Zie ik spoken door eigen onzekerheid?

26-06-2016 20:02 1077 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik hier mijn verhaal neergezet. Wegens anonimiteit heb ik de intro verwijderd enige tijd terug.

Korte samenvatting; ik was zwanger, oudcollega van man plaatste een uitdagende foto als reactie op zijn (totaal niet uitdagende) status op fb, ik ben gaan speuren en kreeg een naar gevoel. Hem ermee geconfronteerd maar hij had voor alles een logische verklaring. Althans voor hem heel logisch, voor mij nog steeds beetje dubieus.

Maar goed, ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven: het verweten aan zwangerschapshormonen en zijn onwetendheid en besloten hem te vertrouwen.



Nu zit ik toch weer met een dilemma en vraag me af wat ik hiermee moet.



Hij heeft een nieuwe baan.

Vorig weekend zaten we in de auto met kinderen en moest ik wederzijdse kennis appen,vroeg of dat even met zijn telefoon kon (mijne lag achterin). Ik weet niet meer waarom maar hij legde de telefoon even op zijn schoot (hadden geparkeerd) en toen hij zijn app opende zag ik dat hij had geappt met een vrouw waarvan ik vermoed dat ze een collega is.

Ondanks voorgaande info vond ik dat niet vreemd, hij mag gerust appen met vrouwelijke collega's. Hij rommelde iets met zijn telefoon en zei opeens: ach ik kan net zo goed zelf even appen nu.

Toen hij weer de app opende zag ik dat hij het gesprek had verwijderd. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik spoken zie, misschien de naam niet goed gezien,of vergist want de eerste letters lijken op die van een vriend etc.

Toen ik vanmorgen op fb keek had deze collega (een geheel onschuldige!) reactie op hem gegeven. Nog steeds prima, maar ik heb het dus toch goed gezien, de naam 'bestaat' wel degelijk in zijn kennissenkring.

Voor de duidelijkheid: het wantrouwen komt voort uit het vermoeden van het wissen van het gesprek, als het gesprek er nog gewoon in had gestaan was ik niet ongerust geweest.

Maar goed, het gelaten voor wat het was, we gingen immers een weekend weg en ik zal wel spoken zien.



De afgelopen dagen hebben we ruzie, de kinderen vragen veel negatieve aandacht,we zijn moe en zien elkaar weinig. Hij wil dat ik meer aandacht heb voor hem, en voor ons samen. Maar ik vind dat hij daar de afgelopen dagen weinig moeite voor deed nadat hij een feestje met collega's heeft gehad, anderhalf later thuis kwam midden in de nacht omdat hij was verdwaald (dit trek ik niet echt in twijfel) maar onze enige vrije avond samen dan wel om 20.00 in bed ligt en ik alleen op de bank.

Ik ben vandaag erg boos, boos om alles, boos om niets. Ik weet niet zo goed of het onderliggende probleem eigenlijk mijn wantrouwen is. En ligt dat wantrouwen bij mij? Ik ben erg onzeker over mijn uiterlijk na mijn zwangerschappen.

Moet ik dit voorval (WEER) gaan aankaarten? Ik vrees dat hij alles zal ontkennen en ik me weer een muts voel. En ik wil ook niet voor ongemakkelijke situaties gaan zorgen bij een bedrijfsfeestje..



Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Niet je man inlichten ts. Jij hebt recht op de waarheid. De echte waarheid. Hij heeft jou ook niet ingelicht hé....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar best na haar werk op willen wachten maar dat vind ik ook gevaarlijk omdat alle collega's van mijn man dat dan kunnen zien. Die zullen wel chocola kunnen maken van wat er aan de hand is..

Denk niet dat dat verstandig is.. Maar iedereen zegt dus eigenlijk haar gewoon te overvallen met een gesprek?
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 16 augustus 2016 @ 19:05:

Ik zou haar best na haar werk op willen wachten maar dat vind ik ook gevaarlijk omdat alle collega's van mijn man dat dan kunnen zien. Die zullen wel chocola kunnen maken van wat er aan de hand is..

Denk niet dat dat verstandig is.. Maar iedereen zegt dus eigenlijk haar gewoon te overvallen met een gesprek?



Ik zou haar niet op het werk overvallen. Dan weet inderdaad iedereen hoe het zit.

Ik zou hoe slecht dan ook,haar mailen/appen en zeggen dat je met haar wilt praten, dat je niet wilt dat ze het aan je man verteld en als ze dat wel doet dat jij haar man dan ook gaat inlichten.

Gewoon ordinair dreigen dus. Zij doet wat jij wilt doet ze dat niet hangt er voor haar een consequentie aan.



Maar nooit verder gaan dan dreigen en haar hierna met rust laten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet met haar praten. Alsof er alleen de waarheid uit zou komen?

Nee bedankt, einde verhaal wat haar betreft.

Ik zou me te trots voelen om mijn onzekerheid en verdriet te laten zien, zou ik haar niet gunnen.



Je zult het moeten doen met de woorden van je man. Dat is dan al stap 1 in het proces om hem opnieuw te leren vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Of er de waarheid uit komt weet ik niet, maar ben wel benieuwd naar haar kant van het verhaal.. En ik ben niet van plan om trieste verhalen te houden over mijn verdriet.

En ik denk niet dat ik me onzeker zou voelen in zo'n gesprek, misschien sterkt het me juist. .Wil niet de rest van mijn leven denken 'had ik het maar gedaan'.
Alle reacties Link kopieren
Als jij voor jezelf heel sterk voelt dat je het moet doen: go for it.
Alle reacties Link kopieren
Doen! Gewoon zo der je man in te lichten.vraag haar waarom ze seks met een getrouwde man wilde. Dat is bluf natuurlijk. Zij weet niet wat jij weet. Jij bent te lief te goedgelovig en als je nu niet doorpakken, sta je over een.tijdje weer met deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook gewoon doen. Je kan haar toch ook bellen ipv face to face? Idd een beetje bluf dat je alles weet en vragen of ze het wel veilig hebben gedaan ivm SOA's.
Alle reacties Link kopieren
Of zeggen dat je chlamydia hebt....niet vragen maar bluffen! Zo van: wat dacht je toen je met mijn man het bed indook? Overigens kun je haar ook thuis opzoeken hoor. Die twee slapen toch al apart.
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar een beetje territoriumdrift wanneer er iemand aan jouw man komt is echt niet verkeerd. Uiteraard is je man degene die verantwoordelijk moet worden gehouden, maar vrouwen die geen respect voor je huwelijk hebben mag je best op een nette manier op hun plek zetten zonder dat je jezelf daarmee verlaagt.

Andersom zou ik het ook begrijpen als haar man verhaal gaat halen bij jouw man. Niks mis mee.
Alle reacties Link kopieren
Je bent te aardig. Jouw man kan lullen wat ie wil.. maar ervaring leert dat er met hartstochtelijk appen vaak meer speelt dan alleen maar een korte kus. Zeker weten dat ze sex hebben gehad.
Alle reacties Link kopieren
Bij zoveel contact is er echt sprake van uitwisseling van andere lichaamssappen. Dan wil je elkaar de kleding van het lijf rukken. En kantoor is de ideale omgeving voor vluggertjes in de pauze. Meeste vreemdgangers hebben sex op kantoor. Alleen al bij mij op het werk vroeger waren er drie "geheime setjes" en die gingen in de kelder echt niet alleen maar op zoek naar dossiers....
Alle reacties Link kopieren
O echt? haha misschien ben ik te braaf. Heb nog nooit iets gemerkt van sexende collega's :P
Alle reacties Link kopieren
quote:Miniatuurgedoe schreef op 16 augustus 2016 @ 19:42:

Ik zou niet met haar praten. Alsof er alleen de waarheid uit zou komen?

Nee bedankt, einde verhaal wat haar betreft.

Ik zou me te trots voelen om mijn onzekerheid en verdriet te laten zien, zou ik haar niet gunnen.



Je zult het moeten doen met de woorden van je man. Dat is dan al stap 1 in het proces om hem opnieuw te leren vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Zeggen dat ik een geslachtsziekte heb vind ik ook best wat

Maar ik ben wel van plan om te bluffen, stellig te vragen of ze een kamer hebben geboekt toen ze seks hadden en of ze condooms hebben gebruikt.

Ik vraag me af of ze al zover waren om seks te hebben gehad, op kantoor lijkt me logistiek niet echt makkelijk. Maar sluit niks uit.

Ik wil haar graag face to face vragen stellen, over de telefoon vind ik lastig.

Daarnaast laat haar mij maar aankijken .

ALS ze al het gesprek aan gaat verwacht ik veel; 'ik vind het zelf ook vreselijk, ik voel me zo'n slecht mens bla bla' onzin. Zo'n type lijkt het me.

Wil proberen daar in de niet op in te gaan maar zakelijk te blijven. Ik wil alleen de feiten (volgens haar) weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar iig niet appen of mailen maar altijd minimaal bellen of face to face. Anders geef je haar de ruimte om gelijk je man in te lichten evt verhalen af te stemmen etc

Ik zou haar opzoeken, thuis of toch na werk proberen haar te onderscheppen. Weet je haar adres?

Oh en wat ik wilde zeggen, ik heb echt heel veel respect voor je hoe je hiermee omgaat. Kanjer!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel, ik doe erg mijn best maar makkelijk vind ik het niet.

Ik heb geen nummer van haar, of moet me laten doorverbinden op haar werk.

Kan haar daarnaast alleen een Messenger bericht sturen.

Ergens vind ik het heel spannend om haar te bellen op het werk maar ergens voelt het ook wel lekker om haar eens te laten zweten...

Haar volgen vanaf het werk vind ik lastiger, ik voorzie als ik haar te pakken krijg smoezen over dat ze haar kind moet ophalen van de opvang of zo. Of dat haar kind hier iets van mee krijgt en dat wil ik niet.

Dus... Haar bellen op het werk en zo een afspraak afdwingen? Is dat de beste optie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 17 augustus 2016 @ 12:12:

Dank je wel, ik doe erg mijn best maar makkelijk vind ik het niet.

Ik heb geen nummer van haar, of moet me laten doorverbinden op haar werk.

Kan haar daarnaast alleen een Messenger bericht sturen.

Ergens vind ik het heel spannend om haar te bellen op het werk maar ergens voelt het ook wel lekker om haar eens te laten zweten...

Haar volgen vanaf het werk vind ik lastiger, ik voorzie als ik haar te pakken krijg smoezen over dat ze haar kind moet ophalen van de opvang of zo. Of dat haar kind hier iets van mee krijgt en dat wil ik niet.

Dus... Haar bellen op het werk en zo een afspraak afdwingen? Is dat de beste optie?



ik zou haar bellen op het werk, een kwartier voordat ze klaar is. en dan zeggen dat je haar opwacht in het café om de hoek bij haar werk. of op een parkeerplek om de hoek etcetera. om tekst en uitleg te krijgen. en dat als ze niet komt, dat je dan haar man inlicht.



want als je haar belt voor een afspraak die dan dagen later plaatsvindt, heeft ze alle tijd om een mooi verhaal te bedenken.



dus overvallen. zo'n gesprek hoeft niet langer dan 10 min te duren. want hoeveel vragen kun je nu hebben voor haar? 3 of 4? dan vraag je nog ns door. en dan ben je toch zo klaar met deze dame? bereid die iig goed voor.
Alle reacties Link kopieren
Dat is geen gek idee Simone! Ik denk ook dat het het beste is haar te overvallen..

Dat vergt alleen nog wel geduld, ze is nog twee weken vrij.. Maar een andere optie zie ik ook niet. Kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik haar telefoonnummer niet heb opgeslagen.. Dan had ik hetzelfde gedaan maar dan wanneer ze thuis zou zijn en om de hoek gaan staan.
Alle reacties Link kopieren
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel alsof de harde klap de laatste dagen een beetje komt..

Wat is dit een vreselijk gevoel, ik had me nooit in kunnen denken dat dit zo heftig zou zijn.

Het gevoel van verraad is altijd aanwezig. Ik droom zelfs over hen. Wat vreet dit energie zeg. Ik ben zo boos op hem dat hij mij en onze kinderen meesleept in een vreselijke puinzooi voor een paar spannende momenten.

De onzekere toekomst maakt me ten opzichte van mijn kinderen erg gevoelig, hoe gingen de anderen die dit hebben meegemaakt en kinderen hebben daar mee om?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou haar zeker weten niet vooraf inlichten .

Kijk eens bij zijn facturen van zn mobiel .

Weet niet hoe het met zijn telefoon maatschapij zit maar bij mij Staan alle telefoonnummers die gebeld of gesmst zijn erbij .

Wie weet kan je haar nummer er wel tussen vinden en dan alsnog haar bellen als ze thuis zit .

Geeft jou wat neer rust.

En idd bluf over de seks
quote:Grafitti schreef op 17 augustus 2016 @ 07:20:

Zeggen dat ik een geslachtsziekte heb vind ik ook best wat

Maar ik ben wel van plan om te bluffen, stellig te vragen of ze een kamer hebben geboekt toen ze seks hadden en of ze condooms hebben gebruikt.

Hier moet je mee oppassen. Zou het niet zo direct vragen. Is nogal doorzichtig en als er niks van klopt, weet ze feitelijk dat je niks weet. Vraag gewoon eerlijk naar haar versie. Je kan het best iets aandikken, maar niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje als je zulke dingen wil doen om info (??) te achterhalen, is het dan niet beter er een punt achter te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Goede tips marinda en vloerkleed..!



Ik heb behoefte aan een gesprek met haar, en ja, ook een confrontatie. Zij en mijn man hebben mij en mijn kinderen in deze rotsituatie gebracht, als ik daar behoefte aan heb wil ik dat doen. Of zij dat leuk vinden of niet, het gaat nu maar eens even om mij.

Om de handdoek nu in de ring te gooien met twee kleine kinderen vind ik geen wijsheid, zoals iemand eerder al zei; uit elkaar gaan kan altijd nog. Ik gun mijn kinderen een fijne jeugd in een traditioneel gezin, en zo lang ik nog niet alles heb gedaan om dat te behouden vecht ik voor hun daarvoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven