1 night stand om sexverleden vriend te 'wreken'?

25-05-2016 02:00 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met mijn vriend R. heb ik nu anderhalf jaar een fijne relatie. R. is heel open en benoemd alles. Dat was ik zelf niet zo gewend maar nu voelt dit juist als de kracht van onze communicatie/relatie. Sinds het begin heb ik wel grote moeite met een 'bekentenis' van R.; hij had in zijn studententijd heel veel sex met wisselende meiden (=geen opschepperij, ik vroeg er naar). Terwijl ik altijd heel 'braaf' was; alleen sex binnen een relatie. Ik heb hier na anderhalf nog steeds heel veel moeite mee. Ik kan hierover van tijd tot tijd heel kwaad op hem worden. Dat kan van mij misschien raar zijn, hij is mij misschien geen verantwoording verschuldigd voor zijn avontuurtjes die hij vóór mij had. Maar waar het nu om gaat: ik heb meerdere keren tegen R. gezegd dat ik spijt heb dat ik altijd zo braaf ben geweest en dat ik misschien ook ooit eens een keer me moet laten gaan met een 'one night stand'. Omdat dit zo blijft hangen in onze relatie (terecht of onterecht van mij) heeft R. een paar keer al gereageerd met: "Als je daarmee van dat gevoel afkomt mag je het best een (1) keer met een ander doen. Mits safe en niet met een bekende." Ik weet nu niet of ik dat zou kunnen, maar eerlijk gezegd denk ik hier nu steeds vaker aan. Sterker nog: ik denk dat dit best wel eens zou helpen om van m'n frustratie af te komen. Nu ben ik verward door tegenstrijdige gevoelens; misschien stel ik me aan, maar R. geeft aan dat hij ook denkt dat het zou (kunnen) helpen. Misschien dat jullie mening mij verder kan helpen....
Alle reacties Link kopieren
quote:equivokee schreef op 25 mei 2016 @ 02:32:

Goh, dat wist ik niet. Dat er mensen bestaan die hun frustraties of spijt over keuzes die ze in het verleden hebben gemaakt, in één nacht weg denken te kunnen neuken.Misschien als je je heel hard en heel lang in alle standen en in alle gaten uit laat wonen, dat het dan lukt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Wow! Helder jullie reacties. Moet m'n frustratie idd op andere wijze aanpakken. Zie/zag geen andere oplossing, maar daar moet ik nu harder naar op zoek gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tanon schreef op 25 mei 2016 @ 02:35:

Wow! Helder jullie reacties. Moet m'n frustratie idd op andere wijze aanpakken. Zie/zag geen andere oplossing, maar daar moet ik nu harder naar op zoek gaan.Omschrijf nou eens héél precies wát je dan zo frustreert. Dat scheelt al de helft, denk ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tanon schreef op 25 mei 2016 @ 02:35:

Wow! Helder jullie reacties. Moet m'n frustratie idd op andere wijze aanpakken. Zie/zag geen andere oplossing, maar daar moet ik nu harder naar op zoek gaan.



Hoe groot acht je de kans dat je met deze man/jongen gaat trouwen en oud gaat worden?

De kans is statistisch gezien aanwezig dat ook deze relatie spaak zal lopen. Daarna heb je weer alle tijd om onenighstands te hebben zoveel je wilt ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 02:37:

[...]





Omschrijf nou eens héél precies wát je dan zo frustreert. Dat scheelt al de helft, denk ik.Dat hij zo 'zedenloos' was. Zo'n 'slet'! Gewoon alles neuken wat hij maar tegenkwam.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 02:34:

[...]





Misschien als je je heel hard en heel lang in alle standen en in alle gaten uit laat wonen, dat het dan lukt?Dat zal op zijn minst de nodige afleiding geven.
quote:Tanon schreef op 25 mei 2016 @ 02:41:

[...]



Dat hij zo 'zedenloos' was. Zo'n 'slet'! Gewoon alles neuken wat hij maar tegenkwam.En dat wil je 'oplossen' door precies hetzelfde te gaan doen ?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tanon schreef op 25 mei 2016 @ 02:41:

[...]



Dat hij zo 'zedenloos' was. Zo'n 'slet'! Gewoon alles neuken wat hij maar tegenkwam.



Andere normen dus.

En als jij die van jou overboord gooit en de eerste de beste gewillige maar onbekende kerel uit elkaar trekt dan helpt dat hoe, dacht je? Dan zijn jullie allebei sletten? En samen slet zijn is gezellig?

En ben je na 1 keer wel een slet?

En maakt het hem minder slettig als jij 1 keer de slet uit hangt; veranderen daar zijn normen van?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Springetje schreef op 25 mei 2016 @ 02:40:

[...]





Hoe groot acht je de kans dat je met deze man/jongen gaat trouwen en oud gaat worden?

De kans is statistisch gezien aanwezig dat ook deze relatie spaak zal lopen. Daarna heb je weer alle tijd om onenighstands te hebben zoveel je wilt ;)Niets is zeker in 't leven, maar deze relatie mag voor mij heel lang duren. Alles lijkt te kloppen, daarom wordt ik zelf ook gek van dat beeld wat ik voor me zie als ik aan zijn oppervlakkige instelling van toen denk.
Alle reacties Link kopieren
quote:equivokee schreef op 25 mei 2016 @ 02:42:

[...]





Dat zal op zijn minst de nodige afleiding geven.Zeker als je daarna nog een stuk moet fietsen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tanon schreef op 25 mei 2016 @ 02:44:

[...]



Niets is zeker in 't leven, maar deze relatie mag voor mij heel lang duren. Alles lijkt te kloppen, daarom wordt ik zelf ook gek van dat beeld wat ik voor me zie als ik aan zijn oppervlakkige instelling van toen denk.



Jij hebt geen jeugdzondes?

Nooit een nagellakje gejat, zwart gereden, op een opgevoerde snorfiets gereden, dronken de boel onder gekotst, van die dingen waarvan je later denkt " owkeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ? " ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 02:44:

[...]





Andere normen dus.

En als jij die van jou overboord gooit en de eerste de beste gewillige maar onbekende kerel uit elkaar trekt dan helpt dat hoe, dacht je? Dan zijn jullie allebei sletten? En samen slet zijn is gezellig?

En ben je na 1 keer wel een slet?

En maakt het hem minder slettig als jij 1 keer de slet uit hangt; veranderen daar zijn normen van?Daar heb je wel een punt in je vragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 02:23:

Ben je ook boos omdat hij op vakantie bestemmingen is geweest die jij nooit bezocht hebt en waar je ook niet heen wilde?

Ben je ook boos omdat hij vroeger cd's kocht en films heeft bekeken die jij niet hebt gehoord en gezien en dat toen ook niet wilde?Ik vond dat ik hier ook een heel best punt had.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dus....jij hebt een knul die zich nu keurig monogaam gedraagt maar in zijn vrijgezellentijd anders met seks omgaat dan jij. Punt.

Hij is geen vrijgezel . Hij is met jou. Over wat hij nu doet ( niet denkt, dóet ) heb je iets te zeggen. Niet over daar voor en ook niet voor wie weet, ooit, er na.

Jij kan zijn ideeën en zijn ervaringen niet veranderen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat m'n vriend ergens wel weet dat ik dit niet zou (moeten) doen. Door m'n frustratie ben ik het serieus gaan nemen en zie er misschien niet de tactiek van hem ervan in. Ik ga d'r eens letterlijk een nachtje over slapen. Thx!
Alle reacties Link kopieren
Niemand is perfect. Hij niet. Jij niet. Ik niet. Allemaal hebben we verschillende/andere keuzes gemaakt in het verleden. Laat het los en focus je op nu, niet om wat was toen jij nog niet eens in beeld was. Dat is niet eerlijk.
Ga anders tegen dingen aan leren kijken.

Hoezo is het oppervlakkig als je als student wisselende seksuele contacten hebt en je niet op je 19e al wilt binden? Die jongen heeft een leuke studententijd gehad en is er mede door die wisselende seksuele contacten achter gekomen wat hij lekker en leuk vindt en wat hij wil. En alles wat hij heeft meegemaakt, heeft hem gemaakt tot de persoon die hij nu is, namelijk jouw leuke, lieve en begripvolle vriend.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 02:51:

Dus....jij hebt een knul die zich nu keurig monogaam gedraagt maar in zijn vrijgezellentijd anders met seks omgaat dan jij. Punt.

Hij is geen vrijgezel . Hij is met jou. Over wat hij nu doet ( niet denkt, dóet ) heb je iets te zeggen. Niet over daar voor en ook niet voor wie weet, ooit, er na.

Jij kan zijn ideeën en zijn ervaringen niet veranderen.Ja, ook hier heb je weer een punt. Ik moet gewoon weer 's helderder gaan denken. Die stomme emoties ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:equivokee schreef op 25 mei 2016 @ 02:55:

Ga anders tegen dingen aan leren kijken.

Hoezo is het oppervlakkig als je als student wisselende seksuele contacten hebt en je niet op je 19e al wilt binden? Die jongen heeft een leuke studententijd gehad en is er mede door die wisselende seksuele contacten achter gekomen wat hij lekker en leuk vindt en wat hij wil. En alles wat hij heeft meegemaakt, heeft hem gemaakt tot de persoon die hij nu is, namelijk jouw leuke, lieve en begripvolle vriend.Ja zo moet ik het eigenlijk proberen te zien....
Alle reacties Link kopieren
quote:edamame schreef op 25 mei 2016 @ 02:54:

Niemand is perfect. Hij niet. Jij niet. Ik niet. Allemaal hebben we verschillende/andere keuzes gemaakt in het verleden. Laat het los en focus je op nu, niet om wat was toen jij nog niet eens in beeld was. Dat is niet eerlijk.Ook die neem ik mee
Alle reacties Link kopieren
Neemt overigens niet weg dat je er een vervelend gevoel bij mag hebben! Probeer het alleen wel redelijk te houden en het geen grotere plek te geven dan nodig is. Het is iets van vroeger en JULLIE hebben het nu toch verder leuk?
Alle reacties Link kopieren
quote:edamame schreef op 25 mei 2016 @ 03:03:

Neemt overigens niet weg dat je er een vervelend gevoel bij mag hebben! Probeer het alleen wel redelijk te houden en het geen grotere plek te geven dan nodig is. Het is iets van vroeger en JULLIE hebben het nu toch verder leuk?Ja relatie klopt verder zeker. Wel fijn dat je zegt dat ik dat k*tgevoel mag hebben. Nu daar mee leren dealen.
Ik vind dit werkelijk te kinderachtig voor woorden.

Alsof jouw vriend een beter mens is omdat hij meer genoikt heeft .

Jij hebt gewoon andere keuzes gemaakt dan hij. Zoals ieder mens.

Dat knagende gevoel dat moet je lekker even met jezelf oplossen ipv. deze achterlijke ego - oplossing.



Echt wat kan jou het nou in godesnaam boeien dat hij voor jou misschien iets vaker gesexed heeft dan jij.

Alsjeblieft zeg waar hebben we het over...
quote:Zelatrice schreef op 25 mei 2016 @ 05:16:

Ik vind dit werkelijk te kinderachtig voor woorden.





Dit. Dieptriest als je jezelf zo gaat verlagen.

Meer woorden maak ik er niet eens aan vuil.
Typisch geval van "als je t antwoord niet wil horen moet je de vraag niet stellen"

Tijd om volwassen te worden, ik vind dit echt kinderachtig gedrag....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven