Zo door de war..

25-04-2015 02:42 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey,



Ik zit echt met een probleem en kan er echt met niemand over praten, maar heb echt advies nodig.

Ik heb nu bijna 5 jaar een relatie met mijn vriend, wonen samen en hebben zo onze toekomst plannen. Sinds een tijdje hebben we een nieuwe stagair op me werk maar sinds kort begin ik gevoelens voor hem te krijgen en dat heb ik eerlijk tegen hem gezegd, en hij zei dat het wederzijds is. ( hij weet af van mijn vriend ) maar ik ben zo door de war omdat ik ook heel erg veel van mijn vriend hou. ik heb niet met die jongen afgesproken omdat ik dat al bedriegen vind. En ik moet eerlijk zeggen dat ik voor hem gevoelens heb gekregen voelt al alsof ik me vriend bedrieg, maar ik kan er echt niks aan doen. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, dat heb ik ook tegen die jongen gezegd. En echt niemand weet het ik kan zo iets niet zomaar vertellen aan iemand. Maar ik had ook nooit verwacht dat zo iets zou gebeuren. Het is gewoon heel dubbel en zo verwarrend. Ik hoop echt dat iemand hier over mee kan praten of mij advies kan geven!
Alle reacties Link kopieren
Probeer voor jezelf duidelijk te krijgen of je afleiding zoekt in de vorm van die stagiair omdat je na 5 jaar wel gewend bent aan je vriend of dat je echt gevoelens voor hem hebt gekregen en die ook wilt ontdekken. Als dat laatste het geval is, is uitmaken het beste wat je kunt doen want je kan niet van twee walletjes eten en gelukkig besef jij je dat al heel goed.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je. Verliefdheid heeft alleen maar met hormonen en dergelijke te maken

en niet met houden van. Misschien toch aankijken of je gevoelens vanzelf minder worden/verdwijnen.

Als tenminste je huidige relatie goed zit.



Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor de stagiair, maar kies wijslijk. Liefde/lust kruipt waar het niet gaan kan. En je bent jong, dus negeer de ouwe taarten alhier.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet
Waarom heb je het tegen die jongen gezegd?
Je bent eerlijk geweest tegen de verkeerde persoon. Je had het met je partner moeten bespreken.
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Dat zogenaamde 'eerlijk' zijn hoeft allleen als je er iets mee wil doen.
Als je in een korte relatie zo snel verliefd wordt op een ander, zou ik toch goed nadenken of ik echt verder met mijn vriend wil. Je bent nog jong, een verliefdheid kan gebeuren, wil die verliefdheid je iets zeggen? Mis je iets bij je vriend wat de nieuwe wel heeft?
Alle reacties Link kopieren
Je bent gewoon verliefd op iemand anders. Kan gebeuren. Gaat ook weer over.



Waarom zou je zo'n crush zo serieus nemen?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Overigens: als jouw vriend verliefd werd op een collega-meisje en zijn gevoelens ging delen met collega-meisje om d'r eens achter te komen of het wederzijds was ipv dit met jou te delen (of niks doen, nog beter), hoe zou dat voor jou voelen?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Je zegt 'ik heb dat eerlijk tegen hem gezegd' alsof dat een goed ding is,



Dat is het niet. Dat doe je alleen omdat je hoopt dat het ergens toe leidt. Voor je het weet zit je in een 'wij zijn soulmates en waarom mag het toch niet zo zijn' positie samen met die jongen.



Je had met je vriend moeten praten, niet met die jongen. Of het voor je moeten houden.
Alle reacties Link kopieren
Het gras lijkt altijd groener aan de overkant.



Natuurlijk is de aandacht leuk en interessant, maar als je er echt wat mee wil maak je het uit met je vriend en dan maar hopen dat die ander echt zo leuk is als je in je dromen had bedacht.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis007 schreef op 25 april 2015 @ 07:47:

Je zegt 'ik heb dat eerlijk tegen hem gezegd' alsof dat een goed ding is,



Dat is het niet. Dat doe je alleen omdat je hoopt dat het ergens toe leidt. Voor je het weet zit je in een 'wij zijn soulmates en waarom mag het toch niet zo zijn' positie samen met die jongen.



Je had met je vriend moeten praten, niet met die jongen. Of het voor je moeten houden.Nou ja, dit bedoel ik dus. Alleen Thordis kan het wel helder formuleren
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet waarom er gelyk zulke reacties moeten komen. Jullie begrijpen toch wel dat ik mijn verhaal in het kort heb gedaan. En waarom ik dar "eerlijk" heb verteld is omdat ik nou eenmaal zo ben. Als ik gevoelens heb voor iemand dan kan ik dat niet voor me houden.

En ik ben 21.

Als ik hoopte dat het ergens op lijd had ik het toch allang afgesproken met die jongen. En hoe ik dat zou vinden? Mijn vriend is een paar jaar terug een aantal keren vreemdgegaan. Dus ja ik weet hoe het voelt en ik ben er zwaar op tegen. En ik weet dat ik er zelf voor heb gekozen om hem terug te nemen. Maar back to the point ja ik weet hoe het voelt. En daarom express in mijn bericht dat ik het idee al vind alsof ik hem bedrieg. Jammer dat er gelijk zulke geme reacties moeten komen terwijl ik me verhaal probeer te doen.
Alle reacties Link kopieren
Je doet je verhaal en krijgt daarop reacties. Zo werkt dat op een forum he? En je vraagt nog om advies ook. Nou, dat krijg je.



Als je het alleen van je af wilde schrijven had je dat in je dagboek kunnen doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Praktisch iedereen die in een lange relatie zit krijgt op een moment gevoelens voor een ander, je hebt de keuze wat je er mee doet. Het vertellen aan die persoon snap ik niet, als je er niets mee wil doen. Of je maakt je relatie uit en gaat dan helemaal voor je crush, of je doet er niets mee. Het vertellen en er dan niets mee doen is toch totaal nutteloos? Ook zeggen tegen je partner, terwijl je er niets mee wil doen heeft geen zin, is alleen maar kwetsend. Maar gezien het vreemd gaan van je vriend zit jullie relatie niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Het is heel lastig dat je nu verliefd bent. Maar je wordt nu wel gedwongen om goed na te denken over de relatie met je vriend en hoe je de toekomst ziet.

Verliefdheid gaat voorbij, maar relaties ook.



Jij weet uiteindelijk echt wel wat je wil. Probeer daar ook naar te handelen. Je kunt niet altijd voorkomen dat een ander of jijzelf gekwetst wordt. Je kunt het wel zo goed mogelijk aanpakken en eerlijk zijn. Ook tegen jezelf.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik vind de reacties nog knap mild eigenlijk. Ze zijn misschien niet wat jij wil horen maar gemeen zijn ze ook niet.



Wat hoopte je dat er zou gebeuren toen je de stagiair vertelde van je gevoelens? Als hij had gezegd dat het niet wederzijds is, dat had je probleem een stuk makkelijker gemaakt denk ik? Had je daar misschien ook ergens op gehoopt? Zodat je zelf die lastige beslissing niet hoeft te nemen?



Als je zelf iets te zeggen wil hebben over je eigen geluk, zelf de richting wil sturen waar je leven heen gaat, dan moet je dit soort beslissingen zelf nemen. Niet door de stagiair, niet door je vriend en ook niet door anderen laten beslissen wat je doet omdat zij een beslissing nemen waardoor jij geen kant op kunt. Bedenk wat JIJ wil en besluit dan. En bedenk dat mensen die het niet met je eens zijn toch het beste met je voor kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
Jullie begrijpen het Bij_zonder en lolapaloeza. Bedankt en ik moet ook de andere mensen bedanken voor de reacties. Maar het is gewoon lastig, ik ben er nooit op voorbereid geweest, niet dat dat wel de bedoeling was. Maar als ik zo iets nog nooit heb meegemaakt. Wist ik echt niet wat ik moest doen.
Kind, je bent 21. En je zit al 5 jaar in een relatie. Tijd om een einde aan die relatie te maken en te gaan rondsloeren.
Je was dus 16 toen je een relatie kreeg me je huidige vriend. Het is rot maar er zijn maar heel weinig stellen die vanaf die leeftijd het halen de rest van hun leven. Heeft gewoon te maken dat je tussen je 16de en je 25ste enorm verandert. Het s het verschil tussen thuis en uitwonen, tienerdisco en stappen, school en werk/beroepsopleiding. Je ben geen kind meer en dat betekent da interesses en gevoelens veranderen. Persoonlijk denk ik dat je uiteindelijk toch een keer een eind aan deze relatie gaat maken. Als het niet voor deze jongen is dan is het omdat je een keer wil weten hoe het voelt om vrij te zijn, seks met een ander te hebben of omdat het je allemaal benauwd dat een bepaald deel van je leven al vast ligt.
quote:Yababa_ schreef op 25 april 2015 @ 08:05:

Ik snap niet waarom er gelyk zulke reacties moeten komen. Jullie begrijpen toch wel dat ik mijn verhaal in het kort heb gedaan. En waarom ik dar "eerlijk" heb verteld is omdat ik nou eenmaal zo ben. Als ik gevoelens heb voor iemand dan kan ik dat niet voor me houden.

En ik ben 21.

Als ik hoopte dat het ergens op lijd had ik het toch allang afgesproken met die jongen. En hoe ik dat zou vinden? Mijn vriend is een paar jaar terug een aantal keren vreemdgegaan. Dus ja ik weet hoe het voelt en ik ben er zwaar op tegen. En ik weet dat ik er zelf voor heb gekozen om hem terug te nemen. Maar back to the point ja ik weet hoe het voelt. En daarom express in mijn bericht dat ik het idee al vind alsof ik hem bedrieg. Jammer dat er gelijk zulke geme reacties moeten komen terwijl ik me verhaal probeer te doen.



Gemene reacties? Ik zie ze niet hoor.



Ik snap ook niet waarom je dit aan die jongen moest vertellen. Waarom moet hij dat weten? Als je iemand met stomme schoenen ziet lopen, voel je dan ook de behoefte om dat tegen diegene te zeggen?



Wat heeft hij eraan als je toch bij je vriend wil blijven? Het lijkt zo eerder dat je wilde peilen of het 't waard is om je vriend te verlaten.
quote:Yababa_ schreef op 25 april 2015 @ 08:05:

Ik snap niet waarom er gelyk zulke reacties moeten komen. Jullie begrijpen toch wel dat ik mijn verhaal in het kort heb gedaan. En waarom ik dar "eerlijk" heb verteld is omdat ik nou eenmaal zo ben. Als ik gevoelens heb voor iemand dan kan ik dat niet voor me houden.

En ik ben 21.

Als ik hoopte dat het ergens op lijd had ik het toch allang afgesproken met die jongen. En hoe ik dat zou vinden? Mijn vriend is een paar jaar terug een aantal keren vreemdgegaan. Dus ja ik weet hoe het voelt en ik ben er zwaar op tegen. En ik weet dat ik er zelf voor heb gekozen om hem terug te nemen. Maar back to the point ja ik weet hoe het voelt. En daarom express in mijn bericht dat ik het idee al vind alsof ik hem bedrieg. Jammer dat er gelijk zulke geme reacties moeten komen terwijl ik me verhaal probeer te doen.

Ach meisje, eerst nog maar even flink volwassen worden hè? Je klinkt jonger dan dat je bent. Jouw opvatting van eerlijk is niet eerlijk, eerlijk is dat je open bent in je relatie.

Je vriend is vreemdgegaan, dat maakt dit van jou niet ok of vind je dat het moet kunnen uit soort van vergelding? Waarom blijf je bij die vreemdgaande gast? Door zijn gedrag naar jou toe raak je alleen maar afgestompt, nu al, op je 21e ...

Weet je voor wie je moet kiezen? Voor jezelf.

Lekker even alleen, zonder vriend.
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip, als je 'eerlijk' aan een man vraagt of hij ook 'iets' voelt en je ziet er niet al te afzichtelijk uit zullen ze niet snel nee zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven