1 night stand om sexverleden vriend te 'wreken'?

25-05-2016 02:00 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met mijn vriend R. heb ik nu anderhalf jaar een fijne relatie. R. is heel open en benoemd alles. Dat was ik zelf niet zo gewend maar nu voelt dit juist als de kracht van onze communicatie/relatie. Sinds het begin heb ik wel grote moeite met een 'bekentenis' van R.; hij had in zijn studententijd heel veel sex met wisselende meiden (=geen opschepperij, ik vroeg er naar). Terwijl ik altijd heel 'braaf' was; alleen sex binnen een relatie. Ik heb hier na anderhalf nog steeds heel veel moeite mee. Ik kan hierover van tijd tot tijd heel kwaad op hem worden. Dat kan van mij misschien raar zijn, hij is mij misschien geen verantwoording verschuldigd voor zijn avontuurtjes die hij vóór mij had. Maar waar het nu om gaat: ik heb meerdere keren tegen R. gezegd dat ik spijt heb dat ik altijd zo braaf ben geweest en dat ik misschien ook ooit eens een keer me moet laten gaan met een 'one night stand'. Omdat dit zo blijft hangen in onze relatie (terecht of onterecht van mij) heeft R. een paar keer al gereageerd met: "Als je daarmee van dat gevoel afkomt mag je het best een (1) keer met een ander doen. Mits safe en niet met een bekende." Ik weet nu niet of ik dat zou kunnen, maar eerlijk gezegd denk ik hier nu steeds vaker aan. Sterker nog: ik denk dat dit best wel eens zou helpen om van m'n frustratie af te komen. Nu ben ik verward door tegenstrijdige gevoelens; misschien stel ik me aan, maar R. geeft aan dat hij ook denkt dat het zou (kunnen) helpen. Misschien dat jullie mening mij verder kan helpen....
quote:Tanon schreef op 25 mei 2016 @ 03:09:

[...]



Ja relatie klopt verder zeker. Wel fijn dat je zegt dat ik dat k*tgevoel mag hebben. Nu daar mee leren dealen.En niet over zeiken.
Alle reacties Link kopieren
Je bent met terugwerkende kracht jaloers op al die meiden waar hij seks mee heeft gehad. En dat slaat natuurlijk nergens op, dat was voor jouw tijd. Ik denk dat je jezelf eens even streng moet toespreken. Man the f*ck up en realiseer je dat je in een goede relatie zit met een kerel die van je houdt. Dat is toch het enige dat telt?
quote:sandra1905 schreef op 25 mei 2016 @ 06:37:

[...]



En niet over zeiken.

+56789865445778754435677

*heeft overdrijf - modus aan staan*
Alle reacties Link kopieren
WAUW... Het verbaast mij vooral dat jij boos op hem bent omdat, hij voor jullie tijd lekker los is gegaan. Met de beste wil kan ik werkelijk geen zinnig idee verzinnen waarom jij daar nou boos om moet zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 02:01:

Wat een ongelofelijke flauwekul.
viva la vida!
Het slippertje met een one-night-stand is gewoon jouw fantasie, en het verleden van jouw vriend heb je nu tot jouw excuus gemaakt om dat zowel naar jouw vriend als naar jezelf toe te legitimeren. Ik heb zelden zo'n vreselijk manipulatief verhaal gelezen. Bah!
quote:Pinopak schreef op 25 mei 2016 @ 07:13:

WAUW... Het verbaast mij vooral dat jij boos op hem bent omdat, hij voor jullie tijd lekker los is gegaan. Met de beste wil kan ik werkelijk geen zinnig idee verzinnen waarom jij daar nou boos om moet zijn

Ook ik ben mijn hersens al enige tijd flink aan het kraken om dit te kunnen begrijpen.

Is me tot dusver nog niet gelukt, ik ga koffie halen, misschien helpt dat...
Alle reacties Link kopieren
Eens met BGB.



Werk aan jezelf in plaats van met een vreemde kerel te neuken en je relatie op het spel te zetten.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 25 mei 2016 @ 02:28:

" heeft R. een paar keer al gereageerd met: "Als je daarmee van dat gevoel afkomt mag je het best een (1) keer met een ander doen "



Als je maar 1 keer mag moet je het meteen met een heel basketball team doen. Dan kom je misschien in de buurt van " gelijk " .Basketballteam heeft maar 5 spelers. Je kan beter voor een peleton wielrenners gaan
Alle reacties Link kopieren
Je wil controle, ook over je vriend. Dat heb je niet en zul je ook nooit hebben. Je hebt alleen controle over jezelf. Je kunt consequenties verbinden aan zijn gedrag, zoals bijvoorbeeld de relatie verbreken, maar je hebt geen controle over of hij bepaald gedrag wel of niet laat zien. Op een bepaalde manier wil je ook controle over zijn seksleven voor jullie samen waren. Dat is dus echt onmogelijk. Besef je hoe onmogelijk dit is. Je kunt er alleen voor kiezen om niet met hem verder te gaan en iemand te zoeken die qua keuzes meer op jou lijkt. Als je dat niet wil, dan moet je het accepteren.
Ik vraag me af of je ook "spijt" van je verleden had gehad als je vriend voor jullie relatie gewoon net zo "braaf" was geweest als jij.
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 25 mei 2016 @ 07:27:

Het slippertje met een one-night-stand is gewoon jouw fantasie, en het verleden van jouw vriend heb je nu tot jouw excuus gemaakt om dat zowel naar jouw vriend als naar jezelf toe te legitimeren. Ik heb zelden zo'n vreselijk manipulatief verhaal gelezen. Bah!



Precies dit!

Ze maakt zichzelf wijs dat het iets te maken heeft met verleden van het vriendje. Maar het is gewoon een fantasie die ze niet kan plaatsen
Alle reacties Link kopieren
quote:-NummerZoveel- schreef op 25 mei 2016 @ 07:27:

Het slippertje met een one-night-stand is gewoon jouw fantasie, en het verleden van jouw vriend heb je nu tot jouw excuus gemaakt om dat zowel naar jouw vriend als naar jezelf toe te legitimeren. Ik heb zelden zo'n vreselijk manipulatief verhaal gelezen. Bah!

Inderdaad. Lekker ook voor je vriend. Die arme man heeft niets fout gedaan, doet ook niets fout, maar moet toch 'boeten' voor zijn verleden. Belachelijk ook dat hij daarin meegaat.

En verder ben ik het eens met BGB.
Alle reacties Link kopieren
quote:Viezevozen schreef op 25 mei 2016 @ 07:37:

[...]





Basketballteam heeft maar 5 spelers. Je kan beter voor een peleton wielrenners gaanVergeet de wisselspelers niet. Dat zijn er best een hoop. BGB heeft al een keer een plaatje gepost als ik me niet vergis
Alleen je OP gelezen hoor.



Je vriend klinkt als een hele fijne, eerlijke, open goedzak.

In mijn ogen geschift dat hij jou een eenmalige slipper met een ander "gunt". Want......je hebt nu een fijne open en eerlijke relatie, hij gaat niet vreemd he want het betreft een situatie laaaaaaaang voordat jij in beeld kwam, en als jij je nu op dergelijk glad ijs gaat begeven......dat kan absoluut fataal zijn voor je relatie.

Heb je dat er voor over!





Er bestaat een film met Demi Moore....waarin zij een miljoen krijgt aangeboden voor 1 nacht met een andere man. Na veel wikken en wegen gaat zij en haar relatie akkoord met het aanbod. De relatie tussen die 2 was ontzettend harmonieus en liefdevol, echter houd geen stand. Hij kan achteraf niet leven met het idee dat zij met een ander sex heeft gehad, ondanks zijn eerdere toestemming.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je vooral sneu.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als jij even van bil gaat met iemand,

kan je vriend dat net zo goed ook gaan doen. Hij zal de relatie niet meer zo serieus nemen denk ik.



Fijn eigenlijk dat je zo'n ervaren vriend hebt. Als hij geen wild studentenleven had gehad, had hij dat vast nu nog willen inhalen.
Ik snap wel dat je niet braaf wilt zijn, maar lijkt een one night stand je eigenlijk leuk? Een nachtje ongemakkelijke, halfdronken seks met een wildvreemde? De kans lijkt me aanwezig dat je daarna nog gefrustreerder bent.



Doe iets anders als je niet braaf wilt zijn. Urban climbing op de Nederlandse Bank. Naaktzwemmen in de gracht. Dubbelparkeren.
Alle reacties Link kopieren
Ohh dit vind ik altijd zo'n vreemde situaties.

Hoe kan je nou boos zijn om iets wat hij voor jou tijd gedaan heeft?

Die jongen heeft 't er lekker van genomen, van zn vrijgezellenbestaan destijds. Jij destijds op een andere manier.

En van 1x met een ander naar bed zal die drang vast niet minder worden.... sowieso vraag ik me af waarom je tijdens een relatie behoefte hebt aan die one night stand met n ander.

Is het geen idee om anders maar gewoon te stoppen met de relatie, zodat jij lekker zoveel je wilt de one night stands kan gaan houden om te ervaren of dat echt zo bijzonder is zoals je het nu in je hoofd hebt gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
[quote]orkenflow schreef op 25 mei 2016 @ 08:12:

Ik snap wel dat je niet braaf wilt zijn, maar lijkt een one night stand je eigenlijk leuk? Een nachtje ongemakkelijke, halfdronken seks met een wildvreemde? De kans lijkt me aanwezig dat je daarna nog gefrustreerder bent.



Doe iets anders als je niet braaf wilt zijn. Urban climbing op de Nederlandse Bank. Naaktzwemmen in de gracht. Dubbelparkeren.[/quote]





Alle reacties Link kopieren
wat een mooie basis voor een lange relatie...

Bianca heeft gewoon helemaal gelijk.
Jeetje.
Jeetje.
Alle reacties Link kopieren
Tis toch wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven