Apatisch tijdens seks

19-05-2015 12:16 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vindt seks met mij fijn, maar ik vind seks met hem eng. Ik vind het spannend en eng om dichtbij hem te komen en hij dichtbij mij. Om geilheid te mogen koppelen aan hem. Om me te ontspannen. Om te geloven dat hij seks met me heeft omdat hij van me houdt. Om iets te voelen.



Ik heb borderline. Er zijn ook vele negatieve seksuele ervaringen geweest.



Dit resulteert in dat ik apathisch word zodra ik seks heb met mijn vriend. Dan voel ik ook fysiek niks. Ik durf niet aan te geven wat ik wil, omdat ik dat zelf niet eens weet. Ik duw hem weg als ik het niet meer aan kan, huil of voel me angstig.



Ik wil graag dat seks liefde is. Dat ik het fijn vind. Dat ik het fijn mag vinden. Maar het blijft eng, naar en te spannend.



Mijn vriend heeft voorgesteld dat ik iemand anders zoek om seks mee te hebben. Hij denkt dat iemand anders mij wél fijn kan laten voelen. Hij denkt dat hij dat niet kan, ook al doet hij zijn uiterste best. Dat ik me dan wel volledig over kan geven.



Ik wil geen seks met andere mensen. Ik wil seks met mijn vriend. Ik hou van hem, vind hem mooi en lief en fijn en aantrekkelijk.



Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dit bij 'Seks' hoort of bij 'Relaties'.



Mijn vriend vindt seks met mij fijn, maar ik vind seks met hem eng. Ik vind het spannend en eng om dichtbij hem te komen en hij dichtbij mij. Om geilheid te mogen koppelen aan hem. Om me te ontspannen. Om te geloven dat hij seks met me heeft omdat hij van me houdt. Om iets te voelen.



Ik heb borderline. Er zijn ook vele negatieve seksuele ervaringen geweest.



Dit resulteert in dat ik apathisch word zodra ik seks heb met mijn vriend. Dan voel ik ook fysiek niks. Ik durf niet aan te geven wat ik wil, omdat ik dat zelf niet eens weet. Ik duw hem weg als ik het niet meer aan kan, huil of voel me angstig.



Ik wil graag dat seks liefde is. Dat ik het fijn vind. Dat ik het fijn mag vinden. Maar het blijft eng, naar en te spannend.



Mijn vriend heeft voorgesteld dat ik iemand anders zoek om seks mee te hebben. Hij denkt dat iemand anders mij wél fijn kan laten voelen. Hij denkt dat hij dat niet kan, ook al doet hij zijn uiterste best. Dat ik me dan wel volledig over kan geven.



Ik wil geen seks met andere mensen. Ik wil seks met mijn vriend. Ik hou van hem, vind hem mooi en lief en fijn en aantrekkelijk.



Wat te doen?
Wat een bijzonder en apart voorstel van je vriend..?

Wil hij zelf dan ook seks met een ander ofzo, dat hij het om die reden zegt?



Hij gaat daarmee voorbij aan jou. Het lijkt me goed om eens met een psycholoog te praten over die nare seksuele ervaringen. Verwerken en daarna voelen dat seks ook liefdevol kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Weet je, het is met sex als met pasta koken.

(Alleen is het resultaat omgekeerd, word het slap dan is het mislukt...)



Je moet het gewoon heel vaaaaak proberen, en soms is het niet zo lekker.

Geen levensgroot probleem toch?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Koppel het woord spannend , los van sex.

.

En vertel jezelf dat sex liefde is.

Klaar, en er ook niet meer van maken.

Hoe erg is die bordeline eigenlijk>>?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Krijg je professionele hulp? Wellicht dat dat kan helpen..
Alle reacties Link kopieren
Seks met een ander gaan hebben lijkt me zeker niet verstandig in jouw situatie. Heb je dit al eens met een hulpverlener besproken? Is je vriend wel lief en respectvol naar je tijdens de seks?

Zou het kunnen helpen om het meer in stapjes te gaan doen? Bijvoorbeeld eerst alleen knuffelen totdat dat voor jou echt fijn en goed voelt, daarna verder. Misschien is seks nu nog een te grote stap voor je. Veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Mijn vriend heeft voorgesteld dat ik iemand anders zoek om seks mee te hebben. Hij denkt dat iemand anders mij wél fijn kan laten voelen. Hij denkt dat hij dat niet kan, ook al doet hij zijn uiterste best. Dat ik me dan wel volledig over kan geven.Waarom denkt hij dat?
Alle reacties Link kopieren
Waarom plaats je twee topics met dezelfde OP?



Nogmaals:

quote:Mijn vriend heeft voorgesteld dat ik iemand anders zoek om seks mee te hebben. Hij denkt dat iemand anders mij wél fijn kan laten voelen. Hij denkt dat hij dat niet kan, ook al doet hij zijn uiterste best. Dat ik me dan wel volledig over kan geven.Waarom denkt hij dat?
Alle reacties Link kopieren
Hee Eva-,



Ik vind het voorstel ook apart. Die vraag heb ik hem ook gesteld, maar dat is niet aan de orde. Hij zegt dat hij liever heeft dat hij verdriet en pijn heeft, dan dat ik dat heb. Dat ik dat heftig voel en hij dat moeilijk vindt om te te zien. Dat hij wil dat ik alles probeer om seks voor mij fijn te maken. Dat misschien iemand anders me wél op een goede manier aan kan raken. Ik zei dat ik niet aangeraakt wil worden door een ander en ook een ander niet aan wil raken. Hij dat hij me de vrijheid wil geven om uit te vinden wat ik fijn vind en dat ik me bij een ander misschien minder geremd voel. Dat iedere persoon anders is en iemand anders misschien iets weet of kan wat fijn is.



Ben in therapie en de negatieve seksuele ervaringen worden daar ook besproken. Denk erover om voor te stellen om helemaal geen seks meer te hebben, want ik zit nu te huilen achter mijn laptop van de spanning om weer seks te hebben met mijn vriend.
Alle reacties Link kopieren
quote:pinchos schreef op 19 mei 2015 @ 12:23:

Seks met een ander gaan hebben lijkt me zeker niet verstandig in jouw situatie. Heb je dit al eens met een hulpverlener besproken? Is je vriend wel lief en respectvol naar je tijdens de seks?

Zou het kunnen helpen om het meer in stapjes te gaan doen? Bijvoorbeeld eerst alleen knuffelen totdat dat voor jou echt fijn en goed voelt, daarna verder. Misschien is seks nu nog een te grote stap voor je. Veel sterkte!



Ik heb seks met een ander niet met mijn therapeut besproken. Mijn vriend is lief en respectvol naar mij toe tijdens seks, en vraagt vaak of ik het fijn vind en of ik aan kan geven wat ik wil dat hij doet. Dat vind ik eng en zie ik als prestatiedruk.



Dank je, lief!
quote:turquasi schreef op 19 mei 2015 @ 12:20:

Weet je, het is met sex als met pasta koken.

(Alleen is het resultaat omgekeerd, word het slap dan is het mislukt...)



Je moet het gewoon heel vaaaaak proberen, en soms is het niet zo lekker.

Geen levensgroot probleem toch?

Vaag advies.. Net als pasta koken? Dus als zijn penis slap wordt is het mislukt?

Of wat bedoel je hier nou mee?



Vaak proberen, denk niet dat dat angst etc weghaalt. Ze heeft nare seksuele ervaringen en koppelt seks aan iets naars.



Maar goed er zijn nu twee topics Mijn advies staat al in de andere.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 19 mei 2015 @ 12:28:

Waarom plaats je twee topics met dezelfde OP?



Nogmaals:

quote:Mijn vriend heeft voorgesteld dat ik iemand anders zoek om seks mee te hebben. Hij denkt dat iemand anders mij wél fijn kan laten voelen. Hij denkt dat hij dat niet kan, ook al doet hij zijn uiterste best. Dat ik me dan wel volledig over kan geven.Waarom denkt hij dat?



Ik plaatste twee topics, omdat ik niet weet waaronder het valt. Seks of relatie. Ik ben nieuw op het forum, sorry. Is het beter als ik het andere topic verwijder?



Hij zei dat hij dat denkt, omdat andere mensen misschien wel kundig genoeg zijn om mij fijn te laten voelen. Dat zij wel weten hoe ze me aan moeten raken. En dat ik me kan ontspannen en overgeven. Waarom dat laatste, weet ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Als de pasta dan maar geen spagetti is...

Haha, dan heb je wat zeg!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:Pastelblauw schreef op 19 mei 2015 @ 12:22:

Krijg je professionele hulp? Wellicht dat dat kan helpen..Ik ben in therapie, maar dit heeft nog niets uitgehaald. Dank je.
He, wat rot voor je! Knuffel voor jou!



Helemaal geen seks hebben is niet de oplossing. Wel langzaam proberen wat je fijn vindt misschien?

Is een seksuologe wat? Samen met je vriend bij een seksuologe, hierover praten en tips krijgen hoe je over de drempel heen kan komen?



Seks met een ander lijkt me ook echt niet de oplossing. Jij zit gewoon op slot, dan heb je veiligheid nodig van je vriend om opener te worden. Lijkt me niet handig dat hij jou dan zoiets voorstelt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, kun je trouwens ook erg apatisch worden van macaroni moet ik zeggen...

Hahaha, ja sorry....ik zit hier enorm te lachen!
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik dit topic verwijder en door ga bij het andere.

Sorry, ik ben nieuw op dit forum en snap het niet zo goed met waar ik wel en niet dingen kan plaatsen.



Bedankt voor deze reacties!
Hahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:nicky_ykcin schreef op 19 mei 2015 @ 12:32:

Ik plaatste twee topics, omdat ik niet weet waaronder het valt. Seks of relatie. Ik ben nieuw op het forum, sorry. Is het beter als ik het andere topic verwijder?Je kunt niet zelf een topic verwijderen. Vraag even in het Centraal Moderatortopic I| of de moderator je twee topics wil samenvoegen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe verwijder ik een topic?
Alle reacties Link kopieren
quote:nicky_ykcin schreef op 19 mei 2015 @ 12:37:

Hoe verwijder ik een topic?

Euhh ja, dat kan dus niet...gewoon blijven joh!, kan jou wat schelen.

.

We beginnen met een lach, dus dat is altijd goed.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 19 mei 2015 @ 12:35:

[...]



Je kunt niet zelf een topic verwijderen. Vraag even in het Centraal Moderatortopic I| of de moderator je twee topics wil samenvoegen.Dank je, ik heb het net gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
Om welk aspect gaat het? Heb je moeite met "technische" handelingen of vind je intimiteit eng? Hebben jullie wel eens geprobeerd om samen naakt op bed te liggen, erogene zones te mijden en elkaar alleen maar te strelen? Of aan te kijken? Of te vertellen hoe mooi en lekker jullie elkaar vinden?

Heb je wel eens geprobeerd elkaars rug te masseren?
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Eva- schreef op 19 mei 2015 @ 12:33:

He, wat rot voor je! Knuffel voor jou!



Helemaal geen seks hebben is niet de oplossing. Wel langzaam proberen wat je fijn vindt misschien?

Is een seksuologe wat? Samen met je vriend bij een seksuologe, hierover praten en tips krijgen hoe je over de drempel heen kan komen?



Seks met een ander lijkt me ook echt niet de oplossing. Jij zit gewoon op slot, dan heb je veiligheid nodig van je vriend om opener te worden. Lijkt me niet handig dat hij jou dan zoiets voorstelt.Een seksuoloog lijkt me een goed idee. Ik ga het vanavond aan hem vragen, of hij dat ook wil. Denk ook dat het goed is om met hem/haar te praten over het voorstel van mijn vriend. En om om andere oplossingen te vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven