Zusje achter het behang willen plakken

30-06-2015 23:45 151 berichten
Zo, ik moet echt even stoom af blazen!



Kan mijn zusje wel achter het behang plakken Ze is 18 en we verschillen een hoop in jaren. Ze heeft van de week haar diploma uitreiking. Nu komt iedereen verspreid uit het land en is het niet haalbaar om die dag het te vieren dmv een etentje (daar is een reden voor, niet echt relevant voor de situatie). Dus later deze week is officiële viering.



Ik ben hecht met mijn zusje (dat zou je wel nu anders denken ) en mijn broertje, dus ik appte in de groepsapp van ons drietjes om te vragen of we na de uitreiking even samen wat gaan eten. Ze reageert terug met dat ze al andere plannen had.

Prima zei ik, dus ik vroeg aan mijn broertje of wij dan wat samen gaan eten.

Zusje reageert daarna vervolgens met dat ze het niet snapt waarom ik niet iedereen uitnodig die komt naar de uitreiking (dat zijn 4 mensen +baby en peuter). Ik leg uit dat het "gewoon" wat eten samen is, niks bijzonders (we kunnen overigens niet samen komen in ouderlijk huis....) en dat het even praktisch is qua tijdstip.



*Ik ben een beetje geïrriteerd geraakt van de vraag van zusje over waarom ik niet iedereen uitnodig*

Ik ben voor de duidelijkheid, helemaal oké dat ze daarna andere plannen heeft. Ik verwachtte verder niks ervan.

Het gaat mij om de vanzelfsprekendheid dat ik anderen moet "uitnodigen" terwijl ze zelf weg gaat.



Dus ik zeg waarom zij niet iedereen uitnodigt (onnodige opmerking geweest van mij, maar was helaas al geïrriteerd) en dat iedereen komt opdraven, waarbij de andere nog langer in de auto moeten en dat zij vervolgens andere plannen heeft.



Ze reageert terug met dat ik brutaal ben en dat ik heus wel weet waarom ze geen etentje kan organiseren. Tenzij ik het "ranzige" eten van mijn moeder bedoel. Ik hou het zeker gezellig, terwijl jij je meer afzondert van de rest.



Ik en toen

Heb even gezegd dat dit nergens op slaat en dat het vreemd is als ik een etentje "organiseer" voor het gezin, terwijl ik alleen vroeg of we samen iets gingen eten (niet eens uit eten, maar bij mijn moeder ofzo. Pizza bestellen, weet ik het).



Broertje: willen jullie dit even telefonisch doen

Zusje: voor mij hoeft dat niet hoor. Blijkbaar voelt iemand zich aangevallen als ik een gevoelige vraag stel.



Ik toen vooral

Heb gezegd dat ze lekker in der sopje kan gaar koken en dat ze niet een gevoelig persoon nodig heeft op haar diploma-uitreiking.



Dus.....Echt, gooi mij maar dood met dat ze een puber is, maar waar haalt ze soms het vandaan Komt voor mij echt uit het niets, want normaliter doet/zegt ze dit soort dingen dus nooit.....



Nu ik mijn ei kwijt ben, hoe dit op te lossen en hoe lossen jullie dergelijke "conflicten" op met je brusje?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 01 juli 2015 @ 00:38:

[...]







Ach, zo gaat dat bij ons ook (als het goed is) Maar nu kan ik haar achter het behang plakken

Maar serieus topic waardig ook?

Ik vind het allemaal zo....euhm overdreven
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 juli 2015 @ 00:29:

Ze wil niet dat jullie een feestje ( etentje ) hebben ter ere van haar examen waar zij dan niet bij is, zou dat het zijn?



O dus ze kan niet die avond, maar oudere zus moet dus maar met een lege maag naar huis? Wat een kapsones!

TO geeft toch aan dat uit eten niet de bedoeling is maar gewoon bij moeders thuis of een pizzaatje halen? Waarom heeft TO daar toestemming voor nodig van haar kleine zusje?
Alle reacties Link kopieren
Ze reageert terug met dat ik brutaal ben en dat ik heus wel weet waarom ze geen etentje kan organiseren.



Waarom is dat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel ouder ben jij?

Toevallig heb ik best veel van jou gelezen de laatste tijd en ik dacht echt met een tiener te maken te hebben...
quote:pommiaan schreef op 01 juli 2015 @ 00:20:

Ik snap er ook niets van. Het komt een beetje op mij over alsof jij het niet vind kunnen dat je zusje niet met jou kan eten, terwijl jouw man wel vrij heeft moeten vragen voor haar diplomauitreiking en jullie een eindje moeten rijden. Toch?



Maar er was helemaal niets afgesproken over samen eten, dus ik snap niet waarom je nou zo boos bent dat ze andere plannen heeft. Snap dat het lullig is hoor, ff snel een uur heen en terugrijden voor alleen een diplomauitreiking omdat ze daarna meteen weg moet. Maar je als het is zoals ik het net beschreef overdrijf je nogal.. .



EDIT: vanwaar die opmerking van haar "waarom nodig je niet iedereen uit"? Wie is iedereen?



Haha, de vrije dag is eigenlijk niet zozeer waar het om ging (ook verwijderd uit OP, want komt i.m.o komt er alleen verwarring van). Alleen de irritatie van mij dat, zoals BGB dat zegt, wij zijn opvulling en klapvee. Prima dat ze daarna iets anders gaat doen, maar waar haalt ze het vandaan om zo raar te doen. En dan in de trant van: wij doen zoveel moeite om te komen, vriend vrij, waar heb ik die opmerking aan verdiend. Op die manier dus.



Ik ben niet boos omdat ze andere plannen heeft.....Ik ben boos dat ze die opmerking maakte waarom ik niet iedereen (de 4+peuter en baby, dus dan 10 totaal) uitnodig voor eten. Ehhh, ik wil "gewoon" eten. Als in praktisch (en gezellig, vooruit dan). Ik vroeg namelijk of mijn broertje dan iets wilde eten met ons. En dan kreeg ik dat voor mijn kiezen.
quote:Yavanna schreef op 01 juli 2015 @ 00:23:

Dus jij wilde toen zij nee zei met je broer wat gaan eten en toen was zij beledigt? Of begrijp ik het nu nog verkeerd? Misschien is dit een gevalletje elkaar verkeerd begrepen via tekst en moet je even met elkaar bellen.

Wel lullig wat ze over jullie moeders eten zegt trouwens.



Ja, volgens mij wel....Ze reageerde in ieder geval met waarom ik niet iedereen uitnodig.



Zou kunnen hoor, ik bel morgen inderdaad wel.....Het is nogmaals het allemaal niet waard dat het meer wordt dan dit. Maar nu ben ik dus gewoon even Lekker dit wijvengezeik



Ja, vind het ook vrij respectloos.Ik geef toe, mijn moeder eten is niet Michelin-waardig. Maar zo met z'n 4tjes na de uitreiking prima vind ik. Zij vind mijn moeder eten niet te eten......Dat kan.
Alle reacties Link kopieren
Waarom lukte het niet om na de uitreiking iets te vieren? Omdat zij al plannen had, omdat het niet lukt op die dag/ tijd voor andere mensen? Jij zegt het niet relevant te vinden, maar vindt je zus het ook niet zo relevant? Ga jij nu twee keer die kant op?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:GrumpyCat2 schreef op 01 juli 2015 @ 00:28:

Oh dus zelf heeft ze al wat anders en als jij vervolgens met nog een lange autorit voor de boeg probeert te porren of er nog iemand ff wat met je wil eten dan heb jij het gedaan?

Wat dan precies? Want ik snap er geen zak van waarom ze boos is eigenlijk en waar ze zich mee bemoeit als zij toch al andere plannen heeft. Wat maakt het dan uit of jij een patatje met je broer eet of een frikadel met je buurman?Nou ja, snap jij het dus. Ik heb het gedaan, doordat ik niet iedereen uitnodig? Ehh, waarom. Ik wil gewoon even maagvulling hebben. En als dat in goed gezelschap kan, waarom niet. Ik ben daar toch nu, kan wel weer naar huis rijden en daar met alleen vriend eten, maar dat doe ik elke dag al
quote:Elsa schreef op 01 juli 2015 @ 00:28:

het is zo simpel he. haar examenfeest wordt volgende week middels een etentje gevierd

en omdat jij broerlief vraagt om uit eten te gaan reageert zuslief met, waarom nodig je niet gelijk iedereen uit. dan hoeft dat feestetentje volgende week ook niet meer. dat jij dus geen geduld hebtMis
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 juli 2015 @ 00:29:

Ze wil niet dat jullie een feestje ( etentje ) hebben ter ere van haar examen waar zij dan niet bij is, zou dat het zijn?Hmm, nee. Denk het niet. Niks feestelijks aan om met z'n 4en bij moeder thuis wat te eten, pizza bestellen oid. En met mijn broertje is dan even samen naar de supermarkt, koken, eten en ieder weer naar huis.
quote:Elsa schreef op 01 juli 2015 @ 00:31:

maar man o man wat schrijf jij rommelig zeg





Heb ik al gezegd dat ik geïrriteerd ben van de situatie?

(iets zegt mij dat ik met dit niet weg kom....)



Heb de OP verduidelijkt....Hopelijk helpt het.
quote:Elsa schreef op 01 juli 2015 @ 00:34:

redelijk pittig? je bedoelt kinderachtig tochDezelfde continuüm waarschijnlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik denk echt dat je je eigen reactie even onder de loupe moet nemen.quote:Lovestar schreef op 01 juli 2015 @ 00:45:

[...]





Haha, de vrije dag is eigenlijk niet zozeer waar het om ging (ook verwijderd uit OP, want komt i.m.o komt er alleen verwarring van). Alleen de irritatie van mij dat, zoals BGB dat zegt, wij zijn opvulling en klapvee.

Klopt, dat is je rol bij een diploma-uitreiking. Waarom ben je daar geïrriteerd over?

Prima dat ze daarna iets anders gaat doen, maar waar haalt ze het vandaan om zo raar te doen. En dan in de trant van: wij doen zoveel moeite om te komen, vriend vrij, waar heb ik die opmerking aan verdiend. Op die manier dus.

Dus je vindt wél dat jullie moeite doen en daar iets tegenover moet staan.



Ik ben niet boos omdat ze andere plannen heeft.....Ik ben boos dat ze die opmerking maakte waarom ik niet iedereen (de 4+peuter en baby, dus dan 10 totaal) uitnodig voor eten. Ehhh, ik wil "gewoon" eten. Als in praktisch (en gezellig, vooruit dan). Ik vroeg namelijk of mijn broertje dan iets wilde eten met ons. En dan kreeg ik dat voor mijn kiezen.Even inhoudelijk: Ik vind de suggestie van je zusje eigenlijk helemaal niet zo gek. Je schrijft in je OP dat meer mensen van verspreid uit het land komen. Waarom die andere mensen dan niet uitnodigen voor een simpel hapje eten? Geen officiële viering, maar wel even de honger stillen nadat je van ver bent gekomen.
quote:Summerdance schreef op 01 juli 2015 @ 00:39:

[...]



Maar serieus topic waardig ook?

Ik vind het allemaal zo....euhm overdreven



Eh ja, had even zin om van mij af te schrijven....Moest ergens mijn "kan mijn zusje achter het behang plakken-frustratie" kwijt.



Maar zal de volgende keer een hoogstaand topic openen Er zijn mensen die om minder een topic geopend hebben.

En in the end heb ik er veel aan gehad, anders had je niet die ene bericht die je van je zusje kreeg hier neergezet waarvan ik dacht: oh ja.....Zo gaat het dus nu bij ons ook
Alle reacties Link kopieren
we kunnen overigens niet samen komen in ouderlijk huis



Ouders uit elkaar ofzo?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 juli 2015 @ 00:43:

Ze reageert terug met dat ik brutaal ben en dat ik heus wel weet waarom ze geen etentje kan organiseren.



Waarom is dat?Hmmm, ja dat begrijp ik ook niet helemaal. Brutaal waarschijnlijk omdat ik de opmerking terugkaatste. En de reden dat we niet na de uitreiking het feestelijke gedeelte doen, is omdat de helft een lange rit achter de rug hebben, we weten niet hoe laat het klaar is en dat we dan vervolgens ruim 100 km naar het restaurant moeten rijden. Dat is de reden waarom ze op de dag zelf geen etentje organiseert.
Alle reacties Link kopieren
Waarom nog eens 100 km rijden naar een restaurant? Is er geen restaurant in de stad waar ze haar diploma krijgt?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 juli 2015 @ 00:49:

Waarom lukte het niet om na de uitreiking iets te vieren? Omdat zij al plannen had, omdat het niet lukt op die dag/ tijd voor andere mensen? Jij zegt het niet relevant te vinden, maar vindt je zus het ook niet zo relevant? Ga jij nu twee keer die kant op?



Ja....Ik snap het ook niet helemaal. Maar dit is hoe zij het wilt of uitgestippeld heeft. Haar redenen zijn dus dat eerst mensen een lange tijd in de auto zitten en dan vervolgens terug ook weer lang en dat dat niet leuk is en waarschijnlijk mensen geen zin meer in hebben. Ook tijdstip van einde uitreiking is onduidelijk.



Maar later deze week zitten we alsnog in de auto dezelfde km's/afstand af te leggen inderdaad haha.
Ok ik geef het op. Ik snap dus niet wat nu het punt is en waarom wie boos is op wie. Je 'verduidelijkingen' zaaien alleen maar verwarring TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 01 juli 2015 @ 01:02:

[...]





Hmmm, ja dat begrijp ik ook niet helemaal. Brutaal waarschijnlijk omdat ik de opmerking terugkaatste. En de reden dat we niet na de uitreiking het feestelijke gedeelte doen, is omdat de helft een lange rit achter de rug hebben, we weten niet hoe laat het klaar is en dat we dan vervolgens ruim 100 km naar het restaurant moeten rijden. Dat is de reden waarom ze op de dag zelf geen etentje organiseert.



Je kan toch naar het dichtstbijzijnde restaurant zodra die uitreiking klaar is?

Nu moet iedereen twee keer dat pokkeneind rijden. Erg onlogisch.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:patchouli_ schreef op 01 juli 2015 @ 00:54:

Ik denk echt dat je je eigen reactie even onder de loupe moet nemen.

[...]

Even inhoudelijk: Ik vind de suggestie van je zusje eigenlijk helemaal niet zo gek. Je schrijft in je OP dat meer mensen van verspreid uit het land komen. Waarom die andere mensen dan niet uitnodigen voor een simpel hapje eten? Geen officiële viering, maar wel even de honger stillen nadat je van ver bent gekomen.



Ik vind het prima dat ik klapvee moet komen spelen. Zo voelt het overigens niet voor mij, want ben beretrots op mijn zusje

De irritatie komt omdat ik gewoon vraag of we daarna samen wat gaan eten en dat ze dan vervolgens raar gaat doen en het begint met die opmerking/vraag van haar kant. Ik doe moeite om er voor haar te zijn en dan heb ik zo'n opmerking niet verdiend.



Ik vind dat daar tegenover staat dat ze respectvol tegen mij moet zijn. Dat staat los van de diploma-uitreiking, want ik vind dat we altijd respectvol tegen elkaar moet zijn. Maar in deze situatie dat ik kom voor haar, met de moeite die ik neem, kan ze ook even een normale reactie geven.



Ik kopieer even een eerdere reactie

En de reden dat we niet na de uitreiking het feestelijke gedeelte doen, is omdat de helft een lange rit achter de rug hebben, we weten niet hoe laat het klaar is en dat we dan vervolgens ruim 100 km naar het restaurant moeten rijden. Dat is de reden waarom ze op de dag zelf geen etentje organiseert.



Zij heeft andere plannen, komt erop neer dat iedereen na de uitreiking kan vertrekken. Voor mij prima, ik ga wel met vriend en broertje eten. Maar dan die opmerking van haar was onnodig.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 juli 2015 @ 00:57:

we kunnen overigens niet samen komen in ouderlijk huis



Ouders uit elkaar ofzo?Nope, vader is overleden. Bijna de helft van de mensen hebben het contact verbroken met onze moeder.
quote:patchouli_ schreef op 01 juli 2015 @ 01:05:

Waarom nog eens 100 km rijden naar een restaurant? Is er geen restaurant in de stad waar ze haar diploma krijgt?Genoeg. Maar gezinsetentjes zijn altijd in een bepaalde stad. Dus dat snap ik op zich wel.
quote:GrumpyCat2 schreef op 01 juli 2015 @ 01:11:

Ok ik geef het op. Ik snap dus niet wat nu het punt is en waarom wie boos is op wie. Je 'verduidelijkingen' zaaien alleen maar verwarring TO.



Sorry

Heb mijn best gedaan om antwoord te geven op iedereen en uitleg te geven.



Ach, ik ben ondertussen niet geïrriteerd meer.....Dat scheelt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 juli 2015 @ 01:15:

[...]

Je kan toch naar het dichtstbijzijnde restaurant zodra die uitreiking klaar is?

Nu moet iedereen twee keer dat pokkeneind rijden. Erg onlogisch.We eten altijd in vaste restaurants. Eigenlijk eten we nooit ergens anders in deze samenstelling. Wat mij betreft rijden we na uitreiking gelijk door, maar dit heeft ze zo bedacht. Niemand heeft tegen gesputterd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven