Word gek van de eenzaamheid.

23-07-2016 17:39 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
bericht verwijderd
anoniem_190961 wijzigde dit bericht op 07-10-2017 15:31
Reden: privacy
98.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je het wel eens besproken met de vriendinnen waar het om gaat?
Never let the fear of striking out, keep you from playing the game
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg daar voornamelijk pas mee te maken toen vriendinnen aan de kinderen gingen. Op eentje na die tijdens 'n relatie alleen nog maar stelletjes dingen met andere stelletjes wilde doen. Ben gewoon om gaan gaan met andere kindvrije meiden ipv vast te houden aan jeugdvriendinnen die 'n ander levenspad in gingen. Verder ben ik ook best graag alleen.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:Robynn schreef op 23 juli 2016 @ 17:43:

Heb je het wel eens besproken met de vriendinnen waar het om gaat?



Tegen drie van de vijf heb ik er wel eens iets van gezegd, het heeft niets geholpen. Hun eerste reactie was ''Ahh, dat is echt niet mijn bedoeling, ik moet inderdaad meer tijd in vriendschappen investeren. Volgend weekend gaan we zeker weer even een drankje doen!!''



Het weekend daarop : hoor ik natuurlijk niets. Uiteindelijk maar (weer) besloten om uit eigen beweging contact op te nemen. Antwoord: ''Oeh, ik kan helaas niet, zit bij mijn vriend''..



Ik wil daar niet eens te ver op door gaan want ik voel gewoon boosheid in mij opkomen dat mensen waar je al zoveel jaren mee omgaat je uiteindelijk zo kunnen laten vallen. Het interesseert ze gewoon helemaal niets.



Voor vandaag had ik nog voorgesteld om te gaan varen. Dat was normaal gesproken iets waar iedereen heel enthousiast op reageerde. Nu helemaal geeneens een reactie.
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 23 juli 2016 @ 17:46:

Ik kreeg daar voornamelijk pas mee te maken toen vriendinnen aan de kinderen gingen. Op eentje na die tijdens 'n relatie alleen nog maar stelletjes dingen met andere stelletjes wilde doen. Ben gewoon om gaan gaan met andere kindvrije meiden ipv vast te houden aan jeugdvriendinnen die 'n ander levenspad in gingen. Verder ben ik ook best graag alleen.Moet je nagaan hoe het hier wordt als er kinderen komen
Heel herkenbaar. Het is niet zo dat ik helemaal geen vriendinnen heb, maar er zijn een aantal vriendschappen verwaterd omdat ze een relatie kregen, en sommige vriendinnen hebben ook al kinderen. Heb toen zelf ook eens aangekaart dat ik het erg jammer vond dat we minder contact hadden (of eigenlijk, helemaal geen contact meer, of het kwam steeds van mijn kant) en dan zeiden ze, we spreken binnenkort echt een keer af. Tja, die keer moet nu nog komen.. Dus ik herken je verhaal helemaal! Zelfs een keer gehad dat een vriendin zei, zorg dat je een relatie hebt, dan ben je niet meer alleen. Tja..
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor.

Hoe je daar mee omgaat?

Geen idee...proberen toch jezelf bezig te houden met dingen die je leuk vind en te genieten van momenten waarop je wel wat leuks doet?



Misschien hier via viva een oproepplaatsen om nieuwe mensen te leren kennen?
Alle reacties Link kopieren
Oeh TO vol belangstelling heb ik jou verhaal gelezen, weet je ik kan het niet mooier maken dan dat het is maar: Zo werkt het nu eenmaal in het leven, jou vriendinnen zitten nu in een andere levensfase, zij zitten nu liever met hun lief op een terras in plaats van met jou.

Je zou ze erop aan kunnen spreken maar grote kans dat ze zich van geen kwaad bewust zijn of dat ze beterschap beloven( wat er uiteindelijk ook niet van zal komen) ergens vind ik je ook een beetje claimend overkomen moet ik je bekennen. Niet doen meid, jou tijd komt ook nog. Leuk is het niet maar je zult hierin je weg moeten vinden ( Goh ik lijk Mona wel van de Libelle met mijn wijze raad )
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Heb je al aan nmlk.nl gedacht?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:insecure. schreef op 23 juli 2016 @ 17:48:

[...]





Moet je nagaan hoe het hier wordt als er kinderen komen Vandaar, niet teveel blijven hangen in oude vriendschappen, maar openstaan voor nieuwe contacten.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
En is er geen renfietsclub in jouw buurt die in de weekenden samen gaan fietsen? Je bent sportief, dus in die richting zou je al kunnen aansluiten bij gelijkgestemde zielen.

Ik zou dus wel nieuwe contacten zoeken, want van die vriendinnen moet je het niet meer hebben.
Alle reacties Link kopieren
Misschien lukt het wel als je afspraken gaat maken voor in de toekomst, en niet op de dag zelf. Het spontane is er wel vanaf als er ineens een relatie in het spel is, inderdaad. Maar je kan best afspreken om volgende week te gaan varen en vrijdagavond over twee weken naar de bioscoop te gaan en zo. Of nodig ze uit om over drie weken bij je te komen eten. Dan hebben ze vast nog niks.
Ik herken het ook, en doe er zelf net zo hard aan mee.



5 jaar geleden: vrijgezel, student, woonde in dezelfde stad als vriendinnen, geen fulltime baan, massa's tijd. Ondertussen getrouwd, best wat familiedingen gehad die tijd opslokten, verhuisd, fulltime baan. Vriendenkring wordt aanzienlijk groter als je samen bent, veel vriendinnen ook relatie/getrouwd en sommigen kinderen gekregen.



We zien elkaar nog amper. Gelukkig appen we nog wel etc en volgens mij lijdt niemand echt onder de situatie.
Alle reacties Link kopieren
@ kwebbeltie: ongelooflijk eigenlijk dat dit kennelijk bij best veel mensen zo gaat. Dit waren ook geen vriendschappen voor een jaartje ofzo, maar echt al vanaf de basisschool he. Dan denk je toch een basis te hebben die iets dieper ligt. Misschien is dat juist ook wel de reden, dat iedereen denkt : dit verwatert toch niet.



@ aiksje : ik moet inderdaad meer gaan doen met vrijwilligerswerk, teamsport en dergelijke. Op deze manier groei ik zelf ook compleet vast. Niet dat ik vind dat ik nu perse aan de relatie moet, maar een leuke vent kom ik zo natuurlijk ook niet tegen.



Dan heb ik nog een vraag:



Over drie weken ga ik nog met voornoemde vriendinnen naar curaçao. De vakantie is in december geboekt, eigenlijk net de periode van waaraf een hoop contacten minder intensief zijn geworden. Sommigen heb ik vanaf de avond dat we hebben geboekt niet eens meer gesproken. Ik twijfel erover om mee te gaan eerlijk gezegd. Ik voel niet echt meer vriendschap nu ze mij zo hebben laten vallen. Draai ik door of?
Je kan hier ook een oproepje plaatsen. Ik heb een tijdje geleden ook op een oproepje gereageerd en daar ook leuke contacten aan overgehouden
Alle reacties Link kopieren
quote:Miskotto schreef op 23 juli 2016 @ 17:53:

Oeh TO vol belangstelling heb ik jou verhaal gelezen, weet je ik kan het niet mooier maken dan dat het is maar: Zo werkt het nu eenmaal in het leven, jou vriendinnen zitten nu in een andere levensfase, zij zitten nu liever met hun lief op een terras in plaats van met jou.

Je zou ze erop aan kunnen spreken maar grote kans dat ze zich van geen kwaad bewust zijn of dat ze beterschap beloven( wat er uiteindelijk ook niet van zal komen) ergens vind ik je ook een beetje claimend overkomen moet ik je bekennen. Niet doen meid, jou tijd komt ook nog. Leuk is het niet maar je zult hierin je weg moeten vinden ( Goh ik lijk Mona wel van de Libelle met mijn wijze raad )Valt wel mee toch? Een keer heb ik er iets van gezegd, en daarna heb ik het zo gelaten. Heb er wat van gezegd in februari, sinds dien niet meer. (en is er ook niets meer afgesproken). Vind ik niet zo claimerig.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar TS, en het is ook niet zo dat ik het zo niet gun: vooral tijdens de eerste paar maanden snap ik het dat ze helemaal into de liefde zijn . Maar na een aantal maanden vind ik het altijd wel leuk wanneer er weer regelmatig contact is (en dat hoeft echt niet elke week afspreken te zijn, het kan ook even tussendoor een kopje koffie zijn of zoiets) en dat er soms ook nog zonder aanhang afgesproken kan worden. Voor mij helpt het om het gewoon te erkennen voor mijzelf, er niet teveel meer van te verwachten en om wel gewoon geïnteresseerd in de ander te blijven. En ik heb wel voor mijzelf grenzen gesteld; ik ga dus niet in op uitnodigingen als "Pietje moet dit weekend onverwachts voetballen, iemand zin om wat te doen?" nadat het onmogelijk was om gewoon van tevoren iets vast te leggen met vriendinnen. Ook ga ik, stel dat het uitgaat, dan niet meer ineens elk weekend afspreken, daar heb ik dan geen zin meer in als het contact tijdens de relatie zo verwaterd is.



Edit; het gevoel van "je was leuk gezelschap, tot er wat leukers voorbij kwam", een beetje dat "afgedankte gevoel", dat is gewoon niet leuk. Terwijl ik rationeel hartstikke goed weet dat levensfasen verschillen en dat vriendschappen kunnen verwateren en tijdelijk kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Helaas is het tegenwoordig 'normaal' om vriendschappen te laten vallen op het moment dat vrienden een relatie krijgen.

Erg jammer. Vaak hebben ze het niet eens door. Totdat de relatie uitgaat, dan hebben ze weer zee-en van tijd.

Als ik jou was zou ik dat nog één keer aankaarten. Misschien kan je alle e-mail adressen verzamelen en ze een e=mail sturen. Puur daarin hoe je je voelt en hoe je dit nu zo beleeft. Je kan aangeven dat je het leuk voor ze vind dat ze zo happy zijn, maar dat je het mist om leuke dingen te doen. Organiseer een stapavond of een vaarmiddagje. Gooi een paar data op. Als daar niemand op reageert of niemand kan/wil, zou ik het er echt bij laten en het accepteren dat het geen goeie vriendinnen waren.

Hoe oud ben je trouwens? Ben je zelf verder ook niet aan het daten? Sta je zelf niet open voor een relatie?
Yolo!
Alle reacties Link kopieren
Dat het niet leuk is begrijp ik, maar zij zijn niet verantwoordelijk voor de invulling van jouw vrije tijd.



Dat je er verdrietig van wordt begrijp ik ook. Maar boos worden vind ik dan weer ongepast. Als iemand liever bij haar vriendje is dan mag dat gewoon. Voor jou niet leuk, maar zij heeft het recht om te doen wat ze het liefste doet.



Focus je nu toch op nieuwe mensen ipv forceren dat deze vriendinnen jou weer zien staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 23 juli 2016 @ 17:53:

Heb je al aan nmlk.nl gedacht?Wel aan gedacht. Op dit moment zit ik op een andere plek op internet waar ook iets soortgelijks gebeurt. Heb een beetje koudwatervrees voor dat soort dingen, maar moet er toch een keer doorheen .
Alle reacties Link kopieren
Ja heel lastig. Ik snap die types ook nooit die alles laten gaan als ze een relatie krijgen.

En jij hebt ook de pech dat ze allemaal zo zijn.

Ik zou er niet meer achteraan gaan en je energie in het zoeken van nieuwe vriendschappen/ kennissen stoppen.

Heb je op je werk bv leuke collega s om een keer een drankje mee te doen na werktijd?

Op de sportschool wat aanspraak. Een durftevragen op fb van je woonplaats, viva forum.

Loslaten en een nieuwe fase ingaan. Is ook hartstikke leuk!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk ga je mee op vakantie!

Misschien worden jullie door de vakantie wel weer iets closer.

En trek het je sowieso niet aan, het ligt niet aan jou.

Geniet gewoon van de vakantie, heb gewoon een leuke tijd.



Verwachtingen bijstellen helpt soms ook al heel veel.

En ga iets nieuws doen waar je mensen bij leert kennen.
Alle reacties Link kopieren
@insecure: ik zou zeker meegaan!wellicht is de vakantie nodig om jullie weer dicht bij elkaar te brengen. Het kan zomaar zijn dat jullie daardoor weer dicht naar elkaar toe groeien!



Ik herken het wel wat je zegt hoor. Ik heb van de week zelf een gesprek gehad met een vriendin over hetzelfde onderwerp. Ook zij vond het super erg dat ik me zo voelde. En ik moest gewoon laten weten wanneer ik niks te doen had. Dit weekend had ze toch tijd.

6 uur later nog geen reactie op mn berichtje en telefoontje.



Ik zit op een andere "vriendin" al 2 jaar te wachten. Ze is nog steeds dr agenda aan het zoeken om af te spreken. Overigens zit ze wel met andere in het buitenland nu...daar had ze wel tijd voor ;)



Het is wat andere beschrijven. Zo gaat het in het leven. Probeer nieuwe contacten op te doen.



En anders kom je vanavond lekker naar mij haha. Ik heb ook weer een dagje waarop niemand oog en tijd voor mij heeft
Alle reacties Link kopieren
Oh zo'n ''vriend'' heb ik ook.



Ik whatsapp hem nu juist elk weekend met de vraag of hij nog wat wil doen die avond. Puur om hem te stangen omdat hij zichzelf elke keer weer in de meest gekke bochten wringt waarom hij nu weer niet kan (terwijl hij gewoon met zijn vriendin zit, maar dat op de een of andere manier niet wil zeggen)



Elke keer kan hij weer niet, en de redenen waarom worden steeds bizarder.



Kinderachtig eigenlijk, maar vind het stiekem wel vermakelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:insecure. schreef op 23 juli 2016 @ 17:56:



Over drie weken ga ik nog met voornoemde vriendinnen naar curaçao. De vakantie is in december geboekt, eigenlijk net de periode van waaraf een hoop contacten minder intensief zijn geworden. Sommigen heb ik vanaf de avond dat we hebben geboekt niet eens meer gesproken. Ik twijfel erover om mee te gaan eerlijk gezegd. Ik voel niet echt meer vriendschap nu ze mij zo hebben laten vallen. Draai ik door of?

En hun vriendjes gaan niet mee?

In dat geval is het juist hartstikke leuk toch, om weer 'ns lekker 'n meiden onder elkaar tijd te hebben? En sowieso is het toch 'n geweldige bestemming. Als je gezelschap niet leuk genoeg meer is, trek je er toch lekker zelf op uit om het eiland te verkennen en snorkeltrips te doen.
Shoot first, ask questions later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven