Geld & Recht alle pijlers

Pro-deo Familierecht advocaat Groningen of Drenthe

20-05-2024 13:58 24 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag,

Via Google kom ik er niet uit dus ik hoop op een paar namen van goede familierecht advocaten die werken op basis van een toevoeging.
Drenthe of Groningen.

Het gaat om een aanpassing van de omgangsregeling waarover met kind van 9 (ik kreeg daarna de ‘feitelijke’ mededeling) is gesproken. Aanpassing is niet noodzakelijk en is iets wat kind zelf ook niet wil.
Uiteraard ga ik hier niet mee akkoord en verwacht mettertijd een brief van een advocaat.

Wie weet een goed advocatenkantoor?
bemby77 wijzigde dit bericht op 20-05-2024 14:58
8.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben niet bekend in de regio, maar pro deo is niet aan de orde. Als je inkomen niet toereikend is, kun je een toevoeging krijgen. En daar is niet een speciaal kantoor voor. Mijn advies is om gewoon een kantoor te bellen. Als Googled op advocatenkantoor familierecht + je omgeving, komt er vast wel één naar boven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik bedoel dus dan eigenlijk advocaten die werken op basis van een toevoeging.
En nee, helaas komen die niet bovendrijven wanneer ik hier op Google…
Alle reacties Link kopieren Quote
bemby77 schreef:
20-05-2024 14:17
Ik bedoel dus dan eigenlijk advocaten die werken op basis van een toevoeging.
En nee, helaas komen die niet bovendrijven wanneer ik hier op Google…
Apart, want als ik Google op advocatenkantoor familierecht Drenthe, komt er een hele rits naar boven.
Je hoeft niet te Googlen op de toevoeging. Dat geven ze vanzelf aan. Dat kunnen ze voor je aanvragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mijn weten nemen advocaten allemaal een meer of minder gedeelte van hun zaken op toevoeging aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet elk kantoor doet dat/neemt zaken met toevoeging aan…
Alle reacties Link kopieren Quote
Verder zou ik eerst afwachten of er daadwerkelijk een brief komt en tot die tijd de vastgestelde omgangsregeling aanhouden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan lijkt het erop dat ik dus maar moet gaan rondbellen.
Wie heeft goede ervaringen met een kantoor in Drenthe of Groningen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als dit gaat over dat vader zijn dochter meer wil zien en jij dat niet wil bedenk dan heel goed of je dat gevecht wel aan wil gaan.

Er moeten wel heel zwaar wegende aantoonbare redenen zijn voor een rechter om een verzoek voor co-ouderschap af te wijzen.

Vrijwel zeker wordt je verwezen naar een traject als ouderschap blijft. Blijven jullie beiden op het zelfde standpunt dan zal op een gegeven moment geopperd worden dat de raad voor de kinderbescherming een onderzoek gaat doen waar kind het beste kan wonen.

Dat onderzoek stelt niet veel voor. Voor je het weet wordt je dochter onder toezicht gesteld. In in theorie heb je dan nog steeds van alles over je dochter te zeggen omdat je gezag hebt in praktijk beslist dan de gezinsvoogd.
je zal niet de eerste zijn die hulpverlening omarmt omdat je denkt dat ze je standpunt wel zullen delen dat dochter beter af is als ze vaker bij jou is dan bij vader om vervolgens te eindigen met een uit huis geplaatst kind.

Want zo wordt geredeneerd een vechtscheiding is belastend voor een k8nd dus kan het beter naar een neutrale plek.

Je kind is 9 dus die zal niets gevraagd worden.

Dus bezint eer gij begint is hier zeker op zijn plaats.
Alle reacties Link kopieren Quote
Merys schreef:
20-05-2024 14:25
Verder zou ik eerst afwachten of er daadwerkelijk een brief komt en tot die tijd de vastgestelde omgangsregeling aanhouden.
Dat ga ik ook doen hoor! :) Echter vind ik het wel prettig om dit alvast uitgezocht te hebben. Mocht het moeten, dan kan ik vrij snel in actie komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
:)
We hebben een co-ouderschap hoor!
Ik vind omgang met beide ouders ook belangrijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil vader dan dat dochter meer uren bij hem komt dan dat ze bij jou is? In dat geval sta je vrij sterk.

Is ze nu veel minder uren bij hen dan staat hij sterker.

Een slechte advocaat kan heel erg in je nadeel zijn. Maar ook een goede gaat de zaak niet winnen als het verzoek van vader gewoon redelijk is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat wil vader dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat precies gevraagd wordt, is niet van belang voor mijn zoektocht naar een advocaat.
Het is iig niet in het belang van kind. Ik zou graag willen dat een rechter kind ‘hoort’ want vader is doof en blind voor de wensen van kind zelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mensen met ervaring hier zouden je echter wel kunnen vertellen of het reëel is wat je vraagt of meedenken.
Maar goed, succes met de zoektocht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een kind horen wordt echter tegenwoordig ook niet zo maar meer gedaan, want behoorlijk belastend.
Als het dermate ernstig is dan zul je waarschijnlijk ook met de raad van de kinderbescherming te maken krijgen.
Hoeft niet, kan wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
bemby77 schreef:
20-05-2024 14:41
Wat precies gevraagd wordt, is niet van belang voor mijn zoektocht naar een advocaat.
Het is iig niet in het belang van kind. Ik zou graag willen dat een rechter kind ‘hoort’ want vader is doof en blind voor de wensen van kind zelf.
Via jou bedoel je dan?
Want kinderen krijgen pas vanaf 12 jaar de kans hun mening aan de rechter te vertellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je al eens gekeken op de website van de orde van advocaten?
Daar kun zoeken op een woonplaats met straal, en ook filteren op advocaten die op toevoeging werken.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubbel….
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
20-05-2024 14:46
Via jou bedoel je dan?
Want kinderen krijgen pas vanaf 12 jaar de kans hun mening aan de rechter te vertellen.
Dit dus. En dan nog is het niet zo dat zoals veel mensen denken dat een kind zelf mag kiezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn ervaring is toch wel dat advocaten meer moeite doen als ze voor hun werkzaamheden per uur betaald krijgen. Dan zullen ze er net dat beetje extra tijd in stoppen om een zaak goed uit te zoeken.

Bij een advocaat op toevoeging houd het naar x tijd er aan besteed hebben op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
20-05-2024 14:46
Via jou bedoel je dan?
Want kinderen krijgen pas vanaf 12 jaar de kans hun mening aan de rechter te vertellen.
En ook dan wordt niet altijd geloofd wat het kind zegt. Er zijn ook veel kinderen die vertellen wat ze denken dat een ouder wil horen.
Zeggen ik wil niet meer naar papa, om mama niet af te vallen of andersom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb je een pb gestuurd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen advocaat, wel ervaring met een mediator in het Noorden die veel goeds heeft betekend hier. Je mag een pb sturen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven