Zwanger en iedereen is zo negatief!

21-01-2015 21:21 904 berichten
Alle reacties Link kopieren
\
I'm Doing Me
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 28 januari 2015 @ 19:54:

Ik ben niet helemaal eerlijk geweest ik kan met niemand praten en zou echt advies en geen wijzingen enzo fijn vinden. Ik ben veel langer zwanger en ik heb het bewust gedaan ja. Nu pas dringt realiteit echt langzaam door. Ik dacht niet aan over 10 jaar meer een baby leuk schattig, kleertjes enzo. Niet over geld en die dingen. Ik ben vandaag al 9 weken zwanger en vandaag heb ik voor eerst ook gevoel van wil ik dit wel echt e waar ben ik mee bezig. Maar ik ben nu al zoo ver dat een abortus echt erg zou zijn . Ik weet het allemaal ook niet meer. De moeder van vriend heeft me via facebook bedreigd enzo.





9 weken is ruim binnen de toegestaande tijd. Er kan op internet wel staan dat ze ( het embryotje) pijn voelt maar dat is anti abortus gepraat. We weten dat namelijk niet en kunnen dat ook niet weten.



Maak een nieuwe afspraak bij het Fiom, allren. En vertel de waarheid.

Ga nadenken: wil jij echt helemaal compleet dit kindje krijgen. Je zit er aan vast voor de rest van je leven.



Jij kan abortus nu wel echt erg vinden, maar een kind ongewenst is dat ook. Aan jouw de keuze. Laat je het kind komen da kan je niet meer denken: wat heb ik gedaan wil ik dit wel. Dan is het er en moet jij er voor zorgen. Alleen dat is duidelijk, je vriend wil jet noet en van je moeder moet je het huis uit.

Ook voor je baby niet echt een leuke manier om ter wereld te komen.

Als jij eerlijk bent kan het Fiom helpen, maar dan moet je wel eerlijk zijn.



Wat ik zou doen in jouw schoenen hoef ik niet te vertellen, dat is wel duidelijk denk ik.



Wat de moeder van je ex vriend betreft: laat je niet bang maken hoor. Meestal zijn het loze bedreigingen. Wat wil ze doen dan?

Sla de bedreigingen wel op. Doet ze het weer, print het uit en meld het bij de politie.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:laladieloela schreef op 28 januari 2015 @ 23:04:

Ik denk niet dat je het antwoord hier vandaan gaat halen. Het enige wat je hier leest zijn meningen van vreemde die je juist meer laten twijfelen. Als jij dit wil doen! Moet je het doen! Ik vindt je helemaal niet overkomen als een kind! Je bent positief en als ik het zo lees wil je maar 1 ding! Je kindje!

natuurlijk is het beter als je je kind altijd kan geven wat die nodig heeft! Maar het belangrijkste wat het nodig heeft is liefde van zijn moeder. En misschien vader! Als hij zijn verantwoordelijkheid neemt!



Ik hoop het beste voor je! En luister naar je zelf! Het wordt Moeilijk! En denk goed na! Reken dingen uit! Neem alle Hulp die je geboden wordt aan! En twijfel nooit aan je zelf!



Jaja. Liefde is belangrijker dan toekomst die begint met luiers en eten.



To is helemaal niet blij en heeft spijt van haar inluisactie.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:laladieloela schreef op 28 januari 2015 @ 23:04:

Laat maarDit is inderdaad een stuk beter dan wat je eerst postte!
Alle reacties Link kopieren
Ach meisje toch... Ik vind het heel erg dapper van je dat je, ondanks alles wat hier geschreven is, nu toch eerlijk bent.



Ik raad je ook aan zo snel mogelijk weer naar het FIOM te gaan, maar nu zonder je moeder. Misschien wil een vriendin mee? Maar ga het gesprek met de mensen van het FIOM wel alleen aan en wees eerlijk. Je bent echt niet de eerste en de enige bij wie dit gebeurt. Ik vermoed dat ze jaarlijks aardig wat jonge meiden zien die zwanger worden om hun ex terug te krijgen of die vooral denken aan de leuke kleertjes, en die na de aanvankelijke blijdschap net als jij in paniek raken. Want die ex komt niet terug en dat kindje alleen opvoeden is eigenlijk heel erg zwaar, en dat zeker 18 jaar lang.



Abortus mag in Nederland nog tot de 22e-24e week van de zwangerschap. Hier vind je wat info over abortus tot 13 weken.

http://www.casaklinieken. ... ste-trimester-behandeling



Als je 10 weken zwanger bent, is de foetus 3,1 cm lang en weegt 4 gram. Bij 12 weken is de lengte van de foetus 6,5 centimeter en het gewicht 20 gram. Dat is dus nog altijd heel klein en absoluut niet levensvatbaar, hoe menselijk ze er ook uit zien. Ter vergelijking: 20 gram is ongeveer anderhalve eetlepel suiker.



Wat pijn bij de foetus betreft: http://www.scientias.nl/kindje-voelt-niets-van-abortus/

"De menselijke foetus kan zolang deze nog geen 24 weken oud is, geen pijn voelen. Dat concluderen onderzoekers. De conclusie komt als een klap voor tegenstanders van abortus die beweren dat abortus de foetus – die in Nederland nog tot 24 weken verwijderd mag worden – pijn bezorgt. "

Maar zelfs al zou de foetus wel pijn voelen (wat dus niet het geval is!) het gaat dan maar om enkele seconden/minuten. Dat staat (vind ik) niet in verhouding met een zwaar leven, voor zowel jou als de baby.



Dus op naar het FIOM, met bovenstaande feiten in je hoofd, en praat met hen over keuzes en je vragen. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het emotioneel gezien zal worden om een abortus te laten doen. Maar doe je het niet, dan komt dat kindje er gewoon! Steek dus niet je kop in het zand, je moet nu even doorpakken. Of je het kindje houdt of een abortus laat doen, het zijn allebei beslissingen waar je achter moet staan.



Wat die maffe moeder van je ex betreft: kun je haar blokkeren? En bewaar haar berichten wel, dreig eventueel met de politie.
Alle reacties Link kopieren
Hoi to,



Sterkte met JOUW KEUZE

Net de jezelfanders je moeder, van de moeder van je ex, niet de keuze van formulesen

Niet de keuze van jou over tien jaar,



Maat jouw keuze nu.



Laat je niet manipuleren, misleiden, ompraten.



Je MAG moeder worden

Je mag ook anders besluiten



Jouw lichaam

Jouw keuzes

Jouw hart.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook zoveel berichtjes gestuurd en ik weet niet wat er allemaal gezegd is.. Maar zorg ervoor dat je nu even helemaal naar niemand luistert dan naar jezelf.. Schrijf het anders op hoe je het voor je ziet, daarmee bedoel ik je leven met je kindje.. En in de toekomst? Hoe wil je alles financieren en hoe wil je alles doen? En schrijf je gevoel op, alles wat je denkt en voelt schrijf het op.. Zorg dat het puur is met jezelf en probeer daardoor achter je beslissing te staan.. Feit blijft, welke keus je ook maakt het is allebei zwaar en heftig! Alleen vergeet niet dat een kindje voor altijd is.. Voor de rest van je leven heb je te maken met een kindje, wat heel veel liefde aandacht en zorg van je vraagt.. Maar ook een veilige thuis met kleding en voeding en alles wat er nog meer bij komt kijken.. Ik zal je niet vertellen wat je moet doen, want dat is aan niemand maar aan jezelf.. Alleen zorg wel dat je letterlijk aan alles heb gedacht voordat je de keus überhaupt maakt.. En denk ook aan de praktische zaken want een kindje is ook erg leuk maar er komt echt zoveel bij kijken.. Maar nogmaals, lees niet teveel verhalen of hoe het in andere situaties er aan toe gaat want het gaat om jou situatie en niet die van anderen.. Ik wens je heel veel succes bij de beslissing die je maakt! Onthoud 1 ding, welke keus je ook maakt het is goed.. Want zodra jij met je gevoel er achterstaat is de keus altijd goed.. Alleen hou er rekening mee dat het niet gemakkelijk wordt! Dikke knuffel vanuit hier!
quote:elfquest24 schreef op 28 januari 2015 @ 18:08:

[...]





Hier wil ik nog even op reageren, want het is volgens mij een denkfout.



Als je stelt dat een vrouw geen financiele steun mag krijgen, omdat ze geen abortus heeft gedaan, straf je dus een onschuldig kind, omdat het geboren wordt.



Die wet die de man verplicht stelt alimentatie te betalen (en geldt trouwens niet alleen voor de man. De wet stelt man en vrouw gelijk, als het kind bij de man woont, betaald de vrouw alimentatie) is er om het kind te beschermen.



Het is niet iets tussen de man en de vrouw. Een kind heeft recht op zorg van beide ouders en mag er niet voor gestraft worden dat het ouders heeft die daar blijkbaar niet met elkaar uitkomen.



De discussie is intussen al een stuk verder, maar ik wil hier toch nog even op reageren. Je kunt dan wel de wet aan je kant hebben, maar moreel vind ik het zeer verwerpelijk. Als je een man er bewust inluist (door bijvoorbeeld te zeggen dat je de pil slikt terwijl dat niet zo is), omdat je zo graag een kind wilt, dan moet je er ook zeker van zijn dat je financieel en op ander gebied zelf voor kunt zorgen. De man is dan immers niet meer dan een zaaddonor.

Ook in het andere geval: samen een ongelukje, dan los je het samen op. Kun je het niet over je hart verkrijgen om de zwangerschap af te breken terwijl hij beslist geen kind wil, en neem je de beslissing om het kind tóch op de wereld te zetten, dan moet je ook zo volwassen zijn om daar zelf de consequenties van te dragen. Zeggen dat het kind te kort komt omdat de vader niets wil bijdragen vind ik in deze gevallen een ernstige vorm van morele chantage.

Het is een hard oordeel, maar zo denk ik erover als je je eigenbelang zwaarder laat wegen dan het belang van het kind.



(Voor goed begrip: "je" is hier algemeen bedoeld en niet persoonlijk).
Bovenstaande neemt niet weg dat ik de situatie van TO erg triest vindt. Ik hoop oprecht dat ze goede begeleiding krijgt en, wat haar keuze ook mag zijn, goede opvang daarna.
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 29 januari 2015 @ 12:57:

[...]



Ook in het andere geval: samen een ongelukje, dan los je het samen op. Kun je het niet over je hart verkrijgen om de zwangerschap af te breken terwijl hij beslist geen kind wil, en neem je de beslissing om het kind tóch op de wereld te zetten, dan moet je ook zo volwassen zijn om daar zelf de consequenties van te dragen. Zeggen dat het kind te kort komt omdat de vader niets wil bijdragen vind ik in deze gevallen een ernstige vorm van morele chantage.

Het is een hard oordeel, maar zo denk ik erover als je je eigenbelang zwaarder laat wegen dan het belang van het kind.



Maar een abortus is niet niets hoor (en ik ben erg PRO), ik snap dat er mensen zijn, die dat niet kunnen.

En roepen, dat als geen abortus wil nemen, alleen de vrouw verantwoordelijk is. Gaat mij echt te ver.

de verantwoordelijkheid neem je op moment dat je seks met elkaar hebt. Dan is de keuze nog eerlijk (Wel/Geen sex, Wel/geen condoom etc), zodra er al sprake is van een (beginnende) zwangerschap is de verantwoordelijkheid al scheef
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 29 januari 2015 @ 13:09:

Bovenstaande neemt niet weg dat ik de situatie van TO erg triest vindt. Ik hoop oprecht dat ze goede begeleiding krijgt en, wat haar keuze ook mag zijn, goede opvang daarna.Dat absoluut. Ze heeft wat haar keus ook mag zijn hulp nodig en goede begeleiding.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 29 januari 2015 @ 13:12:

[...]



Maar een abortus is niet niets hoor (en ik ben erg PRO), ik snap dat er mensen zijn, die dat niet kunnen.

En roepen, dat als geen abortus wil nemen, alleen de vrouw verantwoordelijk is. Gaat mij echt te ver.

de verantwoordelijkheid neem je op moment dat je seks met elkaar hebt. Dan is de keuze nog eerlijk (Wel/Geen sex, Wel/geen condoom etc), zodra er al sprake is van een (beginnende) zwangerschap is de verantwoordelijkheid al scheef



Vind ik ook. Samen een ongelukje, samen de verantwoordelijkheid. Lastige is dat je een vrouw niet kan dwingen tot het krijgen van een kind noch tot een abortus.

En aangezien je bijna niet kunnen bewijzen of je er als man bent ingeluisd, is inderdaad de enige remedie je kwakkie goed bewaren.



Uiteindelijk beslist toch de zwangere vrouw. Mits niet onder druk gezegd.



En idd to mag begeleiding. Zo aan je ex blijven hangen en zo onnadenkend zwanger worden, dan is er iets niet lekker. Laat staan hoe de gevolgen gaan vallen.
Alle reacties Link kopieren
quote:juubje schreef op 29 januari 2015 @ 13:32:

[...]

Uiteindelijk beslist toch de zwangere vrouw. Mits niet onder druk gezegd.





en weet je, dat ik dat ook als belastend heb ervaren?

WIJ waren zwanger, maar het was MIJN besluit of ik de zwangerschap zou doorzetten. Mijn echtgenoot (heel terecht) legde de beslissing bij mij
Alle reacties Link kopieren
Je geeft eigenlijk al antwoord op je eigen vraag. Je houdt nu al van dit kind en je weet dat je dit echt wilt! Wie zijn andere om jou hierin tegen te houden? Kortom gezegd: het is jouw keuze en ook jouw kind! Ik denk dat jij stiekem toch al weet dat je dit kindje houdt.



Gefeliciteerd en geniet van je zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
quote:anoniemex schreef op 29 januari 2015 @ 00:43:

Hoi to,



Sterkte met JOUW KEUZE

Net de jezelfanders je moeder, van de moeder van je ex, niet de keuze van formulesen

Niet de keuze van jou over tien jaar,



Maat jouw keuze nu.



Laat je niet manipuleren, misleiden, ompraten.



Je MAG moeder worden

Je mag ook anders besluiten



Jouw lichaam

Jouw keuzes

Jouw hart.Mooi gezegd!
Alle reacties Link kopieren
quote:lovesray schreef op 28 januari 2015 @ 19:54:

Ik ben niet helemaal eerlijk geweest ik kan met niemand praten en zou echt advies en geen wijzingen enzo fijn vinden. Ik ben veel langer zwanger en ik heb het bewust gedaan ja. Nu pas dringt realiteit echt langzaam door. Ik dacht niet aan over 10 jaar meer een baby leuk schattig, kleertjes enzo. Niet over geld en die dingen. Ik ben vandaag al 9 weken zwanger en vandaag heb ik voor eerst ook gevoel van wil ik dit wel echt e waar ben ik mee bezig. Maar ik ben nu al zoo ver dat een abortus echt erg zou zijn . Ik weet het allemaal ook niet meer. De moeder van vriend heeft me via facebook bedreigd enzo.



Okay,



Wow!



Maar ben je zeker dat je de baby wilt houden?

Je hebt namelijk ook de optie voor een open adoptie.... Dan mag je als biologische ouder nog steeds het kindje bezoeken enzo...



Als ik jou was zou ik hulp gaan zoeken richting maatschappelijk.

Er zijn zoveel overheid instellingen waar je terecht kan met je probleem, en die mensen kunnen je super goed gericht hulp bieden. En alle opties samen met jou bekijken...



20 weken is te ver voor abortus.



Maar raak niet in paniek meid, niet goed voor jou en het kindje. We wonen gelukkig in een verzorgings- staat...

In het ergste geval krijg je een uitkering, goedkoop huurhuisje, en heb je recht op een x aantal subsidies. En het is even heel zwaar en klote allemaal maar je kan prima een opleiding volgen er zijn zat hogere scholen met een kinderopvang. Daarom zeg ik ga op zoek naar maatschappelijk hulp bij jou in de regio... En ga even met z'n persoon aan tafel zitten...
life is to celebrate
quote:LeolaMarie schreef op 29 januari 2015 @ 14:01:

[...]





Okay,



Wow!



Maar ben je zeker dat je de baby wilt houden?

Je hebt namelijk ook de optie voor een open adoptie.... Dan mag je als biologische ouder nog steeds het kindje bezoeken enzo...



Als ik jou was zou ik hulp gaan zoeken richting maatschappelijk.

Er zijn zoveel overheid instellingen waar je terecht kan met je probleem, en die mensen kunnen je super goed gericht hulp bieden. En alle opties samen met jou bekijken...



20 weken is te ver voor abortus.



Maar raak niet in paniek meid, niet goed voor jou en het kindje. We wonen gelukkig in een verzorgings- staat...

In het ergste geval krijg je een uitkering, goedkoop huurhuisje, en heb je recht op een x aantal subsidies. En het is even heel zwaar en klote allemaal maar je kan prima een opleiding volgen er zijn zat hogere scholen met een kinderopvang. Daarom zeg opzoek naar maatschappelijk hulp bij jou in de regio... En ga even met z'n persoon aan tafel zitten...Wat hebben jullie toch een totaal verwrongen beeld van de realiteit.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 29 januari 2015 @ 13:55:

[...]



en weet je, dat ik dat ook als belastend heb ervaren?

WIJ waren zwanger, maar het was MIJN besluit of ik de zwangerschap zou doorzetten. Mijn echtgenoot (heel terecht) legde de beslissing bij mijDat kan ik me heel goed voorstellen. Gelukkig heb ik zo'n beslissing nog nooit hoeven nemen. Hij heeft ook zijn mening niet gegeven?
Alle reacties Link kopieren
Beste TO, ik heb even een beetje bijgelezen, wat een toestand is t nu. Maar goed dat je eerlijk bent en ook dat je verder kijkt dan je neus lang is. Pak alle hulp die je kunt krijgen, het FIOM, de huisarts en ga voor de beste oplossing voor jou, wat die ook mogen worden. Ik wens je heel veel sterkte en een dikke knuffel.
Alle reacties Link kopieren
quote:slekire schreef op 29 januari 2015 @ 14:11:

Beste TO, ik heb even een beetje bijgelezen, wat een toestand is t nu. Maar goed dat je eerlijk bent en ook dat je verder kijkt dan je neus lang is.Wie weet waar ze verder nog mee komt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 29 januari 2015 @ 14:01:

[...]

Okay,



Wow!



Maar ben je zeker dat je de baby wilt houden?

Je hebt namelijk ook de optie voor een open adoptie.... Dan mag je als biologische ouder nog steeds het kindje bezoeken enzo...



Als ik jou was zou ik hulp gaan zoeken richting maatschappelijk.

Er zijn zoveel overheid instellingen waar je terecht kan met je probleem, en die mensen kunnen je super goed gericht hulp bieden. En alle opties samen met jou bekijken...



20 weken is te ver voor abortus.



Maar raak niet in paniek meid, niet goed voor jou en het kindje. We wonen gelukkig in een verzorgings- staat...

In het ergste geval krijg je een uitkering, goedkoop huurhuisje, en heb je recht op een x aantal subsidies. En het is even heel zwaar en klote allemaal maar je kan prima een opleiding volgen er zijn zat hogere scholen met een kinderopvang. Daarom zeg ik ga op zoek naar maatschappelijk hulp bij jou in de regio... En ga even met z'n persoon aan tafel zitten...



Wow indeed

Hoe is het leven in lalalaland?

Het is echt niet zo dat er ergens een mannetje zit te wachten bij een loket op types als TO en dat TO dan een goedkoop huisje in een goede buurt, met tuin en voldoende kamers krijgt, daarbij zomaar een uitkering in haar schoot geworpen krijgt, een A4tje met alle subsidies (nee, die krijgt ze dan gewoon automatisch, regelt dat mannetje ook!), ze aan haar handje meegenomen wordt naar een hogeschool voor een opleiding met perspectief en (gratis) kinderopvang en dat TO daar zó kan beginnen en nog lang en gelukkig leefde met kind. Echt seriously, denk even na!
Alle reacties Link kopieren
quote:Aniuk schreef op 29 januari 2015 @ 14:05:

[...]Wat hebben jullie toch een totaal verwrongen beeld van de realiteit.



Lol.... Het is wel de realiteit...

Ze is al zwanger, over de 16 weken grens heen, kan je maar beter het beste van de situatie maken...

Ik ken zat meiden die jong kids hebben gehad en gewoon goed terecht zijn gekomen hoor... Alleen het is even lastig allemaal in het begin...
life is to celebrate
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 29 januari 2015 @ 14:01:

[...]





Okay,



Wow!



Maar ben je zeker dat je de baby wilt houden?

Je hebt namelijk ook de optie voor een open adoptie.... Dan mag je als biologische ouder nog steeds het kindje bezoeken enzo...



Als ik jou was zou ik hulp gaan zoeken richting maatschappelijk.

Er zijn zoveel overheid instellingen waar je terecht kan met je probleem, en die mensen kunnen je super goed gericht hulp bieden. En alle opties samen met jou bekijken...



20 weken is te ver voor abortus.



Maar raak niet in paniek meid, niet goed voor jou en het kindje. We wonen gelukkig in een verzorgings- staat...

In het ergste geval krijg je een uitkering, goedkoop huurhuisje, en heb je recht op een x aantal subsidies. En het is even heel zwaar en klote allemaal maar je kan prima een opleiding volgen er zijn zat hogere scholen met een kinderopvang. Daarom zeg ik ga op zoek naar maatschappelijk hulp bij jou in de regio... En ga even met z'n persoon aan tafel zitten...



en wederom verbaasd het me niet dat jij dit schrijft.

Ben jij nou zo naief en dom of doe je alsof?



Uitkering, subsidies, goedkoop huurhuisje.

Echt alsof het allemaal zo kan komt aanwaaien.



Dat doet het niet. Uit helaas ervaring kan ik je vertellen dat een uitkering echt geen feest is.

Een opleiding doen is zo goed als onmogelijk, je kan het nl niet betalen met je uitkering. Gemeenten en de overheid betalen dit ook niet meer, op een keer misschien een uitzondering na.

Je moet dus de rest van je leven afhankelijk zijn en blijven van anderen en/of ongeschoold werk doen. Misschien kan je heel langzaam sparen voor een cursus of thuisstudie als je super zuinig doet.

Het is klote niet meer niet minder. Maak het dus niet rooskleurig.



En adoptie?? Er is een reden dat dit in Nederland niet zo vaak gebeurd er zitten nl heel veel haken en ogen aan.



20 weken is niet te laat voor abortus, het mag tot 24 weken. Maar to is nog helemaal niet zover. Ze is 9 weken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 29 januari 2015 @ 14:26:

Ze is al zwanger, over de 16 weken grens heen, kan je maar beter het beste van de situatie maken...Hoe kom je daar nou bij? Begin eerst eens met het hele topic te lezen, voor je nog meer sprookjes komt vertellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:LeolaMarie schreef op 29 januari 2015 @ 14:26:

[...]





Lol.... Het is wel de realiteit...

Ze is al zwanger, over de 16 weken grens heen, kan je maar beter het beste van de situatie maken...

Ik ken zat meiden die jong kids hebben gehad en gewoon goed terecht zijn gekomen hoor... Alleen het is even lastig allemaal in het begin...



Heb jij uberhaupt ervaring met wat jij realiteit noemt?

Hoe kom jij bij 16 weken? Ze schrijft toch echt 9 weken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Dit is echt prachtig dat je zo positief hierover bent. Wat jammer dat iedereen meteen abortus wil. Misschien zal het soms wel moeilijk voor jou en je moeder zijn maar ik ben zeker dat het de moeite waard is. Veel succes he
Everything will probably be alright.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven