Zit ik verkeerd of doet hij kinderachtig??

11-03-2013 16:21 403 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!



Ik lees al een tijdje mee, maar nu toch even een account aangemaakt omdat ik met een vraag zit.... Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven?



Heb 5 jaar een relatie. We wonen nu anderhalf jaar samen. Gaat verder erg leuk. Alleen mijn vriend moet veel in het weekend werken. Soms wel jammer, maar ben er nu wel aan gewend...



Alleen ik hou er wel van om dat regelmatig een keer weg te gaan op visite, of dat een vriendin bij mij komt...

Gistermiddag ook visite gehad. En daarna 's avonds met een andere vriendin nog naar de plaatselijke kroeg gegaan tot 12 uur... Wel een mooie borrel op, maar niets verkeerd gedaan en niet misdragen etc. Normaal gesproken komen mijn vriend en ik altijd samen in die kroeg. 1 keer per week ofzo....



Alleen nu ging mijn vriend later naar bed dan mij. En is op de logeerkamer gaan liggen.... En vandaag heb ik hem een aantal berichtjes gestuurd... Gewoon heel normaal. Maar krijg dus helemaal geen reactie! En dat vind ik zo vervelend!!!!!



Mijn vriend gaat ook af en toe zonder mij een avondje weg.



Maar nu vraag ik mij dus af, had ik niet zonder hem naar de kroeg moeten gaan omdat hij aan het werk was?????

Weet nu even niet of ik verkeerd zat, of dat het kinderachtig van hem is.......



Hoe denk jij er over???

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Julia, in ieder geval fijn dat je weet wat er nu is en dat hij inziet dat hij behoorlijk lullig heeft gedaan.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Hij vond het niet nodig dat je naar de kroeg was geweest? Tjonge zeg,hij is je vader toch niet. Wat een benauwend gedoe.
quote:julia123456789 schreef op 14 maart 2013 @ 00:48:

We hebben inderdaad geen heel uitgebreid gesprek gehad. Dus ook niet gezegdwat voor consequenties er de volgende keer aan hangen. Alleen gezegd dat dat negeren niet weer moet gebeuren en hij het de volgendekeer moet zeggn wat hem dwars zit.

Ook wel mijn eigen fout dat we er verder niet te diep op in zijn gegaan. Omdat het vanavond weer goed was en hij zo lief deed, ben ik er maar niet te veel over door gaan vragen....

Ik heb je vriend lang lopen 'verdedigen', omdat ik graag wat meer informatie heb voordat ik iemand finaal de grond in boor.



Maar nu ik dit lees, meid, ik had de vloer met hem aangeveegd, ik had hem kort en klein gescholden, ik had hem weer de logeerkamer in geduwd en zijn koffers achter hem aan gegooid. Als mijn partner me dit flikt dan komt ze van een hele koude kermis thuis.



Je bent er 'maar niet te veel over door gegaan'? Na al die discussies hier?
Alle reacties Link kopieren
Maar was dit dan de eerste keer in de vijf jaar dat jullie samen zijn dat jij zonder hem naar de kroeg ging? En vind je het zelf ook niet een beetje eng dat hij dat "niet nodig vindt"?

Ik persoonlijk zou dit een veel grotere ruzie waard vinden dan zijn karigheid met appjes.



Hij is je nu aan alle kanten aan het manipuleren, zeggen wat hij nodig vindt wat jij wel of niet doet, jou naar hem laten komen als hij boos is en dan vooral niet teveel het gesprek aan willen gaan. Hij doet nu lief zodat jij het hem niet moeilijk maakt? Aii. Ik zou je met klem willen aanraden het hem heel moeilijk te gaan maken!
Alle reacties Link kopieren
Nou zeg, ik had hem toch wel iets duidelijker laten weten wat ik van zijn gedrag vond dan jij nu hebt gedaan. Jeetje, hij deed weer lief? Sorry hoor, maar hij gedraagt zich als een kleuter.



En ik snap jou dus niet. Hij veroordeelt een gezellig uitje naar de kroeg met een vriendin en zet je daarom twee dagen in de negeerstand. Ik zou heel erg boos zijn, vooral om dat negeren. Dat doe je gewoon niet in een relatie. Nog een keer zo'n geintje en ik zou weg zijn, echt!
Wat zei hij eigenlijk tegen je toen je zondagavond na twaalven thuiskwam van de kroeg? Hebben jullie toen nog gesproken over het feit dat je met een vriendin uit bent gegaan? Was hij toen al boos of chagrijnig? Heb je toen al iets vreemds gemerkt?
Alle reacties Link kopieren
ik kan me niet voorstellen dat je in die 5 jaar niet eerder met dit gedrag in aanmerking bent gekomen.



Ik denk dat hij toch wel vaker bij ruzie dit soort negeer gedrag vertoont?
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
@ Kadanz, toen ik zondagavond thuis kwam zat hij op de bank. Toen heb ik hem amper gesproken. Het enige wat hij zei is dat ik dronken was. Ik zei toen dat ik inderdaad een aardige borrel op had en gezegd dat ik lekker naar bed ging.

@ Doddie, dit negeer gedrag heeft hij nooit op deze manier vertoont. Wel eens wat kortaf ofzo, maar niet zo....

Maar het ongelukkige was ook dat ik hem de afgelopen dagen niet zag i.v.m. onze werktijden.
quote:julia123456789 schreef op 14 maart 2013 @ 11:13:

@ Kadanz, toen ik zondagavond thuis kwam zat hij op de bank. Toen heb ik hem amper gesproken. Het enige wat hij zei is dat ik dronken was. Ik zei toen dat ik inderdaad een aardige borrel op had en gezegd dat ik lekker naar bed ging.



hmmm...





Dus zijn eerste zorg die avond was dat je dronken was. Het eerste wat hij dus ziet is een vriendin die dronken thuiskomt, geen uitleg geeft en direct gaat slapen. Misschien dat dát toch iets meer meespeelt? Ik zou ook vreemd opkijken als mijn vriendin out of the blue dronken thuiskomt en zonder verdere uitleg gaat slapen. Waarom deed je zo kortaf?



Voor de duidelijkheid, zijn gedrag is nog steeds belachelijk, maar...
Alle reacties Link kopieren
Maar was dit nou de eerste keer in al die jaren dat je zonder hem de kroeg in ging?

Zo ja: hoe eng.

Zo nee: waarom is dat nu een probleem dan?
Alle reacties Link kopieren
Voordat we samenwoonden ging ik regelmatig zonder hem naar de kroef. En andersom ook. Was nooit een probleem. Maar het is alsof hij er anders tegen aan kijkt sinds we samenwonen. Sindsdien komt het eigenlijk niet meer voor. Wel allebei regelmatig apart naar vrienden. En dat we elkaar daarna nog weer ontmoeten in de kroeg.

Maar dus eigenlijk niet als hij werkt.... En eigenlijk is dat gewoon dikke onzin.... En is het stom dat hij er zo moeilijk over deed.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dan precies de reden dat hij het 'niet nodig' vindt dat je zonder hem uitgaat? Is hij bang dat je iemand anders tegenkomt of is hij jaloers dat jij iets leuks gaat doen terwijl hij moet werken? Het is niet zo dat hij baalde omdat hij op een avondje met z'n tweetjes had gerekend, want hij was er niet eens, dus het lijkt me toch iets van jaloezie/misgunnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Maar waarom ben je die zondagavond direct naar bed gegaan, waarom deed je kortaf tegen hem? Dat intrigeert me.



Je vriend wist immers niet dat je uit was geweest, maar je komt wel laat en dronken thuis, zegt niet veel en gaat gelijk slapen... iedereen zou daar van opkijken, niet?
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 14 maart 2013 @ 12:46:

Maar waarom ben je die zondagavond direct naar bed gegaan, waarom deed je kortaf tegen hem? Dat intrigeert me.



Je vriend wist immers niet dat je uit was geweest, maar je komt wel laat en dronken thuis, zegt niet veel en gaat gelijk slapen... iedereen zou daar van opkijken, niet?



Goede vragen. Kan het zijn dat hij het naar de kroeg gaan minder erg vond (en minder boos om was) dan jouw gedrag daarna? Dat hij met "dat vind ik niet nodig" bedoelde dat hij vindt dat als je zo uit de kroeg thuis komt (kortaf zijn en meteen gaan slapen) hij dat geen goed plan vindt.



Ik vind het namelijk onvoorstelbaar griezelig als hij je min of meer verboden heeft om naar de kroeg te gaan zonder hem, en dat jij het daar niet teveel over wil hebben toen hij eenmaal weer lief was.



Maar wat is nou je plan? Ga je het er nog een keer met hem overhebben? Ga je nou nog proberen te achterhalen wat het werkelijke probleem was, wat de trigger voor zijn (en jouw) gedrag is geweest en wat dit zegt over jullie relatie en communicatie?



Als je het nu onder het tapijt veegt omdat het nu weer goed gaat en je geen zin hebt in gedoe, is het natuurlijk wachten op de volgende keer dat er weer zo'n situatie ontstaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik had tijdens de avond dat ik in de kroeg zat wel een paar keer contact met hem. Gezegd dat ik in de kroeg was. En of hij na zijn werk ook nog even langs kwam... Maar toen smste hij dat hij na zijn werk gelijk naar huis ging.

Toen ik thuis kwam zat hij dus op de bank en ik was aardig dronken. Dus vandaar dat ik gelijk naar bed ging. Had geen zin meer om nog naast hem op de bank te gaan zitten, vandaar...



En ik denk niet dat ik er nu nog weer op door ga. We hebben het er gister even kort over gehad. Hij zei dat hij anders had moeten reageren en mij niet zo had moeten negeren. Ik heb toen duidelijk aangegeven dat dat inderdaad niet weer moet gebeuren. Dus daar vertrouw ik dan maar op....
Alle reacties Link kopieren
Je vertrouwt er dus maar op.

Je gaat er dus maar vanuit.

Je hoopt maar dat.



Dus je vertrouwt er maar op dat hij het nooit meer zal doen want je gaat ervan uit dat hij het na het korte gesprek helemaal heeft begrepen hoeveel het jou gekwetst heeft en je hoopt maar dat jullie elkaar in de toekomst wel gaan begrijpen.



Succes dan maar. We zien je volgende topic wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Toch nog 1 dingetje, hij wist dus al dat je in de kroeg zat en die avond zelf had hij er (toen jij nog in de kroeg zat) dus kennelijk geen probleem mee (aangezien jullie toen nog gewoon contact hadden). Hij had er pas een probleem mee toen jij dronken thuis kwam en geen zin had om met hem te praten?



Je schrijft dat hij inziet dat hij anders had moeten reageren, maarre; heb jij ook naar JOUW rol in deze situatie gekeken? Of is het echt alleen maar hij die fout zat?
De informatie die we eerst krijgen is:

-ik kom thuis na een gezellige avond zonder vriend

-mijn vriend slaapt in de logeerkamer

-mijn vriend reageert niet op berichtjes



Gebaseerd op deze informatie hebben we nu 16 pagina's met elkaar gediscussieerd.





Vandaag komt er nieuwe informatie, namelijk:

-er was uitgebreid sms contact met vriend tijdens het uitgaan

-vriend wilde niet naar de kroeg komen

-je vriend constateert als eerste dat je dronken bent

-je spreekt amper met hem bij thuiskomst

-je wil niet bij hem op de bank zitten

-je gaat direct slapen



Bij elk van deze punten kan het flink mis zijn gegaan bij je vriend. Niet dat dat zijn gedrag rechtvaardigt, maar dit is toch wel relevante informatie?



Óf je vriend is een engerd, of in ieder geval flink op weg om een engerd te worden, of er is sprake van miscommunicatie en gekrenkte gevoelens.
Alle reacties Link kopieren
quote:kadanz schreef op 14 maart 2013 @ 15:15:

De informatie die we eerst krijgen is:

-ik kom thuis na een gezellige avond zonder vriend

-mijn vriend slaapt in de logeerkamer

-mijn vriend reageert niet op berichtjes



Gebaseerd op deze informatie hebben we nu 16 pagina's met elkaar gediscussieerd.





Vandaag komt er nieuwe informatie, namelijk:

-er was uitgebreid sms contact met vriend tijdens het uitgaan

-vriend wilde niet naar de kroeg komen

-je vriend constateert als eerste dat je dronken bent

-je spreekt amper met hem bij thuiskomst

-je wil niet bij hem op de bank zitten

-je gaat direct slapen



Bij elk van deze punten kan het flink mis zijn gegaan bij je vriend. Niet dat dat zijn gedrag rechtvaardigt, maar dit is toch wel relevante informatie?



Waarom is dit relevante informatie? Kind komt thuis uit de kroeg, heeft gedronken en wil naar bed. Vreemd zeg. Dat gebeurt echt nooit bij andere stellen.



quote:Óf je vriend is een engerd, of in ieder geval flink op weg om een engerd te worden, of er is sprake van miscommunicatie en gekrenkte gevoelens.



Het 1 sluit het ander niet uit. Vriendin doet iets wat hem niet aanstaat, hij zegt niets tegen haar maar gaat demonstratief in de logeerkamer liggen om vervolgens twee dagen weinig tot niets van zich te laten horen.



Of hij dat doet omdat hij zo gekrenkt is dat hij geen contact meer wil of om zn vriendin te straffen is niet zo relevant. Het gevolg wel: TO begint er niet meer over omdat dat de sfeer verpest (en dat zegt al genoeg over haar vriend) en de volgende keer gaat ze niet meer met haar vriendin de kroeg in om gezeik te voorkomen.



Missie geslaagd. Ik vind het op zn zachts gezegd een beetje enge manier van met elkaar omgaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij thuiskomst gewoon normaal gezegd dat ik genoeg op had en naar boven ging. Lijkt me dan best logisch toch? Heb het niet chagarijnig ofzo gereageerd. Wou gewoon graag naar bed. Moet hij begrijpen, want als hij uit de kroeg komt, is ie vaak ook aangeschoten of dronken en wil dan ook rechtstreeks naar bed. Dus dat moet het probleem niet zijn.



En heb hem inderdaad in de kroeg een smsje gestuurd. Zijn antwoord was redelijk kortaf, maar hij gaf in ieder geval nog wel gewoon antwoord... Maar dus geen uitgebreid contact.



En ik ga echt nog wel weer een keer met een vriendin naar de kroeg. En nadat ik het er kort met hem over heb gehad, neem ik aan dat hij dan dus anders reageerd en mij wel begrijpt.



Maar het klopt. Ik neem het aan, ik hoop het, ga er van uit.... etc.
Alle reacties Link kopieren
En by the way, heb in mijn OP wel al staan dat ik een mooie borrel op had. En mijn vriend later naar bed ging dan mij etc.

Dus komt zo'n beetje op hetzelfde neer dan jouw conclusies in jouw laatste post Kadanz?
quote:julia123456789 schreef op 14 maart 2013 @ 17:55:

En by the way, heb in mijn OP wel al staan dat ik een mooie borrel op had. En mijn vriend later naar bed ging dan mij etc.

Dus komt zo'n beetje op hetzelfde neer dan jouw conclusies in jouw laatste post Kadanz?

Nou ja, er blijkt een voorgeschiedenis te zijn geweest die niet echt naar voren komt uit je eerste posts. Jullie hébben blijkt nu contact gehad met elkaar over het uitgaan. En het feit dat hij juist een opmerking maakt over het feit dat je dronken bent kan een indicatie zijn van wat hem dwars zit.



Met deze extra informatie zou een logische vraag op pagina één bijvoorbeeld geweest zijn: hoe reageerde hij toen hij hoorde dat jij in de kroeg zat met je vriendin? Hoe verliep dat sms-contact?



Het zal allemaal wel, ik ben blij dat het weer beter gaat. Maar als je een eerlijk antwoord wilt op de vraag of hij zich kinderachtig gedraagt dan kan het handig zijn om wat uitgebreider te zijn over de voorgeschiedenis.
Alle reacties Link kopieren
Ben het wel eens met kadanz dat de openingspost anders over kwam.



ik kreeg ook idee dat je je vriend niet gezien en gesproken had. Dat hij later naar bed ging dan jij verteld niets over dat hij bv nog op zijn werk was of dat hij op de bank zat en je hem nog even hebt gezien en gesproken.



Ook blijkt achteraf dat hij wist dat je in de kroeg zat door de sms dat is ook pas op het eind duidelijk geworden.



Bij mij kwam het over als dat hij er achter kwam dat je naar de kroeg was geweest, jij al in de slaapkamer lag bij zijn thuiskomst en hij toen in de logeerkamer ging liggen en erna niets meer heeft laten horen'





Ik vind het niet zo gek veell verschil omdat het niet zo veel uitmaakt waarom hij boos was het ging mij meer om het negeren en niet vertellen waar hij mee zat maar het wel laten merken en voelen.



Maar snap kadanz wel dat het toch anders over komt.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Alle reacties Link kopieren
Oh oke. Nou dat was niet mijn bedoeling!

En uiteindelijk ging het inderdaad ook vooral om zijn negeer gedrag.

En ik dacht dus dat ik in de OP alles goed had. Komt waarschijnlijk omdat het voor mijzelf duidelijk was.

Maar als ik het nu na lees, konden jullie inderdaad niet weten dat hij al thuis was... Maar goed, we hebben toen geen woordenwisseling ofzo gehad voordat ik naar bed ging.

En wat hij gister zelf ook al zei, ging er vooral om dat ik dus naar de kroeg ben geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het hoe dan ook onzin hoor. Als ik 's een keer dronken thuis kom, plaagt mijn man me er een beetje mee en zeult me dan omhoog. Andersom hetzelfde. Elkaar plezier gunnen lijkt mij normaal.



Ik zie de logica dus nog steeds niet. Ik hoop dat hij een volgende keer anders reageert Julia . Je verdiende dit niet. Ik zou zelf nog wel een betere uitleg willen waarom hij nou precies zo deed, ik vermoed dat onzekerheid oid met hem op de loop is gegaan. Dan kunnen jullie dat wellicht samen in een gesprek de wereld uit helpen. Maar dan moet het ook echt klaar zijn, wat een gedoe over niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven