Wie hebben er ook pech in de liefde?

20-02-2017 18:38 475 berichten
Zelf heb ik veel pech in de liefde gehad. Ik heb namelijk nooit een solide, duurzame relatie kunnen opbouwen in die 56 jaren dat ik al op deze aardbol rondloop. Maar wat doe je daaraan? Kun je er wat aan doen? De ware tegenkomen is dat toeval of kun je er aan werken en het lot een handje helpen?

Dat zijn mijn vragen aan jullie. Wellicht kan ik wat leren van jullie reacties en mijn leven op weg helpen naar een ware Jacob.
Ik weet niet of echt de ware bestaat. De perfecte partner die altijd goed voor je is en altijd de goede dingen zegt op het juiste moment.



Volgens mij moet er aan alle relaties veel gewerkt worden. Maar doen veel mensen dit niet.

Soms val je gewoon op de verkeerde.

Maar heb je wel eens een lange relatie gehad?



En daarbij een relatie is niet zaligmakend hoor.

Veel mensen vinden het vervelend om alleen te zijn. Maar je leest hier ook veel over hoe vervelend sommige relaties zijn.



Als ik ooit vrijgezel word wil ik geen relatie meer.

Al die energie en altijd dat rekening houden met iemand.

Overal zitten voor en nadelen aan.
Lampie1986, volgens mij bestaan er meerdere ware Jacobs. Het is niet slechts eentje die Mister Right is.

Aan alle relaties moet gewerkt worden dat ben ik met je eens. Mijn langste relatie die duurzaam was, dus waarmee je onder één dak woont die duurde maar 1 jaar. Hij maakte het uit.

Je bent het toch met me eens dat 1 jaar feitelijk niks is. Maar het was het enige wat haalbaar was voor mij.

Ik ben in de loop der jaren door schade en schande wijzer geworden kritischer naar partners en sex gaan kijken.

Als ze niet willen trouwen dan gaat er ook geen sex op de agenda staan. En zodoende vielen er meteen mannen af met wie ik niet verder kon en mocht bemoeien van mezelf.

Trouwmateriaal zoek ik. En dat is schaars.

Vrijgezel zijn is niet leuk. Maar ik wil ook geen wisselende partners en dan het gevoel krijgen dat ik een sexspeeltje (hoertje zonder pooier bedoel ik eigenlijk) wordt in de praktijk. Ben nu dus uit morele overwegingen celibatair.
Waarop liepen je vorige relaties stuk dan?



Ik ben al enkele jaren vrijgezel en doe niet echt moeite. Als ik iemand tegenkom is het best voor me, maar blijf ik vrijgezel vind ik dat naar mijn gevoel nu geen probleem.
quote:cynthiao schreef op 20 februari 2017 @ 18:58:

Lampie1986, volgens mij bestaan er meerdere ware Jacobs. Het is niet slechts eentje die Mister Right is.

Aan alle relaties moet gewerkt worden dat ben ik met je eens. Mijn langste relatie die duurzaam was, dus waarmee je onder één dak woont die duurde maar 1 jaar. Hij maakte het uit.

Je bent het toch met me eens dat 1 jaar feitelijk niks is. Maar het was het enige wat haalbaar was voor mij.

Ik ben in de loop der jaren door schade en schande wijzer geworden kritischer naar partners en sex gaan kijken.

Als ze niet willen trouwen dan gaat er ook geen sex op de agenda staan. En zodoende vielen er meteen mannen af met wie ik niet verder kon en mocht bemoeien van mezelf.

Trouwmateriaal zoek ik. En dat is schaars.

Vrijgezel zijn is niet leuk. Maar ik wil ook geen wisselende partners en dan het gevoel krijgen dat ik een sexspeeltje (hoertje zonder pooier bedoel ik eigenlijk) wordt in de praktijk. Ben nu dus uit morele overwegingen celibatair.Huh? Wat maak je het jezelf ontzettend lastig.
Alle reacties Link kopieren




Kan je helaas niet helpen alleen een knuffel geven. Ik ben helaas zelf ook niet zo succesvol in de liefde. Vanavond komt mijn vriend langs; wil 'praten'. Na vanavond dus ook weer vrijgezel, helaas. Ik geloof ook niet in één ware en hoop ook nog steeds dat een succesvolle relatie echt mogelijk is! Hoop dat je gauw een leuke man treft!
Alle reacties Link kopieren
Jij vraagt wat doe je eraan?

Misschien niet tegen de realiteit ingaan?

Maar meegaan in de realiteit.

Dan voelt het niet zo rot.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Ik ben zeer succesvol in de liefde. Altijd vriendjes kunnen krijgen en houden, ondanks sommig gedrag. Maar een relatie is echt niet zaligmakend, aan een relatie moet je ook werken.



Als ik hierna vrijgezel zou worden, dan weet ik het wel: geen relatie meer voor mij. Gewoon afwachten of het nog komt en niet wanhopig op zoek gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf niet rampzalig in een relatie maar mijn partners wel verkeerde keuzes .



En ik weet niet of ik in 'de ware' geloof.

Er zullen meerdere mannen zijn die goed bij jou passen, je moet hem alleen net tegenkomen natuurlijk.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:[Felroze schreef op 20 februari 2017 @ 19:18[/message]:





Als ik hierna vrijgezel zou worden, dan weet ik het wel: geen relatie meer voor mij. Gewoon afwachten of het nog komt en niet wanhopig op zoek gaan.





ik hoor dit vrouwen met een relatie heel vaak zeggen, maar wat is de reden daarvan en waarom zitten die dan nog in een relatie?



zelf ben ik , bewust, al heel lang single, dus ik vind niet dat ik pech in de liefde heb.

ik wil gewoon geen relatie.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissCupcake123 schreef op 20 februari 2017 @ 19:13:





Kan je helaas niet helpen alleen een knuffel geven. Ik ben helaas zelf ook niet zo succesvol in de liefde. Vanavond komt mijn vriend langs; wil 'praten'. Na vanavond dus ook weer vrijgezel, helaas. Ik geloof ook niet in één ware en hoop ook nog steeds dat een succesvolle relatie echt mogelijk is! Hoop dat je gauw een leuke man treft!Sterkte vanavond
.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 20 februari 2017 @ 19:26:

[...]





ik hoor dit vrouwen met een relatie heel vaak zeggen, maar wat is de reden daarvan en waarom zitten die dan nog in een relatie?



zelf ben ik , bewust, al heel lang single, dus ik vind niet dat ik pech in de liefde heb.

ik wil gewoon geen relatie.

Maar heb jij wel kinderen? Of geen man en geen kinderen ?

Als ik dat mag vragen
.
Alle reacties Link kopieren
quote:[isa__88 schreef op 20 februari 2017 @ 19:31[/message]:

[...]



Maar heb jij wel kinderen? Of geen man en geen kinderen ?

Als ik dat mag vragenik heb kinderen. hoezo?
wij slapen nooit.
Felroze: je hebt altijd al vriendjes kunnen krijgen. Fijn voor je. Maar je geeft hiermee ook aan dat je al diverse bedpartners hebt gehad. En zelf heb ik niet snel vriendjes maar ik heb ook een aantal bedpartners gehad en dat seriewerk bevalt me niet. Ik wil een langdurige ofwel duurzame relatie met 1 man.

Hoe pak ik dat aan? Dat ze voor lange tijd pakweg 10 jaar blijven plakken aan me.
Alle reacties Link kopieren
quote:valentinamaria schreef op 20 februari 2017 @ 19:32:

[...]





ik heb kinderen. hoezo?

Nee, zomaar een vraag. Dat lijkt me minder eenzaam naemlijk. Maar is anders dan een partner natuurlijk. Mis je nooit echt iets?

Ik riep eigenlijk vaker ik hoef geen man, vooral nu mijn laatste relatie ook weer dramatisch eindigde maar goed
.
Als je erin gelooft dat het pech is, dan is het pech. Dan zul je passief moeten afwachten op de dag dat je een keer geluk hebt.
Alle reacties Link kopieren
Wat heel veel helpt is om te leren genoeg van jezelf te houden. Het klinkt zoetsappig maar is wel zo.



Nog zoetsappiger, maar misschien heb je er wat aan (net als ik heb gehad): http://www.heartsintrueha ... lf-love/?spids=ZZVHOZ,253
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 20 februari 2017 @ 19:32:

Felroze: je hebt altijd al vriendjes kunnen krijgen. Fijn voor je. Maar je geeft hiermee ook aan dat je al diverse bedpartners hebt gehad. En zelf heb ik niet snel vriendjes maar ik heb ook een aantal bedpartners gehad en dat seriewerk bevalt me niet. Ik wil een langdurige ofwel duurzame relatie met 1 man.

Hoe pak ik dat aan? Dat ze voor lange tijd pakweg 10 jaar blijven plakken aan me.Zomaar een idee...Maar misschien kan je zulke middeleeuwse eisen als 'zonder trouwen géén seks' eens laten vallen?
En nou is het afgelopen!
Alle reacties Link kopieren
quote:[isa__88 schreef op 20 februari 2017 @ 19:36[/message]:

[...]



Nee, zomaar een vraag. Dat lijkt me minder eenzaam naemlijk. Maar is anders dan een partner natuurlijk. Mis je nooit echt iets?

Ik riep eigenlijk vaker ik hoef geen man, vooral nu mijn laatste relatie ook weer dramatisch eindigde maar goed





nee, ik mis nooit iets.

als ik een leuke man tegen het lijf loop date ik ermee.

ik ben dol op mannen, ik vind ze leuk en meestal vinden ze mij ook leuk.

dat vind ik genoeg.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Vast binden met een ketting zodat hij zich alleen van bed, bad naar keuken kunnen verplaatsen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 20 februari 2017 @ 19:32:

Felroze: je hebt altijd al vriendjes kunnen krijgen. Fijn voor je. Maar je geeft hiermee ook aan dat je al diverse bedpartners hebt gehad. En zelf heb ik niet snel vriendjes maar ik heb ook een aantal bedpartners gehad en dat seriewerk bevalt me niet. Ik wil een langdurige ofwel duurzame relatie met 1 man.

Hoe pak ik dat aan? Dat ze voor lange tijd pakweg 10 jaar blijven plakken aan me.



Naja, de eerste stap is denk ik een man ontmoeten die er net zo instaat als jij. Dus die ook voor een lange relatie wil gaan. Je kunt op voorhand echter niet direct weten of je langdurig bij elkaar blijft. (Tenzij er al zoveel signalen zijn dat het hem niet gaat worden..)

Ik zou dan als ik jou was naar een plek gaan waar je gelijkgestemden vind. Dus mensen met wat dezelfde normen/waarden/interesses. Dan heb je iig een gemeenschappelijke deler.
quote:Felroze schreef op 20 februari 2017 @ 19:18:

Ik ben zeer succesvol in de liefde. Altijd vriendjes kunnen krijgen en houden, ondanks sommig gedrag. Maar een relatie is echt niet zaligmakend, aan een relatie moet je ook werken.



Als ik hierna vrijgezel zou worden, dan weet ik het wel: geen relatie meer voor mij. Gewoon afwachten of het nog komt en niet wanhopig op zoek gaan.Ik noem jouw relatie niet succesvol. Wat vind jij er dan succesvol aan jouw liefdesleven?
Alle reacties Link kopieren
Wnneer je op je 56e alleen en relatie wilt met iemand die wil trouwen dan denk ik dat je het jezelf zo ongeveer onmogelijk maakt.



Ik zit rond jouw leeftijd maar echt niet dat ik nog een keer trouw, been there, done that.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je eigenlijk persee trouwen TO? Een relatie voor t leven, kan nl ook zonder huwelijk. En een huwelijk is geen garantie dat je bij elkaar blijft?
Ik ben al 14 jaar single en vind het heerlijk! Voor mij hoeft een vaste relatie ook absoluut niet meer, vind het prima zo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven