Zwartepieten op Facebook

16-11-2014 16:09 101 berichten
De hele zwartepietendiscussie neemt ook de overhand op mijn FB, en het lijkt er een beetje op dat ik heel alleen sta in mijn mening. Nu is er zelfs een vriendin, die ik hoog heb zitten, die op een link naar een krantenartikel een uitspraak heeft gedaan als 'als ze het niet eens zijn met onze cultuur rotten ze maar op'.

Wat doen jullie met dat soort opruierij? Ik heb al eens mijn mening ergens neergezet, maar die 'discussie' liep toen vreselijk uit de hand doordat mijn discussiepartner begon te mauwen dat ik hem blijkbaar een racist vond. Ik heb dat hele woord niet in mijn mond genomen, maar sommige mensen betrekken een discussie schijnbaar graag op zichzelf.

Het verstandigst is natuurlijk om de berichten weg te klikken met 'ik wil dit niet zien', maar hoe kan het nou dat zíj het niet zien? Hoe kan het dat weldenkende niet-Wildersstemmers zich toch laten verleiden tot op het oog discriminerende uitlatingen? Zit Zwarte Piet zo diep?
Leuk, een Zwarte Piet-discussie .
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 16 november 2014 @ 16:12:

Leuk, een Zwarte Piet-discussie .



Hahaha! Nog één!



Betje, het zit inderdaad zo diep.
Alle reacties Link kopieren
Ik tel tot tien en ga door of weerleg hun argument op een nette beleefde manier. Is niet altijd makkelijk..
Dit is een ándere, Lady Voldemort Het gaat mij niet om het standpunt, maar over vrienden die je aardig vindt die ineens dingen gaan roepen die je fout vindt. Zo heb ik bijvoorbeeld ook een neef die wel eens linkjes plaatst over voordeeltjes die asielzoekers krijgen, waarna er iets geroepen wordt over ouderen die kreperen in verzorgingstehuizen. Dat vind ik zo jammer, dan zakt zo iemand toch een beetje door het ijs.

Maar Zwarte Piet is actueler
Alle reacties Link kopieren
Pleur ze eraf zou ik zeggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je bij de zwarte pieten discussie iemand zijn mening moet aanhoren en weer moeten laten vliegen.

Iedereen heeft er zijn eigen opvattingen over en erover eens worden zullen we toch niet. Niet met één persoon en niet met het hele land.

Dus praat ergens anders over dan hierover, maakt het leven leuker voor jezelf en een ander.
Make your dreams come true!
Alle reacties Link kopieren
De hele zwarte-pietdiscussie en het drammerige optreden van een kleine groep beroepsnegers en elite aanhang is de opmaat voor polarisatie en een hernieuwd racisme. Dat ondervindt jij nu ook aan den lijve. Leuk he?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben die hele discussie een beetje zat; mensen zeiken maar door over een kinderfeest, blonde,blanke "activisten" janken in de rechtszaal, mensen verstoren intochten, beschuldigen 3 jarige verklede kinderen van racisme terwijl er heel wat grotere problemen in de wereld en Nederland zelf zijn.
Mensen die beginnen over "oprotten naar hun eigen land" of meer van dat fraais ontvriend ik per kerende post, die onzin hoef ik niet te lezen. Facebook is sowieso het medium niet voor politieke discussie, het ontaardt altijd in dom geroeptoeter van mensen die totaal geen belangstelling hebben voor de argumentatie van anderen. Om over die achterlijke plaatjes nog maar niet te spreken.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk precies over hetzelfde na, overweeg zwaar om mensen die dat soort uitspraken in hun mond nemen van FB af te gooien. Ongeacht je standpunt, ik had van veel mensen toch minder domme en kwetsende opmerkingen verwacht. Hoop dat het allemaal snel overwaait.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 16 november 2014 @ 16:16:

Dit is een ándere, Lady Voldemort Het gaat mij niet om het standpunt, maar over vrienden die je aardig vindt die ineens dingen gaan roepen die je fout vindt. Zo heb ik bijvoorbeeld ook een neef die wel eens linkjes plaatst over voordeeltjes die asielzoekers krijgen, waarna er iets geroepen wordt over ouderen die kreperen in verzorgingstehuizen. Dat vind ik zo jammer, dan zakt zo iemand toch een beetje door het ijs.

Maar Zwarte Piet is actueler Je hoeft het toch niet altijd met elkaar eens te zijn!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren mijn account opgedoekt. Stik er maar in allemaal. Ik wil mijn 'vrienden' alleen nog live spreken, en niet meer via hun geweldige leven met perfecte meningen via Facebook. Ik heb zo vaak op mijn handen moeten ziten vanwege leugentjes en hypocriete bijdragen of vol verbazing zitten lezen over dat gekontendraai en politiek correcte gelul dat ik helemaal klaar mee was. Facebook. Wat een farce.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 16 november 2014 @ 16:21:

Mensen die beginnen over "oprotten naar hun eigen land" of meer van dat fraais ontvriend ik per kerende post, die onzin hoef ik niet te lezen. Facebook is sowieso het medium niet voor politieke discussie, het ontaardt altijd in dom geroeptoeter van mensen die totaal geen belangstelling hebben voor de argumentatie van anderen. Om over die achterlijke plaatjes nog maar niet te spreken.Het is net het VF.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 16 november 2014 @ 16:16:

Dit is een ándere, Lady Voldemort Het gaat mij niet om het standpunt, maar over vrienden die je aardig vindt die ineens dingen gaan roepen die je fout vindt. Zo heb ik bijvoorbeeld ook een neef die wel eens linkjes plaatst over voordeeltjes die asielzoekers krijgen, waarna er iets geroepen wordt over ouderen die kreperen in verzorgingstehuizen. Dat vind ik zo jammer, dan zakt zo iemand toch een beetje door het ijs.

Maar Zwarte Piet is actueler Voordeel is wel dat je je vrienden wat beter leert kennen. Is toch vaak zo als een discussie oplaait? In het zonnetje op een terrasje genieten van elkaars gezelschap na een dagje shoppen, leer je elkaar niet echt kennen. When the shit hits the fan....dan zie je het ware gezicht en daar kun je (virtueel) tegenaan blijven kijken of je kiest er voor om weg te lopen. Iedereen maakt dat denk ik wel mee, dat je denkt:"Ah...denk je er zó over...weet ik dat ook weer."
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 16 november 2014 @ 16:12:

Leuk, een Zwarte Piet-discussie .Onder de pijler Relatie nog niet gehad iig (de rest niet gelezen hoor, ik geloof het wel)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Vervelende is dat het een gevoelenskwestie is, de hele discussie. Daarom lopen de gemoederen hoog op.



Het hele probleem is -los van de zwarte pieten discussie- dat mensen zichzelf discrimineren, vervolgens elke Nederlander een racist noemen en een slachtofferrol aannemen. Dat heb ik meerdere malen gezien. De voor- en tegenstanders hebben beiden goede punten, maar die gaan allemaal in rook op door de vele oneigenlijke vergelijkingen en kletspraat van mensen, die hun emoties niet in bedwang kunnen houden en maar raak beginnen te fantaseren om hun gelijk te krijgen. Naar mijn mening kan niemand nou echt vertellen waarom zwarte piet, wel of niet moet blijven. Daarmee is het een walgelijke discussie voor mij.



Wat ik wel vervelend vind is dat de NPO zonder enig overleg kinderen van ouders dingen oplegt. Ik vind het een discussie die door de politiek tot een einde gebracht moet worden. Zo kunnen de kinderen er van blijven genieten en verpesten de volwassenen geen kinderfeest. Want het gaat om de kinderen, niet om die racisme en ik ben voor zwarte piet schreeuwers. Dat laatste zijn we volgens mij vergeten.
Lekker ontvrienden dan. Ik had iemand die voortdurend vrouwonvriendelijke plaatjes plaatste, zelf vond ze ze heel grappig. Nou, nu zie ik ze niet meer en haar ook niet.

Soms leer je juist door Facebook iemand veel beter kennen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 16 november 2014 @ 16:22:

[...]





Je hoeft het toch niet altijd met elkaar eens te zijn!Nee maar mensen die zo tekeer gaan en achterlijke dingen gaan roepen zou ik eraf gooien. Nou heb ik geen fb en niet zulke vrienden, dat scheelt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen facebookvrienden die heel vreselijke dingen roepen maar ik word wel doodziek van al die likes voor 'het is een kinderfeest' enzo. Hou er nou gewoon eens over op.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 16 november 2014 @ 16:26:

[...]





Nee maar mensen die zo tekeer gaan en achterlijke dingen gaan roepen zou ik eraf gooien. Nou heb ik geen fb en niet zulke vrienden, dat scheelt.Ik ook niet. Nou beter gezegd, heb alleen een gerechten-FB en zelfs daar vergeet ik te vaak om te posten. FB zit niet in mijn systeem. Dus FB van vrienden lezen heb ik nog nooit gedaan, dan pak ik liever de telefoon hoe het met ze is. Twitter, FB, appen, heeft nog niet echt entree hier genomen. Beetje zonde ook als ik hier wel eens lees wat een ellende ervan komt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik vind het ook heel moeilijk hoe ik ermee om ga. In mijn omgeving zijn veel mensen die zelf Zwarte Piet spelen en ik werk in het onderwijs, waar de meesten ook een hele felle mening hebben. Wanneer het er weer eens over gaat tijdens de lunchpauze of bij een verjaardag houd ik mijn mond. Ik wil niet dat iedereen naar mij uit gaat vallen, vanwege mijn afwijkende mening.



Ik vind het vooral vervelend dat het er zo fel aan toe gaat. Discussie is prima, maar waarom zo fel? Mijn hele fb stroomt ook vol en ik heb al eens getwijfeld of ik ze niet gewoon ga blokkeren, maar ja dat is ook weer zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht dat dit topic over een nieuw facebookspelletje zou gaan
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je je vrienden best kunt uitkiezen op gedeelde waarden en wanneer die waarden niet overeen komen, je lekker uit elkaar moet gaan. Het niet eens zijn met elkaar over dat de kleur rood geen winterkleur is, is wat anders dan verschillen over normen en waarden. Die laatste zijn toch de basis voor hoe je met anderen omgaat. Als die verschillen opborrelen kan ik me voorstellen dat je daar even van schrikt.



Hetzelfde geldt toch ook voor een levenspartner. Ga je toch ook op zoek naar wat je samen in de basis deelt en interesseert het je geen reet of hij van hockey of voetbal houdt? Wat anders wordt het als je gelooft in gelijkheid tussen man en vrouw en hij de vrouw als mindere ziet. Dan roep je toch ook niet 'ach, we agree to disagree', maar dan maak je dat je wegkomt.
Negeren. Gewoon doen of je het niet gelezen hebt.



En wie de discussie irl gaat voeren krijgt hoe dan ook gelijk van mij. Dan is de discussie namelijk het snelst voorbij en kunnen we het ergens anders over hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven