whatsapp/telefoon contact binnen een relatie

14-10-2014 20:38 279 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Mijn vraag is hoe vaak jullie whatsappen, telefonisch contact hebben etc. binnen een relatie ik bedoel dan als je elkaar niet ziet. (bijv een week ertussen)



Mijn vriend heeft nog al de neiging om mij de hele dag amper iets te laten horen. Ik word hier echt verdrietig van want ik heb het idee dat alles van mijn kant af moet komen. Gister heb ik hem bijv. heel vaak gebeld. Maar hij zei steeds aan de tel dat ie terug zou bellen echter deed hij het niet, dus toen belde ik weer en zei ik heb gewoon geen zin om te bellen.



Maar is dit nu zoveel gevraagd? dat ik even mijn dag wil door nemen met mijn eigen vriend en hij hier geen interesse in lijkt te hebben? of ben ik nu de dramaqueen?



Vandaag heb ik me als ''test'' stil gehouden... hele dag was het stil tegen 17:00 u kreeg ik een berichtje met ''hoi'' ik reageerde hier anders op dan normaal (ook beetje kortaf ) hey zei ik waarop hij zei hoe was je dag maar uiteindelijk was zijn dag ''mwah'' dus ik vroeg me af waarom hij het wel gelezen had maar nog steeds niet reageerde na een half uur.... ik natuurlijk weer helemaal aan koken en belde hem op'' waarom spreek je me gvd aan als je amper praat?;''



Dus hij zei meteen ''S...'' ik moet ophangen heb nog kei weinig batterij en die moest hij hebben voor een vriend waar hij op dat moment mee ging afspreken dus ik werd ff op de negeer gezet. Alweer werd ik afgekapt en afgescheept. Dus ik ging vervolgens op whatsapp helemaal te keer tegen mij en toen zei hij dat hij mijn gezeur en negatieve aandacht gevraagd zat was. ( wat onzin is want gister belde ik hem steeds met een masker op ''positieve buien'' maar hij had er gewoon geen zin in )



Hij noemt mij altijd een zeur als ik over deze problemen begin. Maar ik mis gewoon echt de aandacht en de bevestiging.





Nu weten sommige mensen vast al dat ik sowieso al geen goede relatie heb en dat beter is dat het uit is sowieso al.......



Maar toch vroeg ik me af, is dit nou eigenlijk wel normaal binnen een gezonde relatie? weinig contact als je elkaar niet in real ziet?

Of hoe gaat dit bij jullie?



bij ons voelt het op deze manier gewoon niet goed aan.
Alle reacties Link kopieren
Als de kwaliteit van je relatie samenhangt met de hoeveelheid appjes en belletjes of het gebrek daaraan, dan zou ik je relatie toch maar eens herzien.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Heel vaak gebeld? Op EEN dag? Waarom????



Als mijn vrouw een week weg zou zijn, zouden we wel elke dag (bv voor we gaan slapen oid) even met elkaar bellen ja, maar "heel vaak" op 1 dag? Nee. Zou niet weten waarom.





Mag ik vragen hoe oud je bent? En hoe lang hebben jullie al een relatie?
Alle reacties Link kopieren
Overdag ben je toch aan het werk? Waarom val je hem dan de hele dag lastig? Als wij niet samen zijn appen we meestal nog even voor het slapen gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 14 oktober 2014 @ 20:41:

Als de kwaliteit van je relatie samenhangt met de hoeveelheid appjes en belletjes of het gebrek daaraan, dan zou ik je relatie toch maar eens herzien.

Dit is wel zo. Maar ik hoor wel vaker dat mensen in real het heel leuk hebben samen maar dat het op whatsapp etc. altijd botst.



maar bij ons is beide vaak hells. Alleen ik hou er gewoon van ook de whatsapp aandacht is voor mij belangrijk, dingen bespreken via de telefoon eveneens.
Alle reacties Link kopieren
Haai Meije 22



Hier ook vaak even goedemorgen en dan pas weer na de werkdag, of pas wanneer het sávonds rustiger is. We werken allebei de hele dag en hebben dan geen tijd om te appen/bellen. Wanneer er spoed is kun je toch gewoon bellen? En inderdaad een relatie hangt niet af van hoe vaak je belt/apt....
Ik vind je een zeur.
"Hij noemt mij altijd een zeur als ik over deze problemen begin. Maar ik mis gewoon echt de aandacht en de bevestiging."



Doe er iets aan want dit gaat je nu en in toekomstige relaties de kop kosten. Volwassen vrouwen bedelen niet.
Alle reacties Link kopieren
Als ik jouw vriend was en jij mij continu achter de kont aan zou bellen zou ik ook pissig worden..

Als ik mijn vriend overdag niet zie en savonds wel appen we helemaal niet.. Dan zijn we namelijk aan het werk...

Als hij of ik een weekendje weg ben met vrienden, appen we als we savonds op bed gaan of tussendoor even als een van de 2 zin heeft om te appen/bellen..

Maar kan ook maar zo zijn dat er 4u tussen de appjes zit.. Niks mis mee..



Conclusie: ik denk dat je er te veel bovenop zit.. Laat hem vrij/los.. Positief of negatief, hem iedere X appen/bellen drijft hem alleen maar verder weg..
Alle reacties Link kopieren
quote:milena1 schreef op 14 oktober 2014 @ 20:41:

Heel vaak gebeld? Op EEN dag? Waarom????



Als mijn vrouw een week weg zou zijn, zouden we wel elke dag (bv voor we gaan slapen oid) even met elkaar bellen ja, maar "heel vaak" op 1 dag? Nee. Zou niet weten waarom.





Mag ik vragen hoe oud je bent? En hoe lang hebben jullie al een relatie?



Omdat ik dan ineens een heel onzeker gevoel krijg over onze relatie en door even met hem te praten/ zijn stem te horen fleur ik vaak weer even op. Maar hij gunt me dat niet misschien romantiseer ik een té slechte relatie ook gewoon.



Zie mijn andere topic ''narcistische vriend''



ik ben 22, onze relatie is ongeveer 8 maanden op gang.



Ook meldde hij gister dat het gewoon normaler wordt op den duur. Maar in begin vond ie het dus wel spannend om me het bed in te lullen en te flirten op whatsapp. Ik mis gewoon die leuke whatsappjes en alles. Al was hij toen ook niet megaaa enthousiast op whatsapp maar hij zei sowieso meer dan nu.
Als je relatie al niet fijn is waarom verwacht je dan dat het op WA opeens wel een fijne relatie is?
Wauw. Jij moet echt nog heel veel leren qua relaties.
Alle reacties Link kopieren
misschien als jullie mijn andere topic lezen dat jullie mijn onzekerheid begrijpen. Uitmaken is nog steeds de beste oplossing.

blijkbaar.





maar komop contact door de dag heen is toch wel normaal?
Hij is er toch niet om jou constant te bevestigen?

Als je het anders wil, maak het uit en zoek iemand die het wil zoals jij het wil.
quote:meisj22x schreef op 14 oktober 2014 @ 20:48:

maar komop contact door de dag heen is toch wel normaal?Ik werk, hij werkt. Dus nee.
Ik houd heel veel van mijn vriend en heb ook een heel fijne relatie, maar als hij me belt zodat ik zijn probleem met onzekerheid moet oplossen zou ik ook niet willen praten. Ook snap ik niet dat je bij je vriend bevestiging zoekt. Jullie relatie is niet fijn, hij kan niks anders dan dat bevestigen. Dat komt dus neer op laten zien waarom het niet fijn is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 14 oktober 2014 @ 20:47:

Als je relatie al niet fijn is waarom verwacht je dan dat het op WA opeens wel een fijne relatie is?

Misschien wil ik de schijn erop laten.....het mooier laten lijken dan is.



Ik ben ook heel controlerend. Ik vraag me gewoon af uit wantrouwen wat ie met zijn dag doet soms........ erg slecht ik weet het. Als ik hem 4 weken niet zou zien en ik zou geen contact met hem hebben. Zou ik daar niet het vertrouwen in hebben omdat ik het idee hebt dat ik hem moet controleren....... al doet hij uit eindelijk toch wel wat ie wil dus dat controleren is misschien overbodig en moet ik aan mijn zelfrespect denken.
Contact heel de dag door is voor mij niet normaal.
quote:meisj22x schreef op 14 oktober 2014 @ 20:48:

misschien als jullie mijn andere topic lezen dat jullie mijn onzekerheid begrijpen. Uitmaken is nog steeds de beste oplossing.

blijkbaar.





maar komop contact door de dag heen is toch wel normaal?Jij zuigt en zeurt en dramt. Hij is dan misschien naar en vervelend. Jij bent het ook. En die combinatie versterkt elkaar. Als hij een narcist is ben jij zeker weten een borderliner met de hoeveelheid bevestiging die jij nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
quote:meisj22x schreef op 14 oktober 2014 @ 20:46:

[...]





misschien romantiseer ik een té slechte relatie ook gewoon.



.Nee, joh; slechte relaties zijn helemaal hip, deze winter.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Eens met thordis
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 14 oktober 2014 @ 20:48:

Hij is er toch niet om jou constant te bevestigen?

Als je het anders wil, maak het uit en zoek iemand die het wil zoals jij het wil.

Het probleem is vaak dat we als we met ruzie uit elkaar gaan, ik er een heel onzeker naar gevoel aan overhoud.



Plus als we leuke dagen hebben zie ik dat vaak ook niet terug als we gescheiden zijn omdat hij me dan weer ineens soort van negeert. Als onze wegen gescheiden zijn.



Hij heeft wel vrienden trouwens, ik geen vriendinnnen.
Ik denk dat je inderdaad aan je zelfrespect moet denken. Waarom vind jij dat je geen lieve vriend waard bent die oprecht aandacht aan jou wil geven en graag heeft dat je blij bent?
Hij slaat je, legt je regels op en vernielt je spullen.





Maar dat hij niet enthousiast genoeg whats appt is een probleem?
Alle reacties Link kopieren
Tsja, noem het (on)gezond, wij hebben heel de dag door contact. Zodra we wakker worden beginnen we met appen, op werk praten we via Hangouts (soort msn van Gmail), waarbij maximaal een half uur tussen de berichtjes zit, en na werk gaan we weer over op appen. 's Avonds gaan we beide anderhalf uur trainen, dan dus geen contact, maar daarna weer vrolijk verder appen. Voor het slapen vaak nog even bellen. Tsja, ik ben smoorverliefd, ik wil heel de dag met haar praten. En zij gelukkig ook met mij. En we zijn beide van het vrouwelijke geslacht, dat zal ook wel meespelen.



In het begin was zij ook niet zo van het contact via de telefoon, zowel bellen als appen niet. En dat vond ik prima, als ik iets liefs wilde zeggen appte ik haar en als ze niet of pas veel later reageerde, geen probleem. Het duurde niet lang voordat zij net zo snel terug reageerde en zodoende ontstond bovengenoemde situatie. Waar wij beide gelukkig mee zijn. Want daar gaat het uiteindelijk om, dat jullie beide gelukkig zijn met jullie relatie. Key points: communicatie, compromissen sluiten en eerlijkheid. Jullie mogen allebei water bij de wijn doen, maar praat erover, geef eerlijk aan wat je dwarszit én geef elkaar de kans en de vrijheid om te verbeteren.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven