Zijn hier vrouwen/vriendinnen van een militair?

06-12-2016 23:31 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond.



Ik heb sinds een tijdje een relatie met mijn vriend. Hij werkt als soldaat bij de landmacht. Ik ben zelf wel een sterk persoon en ik weet dat hij zo nu en dan tot regelmatig uitgezonden moet worden ( kan verschillen van 2 tot 6 maanden) momenteel is hij van maandag tot en met vrijdag avond op de kazerne hier een uur vandaan. Ik zou graag wat meer willen inleven in zijn wereldje en mee kunnen praten met hem, ( want soms komt hij met verhalen van:" zo vandaag ben ik naar een harskamp geweest" en dan denk ik :" ehh wat?" Natuurlijk vraag ik hem het dan en krijg ik uitgebreid antwoord, hieruit merk ik dat hij het leuk vind om erover te praten. Uit interesse stel ik vragen maar ik zou graag wat meer willen weten. Zoals wat jullie ervaringen zijn als hij is uitgezonden word..etc.



Dus stroom binnen met de "must knows" en ik hoor het graag. Ik zou negatieve reacties graag in een privé bericht zien voor de overzicht te bewaren.
Geen ervaring. Maar Harskamp is een dorpje, het is niet 'een harskamp'.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra1905 schreef op 06 december 2016 @ 23:33:

Geen ervaring. Maar Harskamp is een dorpje, het is niet 'een harskamp'.Haha. Kijk Sandra daar begind het al! Ik lees op internet veel en luister naar hem maar zo kom ik steeds wat meer te weten. Bedankt voor je reactie!
Ik ben een vriendin van een vrouw die een relatie heeft met een ex marinier. En ben ook zijn vriendin Als in vriendschap.



Wat hij vervelend vind volgens haar is dat ik interesse toon en vragen stel over wat hij mee gemaakt heeft en Door vraag vooral als ik het niet begrijp zoals jij... en zij dit niet doet. Zijn irritatie ligt dus meer naar haar toe.



Ik ben heel open en stel veel vragen (als er een opening is) zij wacht af.

Mijn advies is dan ook dat als je iets niet weet en er een beeld over wil vormen je meer moet vragen om hem te kunnen steunen.



Deze man heeft veel respect voor de manier waarop ik dingen vraag en ook dingen die hem raken. Maar dat wil niet zeggen dat het bij jou vriend ook zo is. Al vermoed ik wel dat jou vriend iets wil delen. En als je het niet begrijpt ben je niet dom maar mag je best vragen omdat je beter duidelijkheid kan creëren Door vragen die je stelt dan een vraag die boven je hoofd hangt.



Wees open en durf te vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 06 december 2016 @ 23:39:

Ik ben een vriendin van een vrouw die een relatie heeft met een ex marinier. En ben ook zijn vriendin Als in vriendschap.



Wat hij vervelend vind volgens haar is dat ik interesse toon en vragen stel over wat hij mee gemaakt heeft en Door vraag vooral als ik het niet begrijp zoals jij... en zij dit niet doet. Zijn irritatie ligt dus meer naar haar toe.



Ik ben heel open en stel veel vragen (als er een opening is) zij wacht af.

Mijn advies is dan ook dat als je iets niet weet en er een beeld over wil vormen je meer moet vragen om hem te kunnen steunen.



Deze man heeft veel respect voor de manier waarop ik dingen vraag en ook dingen die hem raken. Maar dat wil niet zeggen dat het bij jou vriend ook zo is. Al vermoed ik wel dat jou vriend iets wil delen. En als je het niet begrijpt ben je niet dom maar mag je best vragen omdat je beter duidelijkheid kan creëren Door vragen die je stelt dan een vraag die boven je hoofd hangt.



Wees open en durf te vragen.





Heel erg bedankt voor je reactie. Hier heb ik wat aan. Ik vraag inderdaad al het een en ander maar aangezien hij van maandag tot vrijdag daar al werkt wil ik dat hij in het weekend ook wel z'n rust kan pakken bij mij, zodat hij bij mij niet altijd de "stoere soldaat" hoeft te zijn maar zich ook kwetsbaar kan opstellen als hij deze behoefte heeft. Natuurlijk vraag ik hem dingen als hij dit onderwerp opend en ik vraag vaak, hoe was het, wat heb je gedaan en ik ga dieper op de vragen in. Maar snap je mijn dubio dat ik hem niet elke keer wil onder vragen? Haha.



Dankjewell
Ben man, sorry. Maar mijn best man & beste vriend is al vrij lang beroeps, officier inmiddels. Mooi leven
x
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 06 december 2016 @ 23:51:

Ik heb zelf geen relatie met een militair. Maar mijn zusje en zwager zijn wel beide militair. En nog steeds snap ik er de ballen van. Ze vertellen er beide wel veel over. Maar het is echt een wereldje ansich.



Zusje wordt in januari uitgezonden dus daar weet ik nog helemaal niks over te zeggen. Alleen dat ik het idee verschrikkelijk vind.





Bedankt voor je reactie.



Veel sterke toegewenst zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten.
Iemand volgt zijn/haar hart. Dat kan verschrikkelijk zijn, maar het mag ook iets zijn dat je de ander gunt hoop ik
Ja ik begrijp je probleem. Vraag hem eens of hij er over wil praten. Misschien wil hij het kwijt en misschien voel je het goed aan maar dat weet hij nog veel beter natuurlijk. Je kunt ook vragen of hij het soms vervelend vind als je hier over interesse toont. Of dat hij liever heeft dat werk werk is en thuis rust is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bugs_Bunny schreef op 06 december 2016 @ 23:54:

Iemand volgt zijn/haar hart. Dat kan verschrikkelijk zijn, maar het mag ook iets zijn dat je de ander gunt hoop ik





Hoe bedoel je dit?

ik gun hem zijn droom en support hem hierin. Ik kan er mee leven dat hij vaak weg zal zijn alleen ik zou meer willen weten om me te kunnen verdiepen in zijn situatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 06 december 2016 @ 23:55:

Ja ik begrijp je probleem. Vraag hem eens of hij er over wil praten. Misschien wil hij het kwijt en misschien voel je het goed aan maar dat weet hij nog veel beter natuurlijk. Je kunt ook vragen of hij het soms vervelend vind als je hier over interesse toont. Of dat hij liever heeft dat werk werk is en thuis rust is.Die vraag ga ik zeker stellen. Dankjewel !
Beetje gelijk aan Zombiequeen.

Mijn zwager van man zijn kant is militair, en mijn schoonzus zit in de opleiding.

Mijn andere zwager (een aangetrouwde Rus) heeft in het Russische leger gediend.

Hij heeft daar maar zeer summier over verteld. Hij heeft (vastgestelde) PTTS, en niet mild ook.



Mijn "ervaring" is eigenlijk dat er niet over gepraat wordt.
quote:huisjeboompjebeestje123456789 schreef op 07 december 2016 @ 00:03:

[...]





Hoe bedoel je dit?

ik gun hem zijn droom en support hem hierin. Ik kan er mee leven dat hij vaak weg zal zijn alleen ik zou meer willen weten om me te kunnen verdiepen in zijn situatie.

Reactie op ZQ



Alle militairen die ik ken doen dit werk zwaar gemotiveerd. Sommigen willen iets goeds doen, de meesten leven een soort jongensboek. Ik heb die vriend van me op heel veel missies zien gaan en ik weet van veel vrij gevaarlijke dingen die hij gedaan heeft. Ik weet en snap redelijk, dat hij in zijn broek gepist heeft van angst, ik heb aardig beeld van de gruwel die hij gezien heeft. Maar ik snap ook vrij goed dat hij de fantasie leeft die we als brugpiepers al hadden en die hij werkelijk heeft gemaakt (en ik niet). Het is geen lang-leve-de-lol leven maar per saldo lééft hij, intens. Ik ben bang dat ik zijn begrafenis te vroeg kan meemaken, en ik snap de nadelen. Maar god wat gun ik hem zijn leven.
x
quote:Bugs_Bunny schreef op 07 december 2016 @ 00:15:

[...]



Reactie op ZQ



Alle militairen die ik ken doen dit werk zwaar gemotiveerd. Sommigen willen iets goeds doen, de meesten leven een soort jongensboek. Ik heb die vriend van me op heel veel missies zien gaan en ik weet van veel vrij gevaarlijke dingen die hij gedaan heeft. Ik weet en snap redelijk, dat hij in zijn broek gepist heeft van angst, ik heb aardig beeld van de gruwel die hij gezien heeft. Maar ik snap ook vrij goed dat hij de fantasie leeft die we als brugpiepers al hadden en die hij werkelijk heeft gemaakt (en ik niet). Het is geen lang-leve-de-lol leven maar per saldo lééft hij, intens. Ik ben bang dat ik zijn begrafenis te vroeg kan meemaken, en ik snap de nadelen. Maar god wat gun ik hem zijn leven.



Oh, maar ik gun het haar ook hoor. Ze is zo gelukkig met haar werk en leeft daar helemaal voor. Ze heeft er enorm voor moete knokken en ik ben verschrikkelijk trots op haar.



Ik vind het alleen zelf heel moeilijk om haar soms weken te moeten missen vanwege een oefening en nu straks maanden vanwege uitzending. Precies in de tijd dat ons kindje wordt geboren. Ze weet dat ik dat kut vind, maar ik val haar er niet mee lastig hoe kut.



Ze blijft toch mijn kleine zusje waar ik heel veel van houd. Heb haar liever hier dan waar ze heen gaat. Maar tegenhouden kan niet en als zus vind ik dat ik haar moet steunen.
TO, ik kan je een boek aanraden, maar liever niet hier ivm privacy. Als je wil via pb?
quote:ZombieQueen schreef op 07 december 2016 @ 00:24:

[...]





Oh, maar ik gun het haar ook hoor. Ze is zo gelukkig met haar werk en leeft daar helemaal voor. Heb haar ook altijd gesteunt wanneer zij het moeilijk had.



Ik vind het alleen zelf heel moeilijk om haar soms weken te moeten missen vanwege een oefening en nu straks maanden vanwege uitzending. Precies in de tijd dat ons kindje wordt geboren. Ze weet dat ik dat kut vind, maar ik val haar er niet mee lastig hoe kut.



Ze blijft toch mijn kleine zusje waar ik heel veel van houd. Heb haar liever hier dan waar ze heen gaat. Maar tegenhouden kan niet en als zus vind ik dat ik haar moet steunen. ik snap je heel goed. Ik wil je alleen mee proberen te geven dat je ook met haar mag genieten van het leven dat ze kiest. In veel opzichten een prachtig leven
Alle reacties Link kopieren
Ach de harskamp Daar mag je lekker schieten en met tanks scheuren

Btw leuk weetje, de videoclip van nena toendertijd, 99 luftballons, is daar opgenomen.



En nee, de militairen zijn voor mij vér verleden tijd.
x
Alle reacties Link kopieren
...
quote:Bugs_Bunny schreef op 07 december 2016 @ 00:15:

[...]



Reactie op ZQ



Alle militairen die ik ken doen dit werk zwaar gemotiveerd. Sommigen willen iets goeds doen, de meesten leven een soort jongensboek. Ik heb die vriend van me op heel veel missies zien gaan en ik weet van veel vrij gevaarlijke dingen die hij gedaan heeft. Ik weet en snap redelijk, dat hij in zijn broek gepist heeft van angst, ik heb aardig beeld van de gruwel die hij gezien heeft. Maar ik snap ook vrij goed dat hij de fantasie leeft die we als brugpiepers al hadden en die hij werkelijk heeft gemaakt (en ik niet). Het is geen lang-leve-de-lol leven maar per saldo lééft hij, intens. Ik ben bang dat ik zijn begrafenis te vroeg kan meemaken, en ik snap de nadelen. Maar god wat gun ik hem zijn leven.



Sorry, maar nu vind ik toch echt dat je het leven als beroepsmilitair wat aan het romantiseren bent. Het is echt geen jongensboek wat nageleefd wordt hoor.

En hij lééft?? Jij dan niet?
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO.



Kijk eens Restrepo of Korengal zijn documentaire films over een groep Amerikaanse soldaten in Afghanistan.

De soldaten vertellen eerlijk hoe het er aan toe gaat en hoe ze zich voelen.



Korengal

Restrepo
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ex beroepsmilitair en ben even benieuwd of TO bedoelt dat hij echt een soldaat is (rang) of een militair met een voor ons onbekende rang.



Ik vond soldaat genoemd worden altijd zo vervelend...
Chaos, panic, disorder - my work here is done.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 07 december 2016 @ 08:18:

[...]





Sorry, maar nu vind ik toch echt dat je het leven als beroepsmilitair wat aan het romantiseren bent. Het is echt geen jongensboek wat nageleefd wordt hoor.

En hij lééft?? Jij dan niet?Helemaal mee eens, het heeft niets met een jongensboek te maken. Niets.
Al een account? Log dan hier in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven