23 jaar en nog steeds maagd.

04-02-2016 01:41 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik raar? Ik voel me een vreemd eendje, meesten mensen verwachten dat je het kwijt raakt wanneer je 16 bent en raken verbaasd wanneer je ze vertelt dat je maagd ben. Ik wil het wel graag kwijtraken voor me 24ste, anders denken mensen straks dat ik een freak ben. Althans....zo een idee krijg ik meestal en het lijkt mij ook leuk om onder vriendinnen bij te horen. Mijn vriendinnen tijdens de middelbare waren allemaal religieus en seks was een taboo en ik was ook erg gesloten wegens gezondsheidsproblemen. Tot mijn 17e heb ik niemand gevonden, na mijn 18e begon ik steeds meer met mijn zus om te gaan die een religious freak was en daar ging ik dus mee om, nou helemaal gebrainwashed en heb uiteindelijk mijn afstand gehouden rond me 20ste en begon ik meer zelfvertrouwen te krijgen en werkte ik, ging naar school, had twee leuke jongens ontmoeten (ook intiem mee geweest, maar geen seks). Ik heb gewoon spijt dat ik niet meer heb kunnen genieten van mijn jeugd en meer vrienden kunnen maken, in plaats van met mijn ''zus'' om te gaan, die mij helemaal meesleurde en hersenspoelde tot ik gewoon echt dacht dat seks niet mocht van God. Nu heb ik moeite met sociale contacten aanmaken hoewel ik heel sociaal overkom, duw ik nog steeds mensen van mij af uit gevoelens van schaamte. Iedereen had mij nog gewaarschuwd om weg te blijven van mijn zus, dat zij gewoon geen goed persoon is.
Alle reacties Link kopieren
Wilde je dit van je afschrijven of heb je echt een vraag?
Alle reacties Link kopieren
Nou, de kroeg in met jou.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-02-2016 20:12
Reden: hengelen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana-100 schreef op 04 februari 2016 @ 01:53:

Wilde je dit van je afschrijven of heb je echt een vraag?Of je nog een leuke single vriend hebt voor dr?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ontmaagd toen ik 22 was, heb mij daar nooit voor geschaamd, vond het alleen vervelend op een gegeven moment.

Was er allang klaar voor, voelde me niet onzeker en was er niet bang voor, dus vond het daarom stom om het nog te blijven.

Bij mij was het verhaal dat ik wachten op de prins op het witte paard, ik wilde ontmaagd worden door de jongen waar ik mee oud zou worden, dat was mij niet gegund.

Heb uiteindelijk voorgenomen om iemand uit te kiezen die aan de volgende voorwaarde voldeed: hij moest geen gevoelens hebben voor mij en ik niet voor hem (gebroken hart voorkomen), ik moest hem aantrekkelijk vinden, hij moest vertrouwd zijn maar niet zo dichtbij dat ik hem zou blijven tegenkomen in mijn leven en hij moest respectvol zijn en geen hufter. Verrassend genoeg bestond er iemand die aan al die eisen voldeed, een man die aan de andere kant van het land woonde en waar ik al iets mee gedaan had, maar een relatie niet kon werken vanwege onze verschillen. Geen spijt van dat ik het zo heb gedaan, het was een overwogen en bewuste keuze =).



Al mijn vrienden wisten dat ik maagd was, maar niemand vond mij daarom raar, zo vonden me hooguit wat preuts.

Mijn ervaring is dat bij vrouwen daar geen grote vooroordelen over zijn, het is zoals ik zeg, er wordt hooguit gedacht dat je wat preuts bent meer niet. Dus een freak? nee totaal niet, ik zou niet kunnen bedenken waarom.

Misschien ben je bang dat mensen jou zien zoals je zus, dat je het "nog maagd" zijn associeert met een "religieuze freak" zijn.

Laat dat los, zo zien de mensen jou niet, zeker niet de mensen die je op dit moment leren kennen.
Ik zal wel heel ouderwets gevonden worden maar ik ga het toch zeggen. Ga alsjeblieft niet overhaasten omdat je het gevoel hebt dat je raar bent, erover mee wil kunnen praten of omdat je denkt dat je achterloopt. Je bent géén freak omdat je op je 23ste nog maagd bent. Ik vind het eerder freaky als kinderen van 13 al een seksleven hebben bijvoorbeeld. Maar goed, to each their own.



Als je heel graag seks wil, puur om de ervaring, hoef je niet te te wachten tot je een ons weegt, maar.. Sta er wel even bij stil hoe jij graag wil dat je eerste keer zal zijn. Ik was zelf 17 toen ik mijn eerste vriendje kreeg. Ik was voor die tijd nog nooit aangeraakt door een jongen, dus ik was echt nog helemaal "groen". Ik wilde namelijk heel graag wachten tot ik iemand zou ontmoeten waar ik verliefd op zou zijn en hij op mij. Ik vond bijna geen enkele jongen leuk en had dus nog nooit de behoefte gehad om met wie dan ook te zoenen, laat staan meer. Toch voelde ik me ten opzichte van al mijn vriendinnen echt heel erg achterlopen. Zij hadden allang heel veel vriendjes gehad, met heel veel jongens gezoend en ook al seks gehad. Iedereen dacht dat ik ook allang ervaring had hierin en dit hield ik graag zo. Ik schaamde me er een beetje voor, want ik wilde het liefst met alles vooraan lopen. Toen ik mijn eerste vriendje ontmoette was ik helemaal gek op hem maar ik wilde nog wel een tijdje wachten met sex, ik wilde hem eerst volledig vertrouwen en een romantisch, mooi en speciaal moment ervoor uitkiezen. Helaas is dat toch anders gelopen, want na een feestje hadden we allebei veel teveel gedronken en toen "gebeurde het gewoon". Wat vond ik dat erg zeg, achteraf! Ik heb er totaal niet van kunnen genieten op dat moment en het deed zelfs pijn. Het was het tegenovergestelde van romantisch. Ik heb dat super lang heel erg jammer gevonden. Maar niets meer aan te doen, de eerste keer is er maar één keer en die is nu eenmaal niet gegaan zoals ik dat voor me zag. Daarom, als ik vanuit mijn eigen ervaring en beleving spreek, adviseer ik iedereen om voorzichtig om te gaan met die eerste keer. Denk in ieder geval even na over waar jij je prettig bij zou voelen. Dat is natuurlijk voor elk persoon anders!



Ik krijg er eerlijk gezegd de rillingen van dat er mensen zijn die (hopelijk voor de grap) zeggen "snel naar de kroeg dan maar", want ik moet er persoonlijk niet aan denken om met zomaar iemand uit de kroeg sex te hebben. Al helemaal niet de eerste keer!



Maar goed, jij weet het beste hoe jíj hierover denkt en wat jij hierbij voelt. Mijn beleving hoeft uiteraard niet jouw beleving te zijn en wie weet heb jij hele andere verwachtingen van je eerste keer. Succes in ieder geval! Ik hoop dat jouw eerste keer fijn en ontspannen zal zijn en dat je er met een goed gevoel op terug gaat kunnen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon normaal je leven leven,niks moet.

Je komt vanzelf n keer n jongen tegen waar het mee klikt,

Duik niet het bed in omdat je wil ervaren hoe het is. Dan kan je

heel erg teleurgesteld worden.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Een freak als je op je 23e nog maagd bent? Nou, dan was ik een superfreak, want ik was nog wel een stukje ouder.



Ik ben echt niet van de zwarte-kousen-geen-seks-voor-het-huwelijk, maar vind het veel meer freak dat kinderen (ja dat zijn het!!) van 14, 15 en 16 al seks hebben, al helemaal als daar niet enige vorm van genegenheid of verliefdheid bij komt kijken en het puur gaat om erbij horen of lust.



Als ik jou (TO) was zou ik op zoek gaan naar wen leuke vriend en met hem op ontdekkingstocht gaan en je niet door de eerste de beste te pakken laten nemen.

Je staat overigens versteld hoe leuk mannen het kunnen vinden als je voor hem de eerste bent. Dat vinden ze allerminst freak.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het pas freaky als je het zo'n ding vindt om je maagdelijkheid te verliezen.

Het komt over alsof je het liefst zo snel mogelijk, maakt niet uit met wie, tussen de lakens wilt duiken.



Maagdelijkheid, zowel het behouden als het verliezen ervan, is een enorm overschat iets. Als je het gevoel hebt niet van je jeugd genoten te hebben wordt dat echt niet opeens anders door nu seks met iemand te gaan hebben.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het hele verschijnsel "maagdelijkheid" nogal overtrokken.

Je schrijft dat je het wilt "kwijtraken". Wat denk je kwijt te raken? Zit er een sticker op je voorhoofd, die er alleen af gepeuterd kan worden door de eerste Kloris die jouw Poort van Jade betreedt? Een status op Facebook? (Single, In relatie, Ingewikkeld, Maagd?)



Seks is leuk. Een relatie is leuk. Maar in je OP schrijf je niet dat je verlangt naar een partner of een scharrel, je geeft aan dat je je maagdelijkheid wilt kwijtraken.



En dan? Is je leven dan anders? Beter?



En waarom denk je dat "de mensen" (wie dan?) op dit gebied iets van jou "verwachten"? Wat maakt dat jij denkt dat het voor anderen überhaupt een issue is dat jij niet geneukt hebt?



Doe vooral wat je wilt. Mij maakt het niet uit of jij je eerste keer beleeft met een anonieme vent in een steegje achter de kroeg, of in de bruidssuite an het Hilton tijdens je huwelijksnacht. Alles mag. Maar laat het alsjeblieft JOUW keuze zijn, en laat je niet beïnvloeden door wat anderen hiervan zouden vinden.



Mijn advies: laat het los. Ga leuke dingen doen met vrienden (m/v), stel je open voor een eventuele relatie. Seks komt vanzelf.



En als het ooit, in welk gesprek dan ook, ter sprake komt, vertel dan dat jouw maagdelijkheid geen onderwerp van discussie is.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk wel goed. 16 is allang niet meer de norm geloof ik, die ligt veel lager. Ik hoop dat mijn dochters wat langer wachten. 23 is een prima leeftijd.



En als mensen jou een freak vinden, wat dan nog? Ik denk dat het wel meevalt, maar zelfs als dat wel wordt gedacht: niemand heeft er iets mee te maken! Laat je niet opjutten.
Je schrijft dat je nu meer zelfvertrouwen hebt, maar zo klinkt het niet. Maak je niet zo druk over de mogelijke mening van anderen!



Tuurlijk, 't is lastig dat je over sommige dingen niet mee kunt praten. Ik was zelf ook een stukje ouder dan jij toen ik ontmaagd werd, maar so what? De man in kwestie vond het sowieso geen probleem en heeft me vanalles geleerd.



En spijt hebben van wat je in je jongere jaren niet hebt gedaan heeft weinig zin. Je kunt alleen veranderen wat je nu en in de toekomst doet. Je bent nog steeds jong en kunt nog jaaaaren lang een wild leven als jij dat wilt.
Lieverd, je bent nog hartstikke jong. Nog onwijs veel mensen van jou leeftijd zijn maagd, waarschijnlijk meer dan jij denkt en maak je niet zo druk om anderen. Ga niet op zoek om uiteindelijk een naar gevoel over te houden aan je eerste keer. Het komt vanzelf, echt.
Alle reacties Link kopieren
Je bent echt niet de enige. Maar omdat het nogal en taboe is zullen niet veel mensen dit van de daken schreeuwen. Ga eerst maar eens de wereld ontdekken, je eigen waarden en normen vormen en dan komt het vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sofief schreef op 04 februari 2016 @ 07:21:

Ik vind het eigenlijk wel goed. 16 is allang niet meer de norm geloof ik, die ligt veel lager. Ik hoop dat mijn dochters wat langer wachten. 23 is een prima leeftijd.



En als mensen jou een freak vinden, wat dan nog? Ik denk dat het wel meevalt, maar zelfs als dat wel wordt gedacht: niemand heeft er iets mee te maken! Laat je niet opjutten.



Nee hoor 16 is nog gewoon gemiddeld. 16,7 jaar om precies te zijn. Waar haal je vandaan dat het steeds vroeger wordt?



Verder zou ik je nergens iets van aantrekken TO. De meeste mannen vinden dat echt niet belangrijk, eerder juist interessant. Dus ga gewoon rustig opzoek naar die ene leuke man voor jou, en dan komt alles goed!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook jouw leeftijd bij mijn eerste keer. En ook ik schaamde mij er wel voor. In eerste instantie. Totdat ik me eigenlijk besefte hoe idioot dat was. Me schamen? Waarvoor?

Je bent geen freak. En je moet ook niks overhaasten. Krijg je wellicht alleen maar spijt van.

En inderdaad, wat ik hierboven al lees. Kwijtraken??! Je hoeft niks kwijt te raken. Je moet gewoon wachten op de man die jou dat speciale gevoel geeft dat je het ook echt wil. En niet voor anderen maar voor jezelf. Al word je eerst nog 24, 25 en misschien zelf 26 of ouder. Who cares. :-)

Niemand hoeft daar iets van te vinden.
Als ik je OP lees maakt me dat toch wel een beetje verdrietig. Je schrijft alsof het maagd zijn een ding is wat je even moet dumpen en klaar. Terwijl het zo'n mooie ervaring kan zijn, en dat mag je jezelf ook gunnen. Mijn eerste ervaring was met seksueel misbruik, en hoewel dat het andere uiterste is, wil ik je dat toch even meegeven. Gun jezelf iets moois!
Ik was 26. Boeien



Sorry hoor, maar wat maakt het uit?

Bij mij was zonder bijbedoelingen, gewoon nog niet de goede tegen gekomen.

Inmiddels 2 relaties verder (ben nu rond de 40) en weer alleen. Zo is het leven. Ik ben geen persoon die van relatie naar relatie rent.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf ook op mijn 23ste mijn maagdelijkheid kwijtgeraakt. Doorvoor was de druk vooral vervelend door de druk van "vrienden".. Niet van mijn echte vrienden, maar huisgenoten en studiegenoten waar je wel een min of meer sociale relatie mee wilt onderhouden, maar die niet perse alles hoeven of moeten weten. Je moet dan soms behoorlijk sterk in je schoenen staan, wil je je zelfvertrouwen behouden. Er zijn gelukkig óok een hoop mensen die zich niet op dat nivo met je bemoeien, maar die paar nieuwsgierigen kunnen het best vervelend maken. Daar moet je echt boven zien te staan.



"Eigenlijk" is het de grootste onzin om er een punt van te maken. Je komt vanzelf wel een keer aan de beurt, als de tijd juist is. Het grootste cliche wat je kan bedenken, maar het is "helaas" wel zo. Niet iedereen is "er" op hetzelfde moment aan toe. Ik had in mijn vriendenkring rond mijn 18e ook enkele vriendinnen die rond hun 16e al een stabiele huisje boompje beestje verkering hadden. Bij anderen kwam dat pas later. Een vriend van mij is "pas" rond zijn 35ste ontmaagd en heeft toen "pas" zijn ideaal vervuld om vader te worden. Bij hem kwamen diverse inzichten pas later.

Sommigen zijn op hun 25e simpelweg nog lang niet zo ver op dit punt als sommige anderen op hun 15e. Die 25e jarigen hebben zich waarschijnlijk op andere punten weer veer verder ontwikkeld.



Ik weet niet of het echt helpt om je geforceerd te laten ontmaagden om de druk van de ketel te halen en dat het daarna ineens makkelijker zou gaan. Ik stelde mij op die leeftijd er ongelooflijk veel van voor. De eerste keer was voor mij met een lief vriendinnetje, maar dat was meer lust dan liefde. Maar goed, toen was het wel gebeurd... maar het heeft mijn ontwikkeling echt niet zoveel versneld.



Ontwikkel je eigen persoonlijkheid door dat te doen wat je leuk vind, waar je interesse ligt en wat je kan. Ga voor je passies en als je echt helemaal niks weet, ga ontdekken waar die passies kunnen liggen. Investeer in vrienden die er voor je zijn. De ervaring leert dat het met de liefde dan ook wel goed komt.



Succes.
Alle reacties Link kopieren
Ik (nu 20) ben ontmaagd op mijn 18e. Mijn vriendinnen waren al seksueel actief vanaf 14/15 dus ik was in hun ogen ook een latertje. Maar ik heb mij altijd voorgenomen om hiermee te wachten tot ik iemand tegen kwam waar ik echt verliefd op was, waar ik het mee wilde doen en mij goed bij voelde. Nou en diegene vond ik en daar heb ik op dit moment nog steeds een relatie mee.



Ik ben er blij mee gewacht te hebben op 'hem' waar ik nu nog steeds gelukkig mee ben.

Als ik jou was zou ik lekker wachten tot ook jij diegene tegen komt. En zet dat 'ontmaagden' lekker van je af, zo bijzonder is het namelijk niet. En als je ontmaagd bent ben je niet ineens een ander mens.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 25 toen ik het voor het eerst deed. Voor mij voelde dat laat, maar niemand van mijn vrienden deed daar moeilijk over. Je bent geen freak of zo, hoor, en je hebt ook niks gemist dat je niet alsnog kunt inhalen.



Het belangrijkste is dat je probeert jezelf te zijn. Seks gaat het makkelijkst via sociale contacten, sociale contacten lopen via small talk, en small talk gaat het beste als je iets doet waar jij plezier in hebt. Zoek mensen op bij wie je je prettig voelt, en doe leuke dingen samen. Ga bij een leuke vereniging, of sportclub, of hardloopgroepje of zo. Dan ben je jezelf en kom je vanzelf een leuk iemand tegen met wie het klikt. En dan komt de seks vanzelf wel.



Je klinkt nu nog niet helemaal ontspannen. Bij jou staat nog erg op de voorgrond wat anderen denken, en wat anderen willen dat jij doet. Als je je daar door laat leiden, doe je wat zij willen ipv van jij zelf wilt. Als je dat volgt, word je uiteindelijk nog steeds niet gelukkig.



Ontspan, maak plezier en dan komt het vanzelf wel!
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleindochter was 13,nou ik had er veel voor over gehad

als ze 23 was geweest.

En ze is nu al 4 vrienden verder.
Alle reacties Link kopieren
@Burgos: heeft je kleindochter er negatieve ervaringen aan overgehouden?
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
Ik was 25 hoor! En ik dacht eerst ook dat het raar was. Hij vond het niet raar en maakte er geen probleem van. Hij was heel lief en omdat ik zo ontspannen was, was het een heel fijne ervaring. Ik voelde me ook niet anders of meer volwassen achteraf, ik was vooral blij dat ik iemand had getroffen die respectvol met me omging. Het is niks tussen ons geworden, maar dat is niet erg.



Het was heel fijn, maar ik besefte me ook dat ik er ook helemaal klaar voor was en vol zelfvertrouwen in ging. Heel anders dan een aantal van mijn vriendinnen, die het op hun 16e of zo maar gedaan hadden, zodat ze maar geen maagd weer waren. Sommigen hebben namelijk nog steeds problemen met seks, vanwege vervelende ervaringen. En achteraf hoorde ik ook van anderen dat ze ook nog steeds maagd zijn (op hun 25e, 26e) en dat zijn hartstikke mooie leuke meiden. Heel veel mensen roepen ook maar dat ze het gedaan hebben, terwijl ze nog maagd zijn omdat ze anders 'raar' gevonden worden. Er zijn er zoooooooo veel op jouw leeftijd nog maagd. Maak je geen zorgen. Er komt vanzelf wel een fijne man op je pad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven