Zusje achter het behang willen plakken

30-06-2015 23:45 151 berichten
Zo, ik moet echt even stoom af blazen!



Kan mijn zusje wel achter het behang plakken Ze is 18 en we verschillen een hoop in jaren. Ze heeft van de week haar diploma uitreiking. Nu komt iedereen verspreid uit het land en is het niet haalbaar om die dag het te vieren dmv een etentje (daar is een reden voor, niet echt relevant voor de situatie). Dus later deze week is officiële viering.



Ik ben hecht met mijn zusje (dat zou je wel nu anders denken ) en mijn broertje, dus ik appte in de groepsapp van ons drietjes om te vragen of we na de uitreiking even samen wat gaan eten. Ze reageert terug met dat ze al andere plannen had.

Prima zei ik, dus ik vroeg aan mijn broertje of wij dan wat samen gaan eten.

Zusje reageert daarna vervolgens met dat ze het niet snapt waarom ik niet iedereen uitnodig die komt naar de uitreiking (dat zijn 4 mensen +baby en peuter). Ik leg uit dat het "gewoon" wat eten samen is, niks bijzonders (we kunnen overigens niet samen komen in ouderlijk huis....) en dat het even praktisch is qua tijdstip.



*Ik ben een beetje geïrriteerd geraakt van de vraag van zusje over waarom ik niet iedereen uitnodig*

Ik ben voor de duidelijkheid, helemaal oké dat ze daarna andere plannen heeft. Ik verwachtte verder niks ervan.

Het gaat mij om de vanzelfsprekendheid dat ik anderen moet "uitnodigen" terwijl ze zelf weg gaat.



Dus ik zeg waarom zij niet iedereen uitnodigt (onnodige opmerking geweest van mij, maar was helaas al geïrriteerd) en dat iedereen komt opdraven, waarbij de andere nog langer in de auto moeten en dat zij vervolgens andere plannen heeft.



Ze reageert terug met dat ik brutaal ben en dat ik heus wel weet waarom ze geen etentje kan organiseren. Tenzij ik het "ranzige" eten van mijn moeder bedoel. Ik hou het zeker gezellig, terwijl jij je meer afzondert van de rest.



Ik en toen

Heb even gezegd dat dit nergens op slaat en dat het vreemd is als ik een etentje "organiseer" voor het gezin, terwijl ik alleen vroeg of we samen iets gingen eten (niet eens uit eten, maar bij mijn moeder ofzo. Pizza bestellen, weet ik het).



Broertje: willen jullie dit even telefonisch doen

Zusje: voor mij hoeft dat niet hoor. Blijkbaar voelt iemand zich aangevallen als ik een gevoelige vraag stel.



Ik toen vooral

Heb gezegd dat ze lekker in der sopje kan gaar koken en dat ze niet een gevoelig persoon nodig heeft op haar diploma-uitreiking.



Dus.....Echt, gooi mij maar dood met dat ze een puber is, maar waar haalt ze soms het vandaan Komt voor mij echt uit het niets, want normaliter doet/zegt ze dit soort dingen dus nooit.....



Nu ik mijn ei kwijt ben, hoe dit op te lossen en hoe lossen jullie dergelijke "conflicten" op met je brusje?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook 18 en vind het vooral irritant als mensen je niet serieus nemen vanwege je leeftijd. Je noemt haar een puber maar ze is gewoon volwassenen hoor.
Twerking My Way To The Top
Ik snap niet zo goed wat er nu gebeurd is. Ik en toen (grapje).

Jullie konden om een bepaalde reden niet samen eten, toen wilde je toch gaan eten? En toen vroeg ze waarom je niet iedereen uitnodigde en toen vroeg jij dat aan haar?



Sorry, maar ik hoop dat je je beter voelt na even stoom afblazen
anoniem_208517 wijzigde dit bericht op 30-06-2015 23:54
Reden: Nog niet klaar...
% gewijzigd
Ik snap er weinig van maar vind het vooral "wijvengezeik".

Morgen even bellen en uitpraten. Je wilt vast niet haar diploma uitreiking verpesten met dom gezeur over en weer toch?!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is de enige verstandige hier je broertje. Los dit soort dingen face to face of telefonisch op, niet via de app. Je begrijpt elkaar dan zo makkelijk verkeerd.
Alle reacties Link kopieren
*Ik ben een beetje geïrriteerd van de vraag, want ik vraag gewoon of wij met elkaar wat eten en dan gaat ze vervolgens iets anders doen daarna*



Nee, is ook een antwoord he?

Het antwoord kan jou misschien niet uitkomen maar stel de vraag dan niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorende schreef op 30 juni 2015 @ 23:50:

IkQue?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En ik zou dit keer 'slikken'. Het is een belangrijke dag voor je zusje, je gaat niet lopen dreigen met niet komen en haar dag vergallen. Praat het gewoon uit en wees de wijste. Ongeacht wie er gelijk heeft.
Heel veel volwassener kom jij niet over, of ik snap het niet.
quote:Twerkgirl schreef op 30 juni 2015 @ 23:47:

Ik ben ook 18 en vind het vooral irritant als mensen je niet serieus nemen vanwege je leeftijd. Je noemt haar een puber maar ze is gewoon volwassenen hoor.



Ja dat vond ik op mijn 18e ook reuuuze irritant.

Ben nu 32 en die mensen hadden gewoon gelijk. Ik was ook nog een puber.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet jouw feestje maar dat van je zusje.

Zij heeft blijkbaar plannen en ga gewoon gezellig met jouw vriend een hapje eten daarna.

Maak niet zo'n drama ook al zou het voor jou inderdaad leuker zijn geweest om samen een hapje te eten. Maar jouw zusje hoeft zich niet aan te passen aan de plannen van haar zus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Het lijkt wel of je haar al kwalijk neemt dat de diploma uitreiking middags is. Wat kan zij daar nou aan doen? Dat plant de school toch. Verder snap ik echt niets van je verhaal.

Je bent dan wel een stuk ouder dan je zusje maar je tekst komt onbegrijpelijk puberaal over.



Zij heeft andere plannen. Als jullie nog even iets bij je moeder willen eten na de uitreiking, wat let je?
En hoe precies heb jij je verstandiger gedragen dan je puberzusje?
Alle reacties Link kopieren
Oprechte vraag:

Zou je last kunnen hebben van het 'De oudste bepaalt want weet het beter syndroom' ?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Geen idee wie nu boos is op wie en waarom maar het is je zusje's dag dus ik zou inbinden als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp de hele toestand niet geloof ik

Ik heb best wel eens mot met mijn zusje, zelfs als nu ik 42 en zij 36 is

Dan laten we het een nachtje pruttelen en dan is het weer over



En zo gaat het al ruim 30 jaar

Gek genoeg kunnen wij heel weinig en tegelijk heel veel van elkaar hebben



Verder komt het op mij een beetje over alsof jij vooral de bokkepruik ophebt omdat zusje andere plannen heeft

Want waarom zou je daar geïrriteerd over zijn??
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
En bedenk dat het ene feestje na het andere feestje na de eindexamens gegeven worden en al helemaal net na de diploma uitreiking. Daar wil je als geslaagde gewoon bij zijn en niet verplicht worden om bij familie te moeten zijn. Het is nameijk echt een tijd vol met feest, vrienden, (in dit geval) zon en lol. En terecht want het is een jaar van hard werken geweest.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 01 juli 2015 @ 00:03:

En bedenk dat het ene feestje na het andere feestje na de eindexamens gegeven worden en al helemaal net na de diploma uitreiking. Daar wil je als geslaagde gewoon bij zijn en niet verplicht worden om bij familie te moeten zijn. Het is nameijk echt een tijd vol met feest, vrienden, (in dit geval) zon en lol. En terecht want het is een jaar van hard werken geweest.Toen ik 100 jaar geleden slaagde voor mijn VWO diploma zag ik mijn ouders na een week pas weer eens of zo
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 01 juli 2015 @ 00:03:

En bedenk dat het ene feestje na het andere feestje na de eindexamens gegeven worden en al helemaal net na de diploma uitreiking. Daar wil je als geslaagde gewoon bij zijn en niet verplicht worden om bij familie te moeten zijn. Het is nameijk echt een tijd vol met feest, vrienden, (in dit geval) zon en lol. En terecht want het is een jaar van hard werken geweest.



En dit.

Plus er is later in de week nog een officiële viering met wel de familie. Waarom dan zo verontwaardigd dat ze andere plannen heeft?
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 30 juni 2015 @ 23:58:

Oprechte vraag:

Zou je last kunnen hebben van het 'De oudste bepaalt want weet het beter syndroom' ?

Naar aanleiding van deze post gelijk even een app naar mijn zusje gestuurd, of ik hier ook last van heb soms



Antwoord: Nee hoor, je bent alleen af en toe stront vervelend, maar dat geeft niet want je bent mijn grote zus

ps: kom je bbq-en zaterdag
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Bij de laatste diploma uitreiking duwde mijn zoon mij zijn diploma en bloemen in mijn hand en wist niet hoe snel hij de stad in moest komen om het te gaan vieren. Als er niemand komt is het ook niet goed, maar face it; je bent gewoon een beetje opvulling/ klapvee.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 juli 2015 @ 00:10:

Bij de laatste diploma uitreiking duwde mijn zoon mij zijn diploma en bloemen in mijn hand en wist niet hoe snel hij de stad in moest komen om het te gaan vieren. Als er niemand komt is het ook niet goed, maar face it; je bent gewoon een beetje opvulling/ klapvee.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 juli 2015 @ 00:10:

Bij de laatste diploma uitreiking duwde mijn zoon mij zijn diploma en bloemen in mijn hand en wist niet hoe snel hij de stad in moest komen om het te gaan vieren. Als er niemand komt is het ook niet goed, maar face it; je bent gewoon een beetje opvulling/ klapvee.

Dit.



En zo hoort het ook.

Ze is 18 en gaat zich opmaken voor een nieuwe fase en daar hoort eerst een flinke feesttijd aan vooraf te gaan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Twerkgirl schreef op 30 juni 2015 @ 23:47:

Ik ben ook 18 en vind het vooral irritant als mensen je niet serieus nemen vanwege je leeftijd. Je noemt haar een puber maar ze is gewoon volwassenen hoor.Dat is een kwestie van afwachten tot je zelf oud genoeg bent om 18 jaar niet meer volwassen te noemen, maar meerderjarig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven