Anti-conceptie issues - leuke tips?

10-02-2015 15:53 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Korte voorgeschiedenis: altijd de pil gebruik naar volle tevredenheid. 9 maanden geleden in het ziekenhuis beland met massale longemboliën. Paar dagen op randje van de dood gebalanceerd. Oorzaak : de pil.

Geen hormonen meer dus. Mirena is een twijfelgeval maar de meningen zijn er zo over verdeeld dat ik het (qua hormonen) niet aandurf. Koperspiraal heb ik me in verdiept maar wil ik niet. Ik vind het een rot idee iets in mijn lichaam te hebben dat bewust de boel irriteert (is iets persoonlijks) daarnaast is het voor mijn gevoel nog niet 100% veilig want ik zou alsmaar willen weten of hij er nog wel zit en of hij wel goed zit. Ook de heftigere bloedingen spraken me niet echt aan :-)

Nu zitten we dus met condooms te hannesen. Van die hele dunne Durex. Ik vind het eigenlijk wel prima zo, maar mijn man vind het helemaal niks. We doen het daardoor steeds minder en hij baalt er echt van. Zegt extreem veel verschil te voelen.

Een knoopje erin wil hij niet (heb ik begrip voor) en volgens mij zijn er niet veel andere mogelijkheden.



Daarom nog even de vraag hier voor de zekerheid: hebben we nog opties gemist? Zijn er nog mensen die een ander merk/type condoom kunnen aanraden?

We hebben geen kinderwens maar wil nog niet gaan voor sterilisatie. Ik ben bang dat ik me nog bedenk. Over een jaar over 5 (ik ben dan 40) wil ik het wel serieus overwegen omdat ik mezelf dan sowieso te oud vind om nog kinderen te krijgen.
Is het niet een kwestie van wennen aan deze situatie? Door het minder te doen, went je man er ook niet aan dat hij wellicht iets minder voelt dan voorheen.
Wat een heftig verhaal! Heb zelf precies dezelfde overwegingen gemaakt over hormonen en vervolgens het onnatuurlijke ding in je lijf bij een koperspiraal.

Ben zelf toen overgegaan op de ladycomp. Het is niet ideaal wat betreft seks, je 'mag' niet altijd, maar ik vond het heerlijk om niks in mijn lijf te hebben.

Wil je vriend ook niet gaan voor sterilisatie? Wat is zijn idee?



Edit: sorry, niet goed gelezen; hij wil niet. Maar wat wil hij het liefste dan? Dat jij het oplost?
Alle reacties Link kopieren
Oei lastig.

Pessarium met zaaddodend pasta zou nog kunnen, lijkt me ook een gedoe maar je moet er wat voor over hebben.



Er is veel te weinig bekend over de bijwerkingen van die pleurispil, dat blijkt maar weer.
...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon WEL een knoopje
Dus je vriend heeft een probleem maar jij mag het oplossen? Wat is zijn voorstel dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 10 februari 2015 @ 16:07:

Gewoon WEL een knoopje





Dit.



Als jullie geen kinderwens hebben is dit gewoon een logische stap.

jij hebt potverdorie bijna voor lijkje gespeeld en hij is bang voor 2 sneetjes in zijn ballen??



Het is natuurlijk wel een definitief iets dus zeker zijn is wwl een vereiste.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik las hier pas iets over een spiraaltje dat tussen Mirena en het koperspiraal inzit. Minder hormonen, maar ook minder irritaties. Ik weet niet meer hoe het heette. Iemand wel?
gynefix?
Ik vind ergens ook wel dat je vriend zich er makkelijk vanaf maakt. Jij hebt verdorie kantje boort gelegen en hij vind condooms niet zo fijn. Dat snap ik wel, maar ik begrijp niet dat hij dat ongemak niet voor lief wil nemen. Nu lijkt het alsof hij de verantwoordelijkheid helemaal bij jou neerlegt.



Eigenlijk komt het erop neer dat je aan periodieke onthouding moet doen, en als het mis gaat voor een abortus moet kiezen.



Mannen hebben over het algemeen gewoon geen enkel idee wat anti-conceptie inhoudt en zien over het algemeen een abortus als anti-conceptie. Misschien moet je hem gewoon eens in laten zien wat de mogelijkheden zijn, en dan samen een beslissing maken. Ik denk namelijk dat hij helemaal niet weet in wat voor lastig pakket jullie zitten.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij duidelijk dat nou jouw vriend aan de beurt is om het te regelen.

Jij hebt het jarenlang gedaan, totdat je bijna dood was.

Het is een sneue zeiklijster zo te lezen. Vrijen met condoom is niks mis mee. En het is nogal lef hebben om daar over te gaan klagen, nadat je vriendin om dit soort redenen in het ziekenhuis heeft gelegen.



Ik zou het lekker bij hem neerleggen.
Pessarium, femcap.
Ja, die bedoelde ik, Violier. Denk ik. Want dit is wel weer met koper. Maar met veel minder bloedverlies en pijnklachten. Misschien dat dat wat is? Er staat tenslotte bij dat het niet de baarmoeder irriteert, maar zaadcellen immobiliseert.
ANTI-CONCEPTIE ISSUES - LEUKE TIPS?



Leuke tips? Goh... nou, wat dacht je van condooms met een smaakje? Of met ribbeltjes? Of eentje die trilt of licht geeft of... of...
Ja Katherina, ik wilde er nog achteraan schrijven dat het vast niet is wat jij bedoelt; want zonder hormonen. Maar toch wel interessant om te overwegen voor TO misschien, omdat er zo te lezen wel een aantal significante verschillen zijn met de alom bekende spiraaltjes?
Alle reacties Link kopieren
:-) Ha ha ha wat heb ik gelachen om de opmerking 'sneue zeiklijster" Ik zal het hem straks even vertellen.



Ik ben het met jullie eens. Hij legt de bal constant bij mij. Die discussie hebben we wel vaker gehad.

Dat hij zich niet wil laten steriliseren heb ik op zich begrip voor. Iedereen moet bij zijn eigen lijf wel/niet doen waar hij zich goed bij voelt. Daarom laat ik mij ook niet dwingen tot een koperspiraal al weet ik dat hij vindt dat ik dat gewoon moet doen en niet zo moeilijk moet doen.

Zijn stelling is "als jij condooms wilt is het prima, maar dan moet je ook accepteren dan onze relatie langzaam veranderd in een broer/zus relatie". Onze seks was al niet veelvuldig en bijzonder voor die tijd, en dit helpt de boel niet kun je wel stellen. Verder is onze relatie prima, alleen hier dus wat strubbelingen.



Het is jammer dat er nog geen mannenpil is. Kon hij die mooi nemen
Alle reacties Link kopieren
Wat een idiote stelling! Als jij condooms wilt gaat de relatie naar de klote. Wat een letterlijke lul zeg.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat is dat nou voor achterlijks dat hij problemen in jullie seksleven legt om het feit dat jij geen hormonale anticonceptie mag!



Ik zou hem terug leggen: Zolang jij geen oplossing verzint hou ik mijn benen bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Wat een achterlijke.



hoop dat jij je niet laat chanteren zeg.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil hij geen sterilisatie? wil hij wel nog kinderen (kan toch ook hersteld worden dacht ik) of is hij bang voor dat kleine sneetje.

Verder zou jij ook er een "knoop" in kunnen laten leggen. Maar ja, mocht je dan over een jaar wel kinderen willen is zo'n herstel operatie ook zo'n gedoe.

Vind trouwens dat hij niet zo moet zeiken over condooms, het is ZIJN keus toch? hij wil niets anders.

Ik zou zeggen een jasje aan of géén seks.
Wat een éikel zeg.
Klinkt gezellig bij jullie
Sterilisatie is bij een man minder ingrijpend dan bij een vrouw. Hij laat het maar lekker doen, zeker met zo'n houding.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik vind hem een hork en daar is het gat van de deur, wat een mongool zeg met zijn 'door condooms krijgen we een broer/zus relatie.



Er zou minder de combinatiepil gebruikt moeten worden. De kans is iets verhoogd op trombose maar in artikelen veel gelezen dat zelfs met stollingsafwijken(die de verhoogde basiskans al iets verhogen) de kans vrij klein is.



Ben je inmiddels getest op trombofilie? Meestal raden ze dat na een trombose of embolie wel aan.



Ik bijv. heb een stollingsafwijking maar daardoor nooit de combinatiepil gebruikt aangezien oestrogeen voor de tromboseverhoging zorgt. Ga aan de prikpil, daar zit alleen progestageen in.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
quote:Simone99 schreef op 10 februari 2015 @ 16:28:



Zijn stelling is "als jij condooms wilt is het prima, maar dan moet je ook accepteren dan onze relatie langzaam veranderd in een broer/zus relatie". Onze seks was al niet veelvuldig en bijzonder voor die tijd, en dit helpt de boel niet kun je wel stellen. Verder is onze relatie prima, alleen hier dus wat strubbelingen.



ik zou spontaan opdrogen van zo'n stelling (zou bij ons echt voor ruzie zorgen, dit soort loopgravenoorlog past niet in mijn relatie)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven