Zie ik spoken door eigen onzekerheid?

26-06-2016 20:02 1077 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik hier mijn verhaal neergezet. Wegens anonimiteit heb ik de intro verwijderd enige tijd terug.

Korte samenvatting; ik was zwanger, oudcollega van man plaatste een uitdagende foto als reactie op zijn (totaal niet uitdagende) status op fb, ik ben gaan speuren en kreeg een naar gevoel. Hem ermee geconfronteerd maar hij had voor alles een logische verklaring. Althans voor hem heel logisch, voor mij nog steeds beetje dubieus.

Maar goed, ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven: het verweten aan zwangerschapshormonen en zijn onwetendheid en besloten hem te vertrouwen.



Nu zit ik toch weer met een dilemma en vraag me af wat ik hiermee moet.



Hij heeft een nieuwe baan.

Vorig weekend zaten we in de auto met kinderen en moest ik wederzijdse kennis appen,vroeg of dat even met zijn telefoon kon (mijne lag achterin). Ik weet niet meer waarom maar hij legde de telefoon even op zijn schoot (hadden geparkeerd) en toen hij zijn app opende zag ik dat hij had geappt met een vrouw waarvan ik vermoed dat ze een collega is.

Ondanks voorgaande info vond ik dat niet vreemd, hij mag gerust appen met vrouwelijke collega's. Hij rommelde iets met zijn telefoon en zei opeens: ach ik kan net zo goed zelf even appen nu.

Toen hij weer de app opende zag ik dat hij het gesprek had verwijderd. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik spoken zie, misschien de naam niet goed gezien,of vergist want de eerste letters lijken op die van een vriend etc.

Toen ik vanmorgen op fb keek had deze collega (een geheel onschuldige!) reactie op hem gegeven. Nog steeds prima, maar ik heb het dus toch goed gezien, de naam 'bestaat' wel degelijk in zijn kennissenkring.

Voor de duidelijkheid: het wantrouwen komt voort uit het vermoeden van het wissen van het gesprek, als het gesprek er nog gewoon in had gestaan was ik niet ongerust geweest.

Maar goed, het gelaten voor wat het was, we gingen immers een weekend weg en ik zal wel spoken zien.



De afgelopen dagen hebben we ruzie, de kinderen vragen veel negatieve aandacht,we zijn moe en zien elkaar weinig. Hij wil dat ik meer aandacht heb voor hem, en voor ons samen. Maar ik vind dat hij daar de afgelopen dagen weinig moeite voor deed nadat hij een feestje met collega's heeft gehad, anderhalf later thuis kwam midden in de nacht omdat hij was verdwaald (dit trek ik niet echt in twijfel) maar onze enige vrije avond samen dan wel om 20.00 in bed ligt en ik alleen op de bank.

Ik ben vandaag erg boos, boos om alles, boos om niets. Ik weet niet zo goed of het onderliggende probleem eigenlijk mijn wantrouwen is. En ligt dat wantrouwen bij mij? Ik ben erg onzeker over mijn uiterlijk na mijn zwangerschappen.

Moet ik dit voorval (WEER) gaan aankaarten? Ik vrees dat hij alles zal ontkennen en ik me weer een muts voel. En ik wil ook niet voor ongemakkelijke situaties gaan zorgen bij een bedrijfsfeestje..



Wat te doen?
Waar rook is is vuur! Die man ik kei hard bezig met iets waar hij niet mee bezig zou moeten zijn!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin reactie dit zeg, gebaseerd op eigen ervaringen uit het verleden zeker??



Niet elke man is een klootzak hoor!
Ik kan me voorstellen dat je je twijfels hebt, die zou ik ook hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel lastig omdat hoe ik hem ken, totaal niet past in het plaatje vreemdganger. De vorige keer heb ik gedacht dat het een soort naïviteit was,hoewel hij in zijn blik naar anderen ook 'waar rook is,is vuur' hanteert.

Maar dit kan geen naïviteit zijn,ik ben de vorige keer heel duidelijk geweest.



Ik ben misschien wel bang dat het onschuldige appjes waren en hij het wist uit angst dat ik er weer wat achter zoek. Dat houdt me tegen om het te vragen. En misschien ook wel de wetenschap dat hij me zal voorhouden dat ik het niet goed heb gezien.
anoniem_220231 wijzigde dit bericht op 26-06-2016 20:24
Reden: Te snel op plaatsen gedrukt.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou alles uit de OP gewoon op tafel gooien.
quote:Gooloib schreef op 26 juni 2016 @ 20:07:

Waar rook is is vuur! Die man ik kei hard bezig met iets waar hij niet mee bezig zou moeten zijn!!





Ontzettende dramaqueen! De kans dat er geen bal aan de hand is is minstens net zo groot als dat er wel iets is. Veel groter zelfs waarschijnlijk. Zit TO niet op te naaien.



TO, als je 100% zeker weet dat hij een gesprek gewist heeft kan je dat gewoon vragen toch?
Naïviteit, zou kunnen maar in het geval van het wissen van appjes lijkt me niet dat dat naïviteit was.
Ik denk dat je een gesprek moet aangaan, wellicht is er niets aan de hand en is er een logische verklaring voor zijn gedrag.



Al vind ik het wel apart dat hij een app gesprek wist
Dit ga je ook weer verwijderen net al de oude topics?



Je relatie is iig beroerd, of door jouw onzekerheid en je controledwang, of doordat hij onbetrouwbaar is, of beide,
quote:Grafitti schreef op 26 juni 2016 @ 20:19:

Ik vind het heel lastig omdat hoe ik hem ken, totaal niet past in het plaatje vreemdganger. De vorige keer heb ik gedacht dat het een soort naïviteit was,hoewel hij in zijn blik naar anderen ook 'waar rook is,is vuur' hanteert.

Maar dit kan geen naïviteit zijn,ik ben de vorige keer heel duidelijk geweest.



Ik ben misschien wel bang dat het onschuldige appjes waren en hij het wist uit angst dat ik er weer wat achter zoek. Dat houdt me tegen om het te vragen. En misschien ook wel de wetenschap dat hij me zal voorhouden dat ik het niet goed heb gezien.Dit zou heel goed kunnen, praten is denk ik de enige optie hierin
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je een goed gesprek over vermoeidheid en elkaar dreigen kwijt te raken een goed idee is. Dat wissen van appjes en zijn klachten over aandacht kunnen daar een onderdeel van zijn.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Laatst had ik een kort app-gesprek met mijn ex van een aantal jaar terug. Hij vroeg me wat en ik heb geantwoord. Waren een paar zinnen over en weer. Niks geen geflirt en er is niks 'raars' besproken. Ik heb daarna overwogen dat gesprek te wissen omdat ik me kon voorstellen dat mijn huidige vriend het niet leuk zou vinden mocht hij het toevallig een keer zien/lezen. Uiteindelijk besloten het niet te doen en ik het laatst zelf een keer aangegeven dat ik mijn ex onlangs gesproken heb omdat hij me wat vroeg.



Mijn gevoel over het wissen zat hem niet in het feit dat ik wat verkeerds gedaan had, maar puur in het feit dat ik het vervelend voor mijn vriend zou vinden dat hij een appje van een ex vindt. Misschien is dat aan de orde in jouw situatie?
Wat een uilskuikens lopen er toch rond die denken dat appjes wissen betrouwbaarder overkomt dan het te laten staan. Echt



Gewoon luchtig zeggen 'joh als jij het nodig vind zomaar app gesprekken te wissen komt het juist raar over dus ik weet niet wat je hiermee denkt te bereiken maar ik wordt er niet zo heel vrolijk van eerlijk gezegd'.



Want ik denk dan maar zo als daar iets had gestaan wat super onschuldig was, why the hell haalt ie t dan weg.
Alle reacties Link kopieren
Geeft hij verder aanleiding tot vermoedens van contacten met andere vrouwen die te ver gaan? Of is het alleen de gewiste app?
Het is zoals het is
quote:Grafitti schreef op 26 juni 2016 @ 20:19:

Ik vind het heel lastig omdat hoe ik hem ken, totaal niet past in het plaatje vreemdganger. De vorige keer heb ik gedacht dat het een soort naïviteit was,hoewel hij in zijn blik naar anderen ook 'waar rook is,is vuur' hanteert.

Maar dit kan geen naïviteit zijn,ik ben de vorige keer heel duidelijk geweest.



Ik ben misschien wel bang dat het onschuldige appjes waren en hij het wist uit angst dat ik er weer wat achter zoek. Dat houdt me tegen om het te vragen. En misschien ook wel de wetenschap dat hij me zal voorhouden dat ik het niet goed heb gezien.





Dat laatste is precies wat er in mij op kwam. Feit is dat je niet gelukkig bent in je relatie en daar hebben die appjes niets mee te maken.

Ga met je man om tafel zou ik zeggen.
Klinkt alsof je man op zijn minst flink aan het hengelen is bij andere vrouwen omdat 'ie het niet zo gezellig meer vindt thuis. En met hem praten... Tja. Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die dan zeggen: je hebt gelijk, ik belazer de boel.
Alle reacties Link kopieren
Maar hij kan wel zeggen wat hem dwars zit (en TO ook) waarna ze zich beide wat kunnen aanpassen en het weer gezelliger wordt thuis.
Het is zoals het is
Alle reacties Link kopieren
Blow me a kiss from across the room

Say I look nice when I'm not

Touch my hair as you pass my chair

Little things mean a lot

Give me your arm as we cross the street

Call me at six on the dot

A line a day when you're far away

Little things mean a lot

You don't have to buy me diamonds or pearls

Champagne, sables, and such

I never cared much for diamonds and pearls

'cause honestly, honey, they just cost money

Give me a hand when I've lost the way

Give me your shoulder to cry on

Whether the day is bright or gray

Give me your heart to rely on

Send me the warmth of a secret smile

To show me you haven't forgot

That always and ever, thats, now and forever

Little things mean a lot



Kijk als hij dit niet meer doet dan geef ik de relatie op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
En verdwaald? Hij wist ineens niet meer waar hij woonde?
quote:DeKenau schreef op 26 juni 2016 @ 20:55:

En verdwaald? Hij wist ineens niet meer waar hij woonde?Waarschijnlijk telefoon vergeten met GPS erop
quote:Grafitti schreef op 26 juni 2016 @ 20:19:

Ik vind het heel lastig omdat hoe ik hem ken, totaal niet past in het plaatje vreemdganger. De vorige keer heb ik gedacht dat het een soort naïviteit was,hoewel hij in zijn blik naar anderen ook 'waar rook is,is vuur' hanteert.

Maar dit kan geen naïviteit zijn,ik ben de vorige keer heel duidelijk geweest.



Ik ben misschien wel bang dat het onschuldige appjes waren en hij het wist uit angst dat ik er weer wat achter zoek. Dat houdt me tegen om het te vragen. En misschien ook wel de wetenschap dat hij me zal voorhouden dat ik het niet goed heb gezien.

Dus omdat je bang bent dat hij gaat liegen vraag je maar niks? Besef je hoe krom dat is??



Iets stiekem (want stiekem is het) wissen voor je vrouw hoort gewoon niet. Wat er ook staat!!
quote:godfried schreef op 26 juni 2016 @ 20:09:

Wat een onzin reactie dit zeg, gebaseerd op eigen ervaringen uit het verleden zeker??



Niet elke man is een klootzak hoor!

Nee hoor, plus zeg ik dat elke man een klootzak is??



Over een onzin reactie gesproken zeg,
quote:Gooloib schreef op 26 juni 2016 @ 20:57:

[...]



Dus omdat je bang bent dat hij gaat liegen vraag je maar niks? Besef je hoe krom dat is??



Iets stiekem (want stiekem is het) wissen voor je vrouw hoort gewoon niet. Wat er ook staat!!Maar is het niet zo dat je recht hebt op wat privacy, ook als het om je telefoon gaat?
quote:Dragisa schreef op 26 juni 2016 @ 20:22:

[...]





Ontzettende dramaqueen! De kans dat er geen bal aan de hand is is minstens net zo groot als dat er wel iets is. Veel groter zelfs waarschijnlijk. Zit TO niet op te naaien.



TO, als je 100% zeker weet dat hij een gesprek gewist heeft kan je dat gewoon vragen toch?Naïefschaapje!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven