Angst voor seksueel contact

16-05-2015 01:36 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,



Al enige tijd begint het aan mezelf te vreten, mijn maagdelijkheid.



Ik ben een jongen van 21 jaar, met een verlangen naar maar tegelijkertijd een soort angst voor seks of überhaupt al intiem contact. Jarenlang trok ik mezelf hier weinig van aan maar naarmate ik ouder aan het worden ben begint het te knijpen.



Mijn vrienden zetten enige druk op mij om het nou gewoon eens te gaan doen, maar zelf initiatief nemen is een enorme barrière voor mij. Tot een date komen vanuit het op vrouwen afstappen is mij nog nooit gelukt, zacht gezegd ben ik hier redelijk onhandig en onzeker in. Wel ontmoet ik regelmatig vanuit de vriendschappelijke kring leuke dames wat soms tot een date leid en ellenlange whatsappgesprekken, echter omdat ik geen aanleiding geef tot en puur mezelf ben eindigt dit altijd in de friendzone omdat de dames mij als een vriend gaan beschouwen ipv "lustobject". Het is werkelijk waar een vicieuze cirkel waar ik maar niet uitkom.



Door verder te gaan op deze manier laat ik mezelf overloeien door emoties en verlangens waar ik geen plek voor kan geven.

De oplossing lijkt zo simpel maar is oh zo lastig voor mij. Iemand tips om langzaam een stap in de goede richting te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Begin eens echt contact te maken met een meisje zonder meteen aan seks te denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 16 mei 2015 @ 01:41:

Begin eens echt contact te maken met een meisje zonder meteen aan seks te denken.



Kan je dit wat verder uitleggen?



Het uiteindelijke probleem is dat zelfs een kus 9/10 keer niet van mijn kant komt.

De stap naar intimiteit maak ik niet, seks en een eventuele relatie is het einddoel, dat komt vanzelf wel als het klikt.

Misschien heb ik het verkeerd verwoord in mijn eerste post.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog jong.

Laat je niet zo opjagen door die vrienden van je.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 16 mei 2015 @ 01:55:

Je bent nog jong.

Laat je niet zo opjagen door die vrienden van je.



Op zich valt dat nog mee, ik denk dat het meer uit onbegrip vanuit hun kant komt.

Hun kunnen bijvoorbeeld niet begrijpen dat ik geen actie onderneem als er na een feestje een meisje blijft tukken.



Maar ik moet op de een of andere manier hier aan gaan werken anders wordt de barrière alleen maar groter.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft nergens aan te werken.

Vandaag of morgen word je heus wel een keer verliefd, is het wederzijds en gaat alles als vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
Die vrienden van je kunnen de pot op! Wat een bullshit dat van hen druk komt.



Wil jij graag met een meisje/vrouw neuken? Dan moet jij stappen ondernemen. En als jij direct in de friendszone komt dan doe jij iets niet goed of er is geen klik. Niet zo dwangmatig doen, dat komt niet echt aantrekkelijk over.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 16 mei 2015 @ 02:06:

Je hoeft nergens aan te werken.

Vandaag of morgen word je heus wel een keer verliefd, is het wederzijds en gaat alles als vanzelf.Het grappige is dat ik al jaren met die gedachte loop, toch ben ik van mening dat je die wederzijdse binding moet afdwingen in het begin. Dat is nou juist het gene wat ik niet doe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Alixane schreef op 16 mei 2015 @ 02:06:

Die vrienden van je kunnen de pot op! Wat een bullshit dat van hen druk komt.



Wil jij graag met een meisje/vrouw neuken? Dan moet jij stappen ondernemen. En als jij direct in de friendszone komt dan doe jij iets niet goed of er is geen klik. Niet zo dwangmatig doen, dat komt niet echt aantrekkelijk over.Ik kom niet direct in de friendzone terecht, door loop van tijd 1-2 weken geen intimiteit opzoeken maar slechts praten beland ik erin. Wat eigenlijk volkomen logisch is, ik geef op die manier het signaal af dat ik niks meer wil zijn als slechts vrienden. Ik ben me er van bewust wat ik fout doe, echter de oplossing uitvoeren, daar schort het aan.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je er niet zo lang over doen en sneller over gaan tot actie. Je bent te afwachtend, en voor veel vrouwen is dat een afknapper.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gedachtegang schreef op 16 mei 2015 @ 02:18:

[...]





Ik kom niet direct in de friendzone terecht, door loop van tijd 1-2 weken geen intimiteit opzoeken maar slechts praten beland ik erin. Wat eigenlijk volkomen logisch is, ik geef op die manier het signaal af dat ik niks meer wil zijn als slechts vrienden. Ik ben me er van bewust wat ik fout doe, echter de oplossing uitvoeren, daar schort het aan.Misschien zijn ze gewoon niet lekker genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk veel samen met personen die bijv. 45 jaar zijn en nog geen vrouw hebben en misschien het wel nooit gedaan hebben. De helft op mijn werk heeft ook geen kids. Ik was zelf als meisje zijnde er ook laat bij, maar op een gegeven moment kom je echt wel iemand tegen. Maar probeer het AJB niet via een datingsite! Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar een vriend van me die was druk op zoek naar een vriendin via internet en man man man, dat is flink misgelopen. En als er regelmatig een meisje komt tukken, kun je ook eens vragen of ze eens een hapje blijft mee-eten. Be the man...
Alle reacties Link kopieren
Voel je je wel seksueel aangetrokken naar de meiden?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lipsticklover schreef op 16 mei 2015 @ 04:21:

Ik werk veel samen met personen die bijv. 45 jaar zijn en nog geen vrouw hebben en misschien het wel nooit gedaan hebben. De helft op mijn werk heeft ook geen kids. Ik was zelf als meisje zijnde er ook laat bij, maar op een gegeven moment kom je echt wel iemand tegen. Maar probeer het AJB niet via een datingsite! Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar een vriend van me die was druk op zoek naar een vriendin via internet en man man man, dat is flink misgelopen. En als er regelmatig een meisje komt tukken, kun je ook eens vragen of ze eens een hapje blijft mee-eten. Be the man...Wat een onzin! Die ervaring van jouw vriend is echt niet representatief voor alle dates die al dan niet plaatsvinden via zo'n platform.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gedachtegang schreef op 16 mei 2015 @ 02:11:

Het grappige is dat ik al jaren met die gedachte loop, toch ben ik van mening dat je die wederzijdse binding moet afdwingen in het begin. Dat is nou juist het gene wat ik niet doe.



En hoe wou je een binding afdwingen dan? Dat werkt toch niet? Het is niet zo dat je een meisje schaakt door de juiste "move" op moment "x", een meisje valt niet opeens met haar benen wijd op bed als je een stoere zin zegt op moment "y". Je hebt het zelf over "actie ondernemen", maar het lijkt erop alsof je niet weet wat dat precies inhoudt. Laat je niet zo opfokken door je vrienden. Je loopt niet achter en je bent prima zoals je bent. Ook al snappen zij het misschien niet, blijf vooral jezelf. Niks zo opvallend en doorzichtig als vent die zo nodig seks wil.



Volgens mij (ook kijkend naar je nickname) zit je teveel in je hoofd, je probeert het te rationeel te benaderen. Blijkbaar kom je regelmatig meisjes tegen, dat scheelt. Voor seks is er (bij de meesten in ieder geval) een persoonlijke klik nodig, en mensen gebruiken small talk om te kijken of die klik er is. Dus praten is zo gek nog niet.

Maar ga dan eens verder en vraag ze eens mee uit. Samen naar de film is altijd een veilige optie, of als je aan sport doet (bijv. badminton) kun je vragen of ze een keertje samen willen spelen. Dan heb je daarna reden om wat te gaan drinken en heb je wat om over te praten. Of vraag of ze een keertje komen eten, of dat jullie samen wat gaan drinken in het café. Of ga samen naar een festival of feest. Ik noem maar wat.



Maar zet de seks voorlopig even uit je hoofd. Probeer niet elk meisje dat je tegenkomt uit te vragen, en niet elk meisje dat met je meegaat in bed te krijgen. Dat heeft ook weer geen zin.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
quote:Gedachtegang schreef op 16 mei 2015 @ 02:18:

[...]





Ik kom niet direct in de friendzone terecht, door loop van tijd 1-2 weken geen intimiteit opzoeken maar slechts praten beland ik erin. Wat eigenlijk volkomen logisch is, ik geef op die manier het signaal af dat ik niks meer wil zijn als slechts vrienden. Ik ben me er van bewust wat ik fout doe, echter de oplossing uitvoeren, daar schort het aan.



Ik denk niet dat je in de friendzone terechtkomt omdat je niet binnen 2 weken geen intimiteit opzoekt (zo lang is 2 weken immers niet om te wachten met seks, zeker niet voor veel vrouwen). Daarnaast ga je ervan uit dat als jij maar gewoon het initiatief neemt, het dan wel van seks komt, maar heb je bij de betreffende vrouwen dan signalen opgepikt dat zij daar ook interesse in hadden (genoeg vrouwen nemen immers ook zelf het initiatief tot intimiteit)?



Hoe dan ook, als jij het op intimiteit wilt aansturen, zul je de angstdrempel toch 'gewoon' over moeten stappen. Wat maakt dat je daar zo bang voor bent? Dat je wellicht afgewezen zult worden? Dat je het niet goed doet?
Alle reacties Link kopieren
Als je maagdelijkheid je dwarszit (waarom in hemelsnaam, wil je ergens bijhoren?) dan regel je verstandelijk iets om er vanaf te komen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Raak een meisje aan, eerst haar arm, dan pak je haar hand, je aait over haar schouder, haar hals (geleidelijk stap voor stap) en als ze dit allemaal toelaat dan zit je goed
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:eindigt dit altijd in de friendzoneAls jij echt vrouwen in de friendzone hebt dan leg je ze het probleem uit en misschien wil eentje wel met je naar bed. En anders komt er wel een nieuwe in die zone. Wie niet waagt zal nooit winnen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gedachtenoefening:



Probeer eens aan een meisje te denken alsof ze een echt mens is. Zo een met gevoelens, gedachtes, wensen, ambities. Niet een voorwerp dat er voor kan zorgen dat jij een fictieve status kwijtraakt die men in de 'ontwikkelde', 'vrijgevochten' wereld nog steeds maagdelijkheid durft te noemen...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Helemaal eens met Bugs.

Je hebt angst over het seks gedeelte. Dan sluit je en trek je je terug.

Probeer alles natuurlijker te benaderen. De manier waarop je een relatie ziet.

Als je iemand ontmoet, kijk of je daar gewoon een leuke vriendschap mee kan opbouwen.

Dus laat het concept van dat er uiteindelijk seks moet 'komen' los.

Je blokkeert jezelf en moet dat zelf leren afbouwen zodat alles luchtiger wordt.

Vanuit natuurlijke houdingen naar elkaar vloeien dingen voort en gebeuren ze.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lipsticklover schreef op 16 mei 2015 @ 04:21:

Ik werk veel samen met personen die bijv. 45 jaar zijn en nog geen vrouw hebben en misschien het wel nooit gedaan hebben. De helft op mijn werk heeft ook geen kids. Ik was zelf als meisje zijnde er ook laat bij, maar op een gegeven moment kom je echt wel iemand tegen. Maar probeer het AJB niet via een datingsite! Ik spreek niet uit eigen ervaring, maar een vriend van me die was druk op zoek naar een vriendin via internet en man man man, dat is flink misgelopen. En als er regelmatig een meisje komt tukken, kun je ook eens vragen of ze eens een hapje blijft mee-eten. Be the man...



Ik heb een vriend die heeft een meisje gevonden via dansles.

Manmanman, wat is het uit de hand gelopen met dat loeder.

Leer dus nooit iemand kennen in het echte leven, maar zoek ze rustig uit via een beeldscherm.



(Dit is natuurlijk een nonsens-post, in reactie op nonsens)
Alle reacties Link kopieren
Als eerste moet je er voor zorgen dat je niet teveel druk ondervind van je vrienden. Het is echt niet erg als je 21 bent en nog maagd bent!! Probeer is via whatsapp of facebook een afspraakje te maken met een meisje, als je een leuk iemand ontmoet waarbij je je op je gemak voelt en jezelf kan zijn komt het vanzelf! zet er vooral geen druk achter want dan wordt het alleen maar spannender en enger. Verwacht niet te veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 24 maagd en had vrouwen opgegeven zo ongeveer, met mij is het ook goed gekomen.

Je moet de juiste treffen waar je een klik mee hebt, dan komt seks vanzelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 16 mei 2015 @ 02:32:

[...]



Misschien zijn ze gewoon niet lekker genoeg.Hoewel ik geef om uiterlijk, is voor mij innerlijk belangrijker. Ik denk dat dit niet de reden is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven