Wie hebben er ook pech in de liefde?

20-02-2017 18:38 475 berichten
Zelf heb ik veel pech in de liefde gehad. Ik heb namelijk nooit een solide, duurzame relatie kunnen opbouwen in die 56 jaren dat ik al op deze aardbol rondloop. Maar wat doe je daaraan? Kun je er wat aan doen? De ware tegenkomen is dat toeval of kun je er aan werken en het lot een handje helpen?

Dat zijn mijn vragen aan jullie. Wellicht kan ik wat leren van jullie reacties en mijn leven op weg helpen naar een ware Jacob.
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 20 maart 2017 @ 02:13:

Als je er van uit gaat dat gewoon sex hebben gelijk staat aan geluk hebben in de liefde dan heb ik mijn portie geluk wel gehad.

Als je er van uit gaat dat het vinden van iemand die je liefde geeft omdat hij van je houd de definitie is van geluk hebben dan moet ik zeggen dat ik dat nog nooit heb mogen ervaren. Daarom zeg ik dus dat ik pech heb in de liefde.

Ik heb wel verschillende keren sex gehad maar heb de mannen in kwestie nog nooit "ik hou van je" horen zeggen.

Zoals elders op het forum gezegd werd: mannen hebben sexuele behoeftes. Nou ik was blijkbaar alleen maar goed om hun dierlijke behoeftes te bevredigen. Dom was ik vroeger. Heel erg dom.



Het weekend is voorbij en geen leuke mannen gezien in het uitgaansleven?

Of ergens anders, gewoon een praatje maken. Nieuwe mensen leren kennen op de 1 of andere manier?

Ik ben uit geweest en het was heel gezellig.

Dat verleden is geweest en nu doe je het anders omdat je er van geleerd hebt, toch?

Vind je het besef ook soms niet fijn om ook single te zijn?

Geen gezeik aan je hoofd.

Een relatie kan leuk zijn maar vaak ook niet.

Kijk er niet te erg tegenop.

Een latrelatie?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 18 maart 2017 @ 05:16:

[...]





Het feit dat het wildvreemde totaal onbekende mensen zijn dat boezemt me vrees in. MIjn probleem. Ik hou het liever op bekenden.



Maar in je cirkeltje bekenden zit duidelijk niemand die een geschikte echtgenoot is, anders was je nu wel getrouwd.

Bedenk je ook dat al jouw bekenden ooit ook vreemden waren.

Als jij "een liefde" wilt vinden, zul je toch echt eerst uit je comfort zone moeten stappen.

Die man moet jou ook kunnen vinden he, en kennelijk gebeurt dat niet bij je buurvrouw op de koffie.

Je zal ergens heen moeten waar die goede man je tegen kan komen.

Liefde gebeurt op de vreemdste plekken, maar dan moet je daar wel zijn.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Delite_ schreef op 20 maart 2017 @ 13:19:

[...]





Maar in je cirkeltje bekenden zit duidelijk niemand die een geschikte echtgenoot is, anders was je nu wel getrouwd.

Bedenk je ook dat al jouw bekenden ooit ook vreemden waren.

Als jij "een liefde" wilt vinden, zul je toch echt eerst uit je comfort zone moeten stappen.

Die man moet jou ook kunnen vinden he, en kennelijk gebeurt dat niet bij je buurvrouw op de koffie.

Je zal ergens heen moeten waar die goede man je tegen kan komen.

Liefde gebeurt op de vreemdste plekken, maar dan moet je daar wel zijn.Helemaal mee eens, uit die comfort zone gaan.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
En dan nog iets...

Wij, op dit forum, zijn ook allemaal vreemden.

En je praat wel met ons.

Dan kun je het toch ook op een datingsite?

Misschien kun je je inschrijven op een datingsite, en voorlopig nog helemaal niet afspreken.

Ga eerst maar eens oefenen, gewoon gezellige gesprekjes met verschillende mannen.

Dit heb ik zelf ook gedaan toen ik nog geen nieuwe relatie wilde, maar me wel de pleuris zat te vervelen.

Spreek bewust mannen aan online die veel te ver weg wonen, dat haalt de druk om een ontmoeting te regelen weg.

Zorg dat je een beetje vertrouwd raakt met mannen, ik heb steeds maar het idee dat het daar een beetje aan schort.

Gewone leuke gesprekjes, met leuke mannen, doen wonderen voor je zelfvertrouwen. Daar wordt je ook weer aantrekkelijker van voor die juiste man.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eslarealidad schreef op 20 maart 2017 @ 13:25:

Helemaal mee eens, uit die comfort zone gaan.Ik ben voor TO bang dat het hier op naartoe moet. Je angst opnieuw verkeerde mannen te treffen weerhoudt je ervan je geluk te zoeken. Het roer omgooien en actie ondernemen!
Alle reacties Link kopieren
Cynthia

IK heb het donker blauwe vermoeden, dat jij voor altijd als vrijgezel door het leven zal gaan.

Vooral als jij je aan al je overtuigingen vast houdt.
quote:Roggenbrood schreef op 20 maart 2017 @ 09:32:

Nogmaals de vraag: wat ga je doen met de tips die gegeven zijn?Als er een man op mijn pad komt die er blijkt van geeft op een speciale manier in mij geinteresseerd te zijn dan stel ik hem mijn vragen. Vraag nummer 1 is: hoe denk je over trouwen en over het huwelijk.
quote:Delite_ schreef op 20 maart 2017 @ 13:42:

En dan nog iets...

Wij, op dit forum, zijn ook allemaal vreemden.

En je praat wel met ons.

Dan kun je het toch ook op een datingsite?

Misschien kun je je inschrijven op een datingsite, en voorlopig nog helemaal niet afspreken.

Ga eerst maar eens oefenen, gewoon gezellige gesprekjes met verschillende mannen.

Dit heb ik zelf ook gedaan toen ik nog geen nieuwe relatie wilde, maar me wel de pleuris zat te vervelen.

Spreek bewust mannen aan online die veel te ver weg wonen, dat haalt de druk om een ontmoeting te regelen weg.

Zorg dat je een beetje vertrouwd raakt met mannen, ik heb steeds maar het idee dat het daar een beetje aan schort.

Gewone leuke gesprekjes, met leuke mannen, doen wonderen voor je zelfvertrouwen. Daar wordt je ook weer aantrekkelijker van voor die juiste man.Nee. Een datingsite is niks voor mij. En er is niks mis met mijn zelfvertrouwen.
quote:leclair schreef op 21 maart 2017 @ 10:22:

Cynthia

IK heb het donker blauwe vermoeden, dat jij voor altijd als vrijgezel door het leven zal gaan.

Vooral als jij je aan al je overtuigingen vast houdt.Ik ben al praktisch mijn leven lang zonder partner. Heb zelf ook het vermoeden dat dat mijn levenlang zo zal blijven. Maar weet je we hebben allemaal zo onze dromen en wensen. En een droom en wens van mij is om ooit nog te trouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 23 maart 2017 @ 05:23:

[...]



Nee. Een datingsite is niks voor mij. En er is niks mis met mijn zelfvertrouwen.



Cynthia, het was niet mijn bedoeling je te beledigen met die opmerking, mijn excuses als het zo overkwam.



Je beginvraag is wie er ook pech in de liefde heeft.

Ik ben zelf ooit gescheiden, en heb daarna weer een nieuwe liefde gevonden.

Of je dat pech of geluk noemt, ligt aan de lezer.

Ikzelf vind niet dat ik pech heb in de liefde.

Jij geeft aan graag nog eens te trouwen, en daar is niets mis mee. Ik was gelukkig als vrijgezel, maar ik ben gelukkiger in een gezellige relatie.

Mijn eerste man ontmoette ik in de kroeg. Zo ging dat toen ik 20 was.

Na mijn scheiding ben ik een poos alleen geweest, en toen ik weer toe was aan een man in mijn leven, had ik wel een beetje een probleem.

Tegen die tijd was ik namelijk tegen de 40, en ik ging niet veel meer naar de kroeg.

Bovendien woon ik nu in een piepklein dorp, met alleen maar stomme of getrouwde mannen.

Dat was het moment dat ik me over mijn tegenzin heen zette, en me inschreef op een datingsite.

Met succes, maar goed.

Als jij echt echt echt niet het internet op wil, dan zul je toch iets anders moeten.

De kans dat mister Right net bij jou voor de deur een lekke band krijgt terwijl zijn mobieltje leeg is en bij jou de wegenwacht moet bellen, is niet zo groot.

Misschien zou je eens kunnen kijken of je je aan kunt sluiten bij een wandel- of fiets clubje.

Of misschien is er wel een leuke cursus die je wil volgen.

Het punt dat iedereen hier steeds maar maakt, is dat je wel vindbaar moet zijn voor die leuke man.

Het frustreert een beetje dat je wél een man wil, maar dat je niets wilt doen om die te vinden.

En meid, op die manier blijf je ongelukkig in de liefde.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
quote:cynthiao schreef op 23 maart 2017 @ 05:21:

[...]



Als er een man op mijn pad komt die er blijkt van geeft op een speciale manier in mij geinteresseerd te zijn dan stel ik hem mijn vragen. Vraag nummer 1 is: hoe denk je over trouwen en over het huwelijk.Dat is iets wat je zelf bedacht hebt. Je vraagt hier om advies maar veegt alles van tafel. Zelf weten natuurlijk, maar als je toch niet van plan bent om iets te doen met wat je hier wordt aangedragen, waarom open je dan een topic?
quote:cynthiao schreef op 23 maart 2017 @ 05:21:

[...]



Als er een man op mijn pad komt die er blijkt van geeft op een speciale manier in mij geinteresseerd te zijn dan stel ik hem mijn vragen. Vraag nummer 1 is: hoe denk je over trouwen en over het huwelijk.En dat is je eerste vraag? Als ik man zou zijn zou ik gillend het pand verlaten.
En dat ook ja. Bovendien, De Man komt nu ook niet op je pad. Hij belt echt niet vanzelf aan: "hallo, hier ben ik dan."
quote:cynthiao schreef op 23 maart 2017 @ 05:21:

[...]



Als er een man op mijn pad komt die er blijkt van geeft op een speciale manier in mij geinteresseerd te zijn dan stel ik hem mijn vragen. Vraag nummer 1 is: hoe denk je over trouwen en over het huwelijk.



Als je ooit nog een man aan de haak wilt slaan, moet je vooral niet je vragen gaan stellen.

Waarom kun je er niet op een luchtige manier mee omgaan? Waarom moet je een heel programma afwerken om een man te leren kennen? Ik vind het eng en ziekelijk klinken.

Ga eerst eens voor de gezelligheid daten met een man. Zonder eisen en teveel wensen.

Waar komt jouw obsessie voor het huwelijk vandaan?
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 23 maart 2017 @ 05:26:

[...]



Ik ben al praktisch mijn leven lang zonder partner. Heb zelf ook het vermoeden dat dat mijn levenlang zo zal blijven. Maar weet je we hebben allemaal zo onze dromen en wensen. En een droom en wens van mij is om ooit nog te trouwen.



Dat snap ik Cynthia.

Maar die ideale droom prins hangt niet in de supermarkt of in de grote warenhuizen.

Thuis of op je werk "afwachten" werkt niet.

Als je het niet via een datingsite wilt, omdat je dat gewoon eng vindt, moet je misschien lid worden van een club. Ik weet totaal niet of je hobby's hebt. Of je van reizen houdt. Of je een vriendin/familie hebt om leuke dingen mee te doen.

Door aansluiting te zoeken in clubjes , de sportschool, het zwembad (ik noem maar een zijstraat) Dan bestaat de kans , dat je de man van je leven kan tegen komen.

Dus aan jou de keuze.
Ach, iedereen blijft hier maar goedbedoelde raad geven.

Wat schattig.

TO doet er niks mee, behalve afschieten.

Zij/hij weet het toch allemaal beter en verkiest om te dromen van een huwelijk omdat we allemaal zo onze dromen en onze wensen hebben.

Tja
Alle reacties Link kopieren
quote:leclair schreef op 23 maart 2017 @ 08:37:

Maar die ideale droom prins hangt niet in de supermarkt of in de grote warenhuizen.

Thuis of op je werk "afwachten" werkt niet.

Als je het niet via een datingsite wilt, omdat je dat gewoon eng vindt, moet je misschien lid worden van een club. Ik weet totaal niet of je hobby's hebt. Of je van reizen houdt. Of je een vriendin/familie hebt om leuke dingen mee te doen.

Door aansluiting te zoeken in clubjes , de sportschool, het zwembad (ik noem maar een zijstraat) Dan bestaat de kans , dat je de man van je leven kan tegen komen.

Dus aan jou de keuze.

Misschien ben ik de enige droomprins van de supermarkt ooit . Maar ik heb dus niet afgewacht, daar werd ik na jaren single zijn erg ongelukkig van. Gelegenheden moeten er zijn anders wordt het niets.



quote:snooziegirl schreef op 23 maart 2017 @ 08:41:

Ach, iedereen blijft hier maar goedbedoelde raad geven.

Wat schattig.

TO doet er niks mee, behalve afschieten.

Zij/hij weet het toch allemaal beter en verkiest om te dromen van een huwelijk omdat we allemaal zo onze dromen en onze wensen hebben.

Tja Haha inderdaad. Maar het is wel moeilijk om iemand van zijn angst af te helpen via een forum.
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 23 maart 2017 @ 10:13:

[...]



Misschien ben ik de enige droomprins van de supermarkt ooit . Maar ik heb dus niet afgewacht, daar werd ik na jaren single zijn erg ongelukkig van. Gelegenheden moeten er zijn anders wordt het niets.





[...]



Haha inderdaad. Maar het is wel moeilijk om iemand van zijn angst af te helpen via een forum.



En ergens afspreken in het uitgaansleven is niet eens zo eng.

Enger lijkt mij dan om gelijk bij iemand thuis af te spreken. Ongemakkelijke situaties en je weet trouwens ook niet wat voor type het is. Wat ik niet doe.

Ik ben niet bang maar stel hij doet de deur op slot.

Haha heb ik een keer gehad in Spanje.

Toen ik jong was.

Een jongen uit het hotel die in de bar beneden zat zou mijn haar even bijknippen. Dat was het onderwerp van gesprek.

Ik ging er voor zitten. Heel serieus.

Doet hij opeens de deur opslot van zijn kamer.

Ik dacht, hoe kom ik hier weg?

Hij wilde even lekker gaan haar aaien in plaats van knippen en nog meer...en daar kwam bij mij een kracht naar boven.

Ik sprak hem boos toe en deed de deur van het slot. Voor de rest is er niks gebeurd.

Hij hield gelijk op maar je weet maar nooit.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Typisch dat er nu niks meer komt van deze topicopener die alsmaar topics opent.
Alle reacties Link kopieren
Maybe, maybe not.



@Eslarealidad; Je was bijna het slachtoffer van een lustkapper



Misschien heb je Cynthiao nu helemaal de stuipen op het lijf gejaagd...
quote:ooitverlegen schreef op 24 maart 2017 @ 10:13:

Maybe, maybe not.



@Eslarealidad; Je was bijna het slachtoffer van een lustkapper



Misschien heb je Cynthiao nu helemaal de stuipen op het lijf gejaagd...Moi ???????
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicotientje schreef op 24 maart 2017 @ 10:24:

[...]



Moi ???????Nee, Eslarealidad met haar ervaring!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
quote:ooitverlegen schreef op 24 maart 2017 @ 10:13:

Maybe, maybe not.



@Eslarealidad; Je was bijna het slachtoffer van een lustkapper



Misschien heb je Cynthiao nu helemaal de stuipen op het lijf gejaagd...



Hoi ooitverlegen.

Haha stel je voor...

Ik wilde juist het tegenovergestelde bereiken.



Chyntia, mooie naam, hoe ga je het aanpakken

heb je al een beetje een idee?

Bijvoorbeeld op een datingsite weet je het soms ook niet meer. Niet om arrogant over te komen maar er komen veel reacties. En dan de lange reacties. Dan is speeddaten wel meer een oplossing? Speedreactie erbij. Nog nooit gedaan. Wie wel? Ik ben daar wel benieuwd naar. Jij? Gewoon om ervaringen te horen. Leuk!

Nieuwe dingen zijn interessant Cynthia en heus zijn er wel mannen die ook willen trouwen.

Ik zal eens vragen hoe mijn chats daar over denken op de datingsite.

Gewoon uit interesse.

Eigenlijk weet ik het antwoord al.

Ja, ligt voor de hand toch.

Oké op zoek naar een leukerd.

Weg uit die comfort zone.

Ik ook hoor, val er ook soms in terug. Dan denk ik mens ga eens leven.

Stel je meer open.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eslarealidad schreef op 24 maart 2017 @ 12:50:

[...]





Hoi ooitverlegen.

Haha stel je voor...

Ik wilde juist het tegenovergestelde bereiken.



Chyntia, mooie naam, hoe ga je het aanpakken

heb je al een beetje een idee?

Bijvoorbeeld op een datingsite weet je het soms ook niet meer. Niet om arrogant over te komen maar er komen veel reacties. En dan de lange reacties. Dan is speeddaten wel meer een oplossing? Speedreactie erbij. Nog nooit gedaan. Wie wel? Ik ben daar wel benieuwd naar. Jij? Gewoon om ervaringen te horen. Leuk!

Nieuwe dingen zijn interessant Cynthia en heus zijn er wel mannen die ook willen trouwen.

Ik zal eens vragen hoe mijn chats daar over denken op de datingsite.

Gewoon uit interesse.

Eigenlijk weet ik het antwoord al.

Ja, ligt voor de hand toch.

Oké op zoek naar een leukerd.

Weg uit die comfort zone.

Ik ook hoor, val er ook soms in terug. Dan denk ik mens ga eens leven.

Stel je meer open.



Mooi verwoord Esla en de rest van je nick

Maar ik heb het donker blauwe vermoeden dat onze Cynthia daar toch te conservatief voor is.

Ze wil niets te maken hebben met datingsites.

Hoe ze überhaubt denkt aan de man te komen en of ze überhaubt uit gaat, wordt niet verteld.



Ze reageert ook niet op andere topics. (Behalve die ze zelf geopend heeft.)



Je kunt ook niet zien wat haar interesses zijn .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven