wie heeft ervaring met alleenstaande ouder reizen?

08-06-2007 12:44 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
dag alleenstaande moeders/vaders,

ik ben 4 jaar alleenstaand. Daarvan heb ik 2,5 jaar een relatie gehad, welke ik net heb verbroken. We zouden in de zomervakantie naar Frankrijk, maar daar gaat hij nu met zijn kinderen heen.

Het is ontzettend heftig allemaal en natuurlijk moeilijk ook weer alleen verder.

Nu staat dus die vakantie voor de deur en ik weet niet of ik zelf ook nog met vakantie zou moeten gaan met mijn dochter van 4. Zij vindt het vreselijk dat we niet meer met z'n allen gaan, dus wil ik misschien een weekje ertussenuit.

Via Cirkel reizen (o.a.) zou ik een weekje met een alleenstaande-ouder reis mee kunnen gaan. Maar ik durf het niet zo goed. Wie heeft ervaring met dit soort dingen en kan mij advies geven?!
Alle reacties Link kopieren
Beste Bertien,

Wellicht kan je dit topic beter op de 'mama pijler' plaatsen... wellicht krijg je dan meer reacties.



En misschien kan je naar het reisbureau bellen, vragen of je in contact kan komen met mensen die al een reis bij hen geboekt hebben...



Succes
Alle reacties Link kopieren
Hai Bertien,

Ik heb je andere topic (alweer tijdje geleden) gevolgd, waarin je nog worstelde met zijn egoisme... Ik begrijp hieruit dat de relatie verbroken is? Wat jammer! (of niet? Want op het laatst had je het redelijk met hem gehad, toch?) Ik wens je alle sterkte, laat je je vakantie niet door de neus boren hoor. Ik heb geen tips voor je qua alleenstaande ouder reizen, maar heel veel succes gewenst!

groetjes,
Alle reacties Link kopieren
Hoi Bertien,



ik ben nu zelf anderhalf jaar alleenstaand moeder, maar heb geen ervaring met Cirkel oid. Ik heb vorig jaar wel geinformeerd en gezocht via internet. Heb er toch vanaf gezien, zeker toen ik de prijzen zag. Ik heb mezelf afgevraagd waarom ik dan per se alleend-staande-ouder-vakantie wilde.

Ik ben uiteindelijk niet weggeweest, maar ga dit jaar wel, heb echter een gewone reis geboekt. Zeker toen men me bij het reisburo vertelde dat je voor contacten zeker niet zo'n "speciale" reis hoeft te boeken. (ook mensen uit mijn omgeving zeiden: "joh, boek toch wat! er zijn zat mensen, jij hebt zo contact!") Over 2 weken ga ik een week naar Mallorca, alleen met mijn zoontje, ben dus heel benieuwd hoe dat dan gaat.

Ik heb echter via een Duitse touroperator geboekt, die doen aan kinderkortingen en veel meer aan single-parent-rooms. Hier in NL moet je je kind als volwassene meerekenen als je alleen met je kind weggaat.

Als je via Cirkel gaat, kom je vaak op een aparte groep met single parents, op zich wel leuk natuurlijk, maar wat is je doel: echt mensen leren kennen of gewoon quality time met je kind? Vaak zijn ze ook wat georganiseerder en "moet" je meedoen met excursies ed. wat ook aan de prijzen te zien is.

Suc6 met je keuze, wie weet zijn er nog forummers die positieve ervaringen hebben. (viavia heb ik dat wel eens vernomen toen ik de naam eens liet vallen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven