1 night stand om sexverleden vriend te 'wreken'?

25-05-2016 02:00 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met mijn vriend R. heb ik nu anderhalf jaar een fijne relatie. R. is heel open en benoemd alles. Dat was ik zelf niet zo gewend maar nu voelt dit juist als de kracht van onze communicatie/relatie. Sinds het begin heb ik wel grote moeite met een 'bekentenis' van R.; hij had in zijn studententijd heel veel sex met wisselende meiden (=geen opschepperij, ik vroeg er naar). Terwijl ik altijd heel 'braaf' was; alleen sex binnen een relatie. Ik heb hier na anderhalf nog steeds heel veel moeite mee. Ik kan hierover van tijd tot tijd heel kwaad op hem worden. Dat kan van mij misschien raar zijn, hij is mij misschien geen verantwoording verschuldigd voor zijn avontuurtjes die hij vóór mij had. Maar waar het nu om gaat: ik heb meerdere keren tegen R. gezegd dat ik spijt heb dat ik altijd zo braaf ben geweest en dat ik misschien ook ooit eens een keer me moet laten gaan met een 'one night stand'. Omdat dit zo blijft hangen in onze relatie (terecht of onterecht van mij) heeft R. een paar keer al gereageerd met: "Als je daarmee van dat gevoel afkomt mag je het best een (1) keer met een ander doen. Mits safe en niet met een bekende." Ik weet nu niet of ik dat zou kunnen, maar eerlijk gezegd denk ik hier nu steeds vaker aan. Sterker nog: ik denk dat dit best wel eens zou helpen om van m'n frustratie af te komen. Nu ben ik verward door tegenstrijdige gevoelens; misschien stel ik me aan, maar R. geeft aan dat hij ook denkt dat het zou (kunnen) helpen. Misschien dat jullie mening mij verder kan helpen....
Alle reacties Link kopieren
Wat een ongelofelijke flauwekul.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 02:01:

Wat een ongelofelijke flauwekul.
Alle reacties Link kopieren
Dan kan hij voortaan fijn boos op jou zijn en dan blijf jij gewoon nog steeds boos op hem omdat hij er zo veel meer had? Nou,....hoezo zou dat helpend zijn?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Niemand heeft toch tegen jou gezegd dat je braaf moest zijn? Moet je nu ook niet gaan zitten miepen.

Je hebt je kans gehad.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Quote: " hij is mij misschien geen verantwoording verschuldigd voor zijn avontuurtjes die hij vóór mij had "



Niet misschien; gewoon NIET.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
'Kans gehad' snap jouw reactie best wel.
Alle reacties Link kopieren
Of je gooit het open en jullie mogen - al dan niet samen - met anderen wat beleven, of je laat het verleden voor wat het is.

Als gebonden vrouw ga jij nooit ervaren hoe het is om als single rond te hopsen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt hooguit boos zijn op jezelf.

Maar waarom zou je? Dat zijn of waren jouw normen en grenzen. Dat hij andere had, prima. Maar nu zijn jullie gezellig monogaam, toch?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 02:12:

Of je gooit het open en jullie mogen - al dan niet samen - met anderen wat beleven, of je laat het verleden voor wat het is.

Als gebonden vrouw ga jij nooit ervaren hoe het is om als single rond te hopsen.

O.k.

Dat opengooien willen we idd niet
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een tikkie puberaal. Ik neem aan dat "braaf" zijn je eigen keuze was. Je vriendje koos ervoor lekker te flierefluiten. Hier is het andersom maar ik heb nooit veel gezegd tegen andere vriendjes over hun voorgangers. Nergens goed voor.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 02:13:

Je kunt hooguit boos zijn op jezelf.

Maar waarom zou je? Dat zijn of waren jouw normen en grenzen. Dat hij andere had, prima. Maar nu zijn jullie gezellig monogaam, toch?Ja klopt. Ik weet zeker dat R. dit niet doet om zichzelf een vrijbrief :-) te geven.
Alle reacties Link kopieren
En hoe zien jullie dat voor je, eigenlijk?



- zullen we zaterdag naar de film?

- nee, zaterdag ga ik die ene one night stand doen.



En dan wat? Wenst hij je succes of plezier? Gaat hij lekker stappen op zit hij zich op te vreten van ellende?



En dan zie je elkaar weer en dan moet hij zeggen " leuk voor je " als het een tietengeile date was? Of moet hij je troosten als het tegenviel en mag je dan nog op herhaling?



Ik zie het niet voor me, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tanon schreef op 25 mei 2016 @ 02:15:

[...]



O.k.

Dat opengooien willen we idd nietJawel. Eenzijdig. Voor 1 keer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 25 mei 2016 @ 02:16:

Ik vind het een tikkie puberaal. Ik neem aan dat "braaf" zijn je eigen keuze was. Je vriendje koos ervoor lekker te flierefluiten. Hier is het andersom maar ik heb nooit veel gezegd tegen andere vriendjes over hun voorgangers. Nergens goed voor.Ja, daarom zet ik 't ook zo in de topic neer; vind m'n gevoel ook lastig te 'verdedigen'.
Alle reacties Link kopieren
Ben je ook boos omdat hij op vakantie bestemmingen is geweest die jij nooit bezocht hebt en waar je ook niet heen wilde?

Ben je ook boos omdat hij vroeger cd's kocht en films heeft bekeken die jij niet hebt gehoord en gezien en dat toen ook niet wilde?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je moet je jaloezie of spijt van verleden over je eigen moraliteit anders oplossen. De oplossing nu is raar. Denk dat je nog steeds veeleisend bent, net als vroeger, en daar zit het probleem. Je oplossing is schijn, want het is hetzelfde onderliggend gedrag, veeleisend zijn en iets willen wat niet van jou is.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 02:17:

En hoe zien jullie dat voor je, eigenlijk?



- zullen we zaterdag naar de film?

- nee, zaterdag ga ik die ene one night stand doen.



En dan wat? Wenst hij je succes of plezier? Gaat hij lekker stappen op zit hij zich op te vreten van ellende?



En dan zie je elkaar weer en dan moet hij zeggen " leuk voor je " als het een tietengeile date was? Of moet hij je troosten als het tegenviel en mag je dan nog op herhaling?



Ik zie het niet voor me, hoor.R. geeft aan dat ie er dan niets van wil weten. Maar ook daar zit ongetwijfeld ook een gevaar aan. Ja zie nu ook steeds meer in dat dit alles geen oplossing kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
" heeft R. een paar keer al gereageerd met: "Als je daarmee van dat gevoel afkomt mag je het best een (1) keer met een ander doen "



Als je maar 1 keer mag moet je het meteen met een heel basketball team doen. Dan kom je misschien in de buurt van " gelijk " .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tanon schreef op 25 mei 2016 @ 02:27:

[...]



R. geeft aan dat ie er dan niets van wil weten. Maar ook daar zit ongetwijfeld ook een gevaar aan. Ja zie nu ook steeds meer in dat dit alles geen oplossing kan zijn.Öf jij praat er nooit meer over en dan realiseert hij zich opeens dat het al gebeurt is, of hij moedigt je aan om het te gaan doen en jij geeft geen sjoege...weet hij ook genoeg. Wedden dat de pleuris uit breekt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 25 mei 2016 @ 02:26:

Je moet je jaloezie of spijt van verleden over je eigen moraliteit anders oplossen. De oplossing nu is raar. Denk dat je nog steeds veeleisend bent, net als vroeger, en daar zit het probleem. Je oplossing is schijn, want het is hetzelfde onderliggend gedrag, veeleisend zijn en iets willen wat niet van jou is.Ja , dat anders oplossen is de uitdaging. Moet van dat 'knagende' gevoel af.
Alle reacties Link kopieren
Zal je altijd zien dat je van die ene keer drie SOA's op loopt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Goh, dat wist ik niet. Dat er mensen bestaan die hun frustraties of spijt over keuzes die ze in het verleden hebben gemaakt, in één nacht weg denken te kunnen neuken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tanon schreef op 25 mei 2016 @ 02:30:

[...]



Ja , dat anders oplossen is de uitdaging. Moet van dat 'knagende' gevoel af.



Ga nou eerst eens verzinnen wat er nou precies knaagt.

Dat er zoveel meiden hem in zijn blootje hebben gezien?

dat hij anders over seks denkt dan jij?

Dat jij er minder hebt gehad en er misschien nooit meer krijgt?

Dat hij het ook leuk had voor jou ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man. Waar kan ik solliciteren?



Nah, de toestemming heb je. Dat is het belangrijkste... vind ik dan, want anders ga je gewoon keihard vreemd. Als je dr zin in hebt, wat let je om het gewoon een keer te doen? Bang spijt te krijgen? Bang dat hij ondertussen ook buiten de deur gaat neuken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven