1 maand geen seks.

11-03-2017 12:02 46 berichten
Heya,



Ik zit in een leuke, goed-werkende relatie van ongeveer 6,5 maand.

De seks die ik en mijn vriendin hebben, is redelijk perfect - en ik heb er

verder niets op aan te merken.



Toen we 6 maand samen waren (2 weken geleden), kwam mijn vriendin

met het voorstel om; ''1 maand géén seks te hebben''. Ik vroeg haar waarom.

Het leek haar, dat je dan heeeeeel erg opbouwt naar dat 'ene moment'

(dat je dus weer seks kan hebben).

En dat het vanaf dan weer super-geweldig is.



Ik vind het allemaal wel best, en wil het best uitproberen.

Mijn vraag is echter; 'zou dat echt zo zijn?'

En heeft iemand hier ervaring mee?
anoniem_335571 wijzigde dit bericht op 12-03-2017 13:25
Reden: Zo bedoelde ik het niet, lol...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een bullshit. Gewoon doorneuken lijkt me leuker.
Alle reacties Link kopieren
Raar. Klinkt beetje kinderachtig in mijn oren zelfs. De kans lijkt me groter dat de seks na die maand enorm tegenvalt dan dat je vuurwerk tussen de lakens hebt na zo'n geplande seksstop.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me ook onzin. Hoe meer je het doet, hoe meer zin.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het dan die ene eerste keer misschien weer helemaal geweldig is maar er na weer gewoon zoals normaal.. en daar wacht je dan een hele maand voor;)
denk dat je een tegenvoorstel moet doen, namelijk 'een maand elkaar niet zien en spreken'.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet willen en kunnen ....
Wat als het haar bevalt... Heb je welgeteld 12 keer seks per jaar
Alle reacties Link kopieren
Dat het vanaf dan weer super geweldig is? Dat komt op mij toch een beetje over alsof het nu dus toch niet zo geweldig is?



Wat valt precies onder geen seks? Wel zoenen maar dan met je handen op je rug?
Ik zie er werkelijk de meerwaarde niet van in.
Alle reacties Link kopieren
Werkelijk na een relatie van een half jaar dit soort plannen al nodig?



Totale onzin lijkt mij en als je het goed wil doen dus ook niet jezelf klaar laten komen heel misschien dat dat enig effect heeft.

Maar ik zou zeggen: blijf lekker door seksen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:IBIopviva schreef op 11 maart 2017 @ 12:18:

Werkelijk na een relatie van een half jaar dit soort plannen al nodig?Dit vooral.
Wat doen jullie nu normaal gesproken als je elkaar ziet? Want als je alleen maar thuis afspreekt en ligt te ketsen dan kan ik me voorstellen dat zij ook wel eens wat anders wil eventueel.
Ik ben heel nieuwsgierig naar hoe ze aan die 'wijsheid' komt. Lijkt me frustrerend om steeds uit te moeten stellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me meteen af of ze misschien een SOA heeft en daarom geen seks wil tot het einde van de behandeling



Maar dat zal wel niet. Ik ben een beetje achterdochtig soms.. haha. Verder, ik vind het bullshit. Ik denk juist dat je er in die maand aan gaat wennen dat jullie geen seks meer hebben, en zo na 1 jaar al een topic moeten openen hier dat jullie nog maar 1 keer in de maand seks hebben.



Waarom wil ze dit? Heeft ze het gevoel dat je haar alleen voor de seks hebt? Vind ze de seks niet fijn?
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Ik heb regelmatig 1 maand geen seks, soms ook wel 2 a 3. En dat terwijl ik al 6.5 jaar een goede relatie heb, en ook nog 30- ben. Maar bij ons komt het voornamelijk dat partner en ik beide in het buitenland werken.



Als ik behoeftig bent steek ik er gewoon een vibrator in. De seks mis ik ook niet, en ik bouw ook geen enorme sexuele spanning op.



Wat ik wel mis is partner. Gewoon de arm om me heen en de genegenheid. En door die genegenheid word ik geil en wil ik seks. Maar het is echt niet dat ik denk laat ik even naar hong kong, dubai of rio vliegen om goed van bil te gaan. Nee als ik dat doe is dat om weer even samen met hem te kunnen lachen, en gewoon weer elkaars maatje kunnen zijn.



En ja, het is ook wel eens voor gekomen dat we elkaar dan 36 uur zagen in 4 maanden en dat we in die 36 uur geen seks hadden.
Alle reacties Link kopieren
Toch vind ik er wel wat voor te zeggen. Heb al meerdere keren mijn partner voor langere perioden moeten missen (variërend van 2 weken naar 3 maanden) en de seks is dan echt spetterend. Maar zoiets forceren zou ik ook niet mee instemmen...
Alle reacties Link kopieren
Maar Martje dat is een compleet andere situatie bij jou. TO ziet zijn vriendin denk ik gewoon wekelijks en wonen vast ook niet duizenden kilometers bij elkaar vandaan.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
[quote]Muurhanger schreef op 11 maart 2017 @ 12:27:

Ik vroeg me meteen af of ze misschien een SOA heeft en daarom geen seks wil tot het einde van de behandeling





Age is nothing but Numbers but Numbers count
TO, is jouw vriendin misschien een beetje masochistisch?
Wat een onzin, dit soort fratsen na 6,5 mnd verkering.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik zeggen dat ik dit een compleet idioot idee vind. En ik ga even zwaar generaliseren om uit te leggen waarom.



Mannen krijgen inderdaad meer zin van geen seks. Het verlangen wordt sterker en misschien dat de seks daardoor, als hij eindelijk weer mag, helemaal fantastisch word. Of hij wel zo graag dat hij door zijn enthousiasme al snel zijn kruit verschiet, dat kan natuurlijk ook.



Vrouwen werken anders. Die krijgen juist zin van het doen. Hoe meer seks, hoe meer zin in seks. Dat werkt dus ook andersom, hoe minder seks, hoe minder zin in seks.



Dus in het ergste geval boeit het haar niet meer tegen de tijd dat het weer mag en ben jij door je enthousiasme al klaar voor je echt bent begonnen.



En ja dit is uiteraard zwaar generaliserend en er zijn uitzonderingen, maar het gaat vaak wel op.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Jammer dat TO zelf niet meedoet.
Alle reacties Link kopieren
Het is na 6 maanden dus al niet supergeweldig meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Perzina schreef op 11 maart 2017 @ 12:39:

Wat een onzin, dit soort fratsen na 6,5 mnd verkering.



Nou, dit



Dat zoiets na 10 jaar zou kunnen werken om de sleur te breken, ja.. zou kunnen, maar na 6,5 maand??

Dan bespring je elkaar toch nog elke keer dat je elkaar ziet?
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven