13 jaar huwelijk, saai seksleven

12-11-2014 15:16 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik stel de vraag hier maar, in de hoop dat er veel vrouwen meelezen. Maar reacties van mannen zijn ook welkom.



En de vraag is: wat moet ik doen?



Ik ben heel gelukkig getrouwd met een lieve, knappe vrouw. We hebben 2 kinderen (6 en 8 jaar) en een mooi leven samen. Mijn vrouw is een zorgzaam en verantwoordelijk type. Zij verdient de meeste poet, ik doe naast mijn halve baan veel in het huishouden. En dat vind ik prima, want ik ben een speelse vader en ben graag met mijn kinderen.



Maar zoals ik al in de titel aangaf, er wringt al vele jaren iets in ons seksleven. De eerste paar maanden van onze relatie was er niets aan de hand, maar heel geleidelijk aan werd het minder sprankelend. Misschien ook wel logisch als de verliefdheid er langzaam af gaat. Dat is overigens iets dat ik al met eerdere vriendinnen ook heb meegemaakt. Kinderen gaven vervolgens de bekende dip in het seksleven, wat we daarna weer hebben opgepakt. We doen het nu ongeveer een keer in de week.



Het probleem waar ik mee zit is dat de seks nu voorspelbaar en saai is geworden. We hebben hier al meerdere malen goed over gesproken, maar de conclusie die we naar elkaar uitspreken is telkens weer dat dit het nou eenmaal is en dat we het er mee moeten doen. Mijn vrouw zegt niet te kunnen veranderen.



Laat me de saaiheid toelichten: we doen het altijd op zaterdagavond. Mijn vrouw is erg gereguleerd en van de agenda enzo, en op zaterdag is er tijd voor seks. Soms maak ik aanstalte zomaar op een woensdag (doe eens gek) en dan wordt er een beetje lacherig op gereageerd, alsof ze de avances waardeert als compliment, maar verder geen tijd/zin heeft om er op in te gaan. Ander voorbeeld; de seks zelf is routineus. Zelfde standjes, volgorde etc. Op zich vind ik dit niet zo'n probleem, want het is lekker. Dat vind zij overigens ook, want ze wordt wel redelijk makkelijk geil en komt ook meestal wel een keer of vijf klaar. De saaiheid zit hem er in dat ik altijd het initiatief toon. Ik ben degene die telkens weer voorstelt om van standje te wisselen, of die vraagt waar ze zin in heeft.



Ik ben van nature een creatief en impulsief mens. Ik kan makkelijk gek doen, plagen, uitdagen of zomaar ineens een rol spelen. Helaas verschillen we hierin als dag en nacht. Als ik haar vraag om eens gek te doen komt er helemaal niets uit. Niets. Behalve een blik op oneindig en dan een schamper lachje omdat ze zich schaamt of er gewoon geen raad mee weet. Ik heb wel eens gevraagd om wat impulsiviteit van haar kant, ook buiten het bed, maar zoals ik al eerder zei: wat er niet in zit komt er ook niet uit. Ze vindt dat zelf overigens niet leuk, ik geloof dat ze best wat impulsiever in bed zou willen zijn.



Als laatste is er de verleiding, of liever de afwezigheid ervan. Ze heeft nog nooit in ons samenzijn mij seksueel verleid. Ik bedoel dus: zinspelen op seks, mij opgeilen door bijvoorbeeld zichzelf te betasten, of door met haar kont te draaien, borsten tegen me aan te drukken, of verzin maar wat. Nog nooit. Haar seksualiteit uit ze enkel in reactie op mijn avances, nooit-never-niet zomaar uit zichzelf. Ik kan me in dit kader nog een moment herinneren dat erg veel pijn deed, en dat dit illustreert. We zaten thuis bij vrienden naast elkaar op de bank, ik voor op de rand en zij leunend tegen de rugleuning. Tijdens het praten aait ze me ineens over mijn rug en ik voel een golf van verliefdheid: dat heeft ze nog nooit zomaar gedaan! Maar de ontnuchterende mededeling of ik even de nootjes wilde aangeven, onthulde haar werkelijke intentie achter deze 'liefkozing'. Dat was het moment waarop ik me realiseerde dat ik eigenlijk nooit zomaar wordt aangeraakt (of noem het 'verleid'), en dat achter de simpelste aanrakingkjes altijd een praktische overweging zit. Nooit een seksuele. Dat deed erg veel pijn.



Zoals ik al zei hebben we het hier vaak over gehad. Als we geen kinderen zouden hebben dan zou het hierop waarschijnlijk al zijn stukgelopen. We zijn mensen die goed praten, er samen uit proberen te komen en concrete vervolgstappen proberen te formuleren. We houden van elkaar en hebben allebei de intentie om hier aan te werken. Echter, deze cyclus (van opbouwende frustratie tot een goed gesprek) herhaalt zich nu al weer voor de vijfde of zesde keer, en ik heb er eerlijk gezegd niet zo veel vertrouwen meer in. Alle mooie intenties ten spijt. En vooral ook in sterk contrast met hoeveel ik van haar hou. Een relatietherapeut zou hier niet veel aan kunnen toevoegen, omdat we dus al vaak goed en diepgaand hebben gepraat en het probleem niet ligt aan de intentie, maar eigenlijk simpelweg neerkomt op onveranderlijke karakterverschillen.



MAAR: ik ben een man en ik heb zo mijn lusten. Ik ga graag met vrienden de stad in naar een cafe of club, en ik flirt graag met vrouwen. Ik maak dus ook regelmatig mee dat ik mezelf moet manen trouw te blijven aan mijn vrouw. Dat is enkele keren niet gelukt (jaren geleden), en toen heb ik met iemand gezoend. Gelukkig wist ik erger te voorkomen, maar de verleiding is haast onhoudbaar groot. Een dame die ik jaren geleden heb leren kennen is nogal voortvarend en flirt af en toe met me over Whatsapp. Ze gaat nogal ver en stuurt zeer seksueel getinte berichjtes (en foto's, etc.) om mij zover te krijgen. Elk jaar weer. Ik vind dit om alle voorgenoemde redenen verschrikkelijk opwindend, maar ik heb me voorgenomen om niet vreemd te gaan. En dat weet ze ook, maar ze grapt dan 'op een dag lukt het me wel'. Dit is natuurlijk een recept voor frustratie.



En die frustratie is echt niet leuk. Het is een killer, zowel voor het wankele seksleven met mijn vrouw, als voor alle andere aspecten van mijn bestaan. Ik wil niet ontrouw zijn, maar ik heb een sterke behoefte aan 'gewild' zijn. Ik zit er mee in mijn maag dat de ideale sekspartner niet mijn vrouw is. Ik heb al vaak lopen fantaseren over mogelijke manieren om dit op te lossen. Een open relatie, heimelijk vreemdgaan, uitmaken... maar geen van allen lijken me realistisch. Ik wil niemand kwetsen, maar pijnig daarmee mijzelf.



Wat zouden jullie in dit geval doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 12 november 2014 @ 18:06:

[...]





Ik vind die 90% ook raar maar het schijnt daadwerkelijk onderzocht te zijn. Vraag me niet om een wetenschappelijke link.ik kan namelijk diverse onderzoeken en links vinden, maar sex wordt nooit benoemd als reden
Alle reacties Link kopieren
Weet je vrouw, dat je bij haar weg wil, maar blijft voor de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan wel wat vinden maar dat zijn dan onderzoekjes gedaan door seksshops e.d.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 13 november 2014 @ 08:24:

Ik kan wel wat vinden maar dat zijn dan onderzoekjes gedaan door seksshops e.d.

je leest meestal redenen als "de liefde is over", of "uitelkaar gegroeid". Kan zijn, dat mensen bedoelen "er wordt niet genoeg geneukt"



Maar de meeste echtscheiding komen vanuit de vrouw, en het is meestal de man die klaagt over gebrek aan sex
Alle reacties Link kopieren
Oh, dit is wel een goeie link: http://www.cbs.nl/nl-NL/m ... ief/2006/2006-1862-wm.htm

CBS, dus erg betrouwbaar

Sexuele problemen zijn geen belangrijke reden
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt, mannen gaan vaak pas bij hun vrouw weg als er een nieuwe vrouw in het spel is.



De uitspraak die ik deed (over die 90%) zie ik zelf als volgt, nogmaals, ik kan er ook geen wetenschappelijk onderzoek over vinden.



Men zegt dat in een relatie de seks 10% van de relatie beslaat, de overige 90% is vertrouwen, liefde, kinders, leuke dingen, gesprekken enz. Het gaat niet om tijd maar om belangrijkheid.

Als de seks slecht is, als er klachten zijn, als man en vrouw seksueel uit elkaar lijken te vallen op dit vlak is de kans dat de relatie het niet redt 90%.



Ik bedoel dus niet dat 90% van de scheidingen ontstaan door gebrek aan seks.

Eigenlijk wilde ik alleen maar zeggen dat men de belangrijkheid van seks geneigd is te onderschatten en daar is dit forum (en dit topic) een goed voorbeeld van. Hoe goed de relatie ook is, als de partner seksueel onwillig is blijft dit een hangijzer. Seks is natuurlijk nooit alleen maar 2 lijven die in en op elkaar liggen, het is bevestiging van je man/vrouw zijn, het is liefde, lust, aandacht, huidhongerstilling enz.

En als je partner niet bereid is jouw wensen tegemoet te komen knaagt dit aan je eigenwaarde, je zelfvertrouwen en aan je "gezien zijn".
...
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 13 november 2014 @ 08:35:

Oh, dit is wel een goeie link: http://www.cbs.nl/nl-NL/m ... ief/2006/2006-1862-wm.htm

CBS, dus erg betrouwbaar

Sexuele problemen zijn geen belangrijke reden

Crosspost.



Nogmaals, het gaat niet om "90% van de de mensen gaat scheiden om seksuele problemen".
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 13 november 2014 @ 08:43:

[...]



Crosspost.



Nogmaals, het gaat niet om "90% van de de mensen gaat scheiden om seksuele problemen".Ik snap kansberekeningen wel hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 13 november 2014 @ 08:52:

[...]



Ik snap kansberekeningen wel hoor

Tis alleen jammer dat seks geen exacte wiskunde is



**denkt na over de ideale neukhoek**
...
Alle reacties Link kopieren
Maar terug naar TO (met een hoek van 180 graden)



TO, voor alle problemen geldt, dat je vooral naar je eigen aandeel moet kijken. je kunt Haar niet veranderen, dat heb je zelfs al geprobeerd. Heb je durven beseffen, dat het aan jou kan liggen? Is zij wel gelukkig in het huwelijk? Vindt ze je nog wel lekker? Jij vindt haar nog erg mooi, zij jou ook? Kijk eens in de spiegel, geen wittig bierbuikje?

En als je echt zeker weet, dat je daar niks kan veranderen, ga je nadenken. Wat heb ik nu? Wil ik dat kwijtraken? Hoe belangrijk is wat ik heb? Hoe belangrijk is wat ik mis?

En dan maak je de keuze:

Je gaat

of

Je blijft, maar dan leg je je dus neer bij slechts wekelijkse seks.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Vooral het gevoel elke keer te worden afgewezen door je vrouw, het niet willen bespreken. Het niet willen begrijpen dat het een probleem is. In haar ogen was het geen probleem dus was er niks te praten of op te lossen.

Gaf me een steeds slechter gevoel, en op den duur ga je ook twijfelen aan jezelf.

Uiteindelijk heb ik een keer een date gedaan met een leuke dame, die in een vergelijkbare situatie zat, geen seks wel gezoend.

Dat was alsof er wereld voor me open ging. En herstelde heel veel mijn gevoel en twijfels.

Pas een jaar later weer een date. Nog een half jaar later weer een date. Daar heb ik een langdurige verhouding mee gehad. Door omstandigheden zijn we helaas niet meer bij elkaar.

Mijn relatie met mijn vrouw is veel verbeterd. Al tijdens die periode en ook erna.



Voor mij heeft het geholpen. En wie weet komt er ooit weer een langdurige relatie.

Hoewel ik niet op zoek ben, weet ik dat ik bij de juiste het weer zou doen.

Het helpt ons wel. Aan de andere kant is het niet altijd even makkelijk.



Of het voor jou gaat helpen? Geen idee. Maar mocht je er ooit aan beginnen.

Bedenk wel dat het heel moeilijk is om dan te stoppen.



Daarom zou ik toch aanraden eerst alles te proberen wat je nu kunt doen om het samen op te lossen, voor je het buiten de deur zoekt.



Wat ook zou kunnen, is dat je vrouw vreemd gaat. Vrouwen kunnen dat heel goed verbergen. Is een mogelijkheid die je niet direct moet uitsluiten.

Je zou in ieder geval eens moeten bedenken, hoe het zou zijn als het jouw overkomt, ipv nu te plannen zelf vreemd te gaan
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
quote:The_wizzard schreef op 13 november 2014 @ 09:18:

Wat ook zou kunnen, is dat je vrouw vreemd gaat. Vrouwen kunnen dat heel goed verbergen. Is een mogelijkheid die je niet direct moet uitsluiten.

Je zou in ieder geval eens moeten bedenken, hoe het zou zijn als het jouw overkomt, ipv nu te plannen zelf vreemd te gaan

wat ik van goede gesprekken met vriendinnen weet, is dat vreemdgaan juist voor meer sex thuis zorgt.

Dus zodra je vrouw ineens veel interesse heeft, weet je wat er loos is
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 13 november 2014 @ 09:21:

[...]



wat ik van goede gesprekken met vriendinnen weet, is dat vreemdgaan juist voor meer sex thuis zorgt.

Dus zodra je vrouw ineens veel interesse heeft, weet je wat er loos is Klopt helemaal
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu te lui om alle andere reacties te lezen, dus misschien mosterd.



Amsterdam, wat mij opvalt in jouw openingspost is de moeizame lichamelijkheid bij jouw vrouw.

Zij raakt jou alleen functioneel aan, zelden tot nooit affectief.

Alles wat met diepe lichamelijkheid te maken heeft beperkt zij tot een vast gesteld moment op zaterdag.

Wanneer jij buiten dat moment avances maakt schiet zij zelfs in de weerstand als ik jou goed begrijp.

Dat gedrag komt op mij over dat zij een hele week nodig heeft om zich mentaal voor te bereiden op een beurt.

Om haar contact tussen lichaam en mentaliteit te versterken zou je kunnen overwegen haar 'n behandeling bij 'n haptonoom cadeau te doen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Seks....



Mannen seksen om te ontspannen

Vrouwen kunnen het als ze ontspannen zijn!



Klinkt heel cliché, maar het is echt zo.

Mannen van Mars & Vrouwen van Venus... dat boek geeft je inzicht in het andere geslacht.



Mij heeft het enorm geholpen!
Alle reacties Link kopieren
quote:The_wizzard schreef op 13 november 2014 @ 09:18:

...

Wat ook zou kunnen, is dat je vrouw vreemd gaat. Vrouwen kunnen dat heel goed verbergen. Is een mogelijkheid die je niet direct moet uitsluiten. Je zou in ieder geval eens moeten bedenken, hoe het zou zijn als het jouw overkomt, ipv nu te plannen zelf vreemd te gaanEven voor de duidelijkheid, ik wil niet vreemd gaan, en heb ook geen plannen in die richting. De dame die me appt is voor sommigen al een brug te ver, maar ze werkt als katalysator in de discussie tussen mij en mijn vrouw. Ik zal altijd eerst daadwerkelijk alles op alles hebben gezet om de relatie te redden voordat een andere vrouw in beeld komt. En mocht het zover komen dan zal dat ook niet heimelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:highlander schreef op 13 november 2014 @ 10:07:



Om haar contact tussen lichaam en mentaliteit te versterken zou je kunnen overwegen haar 'n behandeling bij 'n haptonoom cadeau te doen.Vind ik ook een mooie tip; dank je!
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 13 november 2014 @ 09:14:

Jij vindt haar nog erg mooi, zij jou ook? Kijk eens in de spiegel, geen wittig bierbuikje?

...

Je gaat of je blijft, maar dan leg je je dus neer bij slechts wekelijkse seks.Ik heb geen wittig bierbuikje, ik doe juist veel moeite in de sportschool om er gezond en strak bij te lopen. Ik geloof dat de fysieke aantrekkelijkheid er wel is. Maar dat zegt natuurlijk niet dat ze me als partner ook nog aantrekkelijk vindt.



Neerleggen bij wekelijks seks is geen issue. De frequentie is niet het probleem. Het gaat me juist om de intentie, de inspiratie, de beleving... oftewel; het dier durven loslaten. Me neerleggen bij afwezigheid hiervan is misschien mogelijk, maar zal altijd blijven leiden tot frustratie en verleiding. Dat is me nu wel duidelijk. Misschien is dat dan gewoon mijn leven en hoort het bij de package deal. Maar vooralsnog accepteer ik dat niet. Ik plaatste mijn originele bericht natuurlijk niet voor niets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 12 november 2014 @ 15:26:

Dude, wat een hoop non informatie.Had een vrouw kunnen zijn.
quote:Amsterdam73 schreef op 13 november 2014 @ 11:32:



Het gaat me juist om de intentie, de inspiratie, de beleving... oftewel; het dier durven loslaten. Me neerleggen bij afwezigheid hiervan is misschien mogelijk, maar zal altijd blijven leiden tot frustratie en verleiding. Dat is me nu wel duidelijk.



Misschien helpt het je om je eens te verdiepen hoe het bij vrouwen in het algemeen werkt...wij verschillen enorm hierin van de mannen.

Dat is geen excuus, zeker niet! Maar als je er meer over te weten komt vallen veel puzzelstukjes wel op z'n plek en krijg jij handvaten om je vrouw wel zo te zien.

Nu staat de frustratie teveel in de weg, heel begrijpelijk en herkenbaar (helaas).
Alle reacties Link kopieren
Dat zou weleens een hele goede tip kunnen zijn, Highlander!



Ik lees in de OP dat TO zijn vrouw de kostwinner is. Misschien heeft ze een heel verantwoordelijke baan, waar ze vooral met haar verstand/ intellect moet werken? Maw: hele week "in haar hoofd zit"? Uiterst geconcentreerd is, georganiseerd, verstandelijk? Dan kan het moeilijk zijn een knop om te zetten, van werk naar moeder zijn naar sexy vrouw? Knop niet makkelijk omzet van "in het hoofd" naar "voelen"?



Ik weet wel dat als ik erg geconcentreerd aan het werk was, ik in een soort vacuum kon zitten, en me ook niet makkelijk kon ontspannen. Mannen iha kunnen ontspannen door seks, veel vrouwen moeten ontspannen zijn voor seks. Het kan goed zijn dat ze moeite heeft om uit de ene "rol" in de andere te komen. Leeft voornamelijk verstandelijk, zit de hele week "in haar hoofd"? Ik herken daar wel eea in en heb echt moeten leren om "in mijn gevoel te komen". Laat staan sexy/ geil voelen. Mijn lichaam kon gespannen zijn als een veer en zelfde soort "afweerreactie" bij aanraking vertonen, dat gaat onbewust/vanzelf. Een masseur in die tijd zei hetzelfde: dat ik een enorme spierspanning had en dat dat niet goed was.



De meeste vrouwen hebben sowieso meer aanlooptijd nodig daarvoor dan mannen. Ik heb inmiddels geleerd daar bewust tijd voor te maken, (nee, niet een hele week ) maar ff bad/douche nemen, ff me-time om die knop om te zetten, hoofd naar seks te zetten zeg maar. Sommige triggers helpen daarbij dat te versnellen en ik weet inmiddels welke "opwinders" dat zijn. Maar had ik toendertijd dat maar niet allemaal op zijn beloop gelaten en zelf uitgevogeld, maar het begrip haptonomie gekend om gemakkelijker uit die "verstandelijke modus" te komen. En van moeder naar vrouw ging ook makkelijker als die uit logeren waren of een weekendje weg/ vakantie met zijn 2tjes.



Ik denk niet dat ze een hele week voor nodig heeft om zich voor te bereiden op een beurt, maar dat op zaterdag de omstandigheden anders zijn: het is dan weekend, voelt zich even vrij zodat ze eindelijk kan ontspannen en haar werk en verantwoordelijkheden makkelijker kan loslaten? Doordeweeks misschien ook nog eens doodmoe als de kinderen eenmaal in bed liggen en alweer in haar hoofd bezig met de to do van de volgende dag doornemen?



Het lijkt er idd op dat ze niet goed in contact staat met haar gevoel, met voelen. Jammer genoeg wist ik toen niet beter en vond dat heel normaal, zo was ik nu eenmaal. Dacht ik. Het omgekeerde ken ik nu ook: als ik me helemaal "verlies" in me sexy/geil voelen, wil ik daar niet meer uit! Dan ben ik daar eigenlijk zo door in beslaggenomen, dan wil ik geen verstandige dingen doen die ik moet doen, dan zit ik daar helemaal in. Van het een in het ander blijft een soort aan/uitknop. Maar daar ben ik wel zelf naar op zoek gegaan, die aanknop. Privacy (geen kinderen die de (slaap)kamer kunnen binnenvallen), andere plekken, (zoals keukentafel ipv in bed, sexy kleding zoals kousen, lingerie, extra verzorging),wat tijd (om bijv elkaar op te hitsen gedurende de dag mbv bijv smsjes, fantasie, voorstellingsvermogen, zinspelingen, plagen, uitdagen en bepaalde triggers + weten dat er alle tijd is voor uitgebreid seksen (geen haast) kunnen dat gevoel (sneller) aanwakkeren.



En nu ik niet meer zo op mijn verstand leef, raak ik gemakkelijker opgewonden zonder al die dingen, en kan ik een vluggertje hier en daar tussendoor ook wel waarderen.



Klinkt gek, maar sommige mensen staan ver van hun lichamelijke gevoel af, er kunnen allerlei remmingen zijn alleen al door te verstandig/nuchter te zijn. Of van jongs af aan zo gewend zijn dat ze niet meer weten hoe. (nadruk op presteren en intelligentie?).. Vergis je niet wat opvoeding en voorbeeld van huis uit kan doen.



Ik geloof zeer in haptonomie. Ik ben een stuk makkelijker geworden in (spontaan) aanraken enz maar ik had een hele grote drempel en durfde dat gewoon niet. En was zelf pas "aanraakbaar" als ik al in die mood was. Dus zocht ik naar manieren (en vond ze ook) om zelf alvast in die mood te komen. En oefening baart kunst! Dat is dus idd te leren. Is niet meer terug te draaien maar had ik dat maar eerder ontdekt!



De vrouw van TO doet zichzelf ook zo tekort, niet alleen haar man! Er is zoveel meer te beleven en van te maken, maar als je dat niet weet en uitgaat van wat je kent, dan voel je die behoefte ook niet. Ik heb er een prioriteit van gemaakt, omdat ik het wel besefte en zelf daarin wou veranderen. Ik miste dat diep van binnen ook, namelijk. En TO zijn vrouw kan het dus wel, ervan genieten, zich laten gaan, blijkbaar. Als ze zich vrij voelt, ff geen dingen aan haar hoofd, er bewust tijd en aandacht voor kan maken. Ik denk dat daar wel een clou zit. Zich ff niet verantwoordelijk voelen, maar vrij en onbezorgd oid. Of iig die gedachten kunnen loslaten. Een haptonoom kan je dat leren. Yoga geloof ik ook nog in, massages, van alles waardoor je meer in contact met je lichamelijkheid komt te staan. Voor mij helpt wat kinkyer, dominanter, "harder" bijv. Wat minder "lieve" seks misschien? (strelingen doen mij niet veel voor het "opstarten" van de opwinding, pas als ik al opgewonden ben of iig al zin heb (mijn hoofd er al naar staat).
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
quote:Amsterdam73 schreef op 13 november 2014 @ 00:42:

[...]





Waarom niet dan? We zijn open en eerlijk en er is ruimte om dit soort dingen naar elkaar uit te spreken.Omdat iemand die werkelijk plezier in zijn/haar erotische leven heeft, er wel pap van lust, zich heel anders gedraagt, het in ieder geval niet laat bij jarenlang alleen op zaterdagavond steeds hetzelfde en de ander alleen maar functioneel (voor borrelnootjes) aanraakt. Zo te lezen weet je vrouw niet beter, heeft ze nog nooit ervaren hoe het ook kan zijn, en als je iets niet kent, weet je meestal ook niet wat je mist.
Alle reacties Link kopieren
Cross-post, wat Suzy dus zegt....
Alle reacties Link kopieren
quote:Suzy65 schreef op 13 november 2014 @ 11:49:Ik lees in de OP dat TO zijn vrouw de kostwinner is. Misschien heeft ze een heel verantwoordelijke baan, waar ze vooral met haar verstand/ intellect moet werken? Maw: hele week "in haar hoofd zit"? [...] zijn vrouw kan het dus wel, ervan genieten, zich laten gaan, blijkbaar. Als ze zich vrij voelt, ff geen dingen aan haar hoofd, er bewust tijd en aandacht voor kan maken. Ik denk dat daar wel een clou zit. Zich ff niet verantwoordelijk voelen, maar vrij en onbezorgd oid. Of iig die gedachten kunnen loslaten. Een haptonoom kan je dat leren. Yoga geloof ik ook nog in, massages, van alles waardoor je meer in contact met je lichamelijkheid komt te staan. Voor mij helpt wat kinkyer, dominanter, "harder" bijv.Shiatsu, bondage, reflexologie zijn idd ook allemaal manieren om uit je hoofd terug in je lichaam te zakken.



Wat gebruik jij veel woorden om weinig te zeggen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
quote:isa_isa_ schreef op 13 november 2014 @ 11:56:

[...]





Omdat iemand die werkelijk plezier in zijn/haar erotische leven heeft, er wel pap van lust, zich heel anders gedraagt, het in ieder geval niet laat bij jarenlang alleen op zaterdagavond steeds hetzelfde en de ander alleen maar functioneel (voor borrelnootjes) aanraakt. Zo te lezen weet je vrouw niet beter, heeft ze nog nooit ervaren hoe het ook kan zijn, en als je iets niet kent, weet je meestal ook niet wat je mist.Ok, dus een laag libido is een onbekend libido, en iedere vrouw heeft deep deep down een hoog libido?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven