Zit ik verkeerd of doet hij kinderachtig??

11-03-2013 16:21 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!



Ik lees al een tijdje mee, maar nu toch even een account aangemaakt omdat ik met een vraag zit.... Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven?



Heb 5 jaar een relatie. We wonen nu anderhalf jaar samen. Gaat verder erg leuk. Alleen mijn vriend moet veel in het weekend werken. Soms wel jammer, maar ben er nu wel aan gewend...



Alleen ik hou er wel van om dat regelmatig een keer weg te gaan op visite, of dat een vriendin bij mij komt...

Gistermiddag ook visite gehad. En daarna 's avonds met een andere vriendin nog naar de plaatselijke kroeg gegaan tot 12 uur... Wel een mooie borrel op, maar niets verkeerd gedaan en niet misdragen etc. Normaal gesproken komen mijn vriend en ik altijd samen in die kroeg. 1 keer per week ofzo....



Alleen nu ging mijn vriend later naar bed dan mij. En is op de logeerkamer gaan liggen.... En vandaag heb ik hem een aantal berichtjes gestuurd... Gewoon heel normaal. Maar krijg dus helemaal geen reactie! En dat vind ik zo vervelend!!!!!



Mijn vriend gaat ook af en toe zonder mij een avondje weg.



Maar nu vraag ik mij dus af, had ik niet zonder hem naar de kroeg moeten gaan omdat hij aan het werk was?????

Weet nu even niet of ik verkeerd zat, of dat het kinderachtig van hem is.......



Hoe denk jij er over???

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:doddie schreef op 13 maart 2013 @ 15:28:

en wij proberen pagina's lang uit te leggen wat zij dan voeltNee, wat zij kiest om te voelen. Uiteraard kan ze best eventjes iets anders gaan doen, een vriendin opzoeken, boodschappen doen, etc. Maar in plaats daarvan gaat ze zich rot voelen totdat vriend iets terugstuurt.
quote:Syndicate schreef op 13 maart 2013 @ 15:24:

[...]



Waarom is dit een man-vrouw-verschil? Moet het dat zijn? Je hebt vrouwen die niet kunnen/willen praten (ik heb ooit een relatie met een van die vrouwen gehad, werkte totaal niet) en mannen die wel willen praten.



Eens



Dus "rekening houden met het man-vrouw-verschil", ik lees daar liever in "rekeningen houden met het prater-niet-prater-verschil". Of iemand een prater is of niet zou je moeten weten als je elkaar een tijdje kent.



Eens.



Als ik in de door jou geschetste situatie zou zitten, zou ik denken "zij wil praten, ik niet", en niet "haar teleurstelling is begrijpelijk want ze is een vrouw".



Eens.



Als iemand aandringt tot praten als ik dat (nog) niet wil, of zich juist afsluit op momenten dat ik dat wel belangrijk vind, ben ik teleurgesteld maar ik hanteer liever een andere regel: "dit zijn mijn grenzen, respecteer dat liever".Dat laatste ben ik het niet mee eens, want dan krijg je een ongelijkwaardige relatie. Beide partijen hebben behoeftes en dus moet je tot een compromis komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 13 maart 2013 @ 15:31:

[...]



Dat is straffen en dus kinderachtig en wreed.





zeker als je niet snapt waarvoor je wordt gestraft.



en inderdaad erg onvolwassen gedrag maar daar begon dit topic ook over "is hij kinderachtig bezig'



ja dus als dit je doel is.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:monsterpinguin schreef op 13 maart 2013 @ 15:36:

[...]





Nee, wat zij kiest om te voelen. Uiteraard kan ze best eventjes iets anders gaan doen, een vriendin opzoeken, boodschappen doen, etc. Maar in plaats daarvan gaat ze zich rot voelen totdat vriend iets terugstuurt.

Juist, en zich dus totaal afhankelijk makend van de ander, en waarschijnlijk ook nog die ander min of meer expliciet verantwoordelijk houden voor die zelfopgelegde afhankelijkheid.



Doddie, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:monsterpinguin schreef op 13 maart 2013 @ 15:36:

[...]





Nee, wat zij kiest om te voelen. Uiteraard kan ze best eventjes iets anders gaan doen, een vriendin opzoeken, boodschappen doen, etc. Maar in plaats daarvan gaat ze zich rot voelen totdat vriend iets terugstuurt.volgens mij zijn we hier met zijn allen bezig geweest haar duidelijk te maken dat ze dat niet hoeft te voelen. dat het onzin is en haar niets te verwijten valt en dat ze niet moet mee gaan in dit spelletje
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 13 maart 2013 @ 15:37:

[...]



Dat laatste ben ik het niet mee eens, want dan krijg je een ongelijkwaardige relatie. Beide partijen hebben behoeftes en dus moet je tot een compromis komen.Dat betekent dat elke relatie waarin mensen verschillen hebben, ongelijk van aard is. En dat is dus niet zo, tenzij je een utopisch ideaal hebt van 'de' relatie.
Alle reacties Link kopieren
overigens het mannenlijk en vrouwelijk gedrag moet je wel ruim zien en als "typisch" uiteraard heb je de welbekende uitzonderingen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:Syndicate schreef op 13 maart 2013 @ 15:29:

[...]



Ja, dat is jouw verantwoordelijkheid dan.



Nee, want hij heeft niet het recht mij te straffen met wangedrag.



[...]



Afreageert, en daarnaast: je legitiem afsluiten is niet hetzelfde als afreageren op. Dat laatste is iets heel anders. Als jij je afsluiten ziet als afreageren, dan zit jij verkeerd, niet hij.

[...]



Nee, want hij houdt het expres lang vol terwijl hij weet wat het met TO doet.



Ik denk niet in verschillen tussen mannen en vrouwen, ik denk in verschillen tussen mensen. Ik behandel iemand in deze context niet anders omdat ze een vrouw is. Je hebt normaal gedrag en afwijkend gedrag, dat is sekse-onafhankelijk.



Klopt, en deze man vertoonde afwijkend onbeleefd gedrag.



[...]



Waarom? Omdat 'jullie' die 'behoefte' hebben? Wederom: ik geef geen andere privileges aan iemand omdat het een vrouw is. Dat kan voor elke vrouw verschillen, het is dus aan die persoon om daarin assertief te kunnen zijn.



Dat is ze, want ze zoekt contact.



Ik doe niet aan gedachtenlezen, en dat soort dingen.



Dat hoeft ook niet, want ze is duidelijk, hij echter niet.



Als je je behoeftes niet kunt aangeven, als je er altijd vanuit gaan dat die vanzelfsprekend zijn, heb je aan mij een verkeerde.Zij geeft haar behoefte heel goed aan, hij bakt er juist niets van. Waarom draai je de boel zo om?
Alle reacties Link kopieren
Een kleine toevoeging over mijn bezwaar tegen man-vrouw boeken and the like: het brengt vrouwen terug in een wat infantiele positie waarin ze dingen kunnen denken als "als mannen nou eens rekening hielden met 'ons vrouwen'. "



Ja vast, dus je gebruiksaanwijzing wordt met hardcover gepubliceerd en dan kan je iemand opleggen die maar te moeten lezen?



Heeft niks met vrouwen te maken. Ik heb relaties gekend met praat-vrouwen, niet-praat-vrouwen en wat er tussen in ligt.
quote:iris1969 schreef op 13 maart 2013 @ 15:31:

[...]



Dat is straffen en dus kinderachtig en wreed.

Waarom krijg ik weer het gevoel alsof jullie altijd netjes alle ruzies afhandelen met een klinische powerpoint presentatie? Zonder emotie., puur rationeel?



Die man heeft welgeteld 1 dag lopen mokken.

Als TO ongesteld moet worden dan is hij waarschijnlijk een week lang de klos. Weet je wat een ellende dát is voor een man? Je lieve vrouw die verandert in een incoherente heks die je zelfs verwijt dat de zon 's avonds onder gaat? Elke maand weer!



Laat deze jongen toch even in z'n sop gaar koken. (wat ook gelukt is aangezien ze weer on speaking terms zijn).
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 13 maart 2013 @ 15:41:

[...]



Zij geeft haar behoefte heel goed aan, hij bakt er juist niets van. Waarom draai je de boel zo om?Omdat de situatie van TO me niet interesseert, die is duidelijk, de algemene discussie die eruit voortvloeide wel.
quote:Syndicate schreef op 13 maart 2013 @ 15:42:

Een kleine toevoeging over mijn bezwaar tegen man-vrouw boeken and the like: het brengt vrouwen terug in een wat infantiele positie waarin ze dingen kunnen denken als "als mannen nou eens rekening hielden met 'ons vrouwen'. "



Ja vast, dus je gebruiksaanwijzing wordt met hardcover gepubliceerd en dan kan je iemand opleggen die maar te moeten lezen?



Heeft niks met vrouwen te maken. Ik heb relaties gekend met praat-vrouwen, niet-praat-vrouwen en wat er tussen in ligt.Je hoeft helemaal niets, maar toevallig vallen dit soort dingen vaak samen met een man/vrouw verschil. Kijk maar naar de reacties op dit topic. Dit kun je erkennen en dus een compromis sluiten of het niet erkennen en steeds ruzie hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Syndicate schreef op 13 maart 2013 @ 15:42:

Een kleine toevoeging over mijn bezwaar tegen man-vrouw boeken and the like: het brengt vrouwen terug in een wat infantiele positie waarin ze dingen kunnen denken als "als mannen nou eens rekening hielden met 'ons vrouwen'. "

nee hoor andersom krijgen die vrouwen ook te horen hoe het bij die man werkt.



Ja vast, dus je gebruiksaanwijzing wordt met hardcover gepubliceerd en dan kan je iemand opleggen die maar te moeten lezen?



Heeft niks met vrouwen te maken. Ik heb relaties gekend met praat-vrouwen, niet-praat-vrouwen en wat er tussen in ligt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:monsterpinguin schreef op 13 maart 2013 @ 15:36:

[...]





Nee, wat zij kiest om te voelen. Uiteraard kan ze best eventjes iets anders gaan doen, een vriendin opzoeken, boodschappen doen, etc. Maar in plaats daarvan gaat ze zich rot voelen totdat vriend iets terugstuurt.Klopt en dat hebben we haar ook gezegd.
quote:Syndicate schreef op 13 maart 2013 @ 15:39:

[...]



Dat betekent dat elke relatie waarin mensen verschillen hebben, ongelijk van aard is. En dat is dus niet zo, tenzij je een utopisch ideaal hebt van 'de' relatie.En dus zoek je een compromis.
quote:kadanz schreef op 13 maart 2013 @ 15:43:

[...]



Waarom krijg ik weer het gevoel alsof jullie altijd netjes alle ruzies afhandelen met een klinische powerpoint presentatie? Zonder emotie., puur rationeel?



Die man heeft welgeteld 1 dag lopen mokken.

Als TO ongesteld moet worden dan is hij waarschijnlijk een week lang de klos. Weet je wat een ellende dát is voor een man? Je lieve vrouw die verandert in een incoherente heks die je zelfs verwijt dat de zon 's avonds onder gaat? Elke maand weer!



Laat deze jongen toch even in z'n sop gaar koken. (wat ook gelukt is aangezien ze weer on speaking terms zijn).

Mijn ongesteldheid is probleemloos, dus je komt met een cliché en als het wel zo is dan dient ze zich te gedragen.



En waarom ik val over mokken? omdat ik een relatie wil met een man en niet met een kleuter.



Mannen roepen vaak dat ze communicatie willen, maar ze willen graag niet zeggen en dan weer leuk verder doen. Nou niet met mij dus.
quote:Syndicate schreef op 13 maart 2013 @ 15:43:

[...]



Omdat de situatie van TO me niet interesseert, die is duidelijk, de algemene discussie die eruit voortvloeide wel.







(en toch ben je OK in mijn boek)
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 13 maart 2013 @ 15:46:

[...]



Je hoeft helemaal niets, maar toevallig vallen dit soort dingen vaak samen met eeb man/vrouw verschil. Kijk maar naar de reacties op dit topic. Dit kun je erkennen en dus een compromis sluiten of het niet erkennen en steeds ruzie hebben.

Er is ook niets mis met compromissen, sterker nog, iedereen die een relatie heeft (gehad) weet dat relaties heel vaak over compromissen gaan.



Ik vind het niet erg, zolang het maar niet uit laksige mentaliteit voortkomt, zoals een bewering in de trant van "pas je nou even aan aan [trek X] van mij, want ik ben een vrouw".



Stel ik zou me terug willen trekken, en ik merk dat mijn (waarschijnlijk verse) partner daar niet mee om weet te gaan, dan denk ik toch ook niet "Jezus, snap dat nou, dat ik niet wil praten, ik ben een man!"



Dan denk ik hooguit "Snap dat nou, zo ben ik". Een kleine voetnoot hierbij is dat het hebben van trek X in beide richtingen geen excuus is. Maar als het om een trek gaat van een persoon, leer je daarmee omgaan, zo niet, dan zal de relatie doorgaans niet lang duren. Als hij er is, dien je het te accepteren, maar het ontslaat de eigenaar ervan niet van verantwoordelijkheid.



Als het een duidelijk pathologisch iets is, dan gelden natuurlijk andere regels. Dan moet er een bijzondere bereidheid van beide kanten worden gevonden, dit geval zie ik even als los staand van de discussie omdat dit wederom obvious zou moeten zijn.



Dat het een man-vrouw-situatie kan zijn beaam ik wel hoor. Maar ik ben helemaal niet zo bezig met mijn "man-zijn" hierin. Vandaar mijn weerstand tegen theorieën die zeggen dat ik verschillende personen verschillende privileges zou moeten geven.
quote:iris1969 schreef op 13 maart 2013 @ 15:50:

[...]



Mijn ongesteldheid is probleemloos, dus je komt met een cliché en als het wel zo is dan dient ze zich te gedragen.



En waarom ik val over mokken? omdat ik een relatie wil met een man en niet met een kleuter.



Mannen roepen vaak dat ze communicatie willen, maar ze willen graag niet zeggen en dan weer leuk verder doen. Nou niet met mij dus.

Die man-vrouw verschillen, die zijn pas cliché. Zoals iemand anders aangaf, je hebt mensen die praten en mensen die eerst in zichzelf keren. Met een beetje fantasie kom je de dag wel door met elkaar. Jij streeft naar een perfectie die niet bestaat.





TO...HEB JE AL ENIGE DUIDELIJKHEID OVER DE OORZAAK VAN ZIJN GEDRAG?
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 13 maart 2013 @ 15:51:

[...]









(en toch ben je OK in mijn boek)
quote:kadanz schreef op 13 maart 2013 @ 15:55:

[...]



Die man-vrouw verschillen, die zijn pas cliché. Zoals iemand anders aangaf, je hebt mensen die praten en mensen die eerst in zichzelf keren. Met een beetje fantasie kom je de dag wel door met elkaar. Jij streeft naar een perfectie die niet bestaat.

Nee die zijn niet cliché, er zijn uitzonderingen dat klopt, maar ik tel hier toch wel 5 mannen die allemaal precies hetzelfde zeggen en totaal tegengesteld aan de vrouwen hier. Toeval? I think not.
Het zijn geen privileges Syndicate, maar gewoon gebruiksaanwijzingen die vaak goed werken. Net als je eerst de handleiding leest voordat je de TV aansluit is het ook handig om te weten hoe dingen meestal werken. Dat voorkomt een hoop gezeur.



Wellicht ben ik niet realistisch hierin en is het een hoop slikken in een relatie, maar als je een relatie met mij wil als man zijnde dan leg ik liever uit hoe ik werk en hoor ik graag hoe hij werkt. Wel zo makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Syndicate schreef op 13 maart 2013 @ 15:54:

[...]



Er is ook niets mis met compromissen, sterker nog, iedereen die een relatie heeft (gehad) weet dat relaties heel vaak over compromissen gaan.



Ik vind het niet erg, zolang het maar niet uit laksige mentaliteit voortkomt, zoals een bewering in de trant van "pas je nou even aan aan [trek X] van mij, want ik ben een vrouw".



nee andersom raden we haar ook aan rekening te houden met het feit dat hij een man is (aandacht vragen of zoals we nu lezen "straffen" en hem dus even met rust te laten)

Stel ik zou me terug willen trekken, en ik merk dat mijn (waarschijnlijk verse) partner daar niet mee om weet te gaan, dan denk ik toch ook niet "Jezus, snap dat nou, dat ik niet wil praten, ik ben een man!"



Klopt daar kan ze dan rekening mee houden als jij rekening met haar gevoel houd dat ze het goed wil maken en wil praten. dus kom haar daarin dan ook iets tegemoet en negeer haar niet.



Dan denk ik hooguit "Snap dat nou, zo ben ik". Een kleine voetnoot hierbij is dat het hebben van trek X in beide richtingen geen excuus is. Maar als het om een trek gaat van een persoon, leer je daarmee omgaan, zo niet, dan zal de relatie doorgaans niet lang duren. Als hij er is, dien je het te accepteren, maar het ontslaat de eigenaar ervan niet van verantwoordelijkheid.



Dat het een man-vrouw-situatie kan zijn beaam ik wel hoor. Maar ik ben helemaal niet zo bezig met mijn "man-zijn" hierin. Vandaar mijn weerstand tegen theorieën die zeggen dat ik verschillende personen verschillende privileges krijgen.nee ik dus ook niet en ik herken me ook vaak niet in de situaties die ze schetsen, maar als ik ze lees herken ik ze wel als typisch vrouwelijk en mannelijk.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:iris1969 schreef op 13 maart 2013 @ 15:58:

[...]



Nee die zijn niet cliché, er zijn uitzonderingen dat klopt, maar ik tel hier toch wel 5 mannen die allemaal precies hetzelfde zeggen en totaal tegengesteld aan de vrouwen hier. Toeval? I think not.Ik denk eerder dat vrouwen graag samenspannen tegen de man en dat voor de verschil in reacties hier zorgt. Dit zie je keer op keer hier op Viva. Een man en een vrouw die beiden een identieke topic openen worden verschillend behandeld. Daar zou ik dus ook in dit topic ernstig rekening mee houden.
quote:kadanz schreef op 13 maart 2013 @ 16:08:

[...]



Ik denk eerder dat vrouwen graag samenspannen tegen de man en dat voor de verschil in reacties hier zorgt. Dit zie je keer op keer hier op Viva. Een man en een vrouw die beiden een identieke topic openen worden verschillend behandeld. Daar zou ik dus ook in dit topic ernstig rekening mee houden.

Dat zie ik inderdaad ook vaak en dat is strontvervelend. In dit topic heeft TO echter haar lesje ook van de dames gehad (dat ze moet stoppen met berichtjes sturen) en wordt er niet alleen gekeken naar "die lul van een man".



Bovendien zijn Paekzwart, Doddie en ik (die het meeste aan het woord zijn) niet van het samenspannen tegen mannen-soort en dat scheelt ook een hoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven