Zit ik verkeerd

26-03-2015 19:35 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn vriendinnengroep zit een meisje met best veel overgewicht. Net waren we winkelen met nog een andere vriendin erbij. We zaten dingen te passen en toen zei ik van het is bijna zomer ik moet echt weer sporten om wat af te vallen. Die andere vriendin zei ja ik doe mee. De vriendin met overgewicht kreeg tranen in haar ogen en zei hoe denken jullie dat ik me nu voel en dat we aanstellers waren en geen echte vriendinnen want die zouden zoiets niet zeggen, ze is toen weg gegaan ik heb berichtje gestuurd met sorry ik bedoelde het niet zo maar ze reageert niet. Heb ik iets fouts gedaan. Is het heel erg om als je niet dik bent bij iemand die dik is te zeggen dat je wat wil afvallen?
Ja.
Alle reacties Link kopieren
Ja.

Vooral als je dat op een aanstellerige pubermanier doet.
Nee, helemaal niet. Dat zij problemen met zichzelf heeft, mag niet betekenen dat jij je problemen met jezelf voor je moet blijven houden omdat die van haar erger zijn. Ik weet niet hoe je het hebt gezegd, misschien ligt het daar aan?
Nee.

Je hebt niets over haar gezegd.

En je hebt je excuses aangeboden.

Jij kan er niets aan doen dat zij ontevreden over zichzelf is. Je hebt haar duidelijk gemaakt dat je haar niet wilde kwetsen en je mag over jouw lijf zeggen wat je wil.



(En ik ben zelf dikkig en kan me stiekem erg ergeren aan in mijn ogen slanke mensen die willen afvallen. Maar dat is natuurlijk eigenlijk gewoon jaloezie op hun discipline en daar val ik ze niet op aan of mee lastig. Dat ik dik ben wil niet zeggen dat ik een ander geen gezond slank lijf gun)
Alle reacties Link kopieren
Nee je zit niet verkeerd.
Love Life
Voor mij ligt het er een beetje aan. Als je zelf 1.78 bent en je hebt maatje 34, dan vind ik het op zijn zachtst gezegd weinig doordacht om zo'n opmerking te plaatsen. Ben je 1.56m en je hebt maatje 44, vind ik het een heel ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:clubmedfan schreef op 26 maart 2015 @ 19:42:

Nee, helemaal niet. Dat zij problemen met zichzelf heeft, mag niet betekenen dat jij je problemen met jezelf voor je moet blijven houden omdat die van haar erger zijn. Ik weet niet hoe je het hebt gezegd, misschien ligt het daar aan?Ik heb het letterlijk gezegd hoe het in de OP staat.
Ik vind niet dat je iets verkeerds hebt gedaan. Ten eerste zei je niks over haar lichaam, alleen dat van jezelf. En ten tweede heb je je excuses ook al aangeboden.



Ik snap jouw vriendin ook wel, ik ben zelf namelijk ook redelijk mollig, maar ik weet dondersgoed dat de fout bij mezelf ligt en ik net zo makkelijk zelf kan gaan sporten.
Alle reacties Link kopieren
tja, je mag zeggen wat je wil, maar dat kan wel betekenen dat je daar een ander mee kwetst.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 26 maart 2015 @ 19:45:

Voor mij ligt het er een beetje aan. Als je zelf 1.78 bent en je hebt maatje 34, dan vind ik het op zijn zachtst gezegd weinig doordacht om zo'n opmerking te plaatsen. Ben je 1.56m en je hebt maatje 44, vind ik het een heel ander verhaal.Ik ben 174 en heb maat 36 waarom doet dat er aan toe. Ik kom in de winter altijd 2 kilo aan en probeer dat in de lente af te krijgen. Ik heb het dus sowieso niet gezegd om haar pijn te doen niet eens bij nagedacht. Ik snap misschien is het pijnlijk maar als iemand iets niet bewust doet is het raar om zo heftig boos te doen.
quote:twerkqueen schreef op 26 maart 2015 @ 19:47:

[...]





Ik ben 174 en heb maat 36 waarom doet dat er aan toe. Ik kom in de winter altijd 2 kilo aan en probeer dat in de lente af te krijgen. Ik heb het dus sowieso niet gezegd om haar pijn te doen niet eens bij nagedacht. Ik snap misschien is het pijnlijk maar als iemand iets niet bewust doet is het raar om zo heftig boos te doen.Goh.
quote:twerkqueen schreef op 26 maart 2015 @ 19:47:

[...]

Ik ben 174 en heb maat 36 waarom doet dat er aan toe. Ik kom in de winter altijd 2 kilo aan en probeer dat in de lente af te krijgen. Ik heb het dus sowieso niet gezegd om haar pijn te doen niet eens bij nagedacht. Ik snap misschien is het pijnlijk maar als iemand iets niet bewust doet is het raar om zo heftig boos te doen.Nu je dit zo opschrijft, snap je dan nog steeds niet wat het probleem voor haar zou kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 26 maart 2015 @ 19:49:

[...]





Nu je dit zo opschrijft, snap je dan nog steeds niet wat het probleem voor haar zou kunnen zijn?Niet echt, ze kan zelf toch ook er iets aan doen als ze dat wil? Ik heb haar verder niet genoemd.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, in mijn ogen heb je niets verkeerds gedaan. Je hebt het toch over jezelf? Je zegt toch niet 'jeetjeeee dat Shirtje staat je niet, je bent dik , zou je niet eens gaan sporten'.



Ik vind dat je vriendin zich aanstelt. Je mag best zeggen dat JIJ zelf wil sporten en misschien wat wil afvallen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:NummerZoveel schreef op 26 maart 2015 @ 19:49:

[...]





Nu je dit zo opschrijft, snap je dan nog steeds niet wat het probleem voor haar zou kunnen zijn? het gaat niet om wat er gezegd wordt, maar om wat de ander hoort. Eerlijk gezegd zou ik(en ja dat is mijn deel) denken: ze vindt zichzelf te dik, ze heeft maat 36, wat moet ze dan wel niet van mij denken?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Ik wil bijvoorbeeld heel graag volle billen weten al mijn vriendinnen en ik heb veel marokkaanse/surinaamse vriendinnen en die hebben altijd mooie billen. Ik ga ook niet huilen als iemand zegt had ik maar een Kim K kont terwijl ze die al hebben en ik bijna plat ben,
quote:twerkqueen schreef op 26 maart 2015 @ 19:50:

[...]

Niet echt, ze kan zelf toch ook er iets aan doen als ze dat wil? Ik heb haar verder niet genoemd.Echt niet? Denk nou nog eens na.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik zie nu dat je maatje 36 hebt, lijkt mij dat je niet hoeft af te vallen. Maar alsnog vind ik dat je vriendin zich niet beledigd hoeft te voelen.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosanna08 schreef op 26 maart 2015 @ 19:51:

[...]



het gaat niet om wat er gezegd wordt, maar om wat de ander hoort. Eerlijk gezegd zou ik(en ja dat is mijn deel) denken: ze vindt zichzelf te dik, ze heeft maat 36, wat moet ze dan wel niet van mij denken?Oke en ik snap dat dat pijnlijk kan zijn daarom de excuses, het is niet bewust gedaan om te kwetsen, is het dan redelijk dat ze nu nog boos is?
quote:rosanna08 schreef op 26 maart 2015 @ 19:51:

[...]



het gaat niet om wat er gezegd wordt, maar om wat de ander hoort. Eerlijk gezegd zou ik(en ja dat is mijn deel) denken: ze vindt zichzelf te dik, ze heeft maat 36, wat moet ze dan wel niet van mij denken?Bijvoorbeeld!
Alle reacties Link kopieren
quote:twerkqueen schreef op 26 maart 2015 @ 19:51:

Ik wil bijvoorbeeld heel graag volle billen weten al mijn vriendinnen en ik heb veel marokkaanse/surinaamse vriendinnen en die hebben altijd mooie billen. Ik ga ook niet huilen als iemand zegt had ik maar een Kim K kont terwijl ze die al hebben en ik bijna plat ben, jij hebt blijkbaar het zelfvertrouwen om dat naast je neer te leggen, maar dat heeft niet iedereen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:twerkqueen schreef op 26 maart 2015 @ 19:52:

[...]





Oke en ik snap dat dat pijnlijk kan zijn daarom de excuses, het is niet bewust gedaan om te kwetsen, is het dan redelijk dat ze nu nog boos is? is ze echt boos of is ze meer gekwetst? Dat kan zich ook uiten als boosheid he?

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:twerkqueen schreef op 26 maart 2015 @ 19:52:

[...]

Oke en ik snap dat dat pijnlijk kan zijn daarom de excuses, het is niet bewust gedaan om te kwetsen, is het dan redelijk dat ze nu nog boos is?



Kwetsen betekent dat mensen zich echt in hun ziel geraakt voelen. Dat is vaak niet iets waar mensen zich zo weer overheen kunnen zetten.



Wat ik zou doen is haar nog een lief berichtje sturen. Dat je er over na hebt gedacht, nu inziet wat je verkeerd deed, en dat jij helemaal niet aan haar denkt in de vorm van gewicht maar gewoon in de vorm van haar persoon en jullie vriendschap.
Alle reacties Link kopieren
Als ze er zo erg mee zat was ze wel al gaan sporten of afvallen. Zo irritant mensen die klagen maar niks er aan doen. Ik ben slank en houd van gezond eten. Ik snoep niet veel. Als ik dan zie wat sommige flinke vriendinnen van mij naar binnen werken dan begrijp ik dat echt niet. Ieder zn eigen keuze maar ik vind niet zeuren over dingen waaraan je kan werken. Dan heb ik het niet over mensen met medische problemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven