle reacties Link kopieren
quote:Thomba schreef op 17 mei 2014 @ 19:44:

Ik denk dat ik maar als standaard onderschrift neem:

Monogamie bestaat niet.



Misschien dat het dan op den duur doordringt tot de meuteGaap.
Lullig voor je. Hij zal er vast een mooi verhaaltje omheen lullen. Aan jou om te ervaren of er nog vertrouwen en een goed gevoel is van jouw kant nadat je met m hebt gepraat.

Ik geloof ook niet in monogamie en na alle vreemgangers topics hier weer dit weekend ben ik maar al te blij dat wij dat ook niet hebben beloofd aan elkaar.
Begrijp me niet verkeerd hè TO, ik geloof heilig in de botte bijl als het niet deugt. En zo op het oog deugt dit niet nee. Maar toch zou ik mijn vriend willen horen, wat heeft hij te zeggen? Het kan een doortrapte bedrieger zijn, het kan ook een man zijn die simpelweg nerveus wordt omdat je gevoelsmatig te snel te dichtbij komt...Invullen is zinloos. Praten dus.
Alle reacties Link kopieren
Zou ook nog kunnen dat iemand zijn foto gebruikt. Het klinkt in ieder geval nogal vreemd en ik zou dit dan ook zeker met hem bespreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven