Anti-conceptie issues - leuke tips?

10-02-2015 15:53 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,



Korte voorgeschiedenis: altijd de pil gebruik naar volle tevredenheid. 9 maanden geleden in het ziekenhuis beland met massale longemboliën. Paar dagen op randje van de dood gebalanceerd. Oorzaak : de pil.

Geen hormonen meer dus. Mirena is een twijfelgeval maar de meningen zijn er zo over verdeeld dat ik het (qua hormonen) niet aandurf. Koperspiraal heb ik me in verdiept maar wil ik niet. Ik vind het een rot idee iets in mijn lichaam te hebben dat bewust de boel irriteert (is iets persoonlijks) daarnaast is het voor mijn gevoel nog niet 100% veilig want ik zou alsmaar willen weten of hij er nog wel zit en of hij wel goed zit. Ook de heftigere bloedingen spraken me niet echt aan :-)

Nu zitten we dus met condooms te hannesen. Van die hele dunne Durex. Ik vind het eigenlijk wel prima zo, maar mijn man vind het helemaal niks. We doen het daardoor steeds minder en hij baalt er echt van. Zegt extreem veel verschil te voelen.

Een knoopje erin wil hij niet (heb ik begrip voor) en volgens mij zijn er niet veel andere mogelijkheden.



Daarom nog even de vraag hier voor de zekerheid: hebben we nog opties gemist? Zijn er nog mensen die een ander merk/type condoom kunnen aanraden?

We hebben geen kinderwens maar wil nog niet gaan voor sterilisatie. Ik ben bang dat ik me nog bedenk. Over een jaar over 5 (ik ben dan 40) wil ik het wel serieus overwegen omdat ik mezelf dan sowieso te oud vind om nog kinderen te krijgen.
Er is niet echt een middenweg hè, TO. Ooit slikte je de pil omdat JIJ wilde neuken zonder zwanger te worden en nu is die pil opeens je vriend niet meer. Sterker nog: je vijand zelfs.



Ik ben gesteriliseerd omdat ik dat wilde, niet omdat het 'moest'. Sterilisatie omdat het 'moet' zou ik nooit doen, wat jij van jouw man ook snapt. Zelf wil je het ook niet, dus tja...



Er is niet echt een compromis mogelijk, lijkt me zo. Gooi een muntje op en degene die kop heeft laat zich steriliseren. Een eerlijke oplossing ga je toch niet vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Simone99 schreef op 10 februari 2015 @ 16:28:

Onze seks was al niet veelvuldig en bijzonder voor die tijd, en dit helpt de boel niet kun je wel stellen.Willen jullie daar ook niks aan doen, om de boel op te leuken?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een compromis zou natuurlijk kunnen zijn om niet zo te meuten over condooms en te zoeken naar een variant die het prettigst voelt. Meteen een manier om je seksleven nieuw leven in te blazen!
Vind je zelf ook niet dat het van een stuitende arrogantie getuigt, Homs, om voor een ander te bepalen dat zijn feitelijke beleving onzinnig én onbelangrijk is en dat jouw op emotie gebaseerde mening superieur is omdat...?



Ohnee, dat vind je niet. Je schrijft het immers zelf. Ik vind jouw denkwijze wel stuitend. Maar dat is dan slechts weer mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
quote:Istar_ schreef op 10 februari 2015 @ 16:45:

Trap hem hard in zijn ballen, is sterilisatie ook niet meer nodig.



Helaas, dat werkt niet. In de ballen zit eigenlijk niets dat zomaar stuk kan. Er zitten alleen een hoop zenuwuiteinden, zodat het vooral erg veel pijn doet.



Ik vind dat je man ook wel eens verantwoordelijkheid mag nemen voor de anticonceptie. Als hij nog niet weet of hij later kinderen wil, kan hij toch ook zaad laten invriezen en zich laten steriliseren? Zulke opties zijn voor hem een stuk makkelijker dan voor jou.



Overigens vind ik ook dat het gevoel met condoom een stuk minder is, maar dat is geen excuus om alle sores maar bij de vrouw neer te leggen. En hoop maar niet op een mannenpil, die zouden mannen zo vaak vergeten dat het ook onbetrouwbaar zou zijn.
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Er bestaat toch een mannen prikpil?? Eens in de 3 weken langs de huisarts, prik in bil, klaar. Dacht ik, ken niemand die t gebruikt, maar volgens mij bestond t? Moeite waard om t uit te zoeken!
Alle reacties Link kopieren
quote:bugs schreef op 10 februari 2015 @ 21:30:

[...]

En hoop maar niet op een mannenpil, die zouden mannen zo vaak vergeten dat het ook onbetrouwbaar zou zijn.Nog onbetrouwbaarder dan bij vrouwen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Istar_ schreef op 10 februari 2015 @ 16:36:

Sterilisatie is bij een man minder ingrijpend dan bij een vrouw. Hij laat het maar lekker doen, zeker met zo'n houding.Sinds Essure is dat toch niet meer?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 februari 2015 @ 21:36:

Nog onbetrouwbaarder dan bij vrouwen?



Ja, ga maar na. Het zit mannen sowieso ingebakken dat ze hun zaad willen verspreiden (om Peter de Wit te citeren: sproei! sproei!). En wie heeft de ellende als het per ongeluk toch mis gaat? Niet de man.



Dus volgens mij is de motivatie om elke dag aan dat pilletje te denken, lager dan bij vrouwen.



Overigens kende ik die prikpil voor mannen nog niet. Bestaat dat?
Snel internet vraagt niet per se om een snelle mening
Alle reacties Link kopieren
quote:linjmh schreef op 10 februari 2015 @ 21:35:

Er bestaat toch een mannen prikpil?? Eens in de 3 weken langs de huisarts, prik in bil, klaar. Dacht ik





Quote : Overigens werkt de prikpil voor mannen anders dan die voor vrouwen, zo moet de prikpil voor man bijvoorbeeld wekelijks worden toegediend in plaats van een keer per twaalf weken.



En verder kwam ik nog iets tegen waar de prikpil zes maanden werkzaam zou zijn.



Maar ik kan nergens vinden of het al op de markt is.





http://www.vrouwen.nl/view/114052/Nieuw ... n+aantocht
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Amand schreef op 10 februari 2015 @ 21:29:

Vind je zelf ook niet dat het van een stuitende arrogantie getuigt, Homs, om voor een ander te bepalen dat zijn feitelijke beleving onzinnig én onbelangrijk is en dat jouw op emotie gebaseerde mening superieur is omdat...?



Ohnee, dat vind je niet. Je schrijft het immers zelf. Ik vind jouw denkwijze wel stuitend. Maar dat is dan slechts weer mijn mening.

Waarom is dat nou weer stuitend? Hij vindt met een condoom minder prettig. Ik ook. Maar, aangezien beide partners aangeven zich niet te willen steriliseren zie ik niet zo gek veel andere opties.

Nog een kleine toevoeging: ik kan niet voor TO spreken, maar als ik zoiets had meegemaakt zou ik het vinden getuigen van weinig welwillendheid van mijn vriend als hij niet (en het liefst uit zichzelf) op zoek ging naar alternatieven, zoals een rits andere condooms uitproberen. Ik zou hem niet vragen met de zelfde blijkbaar vervelende dingen verder te gaan. Wel om op zoek te gaan naar andere mogelijkheden voor hij mij weer aan mijn lijf laat klooien. Als dat arrogant is, so be it.
Alle reacties Link kopieren
Amand, ben jij nou man of vrouw?
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
quote:Homs schreef op 10 februari 2015 @ 21:44:

[...]



ik kan niet voor TO spreken, maar als ik zoiets had meegemaakt zou ik het vinden getuigen van weinig welwillendheid van mijn vriend als hij niet (en het liefst uit zichzelf) op zoek ging naar alternatieven, zoals een rits andere condooms uitproberen.Het gebruik van condooms is geen alternatief dat een compromis is, zoals je eerder stelde. Hij wil het namelijk niet, omdat het vreselijk kut is bij het neuken, om maar even duidelijk te zijn.



Er zijn geen compromissen mogelijk voor wat betreft anticonceptie. Je kunt niet allebei de helft bijdragen.



Ik zeg nog steeds: gooi een muntje op.
quote:linjmh schreef op 10 februari 2015 @ 21:35:

Er bestaat toch een mannen prikpil?? Eens in de 3 weken langs de huisarts, prik in bil, klaar. Dacht ik, ken niemand die t gebruikt, maar volgens mij bestond t? Moeite waard om t uit te zoeken!Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Er is een prik Lucrin die mannen steriel maakt, wordt gebruikt bij prostaatkanker. Een bijwerking is het verliezen van libido. Ook een goede vorm van anti conception om gewoon maar geen seks meer te hebben
quote:Amand schreef op 11 februari 2015 @ 05:38:

[...]



Het gebruik van condooms is geen alternatief dat een compromis is, zoals je eerder stelde. Hij wil het namelijk niet, omdat het vreselijk kut is bij het neuken, om maar even duidelijk te zijn.



Er zijn geen compromissen mogelijk voor wat betreft anticonceptie. Je kunt niet allebei de helft bijdragen.



Ik zeg nog steeds: gooi een muntje op.

Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend kan zitten, zo'n condoom. Maar die dingen zijn er in zoveel varianten. Zou er dan niks te vinden wat wel prima zit? Serieuze vraag trouwens, ik ben daar echt benieuwd naar.

50-50 wordt het nooit, ook niet in het geval van condooms, daar heb je gelijk in. Maar het vraagt van geen van beide partners veranderingen aan/in hun lichaam.
Alle reacties Link kopieren
Jezus wat wordt de man in dit topic ongelofelijk uitgekafferd voor alles wat rotte vis is, omdat hij een hekel heeft aan condooms? En vervolgens is het ZIJN probleem, moet HIJ het oplossen en moet HIJ zich laten steriliseren, of moet HIJ maar in zijn ballen getrapt worden? Bizar eenkennig hier van de vrouwen die zich achter de vrouwelijke TO scharen die HAAR kant van het verhaal verteld.



En ik snap de man in zekere zin ook nog wel. Als ik seks heb met zelfs de dunste condooms die er zijn komt het nog wel eens voor dat tijdens de seks mijn erectie wegebt of ik niet klaar kan komen en soms zelfs wel eens gefaked heb om er maar vanaf te zijn. Ik kan me dus goed voorstellen dat de man de opmerking maakt dat als dit de toekomst is er minder seks zal kunnen komen. Dat is geen dreigement, dat is geen verwijt, maar simpel een optelsom van feiten en de waarheid.



Ik lees nergens dat de man in dit verhaal dreigt met iets, of weigert condooms te gebruiken en het probleem volledig bij TO neerlegt. Daarnaast, laten we wel zijn, TO heeft ook nogal wat eisen aan anticonceptie die ze niet wil gebruiken om welke reden dan ook. Nu maakt de man een opmerking over ZIJN voorkeur en de hel breekt los?



Triest..
Alle reacties Link kopieren
Feit is nou eenmaal dat het gebruiken van langdurige anticonceptie bij de vrouw ligt, en er te weinig mogelijkheden zijn voor de man.



Ook al komen er goed bewezen mogelijkheden, is de kans vrij groot dat het gros er niet aan zou willen want; 'dat is aan de vrouw'.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Alle reacties Link kopieren
Tjonge, wat een moeilijk gedoe van TO. Pijp hem klaar of trek hem lekker af, dan heb je geen kans op zwangerschap. Wij vrijen al heel lang zonder condoom en wij vinden het heerlijk zo. Hier ook (nog) geen kinderwens, maar we willen wel allebei genieten van de seks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Swinta schreef op 11 februari 2015 @ 19:06:

Tjonge, wat een moeilijk gedoe van TO. Pijp hem klaar of trek hem lekker af, dan heb je geen kans op zwangerschap. .maar daar heb je toch zelf geen hol aan??
Alle reacties Link kopieren
Wat een zeikerd zeg. Als jij geen anti-conceptie kunt verdragen (en dat doe je ook niet voor je lol), moet het dus van zijn kant komen. En alhoewel condooms niet het summum van genot zijn, zijn ze nou ook weer niet zo'n ramp.



Anders zou ik krokodillenpoep proberen (met extra honing). :P



http://www.alletop10lijstjes.nl/bizarre-anticonceptie/
quote:bas-78 schreef op 11 februari 2015 @ 16:01:

Jezus wat wordt de man in dit topic ongelofelijk uitgekafferd voor alles wat rotte vis is, omdat hij een hekel heeft aan condooms? En vervolgens is het ZIJN probleem, moet HIJ het oplossen en moet HIJ zich laten steriliseren, of moet HIJ maar in zijn ballen getrapt worden? Bizar eenkennig hier van de vrouwen die zich achter de vrouwelijke TO scharen die HAAR kant van het verhaal verteld.



En ik snap de man in zekere zin ook nog wel. Als ik seks heb met zelfs de dunste condooms die er zijn komt het nog wel eens voor dat tijdens de seks mijn erectie wegebt of ik niet klaar kan komen en soms zelfs wel eens gefaked heb om er maar vanaf te zijn. Ik kan me dus goed voorstellen dat de man de opmerking maakt dat als dit de toekomst is er minder seks zal kunnen komen. Dat is geen dreigement, dat is geen verwijt, maar simpel een optelsom van feiten en de waarheid.



Ik lees nergens dat de man in dit verhaal dreigt met iets, of weigert condooms te gebruiken en het probleem volledig bij TO neerlegt. Daarnaast, laten we wel zijn, TO heeft ook nogal wat eisen aan anticonceptie die ze niet wil gebruiken om welke reden dan ook. Nu maakt de man een opmerking over ZIJN voorkeur en de hel breekt los?



Triest..



Ja verwachten dat vrouwen hormonen slikken omdat de man een nog lekkere ( ja want met is sex natuurlijk afzien) beleving wil van de sex is niet asociaal? hahaha

En in geval van de OP ook veel egocentrischer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Simone99 schreef op 10 februari 2015 @ 16:28:

:-) Ha ha ha wat heb ik gelachen om de opmerking 'sneue zeiklijster" Ik zal het hem straks even vertellen.



Ik ben het met jullie eens. Hij legt de bal constant bij mij. Die discussie hebben we wel vaker gehad.

Dat hij zich niet wil laten steriliseren heb ik op zich begrip voor. Iedereen moet bij zijn eigen lijf wel/niet doen waar hij zich goed bij voelt. Daarom laat ik mij ook niet dwingen tot een koperspiraal al weet ik dat hij vindt dat ik dat gewoon moet doen en niet zo moeilijk moet doen.

Zijn stelling is "als jij condooms wilt is het prima, maar dan moet je ook accepteren dan onze relatie langzaam veranderd in een broer/zus relatie". Onze seks was al niet veelvuldig en bijzonder voor die tijd, en dit helpt de boel niet kun je wel stellen. Verder is onze relatie prima, alleen hier dus wat strubbelingen.



Het is jammer dat er nog geen mannenpil is. Kon hij die mooi nemen

Mijn man zou nooit zo reageren gelukkig.

Waarom reageer je niet met "ik vind condooms niet prima, maar de eenvoudigste oplossing ligt bij jou. Bovendien heb ik al in het ziekenhuis gelegen door de pil, dus ook voor jouw genot. Nu is het jouw beurt."
quote:Homs schreef op 11 februari 2015 @ 08:30:

[...]



Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend kan zitten, zo'n condoom. Maar die dingen zijn er in zoveel varianten. Zou er dan niks te vinden wat wel prima zit? Serieuze vraag trouwens, ik ben daar echt benieuwd naar.



De fysieke sensatie van geslachtsgemeenschap voor een man bestaat, voor zover ik kan overzien, uit 3 componenten: warmte, druk en wrijving. Een condoom neemt de component 'wrijving' volledig weg. De beleving van gemeenschap mét en zonder condoom verschilt dus heel erg veel van elkaar. Dat er 3 componenten zijn, betekent overigens op geen enkele manier dat elk van de componenten voor 33% van de totale genotsbeleving verantwoordelijk is. Het wegnemen van de component 'wrijving' kan heel veel of heel weinig (of alles ertussen) uitmaken voor een man.



Daarbij betekent gebruik van condooms tijdens het neuken, dat een heel groot deel van de spontaniteit verdwijnt en/of onmogelijk of onwenselijk wordt. Welke vrouw heeft zin om de met een condoom overtrokken penis van haar man te pijpen tussen het neuken door? Om er nog maar niet van te spreken dat gepijpt worden met een condoom om net zoiets is als bier zonder alcohol drinken; het is niks en het wordt niks, want bier drink je omdat er alcohol in zit.



Ik snap heel goed dat de man van TO geen zin meer heeft om te neuken wanneer er een condoom om zijn pik heen moet. Naast dat er blijkbaar zo goed als geen genot meer voor hem aan het neuken te beleven valt, haalt het gebruik van een condoom ook alle fysieke intimiteit tussen jou en je (vaste) partner weg. Nouja, dat is in ieder geval mijn beleving en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige man ben die dat zo beleeft.



Met een condoom neuk je een losse scharrel. Met je vrouw, je partner, ben je intiem.



Ik zeg nog steeds: gooi een muntje op en laat het lot bepalen wie zich laat steriliseren. Of laat het allebei doen. Een 'eerlijk' compromis bestaat toch niet.
Een beetje laat, maar bedankt voor de verheldering, Amand!
Een condoom haalt alle fysieke intimiteit weg, Amand? Je raakt elkaar dus niet aan, zoent niet, etc.?

Pijpen met condoom kan trouwens best leuk zijn als je condooms met smaakjes neemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven