Zit ik verkeerd of doet hij kinderachtig??

11-03-2013 16:21 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!



Ik lees al een tijdje mee, maar nu toch even een account aangemaakt omdat ik met een vraag zit.... Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven?



Heb 5 jaar een relatie. We wonen nu anderhalf jaar samen. Gaat verder erg leuk. Alleen mijn vriend moet veel in het weekend werken. Soms wel jammer, maar ben er nu wel aan gewend...



Alleen ik hou er wel van om dat regelmatig een keer weg te gaan op visite, of dat een vriendin bij mij komt...

Gistermiddag ook visite gehad. En daarna 's avonds met een andere vriendin nog naar de plaatselijke kroeg gegaan tot 12 uur... Wel een mooie borrel op, maar niets verkeerd gedaan en niet misdragen etc. Normaal gesproken komen mijn vriend en ik altijd samen in die kroeg. 1 keer per week ofzo....



Alleen nu ging mijn vriend later naar bed dan mij. En is op de logeerkamer gaan liggen.... En vandaag heb ik hem een aantal berichtjes gestuurd... Gewoon heel normaal. Maar krijg dus helemaal geen reactie! En dat vind ik zo vervelend!!!!!



Mijn vriend gaat ook af en toe zonder mij een avondje weg.



Maar nu vraag ik mij dus af, had ik niet zonder hem naar de kroeg moeten gaan omdat hij aan het werk was?????

Weet nu even niet of ik verkeerd zat, of dat het kinderachtig van hem is.......



Hoe denk jij er over???

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:doddie schreef op 13 maart 2013 @ 16:03:

[...]





nee ik dus ook niet en ik herken me ook vaak niet in de situaties die ze schetsen, maar als ik ze lees herken ik ze wel als typisch vrouwelijk en mannelijk.Volgens mij zit het zo: in een conflict zijn belangen vaak niet op een specifiek moment te verenigen. Dus als er een tijd is waarin de belangen wel verenigbaar zijn, dien je geduld te hebben met elkaar, maar ook beloftes na te komen.



"Ik wil niet praten, nu niet, nooit niet", is iets wat ik dan ook absoluut afkeur. Want dan praat je niet over overgaande belangen die niet verenigbaar zijn, maar twee personen die niet verenigbaar zijn.



Timing, timing. Ik zou in elk geval zeker zeggen "ik wil er nu niet over praten"



Ik ben namelijk een prater . Maar op de piek van emotie wil ik zelf stoom afblazen. Ook om mijn partner daar niet mee op te zadelen.



"Haar tegen me in bescherming nemen" klinkt héél zwaar, maar een hele lichte invulling van dit principe zeg maar.
Dat is best logisch Syndicate, maar persoonlijk krijg ik liever de volle laag (en diegene krijgt um dubbel terug ) dan dat ik genegeerd wordt. Met dat laatste kan ik echt helemaal niets.



Waar ik mee worstel is het feit dat een vrouw vaak compromisgericht is en dus dingen gaat zoeken om een evenwicht binnen de relatie te vinden, terwijl de man dat vaak niet nodig vindt.



Mijn vraag is dan: waarom moet de ene zich dan altijd aanpassen aan de ander? Ik vind dat zo onredelijk.



(disclaimer: je kunt hier ook prater/niet prater lezen).
Echt no way dat ik m'n vingers hier aan brand
quote:Amand schreef op 13 maart 2013 @ 16:27:

Echt no way dat ik m'n vingers hier aan brand

Waarom kom je dit steeds melden?



Doe gewoon mee joh. Ik weet wel ongeveer wat je gedachten hierover zijn en ik ben het grondig met je oneens en dat weet jij weer van mij



Het kan echter ook zijn dat je er wat van opsteekt, zeker als je de posts van Paekzwart en Doddie leest en dat is best handig toch als een relatie met een vrouw wil. Voorkomt een hoop gezeur.
Ik blijf bij mijn vorige statement
quote:iris1969 schreef op 13 maart 2013 @ 16:16:

[...]



Dat zie ik inderdaad ook vaak en dat is strontvervelend. In dit topic heeft TO echter haar lesje ook van de dames gehad (dat ze moet stoppen met berichtjes sturen) en wordt er niet alleen gekeken naar "die lul van een man".



Bovendien zijn Paekzwart, Doddie en ik (die het meeste aan het woord zijn) niet van het samenspannen tegen mannen-soort en dat scheelt ook een hoop.Dat laatste klopt. Toch gaan we er in dit topic veel te makkelijk van uit dat de vriend TO zich aanstelt. Geen vrouw die zich afvraagt wat er werkelijk achter dat gedrag schuilt (behalve de nergens op gebaseerde conclusie dat vriend het niet kan hebben dat TO alleen op stap gaat).
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 13 maart 2013 @ 16:40:

[...]



Dat laatste klopt. Toch gaan we er in dit topic veel te makkelijk van uit dat de vriend TO zich aanstelt. Geen vrouw die zich afvraagt wat er werkelijk achter dat gedrag schuilt (behalve de nergens op gebaseerde conclusie dat vriend het niet kan hebben dat TO alleen op stap gaat).heb ik niet gedaan, ik heb geen conclusie getrokken, hooguit gezegd dat ik dit gedrag van dood zwijgen niet pik, en dat zoiets voor mij reden zou zijn om mijn relatie te beeindigen, oftewel geen logeerbed met die persoon te hebben
quote:Amand schreef op 13 maart 2013 @ 16:34:

Ik blijf bij mijn vorige statement Your loss
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 13 maart 2013 @ 16:40:

[...]



Dat laatste klopt. Toch gaan we er in dit topic veel te makkelijk van uit dat de vriend TO zich aanstelt. Geen vrouw die zich afvraagt wat er werkelijk achter dat gedrag schuilt (behalve de nergens op gebaseerde conclusie dat vriend het niet kan hebben dat TO alleen op stap gaat).

we moeten even uitgaan van wat we weten en daar heb ik nog aangegeven dat ze best begrip kon hebben dat hij er van baalde dat hij moest werken en zij lekker uit is gegaan en plezier had, dat je daar misschien best wel wat jaloers op mag zijn en dat je dan op die avond best even bij stil kan staan door een lief berichtje te sturen en aan te geven dat je hem ook liever er bij had gehad.



zijn gevoel mag mogelijk geen grond hebben hij voelt het wel en baalt er mogelijk van dat hij haar vervolgens negeert is niet juist en geeft haar een rot gevoel en daarin hebben we ook haar tips gegven er niet in mee te gaan en andersom niets meer te sturen.



daarbij ben jij de gene die aangeeft dat zij het ook best mag voelen (wat mag ze voelen dan? wat deed ze verkeerd?) en dat mannen dit gedrag wel eens doen om terug te straffen. tja sorry maar dat is dus dat kinderachtige gedrag.



begrip voor gevoel is er zeker maar zijn houding is kinderachtig en niet juist.



en als een vrouw zich aanstelt krijgt ze dat zeker ook van mij te horen hoor daar mag je op vertrouwen. Hier zag ik echter vanuit de reacties niets wat to verweten kon worden, ja dat ze met zich liet sollen en inderdaad moest stoppen met berichten sturen omdat ze hem daarin alleen maar voeding geeft (ze geeft hem die aandacht die hij op negatieve manier vraagt of laat zien dat hij haar inderdaad straft en ze zich er rot door voelt)
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:kadanz schreef op 13 maart 2013 @ 16:40:

[...]



Dat laatste klopt. Toch gaan we er in dit topic veel te makkelijk van uit dat de vriend TO zich aanstelt. Geen vrouw die zich afvraagt wat er werkelijk achter dat gedrag schuilt (behalve de nergens op gebaseerde conclusie dat vriend het niet kan hebben dat TO alleen op stap gaat).

Tuurlijk vragen we ons dat wel af, maar als TO het al niet weet hoe moeten wij het dan weten? Hij is boos om X en daar moeten we het mee doen.



Je kunt wel drammen hè
quote:doddie schreef op 13 maart 2013 @ 17:06:

[...]



we moeten even uitgaan van wat we weten en daar heb ik nog aangegeven dat ze best begrip kon hebben dat hij er van baalde dat hij moest werken en zij lekker uit is gegaan en plezier had, dat je daar misschien best wel wat jaloers op mag zijn en dat je dan op die avond best even bij stil kan staan door een lief berichtje te sturen en aan te geven dat je hem ook liever er bij had gehad.



zijn gevoel mag mogelijk geen grond hebben hij voelt het wel en baalt er mogelijk van dat hij haar vervolgens negeert is niet juist en geeft haar een rot gevoel en daarin hebben we ook haar tips gegven er niet in mee te gaan en andersom niets meer te sturen.



daarbij ben jij de gene die aangeeft dat zij het ook best mag voelen (wat mag ze voelen dan? wat deed ze verkeerd?) en dat mannen dit gedrag wel eens doen om terug te straffen. tja sorry maar dat is dus dat kinderachtige gedrag.



begrip voor gevoel is er zeker maar zijn houding is kinderachtig en niet juist.



en als een vrouw zich aanstelt krijgt ze dat zeker ook van mij te horen hoor daar mag je op vertrouwen. Hier zag ik echter vanuit de reacties niets wat to verweten kon worden, ja dat ze met zich liet sollen en inderdaad moest stoppen met berichten sturen omdat ze hem daarin alleen maar voeding geeft (ze geeft hem die aandacht die hij op negatieve manier vraagt of laat zien dat hij haar inderdaad straft en ze zich er rot door voelt)Perfect verwoord, en de kern waar ik over val heb ik nog even zwart gemaakt.
quote:doddie schreef op 13 maart 2013 @ 17:06:

[...]



we moeten even uitgaan van wat we weten en daar heb ik nog aangegeven dat ze best begrip kon hebben dat hij er van baalde dat hij moest werken en zij lekker uit is gegaan en plezier had, dat je daar misschien best wel wat jaloers op mag zijn en dat je dan op die avond best even bij stil kan staan door een lief berichtje te sturen en aan te geven dat je hem ook liever er bij had gehad.

Ik snap wat je zegt en ik ben het daar op zich ook mee eens. Alleen ga ik er van uit dat er meer moet spelen. Dat is denk ik waar onze meningen uiteen lopen. Ik kan me niet voorstellen dat hij zich zo gedraagt alleen maar omdat zijn vriendin uit is gegaan.quote:

...

daarbij ben jij de gene die aangeeft dat zij het ook best mag voelen (wat mag ze voelen dan? wat deed ze verkeerd?) en dat mannen dit gedrag wel eens doen om terug te straffen. tja sorry maar dat is dus dat kinderachtige gedrag.

Nee, dat zeg ik niet! Het was maar een voorbeeld, zo zou haar vriend kunnen denken. Ik kan TO vooralsnog niets verwijten want ook ik weet niet wat er daadwerkelijk speelt.quote:

begrip voor gevoel is er zeker maar zijn houding is kinderachtig en niet juist.



en als een vrouw zich aanstelt krijgt ze dat zeker ook van mij te horen hoor daar mag je op vertrouwen. Hier zag ik echter vanuit de reacties niets wat to verweten kon worden, ja dat ze met zich liet sollen en inderdaad moest stoppen met berichten sturen omdat ze hem daarin alleen maar voeding geeft (ze geeft hem die aandacht die hij op negatieve manier vraagt of laat zien dat hij haar inderdaad straft en ze zich er rot door voelt)Ik hoop dat TO ons vanavond vertelt wat er nou allemaal gespeeld heeft. Ze heeft nu vast wat uitgebreider met haar vriend gesproken, zijn grieven gehoord etc.
quote:iris1969 schreef op 13 maart 2013 @ 17:07:

[...]



Tuurlijk vragen we ons dat wel af, maar als TO het al niet weet hoe moeten wij het dan weten? Hij is boos om X en daar moeten we het mee doen.



Je kunt wel drammen hè

Als het goed is weet ze nu meer



En drammen? It takes two to tango, toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of ze nu meer weet, vaak is kenmerkend voor dit gedrag dat de gene die negeerde ineens doet of er niets aan de hand is,



Ze willen er nl niet over praten maar het wel even laten voelen en die vrouw wil na dat gevoeld te hebben er over praten.



hij is door het negeren en zijn laten voelen zijn gevoel kwijt en er vanaf (niets meer aan de hand en nu weer gewoon en leuk doen met elkaar) maar snapt niet dat het nu voor haar pas begint.



zij heeft alles moeten opkroppen en kon haar emotie niet kwijt hierin en voor haar heeft het al die tijd in wacht gestaan
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op pagina 10 dus heb nog een aantal pagina's te gaan.



What's app is nou niet het meest geschikte communicatiemiddel om dit soort zaken op te bespreken. Ik begrijp wat dat betreft dat vriend van TO dit dus ook niet gebruikt hiervoor.



Als ik dan bedenk dat ze op zondagavond later thuis was dan zij (en dus ook hij) verwachtte en ze elkaar nu pas vanavond zien.....dan zou ik denken als ik TO was dat hij misschien gehoopt had dat hij haar nog even zag en ze nog even gezellig samen zouden zijn.



My two cents is dat hij daar teleurgesteld over is geweest. Dat had hij moeten aangeven van te voren, als hij haar had willen zien, maar misschien gunde hij haar ook een avond met een vriendin.



Ik ga nu verder lezen voor de ontknoping.
3x is scheepsrecht zeggen stuurlui die wachten tot ze kapitein van het schip zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 13 maart 2013 @ 16:01:

Net als je eerst de handleiding leest voordat je de TV aansluit is het ook handig om te weten hoe dingen meestal werken.



.Dat doen mannen dus niet. Net als dat ze niet de weg vragen als ze verdwaald zijn.
3x is scheepsrecht zeggen stuurlui die wachten tot ze kapitein van het schip zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:publicdiary schreef op 13 maart 2013 @ 21:29:

Ik ben op pagina 10 dus heb nog een aantal pagina's te gaan.



What's app is nou niet het meest geschikte communicatiemiddel om dit soort zaken op te bespreken. Ik begrijp wat dat betreft dat vriend van TO dit dus ook niet gebruikt hiervoor.



Als ik dan bedenk dat ze op zondagavond later thuis was dan zij (en dus ook hij) verwachtte en ze elkaar nu pas vanavond zien.....dan zou ik denken als ik TO was dat hij misschien gehoopt had dat hij haar nog even zag en ze nog even gezellig samen zouden zijn.



My two cents is dat hij daar teleurgesteld over is geweest. Dat had hij moeten aangeven van te voren, als hij haar had willen zien, maar misschien gunde hij haar ook een avond met een vriendin.



Ik ga nu verder lezen voor de ontknoping.



Dit.



Als een onzekere, smeken om opheldering?

Mocht er iets zijn, dan moet hij dat zelf duidelijk maken. Face 2 face!

Na 2 WA met vragen zonder antwoorden, dan zoekt hij het maar uit. En zeker geen topic openen. Dat zorgt alleen maar voor meer aannames en frustraties.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 13 maart 2013 @ 11:12:

[...]



Ten vierde, is vriend feitelijk welgeteld maar 1 middag afstandelijk geweest, voordat dit topic werd geopend. Maar nu heeft men het al over 2-3 dagen zonder communicatie. De HORK! Het kan verkeren op Viva!Vraag me af als jij een vriendin zou hebben die zo met jou om ging, of je er dan ook zo over zou denken.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me nu afvraag is of Julia hem nog confronteert met zijn gedrag. Of dat hij dit de volgende keer als hem iets niet zint (waar zij al dan niet van op de hoogte is) dit weer kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Nou toen ik vandaag thuis kwam, deed mijn vriend nirmaal. Had lekker eten voor me gekookt. Ik vroeg hem waarom hij nu weer lief deed. waarom hij mij 2 dagen negeerde en op de logeerkamer heeft geslapen. Hij gaf aan dat hij het niet nodig vond dat ik nog naar de kroeg ben geweest. Dat we daar samen al vaak genoeg komen. En hij is op de logeerkamer gaan liggen omdat het naar alcohol stonk en ik wat lag te snurken.

Ik heb hem gezegd dat ik het belachelijk vind dat dat de reden was dat hij boos was.

Maar vooral dat hij mij dat niet heeft verteld en me is gaan negeren!

Hij gaf zelf wel toe dat dat niet leuk was van hem. Ik heb hem gezegd dat ie dat niet weer moet doen! Maar ben wel benieuwdof hij dat dus ook niet meer gaat doen en het vervolgens anders aanpakt....
Hey Julia, wel fijn dat hij zegt dat dat niet leuk van hem was. Maar ik lees er inderdaad niet in dat hij het in de toekomst niet meer op deze manier aan zal pakken.



Hij was dus blijkbaar toch boos. Wat heb je gezegd op het feit dat je ook wel eens af en toe met een vriendin graag naar de kroeg gaat? En waarom hij dat zo vervelend vindt? Dat jullie samen daar al vaak komen (en jullie dat beiden fijn vinden) is toch wat anders dan dat je ook wel eens dus blijkbaar met een vriendin op pad wil.



Gaat hij zelf ook wel eens met vrienden weg toch?
Alle reacties Link kopieren
Hij heeft het wel heel simpel afgedaan.



Al zou je elke week 3 keer in die kroeg zitten, als jij dat ook nog met een vriendin wil doen moet dat kunnen. .Waarom vond hij het dus niet nodig? Echt antwoord gaf hij niet.



In mijn ogen reageert hij ook niet alsof hij dit niet meer doet. Hij geeft zoals ik lees niet aan wat hij de volgende keer beter kan doen.



Stel dat dit weer voorkomt, welke consequenties heeft dat dan? Heb je dat aangegeven? En wat vindt hij daarvan?



Ik heb een relatie gehad waarin ik samenwoonde en ook wel eens genegeerd werd, dagenlang. Dan kwam er echt geen woord uit en keek hij zelfs gewoon langs me heen alsof ik niet in dezelfde kamer was, en dat vond ik vreselijk. Heel naar. Ik reageerde daar op zoals jij door me onrustig te gaan voelen. Totdat ik besloot dat hij dat recht niet had, en hem in zijn sop heb laten gaarkoken tijdens de eerste keer dat hij het weer deed. De negeertijd werd aanzienlijk korter, maar het zat me nog steeds niet lekker.

De keer dat het toen weer gebeurde heb ik mijn spullen gepakt en ben ik verhuisd (we woonden samen), zonder nog 1 woord te zeggen, want hij vond een gesprek niet nodig blijkbaar.



Erg drastisch, maar geloof me dat ik nooit meer genegeerd ben door hem omdat hij even boos was.
3x is scheepsrecht zeggen stuurlui die wachten tot ze kapitein van het schip zijn
Alle reacties Link kopieren
Ja hij gaat ook wel eens wat met vrienden doen. En hij begreep nu wel dat ik nog even met een vriendin de kroeg in dook. Dat heb ik hem nu dus ook verteld, dat ie daar niet zo moeilijk over moet doen en dat dat niet zo raar is

Hij gaf toe dat hij het niet leuk had aangepakt. Dat heb ik toen bevestigd. Hij zei dat hij dat begreep. Daarop heb ik dus gezegd dat ik het een volgede keer niet weer op die manier wil. Dus ik hoop dat ie dat van mij aan neemt!
Alle reacties Link kopieren
We hebben inderdaad geen heel uitgebreid gesprek gehad. Dus ook niet gezegdwat voor consequenties er de volgende keer aan hangen. Alleen gezegd dat dat negeren niet weer moet gebeuren en hij het de volgendekeer moet zeggn wat hem dwars zit.

Ook wel mijn eigen fout dat we er verder niet te diep op in zijn gegaan. Omdat het vanavond weer goed was en hij zo lief deed, ben ik er maar niet te veel over door gaan vragen....
Alle reacties Link kopieren
quote:publicdiary schreef op 14 maart 2013 @ 00:39:

De keer dat het toen weer gebeurde heb ik mijn spullen gepakt en ben ik verhuisd (we woonden samen), zonder nog 1 woord te zeggen, want hij vond een gesprek niet nodig blijkbaar.



Erg drastisch, maar geloof me dat ik nooit meer genegeerd ben door hem omdat hij even boos was.





Geweldig! Maar je bent dus wel weer met hem samen? Neem aan dat hij toen wel contact met je opnam en wilde praten?



Nou ja kan me er wel bij aansluiten, je kan met je negeren ook bij mij te laat zijn en niet eens meer aan hoeven komen, dan zijn mijn emoties omgeslagen in omverschilligheid en zoek je het maar lekker uit met je gedrag.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven