Wie weet dat je hier mee schrijft?

31-07-2015 06:49 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames! (En enkele heer)



Volgens mij is het een onderwerp wat ooit eerder is besproken maar kon het zo gauw niet vinden??



Aanleiding van dit topic is een gesprek wat mijn vriend en ik hadden..



Zelf loop ik al vanaf 2006 mee hier op het forum.. Weliswaar inmiddels onder een ander nickname maar toch.



Lezen, schrijven, gelezen worden..

Waarom vind ik dit zo leuk?



Ik lees dat er lief en leed wordt gedeeld hier op viva. Veelal tussen mensen die elkaar nog nooit 'in het echt' hebben gezien.

Urenlang kan ik struinen, lezen en soms schrijven hier. Waarom?



Mijn vorige vriend wist ervan maar vond het allemaal maar onzin. Met het uitgaan van die relatie heb ik ook een andere nick genomen omdat ik het niet prettig vind dat hij me nog zou lezen/ makkelijk zou kunnen vinden.



Mijn huidige vriend weet ook dat ik hier rondhang, hij is oprecht geïnteresseerd wat ik schreef/schrijf en waarom.

Snap ik helemaal alleen ergens voelt het alsof ik hem een dagboek laat lezen.

Slaat ook nergens op, want wat ik schrijf/ geschreven heb, is openbaar, ik ken jullie niet eens en jullie lezen mij ook. Wat ik schrijf is ook niet geheim. Soms wel persoonlijk, maar niet echt geheim..

Nouja, voordat het een te warrig verhaal wordt...;



Waarom vindt jij dit leuk?

Weet jouw partner dat je hier meeschrijft? En zo nee, waarom niet?

Deel je hier dingen die je niet met hem/haar deelt?

Weet sowieso iemand in je omgeving dat je hier schrijft?

Zouden zij mogen lezen wat je hier neerpent?



Zelf kan ik niet echt goed verwoorden waarom ik hier zo graag ben...

Ik kom niet veel verder dan dat ik een informatie- en meningenfetisch heb
Geen prima, prima is geen goed.
Om je vragen te beantwoorden:

- Ik vind het leuk omdat sommige onderwerpen nuttig zijn, anderen geweldig bizar, sommigen heel treurig en weer anderen grappig. Het is tijdverdrijf.



- Ik ben single. Dus nvt.

- idem

- nee

- nee, mijn eigen topics mogen ze niet lezen, mijn reacties op anderen wel. Maar dat doen ze dus niet omdat ze niet weten dat ik hier schrijf.
Mijn vriend weet dat ik hier schrijf, maar hoeft gelukkig niet te weten wat. Verder weten alleen mensen die ik via dit forum ken dat ik hier schrijf. Dat laat ik ook graag zo.



Ik schrijf hier sinds ik een kind heb. Dat was allemaal best spannend en nieuw, dus ik kon wel wat advies gebruiken. Inmiddels schrijf ik ook op andere pijlers. Ik reageer veel meer dan ik zelf post, voornamelijk als ik even een half uurtje wil ontspannen of (zoals nu) niet kan slapen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk om over allerlei onderwerpen te lezen en andersmans mening hierover te weten. Het is soms best leerzaam af en toe vind ik wel dat ik hier te veel tijd doorbreng en er zijn ook tijden geweest dat ik het niet zo gezellig vond op het forum.

Mijn vriend weet dat ik hier vaak lees en soms ook mee schrijf. Hij heeft pas een deel van mijn reacties gelezen. Hij is weinig tegengekomen dat hij nog niet wist hoor. Mijn bucketlist die ik hier lang geleden eens heb geschreven vond hij wel erg interessant, dat wist hij niet. Hij vond het ook wel leuk dat ik inmiddels meerdere dingen daarvan met hem heb gedaan.

Een vriendin van mij weet het volgens mij, het is wel al jaren geleden dat ik het vertelde. Het kan dus zijn dat ze het inmiddels is vergeten. Mijn moeder en zus weten wel dat ik hier soms mee lees, maar niet hoe vaak ik hier te vinden ben denk ik ;) Sommige mensen zouden me zeker kunnen herkennen door mijn teksten over reizen en een chronische ziekte. Ik zou het geen ramp vinden als ze me herkennen. Overigens heb ik in het verleden op het forum ook twee mensen herkend, dus zo onvoorstelbaar dat het gebeurt is het niet.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk hier iedere dag wel even. Gewoon vermakelijk en soms ook informatief.



Ook even een vraag van mij.. hebben jullie weleens iemand uit jullie privéleven herkend op dit forum? Ik laatst wel, heb het tegen niemand gezegd, ook niet tegen de persoon die ik herkend heb..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het forum interessant omdat je er zelf ook van leert. Ik vind het soms vertederend om te lezen hoe vrouwen elkaar kunnen steunen. En soms shocking hoe gemakkelijk sommige forummers met de grond gelijk gemaakt worden. Ik schrijf mee vanaf 2008 (met periodes dat ik niet op het forum zit). Mijn vent heeft weleens meegelezen en vindt het best interessant. Maar meestal zit ik alleen te forummen.
Only dead fish go with the flow
Mijn vriend weet dat ik 'forum', maar niet onder welke nick.

Soms lees ik hem een hilarisch topic voor en liggen we samen in een deuk.

Mijn moeder forumt ook hier maar we weten elkaars nick niet en dat houden we ook zo.

Heb één keer iemand herkend maar volgens mij heeft diegene nu een andere nick.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man weet wel dat ik hier actiefben, weet niet onder welke naam en wat ik schrijf.

Heeft hij ook nooit naar gevraagd.



Vertel hem wel eens iets over een topic of een reactie, maar verder ook niet, denk ook niet dat het hem iets interesseert dat ik hier zit.



Herkenbaar ben ik soms wel geweest denk ik, maar heb nooit gehoord dat iemand mij herkent, mocht dat wel zo zijn maakt me dat niet veel uit, want echt persoonlijke dingen zet ik hier niet neer.

Ik heb zelf ook nooit iemand vanuit mijn omgeving hier herkent.
Mijn man, en ik laat hem ook zo nu en dan mee lezen. Zoals tips bij de Ereaders of piemelfriemel.
Alle reacties Link kopieren
Forummen op foon gaat soms mis...
Only dead fish go with the flow
Mijn vrouw mijn vrienden en mijn collega's



In vorige banen ging ik dan hele domme topics hardop voorlezen en dan rolden we van de stoel van het lachen:-)
Alle reacties Link kopieren
Idem als bathmaster, alleen dan zonder vrouw



Wat ik schrijf, is geen geheim
Lorem Ipsum
.
quote:Taralina schreef op 31 juli 2015 @ 07:45:

Mijn vriend weet dat ik 'forum', maar niet onder welke nick.

Soms lees ik hem een hilarisch topic voor en liggen we samen in een deuk.

+1
Alle reacties Link kopieren
Ik forum hier al veertien jaar inmiddels. Mijn man weet dat ik hier lees en bizarre topics deel ik met 'm zodat hij ook mee kan lachen. Ik besteed soms te veel tijd aan het forum, en soms ben ik er weken dagen niet. Een paar jaar geleden was ik wel eens bang dat ik herkend zou worden omdat ik vrij herkenbare dingen over de situatie met mijn kinderen schreef waar ik toen in zat. Ik werd toen zelfs mijn stadje door wildvreemden aangesproken over deze situatie, maar ik had het toen ook zo nodig om mijn verhaal kwijt te kunnen dat het mij eigenlijk geen reet interesseerde omdat ik toch wel door was blijven schrijven.



Ik haal tips uit het forum en inzichten. Hoe vaak ik tegen mijn man de zin wel niet ben begonnen met: "Op het forum ..." Als ik iets Google omdat ik ergens wat meer over wil weten, dan kom ik echt heul vaak op het forum uit. En dan blijf ik ook weer hangen.
Mijn man weet dat ik hier veel lees. In het verleden ben ik twee keer herkend door mensen uit mijn irl-omgeving, beide keren heb ik een andere nick genomen. Al met al zit ik hier al aan mijn vijfde of zesde profiel in 10+ jaar.



Ik lees hier uit interesse en soms uit fascinatie/sensatielust.
Oh ja, en ik heb zelf ook weleens mensen herkend. Minstens twee keer.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij weet enkel mijn huisgenoot het , maar die kijkt nooit hier.. verder weet niemand het. Hou ik graag zo. owja, en nog een forummer hier maar ik zeg niet wie haha
Ik schrijf ook bij elkaar al zo'n 7 jaar (als man). Het is echt het interessantste en leukste forum voor het opdoen van levenswijsheid. Mijn vriendin vindt het nogal vervelend dat ik hier schrijf en heeft nog nooits iets ervan willen lezen (ze kent mijn nick wel). Zus weet het volgens mij ook en die vindt het maar raar en verder interesseert het haar niet. Heb nog nooit en andere nick gehad en ook nog nooit iemand van het forum herkend of ontmoet. Het verder niets te verbergen dus iedereen mag alles weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het forum wel gezellig. Vriend weet dat ik hier mee schrijf en weet mijn nick. Ik schrijf hier niets wat anderen niet weten. Beste vriendin en mijn moeder weten dat ik op een forum zit, maar niet op welk forum. Dat wil ik graag zo houden maar omdat ik hier niets schrijf wat anderen niet weten zou het geen wereldramp zijn mochten ze mijn posts lezen.
Mijn vriend weet het aan gezien ik nogal eens een zin wil beginnen met "op viva..."

Hij weet mijn nick en hij weet welke topics ik interessant vind want ik bespreek elk topic dat ik echt interessant vind met hem. Ik bespreek hier niks dat ik ook niet met mijn vriend erbij zou bespreken.
O ik vertel mijn vriend alles in geuren en kleuren. Soms lees ik dingen voor. Hij is net een wijf met sommige dingen. Hij kan heerlijk meeleven via mij.



Maar verder bespreek ik wat hier gebeurt alleen met mede forummers. Je weet nooit of iemand dan roept: hee, wat leuk!, ik post ook op dat forum, wat is jouw nick? en dan ligt je hele prive op straat.
Me moer



Nee serieus, alleen mijn partner weet dat ik hier zit. Hij doet er niks mee, hij weet volgens mij mijn nick hier ook niet precies, en zit zelf ook op allerlei fora waar ik me niet mee bemoei.
Alle reacties Link kopieren
Alleen mijn vriend weet dat ik hier schrijf (hoop ik). Ik forum hier sinds 2013, maar toen onder een andere nick. Ik kreeg toen een abonnement cadeau op de viva en ik was benieuwd of er ook iets online was, want ik vond en vind het een leuk tijdschrift. Als een van de weinigen hier, dat weet ik Zo kwam ik het forum tegen en na een tijdje meelezen maakte ik een account aan.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Vrij wat mensen weten dat ik hier meeschrijf. Mijn man, mijn kinderen, mijn buurvrouw, een aantal vriendinnen... en ze weten ook mijn nick. Tot nu toe heb ik nooit last van gehad, maar ik schrijf ook nooit iets wat ik in het openbaar niet zal vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven