Zie ik spoken door eigen onzekerheid?

26-06-2016 20:02 1077 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik hier mijn verhaal neergezet. Wegens anonimiteit heb ik de intro verwijderd enige tijd terug.

Korte samenvatting; ik was zwanger, oudcollega van man plaatste een uitdagende foto als reactie op zijn (totaal niet uitdagende) status op fb, ik ben gaan speuren en kreeg een naar gevoel. Hem ermee geconfronteerd maar hij had voor alles een logische verklaring. Althans voor hem heel logisch, voor mij nog steeds beetje dubieus.

Maar goed, ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven: het verweten aan zwangerschapshormonen en zijn onwetendheid en besloten hem te vertrouwen.



Nu zit ik toch weer met een dilemma en vraag me af wat ik hiermee moet.



Hij heeft een nieuwe baan.

Vorig weekend zaten we in de auto met kinderen en moest ik wederzijdse kennis appen,vroeg of dat even met zijn telefoon kon (mijne lag achterin). Ik weet niet meer waarom maar hij legde de telefoon even op zijn schoot (hadden geparkeerd) en toen hij zijn app opende zag ik dat hij had geappt met een vrouw waarvan ik vermoed dat ze een collega is.

Ondanks voorgaande info vond ik dat niet vreemd, hij mag gerust appen met vrouwelijke collega's. Hij rommelde iets met zijn telefoon en zei opeens: ach ik kan net zo goed zelf even appen nu.

Toen hij weer de app opende zag ik dat hij het gesprek had verwijderd. Ik heb tegen mezelf gezegd dat ik spoken zie, misschien de naam niet goed gezien,of vergist want de eerste letters lijken op die van een vriend etc.

Toen ik vanmorgen op fb keek had deze collega (een geheel onschuldige!) reactie op hem gegeven. Nog steeds prima, maar ik heb het dus toch goed gezien, de naam 'bestaat' wel degelijk in zijn kennissenkring.

Voor de duidelijkheid: het wantrouwen komt voort uit het vermoeden van het wissen van het gesprek, als het gesprek er nog gewoon in had gestaan was ik niet ongerust geweest.

Maar goed, het gelaten voor wat het was, we gingen immers een weekend weg en ik zal wel spoken zien.



De afgelopen dagen hebben we ruzie, de kinderen vragen veel negatieve aandacht,we zijn moe en zien elkaar weinig. Hij wil dat ik meer aandacht heb voor hem, en voor ons samen. Maar ik vind dat hij daar de afgelopen dagen weinig moeite voor deed nadat hij een feestje met collega's heeft gehad, anderhalf later thuis kwam midden in de nacht omdat hij was verdwaald (dit trek ik niet echt in twijfel) maar onze enige vrije avond samen dan wel om 20.00 in bed ligt en ik alleen op de bank.

Ik ben vandaag erg boos, boos om alles, boos om niets. Ik weet niet zo goed of het onderliggende probleem eigenlijk mijn wantrouwen is. En ligt dat wantrouwen bij mij? Ik ben erg onzeker over mijn uiterlijk na mijn zwangerschappen.

Moet ik dit voorval (WEER) gaan aankaarten? Ik vrees dat hij alles zal ontkennen en ik me weer een muts voel. En ik wil ook niet voor ongemakkelijke situaties gaan zorgen bij een bedrijfsfeestje..



Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:clubmedfan schreef op 18 september 2016 @ 20:08:

[...]



Onzin. Niet iedere vreemdganger over één kam scheren. Er zijn vreemdgangers die alsnog hun relatie verbreken, vreemdgangers die alles aan elkaar liegen om gered te worden, en vreemdgangers die gewoon eerlijk proberen te vertellen wat er is gebeurd, waarom enzo.Ik weet dat je dat graag wil geloven, en soms zal iemand best de waarheid opbiechten, maar alleen als hij /zij de relatie verbreekt of als de kans dat de partner de leugens ontdekt te groot is. Meestal kan je er wel vanuit gaan dat er meer is gebeurd dan jij weet.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij is geenszins slachtoffer hoor.. een domme idioot, hork en oetlul, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 18 september 2016 @ 22:16:

Die van mij is geenszins slachtoffer hoor.. een domme idioot, hork en oetlul, dat wel.



Ik weet wel dat jij dat niet vindt. Ik begrijp ook heel goed dat je onwijs boos bent.



Maar valt het jou ook niet op dat heel veel van die mannen precies hetzelfde verhaal vertellen? Het stelde niets voor. Zij nam het initiatief, ik wilde eigenlijk niet, ik kreeg hem nauwelijks omhoog/er is niets gebeurd want ik voelde me zo schuldig. blablabla.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Hij geilt gewoon op een ander.. kan gebeuren. .. en die vrouwen hier maar bladzijden vol typen met excuses..
Alle reacties Link kopieren
Ja ik vind hem toch wel oprecht een idioot, hork en oetlul. Of ik ooit weer wat anders in hem zal zien weet ik niet.. ik hoop het. Voor onze kinderen.

En ja hij geilde op een ander, nou daar heb ik ook niet zoveel problemen mee. Kan ik me voorstellen na jarenlang samen zijn.

Vervolgens je hele gezin bedriegen vind ik wat anders.
quote:BWitched schreef op 18 september 2016 @ 20:21:

[...]





Ik weet dat je dat graag wil geloven, en soms zal iemand best de waarheid opbiechten, maar alleen als hij /zij de relatie verbreekt of als de kans dat de partner de leugens ontdekt te groot is. Meestal kan je er wel vanuit gaan dat er meer is gebeurd dan jij weet.Weet je, zou mij mijn reet roesten of ze na de zoen met elkaar hebben geappt over hoe lekker die zoen wel niet was. Hoef ik ook niet te weten, feit is dat ze toch dingen hebben gedeeld en ik geloof er niet in dat dat over het weer ging. Ik geloof wel dat er mannen zijn die een drempel over moeten om sex met een ander te hebben als ze éénmaal al in het proces zitten dat ze elkaar meer dan leuk vinden. Zoenen is al een drempel. Sex is een nog grotere drempel, niet iedere vent kan dat zonder schuldgevoel naar partner toe en ik geloof dat sommigen dat meteen terzijde schuiven, maar ik geloof ook dat niet iedere vent dat meteen doet. En weet je, al zou hij nu, drie jaar later, alsnog opbiechten dat hij sex met haar heeft gehad. Het interesseert mij niet meer. Wat voor mij telde was het emotionele vreemdgaan. Het gevoel verliefd te zijn op die ander.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop zeker voor je kinderen dat je dat kunt, ook als je niet meer onder één dak woont. iig sterkte. Bij dusdanige vertrouwenskwesties komt het zelden nog goed. Wellicht is het goed om (in eerste instantie tijdelijk) ergens anders te verblijven? Voor de kinderen, en jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik ook serieus over nagedacht.. ik weet alleen niet wat dat doet met mijn kinderen. Vooral de oudste. En als we dan wel weer gaan samenwonen lijkt me de verwarring ook compleet..



Ik heb het idee dat de meeste vrouwen die in dezelfde situatie zaten wisten dat ze nog van hun man hielden. Ik heb echt geen idee of ik dat nog doe. Dat beangstigt me wel..
Alle reacties Link kopieren
quote:clubmedfan schreef op 19 september 2016 @ 08:55:

[...]



Weet je, zou mij mijn reet roesten of ze na de zoen met elkaar hebben geappt over hoe lekker die zoen wel niet was. Hoef ik ook niet te weten, feit is dat ze toch dingen hebben gedeeld en ik geloof er niet in dat dat over het weer ging. Ik geloof wel dat er mannen zijn die een drempel over moeten om sex met een ander te hebben als ze éénmaal al in het proces zitten dat ze elkaar meer dan leuk vinden. Zoenen is al een drempel. Sex is een nog grotere drempel, niet iedere vent kan dat zonder schuldgevoel naar partner toe en ik geloof dat sommigen dat meteen terzijde schuiven, maar ik geloof ook dat niet iedere vent dat meteen doet. En weet je, al zou hij nu, drie jaar later, alsnog opbiechten dat hij sex met haar heeft gehad. Het interesseert mij niet meer. Wat voor mij telde was het emotionele vreemdgaan. Het gevoel verliefd te zijn op die ander.



Ik denk dat dat de enige manier is waarop je verder kan. Door het achter je te laten en te focussen op hoe je verder gaat.



Bedrog zegt niet zoveel over wel of niet houden van. Dus dat iemand ondanks zijn of haar bedrog toch graag verder wil met de huidige partner geloof ik wel. Dat hij of zij spijt heeft als het uitkomt ook. Ik denk dat de meeste vreemdgangers denken dat ze ermee weg komen en dat ze niet teveel nadenken over de gevolgen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:Grafitti schreef op 19 september 2016 @ 10:20:

Daar heb ik ook serieus over nagedacht.. ik weet alleen niet wat dat doet met mijn kinderen. Vooral de oudste. En als we dan wel weer gaan samenwonen lijkt me de verwarring ook compleet..



Ik heb het idee dat de meeste vrouwen die in dezelfde situatie zaten wisten dat ze nog van hun man hielden. Ik heb echt geen idee of ik dat nog doe. Dat beangstigt me wel..



Geef jezelf wat tijd om het te laten bezinken. Je hoeft toch niet stante pede weg? Dat kan over een tijd ook nog wel.



Als je wil proberen je huwelijk te redden, focus daar dan op. Als je op een zeker moment besluit dat het echt niet meer gaat kan je altijd nog uit elkaar.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of bedrog wel of niet iets zegt over houden van. Alleen jouw man weet of hij nog van je houdt. Jij kunt bepalen of jij daar genoegen mee neemt (of uiteindelijk zegt, hij heeft me bedrogen, maar verder is ie wel lief, of iets in die strekking)



Waar ben je bang voor? Misschien houd je inderdaad niet meer van hem, omdat het ook gewoon hartstikke stom is wat hij jou heeft geflikt. Nou soit, dat is dan zo toch? En begrijp ook na wat teruglezen dat dit niet de eerste keer is dat er zoiets speelt...?



Overigens die kinderen...denk dat eerlijkheid het beste werkt. Aangeven dat je even ergens anders gaat wonen en uitleggen waarom, nah daar houden ze geen trauma aan over hoor.

Loyaliteitsconflicten e.d. zijn traumatisch, dit niet hoor, iig niet als je dit goed met de (ex) partner afstemt.
Alle reacties Link kopieren
Nou...ik heb haar gesproken.

Jeetje, ik verwachte Doutzen Kroes maar wat een ordinaire vrouw.

Vertelde ook rustig alles waar haar kind bij was. Echt, ik dacht op een gegeven moment 'moet ik niet ingrijpen in het belang van dat kind?' Beschamend, volgens mij is dat me het meest bij gebleven.

De inhoud van het gesprek was gek genoeg toen ik haar heb laten schrikken niet eens meer zo relevant, hoewel ik het idee heb dat ze niets hebben afgesproken. Denk ik, weten doe ik het niet.

Ik denk dat dit goed voor me was, voor mijn gevoel staat zij nu buiten mijn relatie, terwijl ik het niet los laten.

Ik denk dat ik me nu kan richten op ons, waarbij zij het verleden is en niet het heden.

De situatie is natuurlijk zeer aan de orde, maar zij als persoon niet meer.
Kwam het een beetje overeen? Was er volgens haar ook niks gebeurd?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wat je schrijft maar ik begrijp het niet.

Je schildert haar af als een of andere tokkie. Dat is dus 'al' goed genoeg voor je man? Wat als hij eens een echt mooie intelligente dame tegen komt? Wat dan? Denk als je handen je lief zijn je ze beter niet in het vuur steekt voor hem : )
Alle reacties Link kopieren
Het kwam bijna allemaal overeen, wie het initiatief tot de zoen nam blijft wel gissen. Mijn man heeft verteld dat ze wel eens seksueel getinte opmerkingen heeft gemaakt maar ze zei dat er eigenlijk weinig bijzonders was besproken. Ik weet dat het gek klinkt want weten doe ik het niet, maar ik kreeg het idee dat ze over de essentiële dingen niet loog. Ze begon te lachen toen in vroeg of ik een soa test moest doen. Nee dat was totaal niet aan de orde. Mijn man had ook niet over me gesproken buiten het feit om dat hij gelukkig met me is. Ze heeft geen contact meer privé gehad, hij negeert haar volkomen en zij begrijpt dat. Ze hoopt dat we eruit komen.

Oke goed, ik stond daar ook in een rare situatie dus heb wel gevraagd wat haar man daarvan vond. Toen vertelde ze dat zij al langer problemen hadden, relatietherapie. Ik zei: dat hoef ik verder niet te weten, hij weet dus van niks. Ze begreep dat ik haar haat, ik zei: haten? Oh nee hoor, ik heb totaal geen respect voor je,vooral als moeder zijnde niet. Het was hun overkomen, ik zei nee jullie kozen. De lusten zijn leuk maar de lasten? Wil jij mijn kinderen uitleggen dat ze in een gebroken gezin op moeten groeien?

Zei ze ietwat zenuwachtig lachend, nee dat moet jij doen maar ik hoop dat jullie eruit komen.



Vreemd dat het enige wat me echt bijblijft is dat ik 15 Kiko meer weeg, wallen onder mijn ogen heb maar ik er weg liep met de gedachte dat ik zo blij ben dat ik klasse heb. Zonder arrogant te willen zijn, zo bedoel ik het niet. Ik had gedacht me misschien geïntimideerd te voelen door haar verschijning of houding, maar jee, wat een ordinaire vrouw.
Alle reacties Link kopieren
nou nou, met die klasse valt het wel mee hoor. Je had er ook voor kunnen kiezen om niet het gesprek aan te gaan waar haar kind bij was.

Blijkbaar valt je man op ordinaire types.
Alle reacties Link kopieren
Nee tokkie is niet het goede woord, ik vond haar gewoon beetje dommig en een vreemde houding als moeder hebben of zo.

Wie bespreekt dit nou met haar kind erbij?



Ik heb ook nergens staan dat ik mijn handen in het voor steek voor hem.

Ik heb het gevoel dat hij de waarheid spreekt voor zover ik haar lichaamstaal kon lezen.

Weet ik dat zeker? Nee. Zal ik het ooit echt weten? Nee. Maar hier moet ik het mee doen.

En het feit dat hij redelijk kapot lijkt te gaan aan deze situatie.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb er deze keer voor gekozen om de verantwoordelijkheid voor haar kind bij de moeder te laten liggen en voor mijzelf te gaan. Ik heb aangegeven dat we even naar de speeltuin kunnen om daar te praten zonder dat haar kind het hoort. Als zij ervoor kiest onderweg van alles te vertellen, Tja Sorry hoor.

Trouwens wel bijzonder dat ik, hoe ik ook rekening hou met haar kind, toch altijd fout ben in de igen van sommigen.

Ik ging niet vreemd he. En zat ook niet aan een getrouwde man met kinderen.

Iedereen zijn eigen mening, met mijn klasse is niks mis.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je haar gesproken hebt! Waar heb je haar nu aan kunnen spreken? Hopelijk nu tijd om echt aan jezelf te denken, dit stuk afsluiten..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind anders dat zij heel netjes en waardig gereageerd heeft. Zeker als je bedenkt waar ze toch redelijk onverwacht mee geconfronteerd werd.



Ze zag er dan misschien ordinair uit, ze heeft zich niet laten meeslepen door jouw uitspraken over haar kwaliteiten als moeder. Ook heeft ze zich niet laten verleiden tot uitspraken over jouw man of tot vingerwijzen.



Wat doet het nou met jou, dat jouw man zich heeft laten verleiden door een, in jouw ogen, ordinaire en oninteressante dame?



En wat doet het met jou dat je jouw boosheid nu moet gaan richten op hem, aangezien er over haar toch weinig echt lulligs te zeggen valt?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Voelt het gesprek als een opluchting nu je het achter de rug hebt? Heb je het gevoel door te kunnen?



Van wat ik wel eens lees over redenen om vreemd te gaan is dat het gaat om hoe de ander je laat voelen, niet dat die ander knapper of leuker is.
Alle reacties Link kopieren
Maar wie nam nou het initiatief? En wat moet hij met een domme doos?
Alle reacties Link kopieren
Mooi, je kan haar nu buiten je relatie houden en focussen op je man.

Precies wat je hoopte uit het gesprek te krijgen.

Misschien is het eigenlijk niet eens een tokkie maar had jij haar in je hoofd veel te veel opgehemeld.

En blijkt het gewoon een standaard vrouw te zijn, niks bijzonders.

Ben benieuwd wat je man zegt.
Alle reacties Link kopieren
Zo ordinair zag ze er niet uit, het was haar houding. Ik heb hier ook heel vaak vermeld dat die woede zich ook echt op mijn man richt, geloof me, dat voelt hij wel.

Trouwens, ze begon het gesprek met dat ze me al weken geleden had verwacht. Dus onverwacht, neuh.



Orleander, ik denk nu ik je reactie lees dat dat het ook is.

Het voelt voor mij als opluchting, confrontatie gehad en nu verder met mijn huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
Denk trouwens dat mijn man schrikt maar het ook niet heel erg verbaasd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven