Apatisch tijdens seks

19-05-2015 12:16 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend vindt seks met mij fijn, maar ik vind seks met hem eng. Ik vind het spannend en eng om dichtbij hem te komen en hij dichtbij mij. Om geilheid te mogen koppelen aan hem. Om me te ontspannen. Om te geloven dat hij seks met me heeft omdat hij van me houdt. Om iets te voelen.



Ik heb borderline. Er zijn ook vele negatieve seksuele ervaringen geweest.



Dit resulteert in dat ik apathisch word zodra ik seks heb met mijn vriend. Dan voel ik ook fysiek niks. Ik durf niet aan te geven wat ik wil, omdat ik dat zelf niet eens weet. Ik duw hem weg als ik het niet meer aan kan, huil of voel me angstig.



Ik wil graag dat seks liefde is. Dat ik het fijn vind. Dat ik het fijn mag vinden. Maar het blijft eng, naar en te spannend.



Mijn vriend heeft voorgesteld dat ik iemand anders zoek om seks mee te hebben. Hij denkt dat iemand anders mij wél fijn kan laten voelen. Hij denkt dat hij dat niet kan, ook al doet hij zijn uiterste best. Dat ik me dan wel volledig over kan geven.



Ik wil geen seks met andere mensen. Ik wil seks met mijn vriend. Ik hou van hem, vind hem mooi en lief en fijn en aantrekkelijk.



Wat te doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:nicky_ykcin schreef op 19 mei 2015 @ 12:32:

Hij zei dat hij dat denkt, omdat andere mensen misschien wel kundig genoeg zijn om mij fijn te laten voelen. Dat zij wel weten hoe ze me aan moeten raken. En dat ik me kan ontspannen en overgeven. Waarom dat laatste, weet ik niet.



Want bij een ander heb je geen last van je nare ervaringen uit het verleden?



Dat kan hij denk ik alleen maar zeggen als hij geen weet heeft van wat er in jou omgaat, voor, tijdens en na de seks. Praat je hier weleens over met hem?
Wat vreselijk jammer voor je dat je je zo voelt!! Hoe lang heb je al een relatie met je vriend? Heb je deze gevoelens al vanaf het begin, ook bij alleen maar zoenen en handje vasthouden zeg maar, of is het pas begonnen toen jullie aan het 'echte werk' begonnen?



Ik denk dat dit best een serieus probleem is, dus goed dat je met een therapeut praat. Misschien is het een goed idee om met je vriend af te spreken dat jullie een paar weken helemaal geen seks hebben. Of dat je vriend in ieder geval geen initiatief neemt. Hij mag alleen reageren op jou. Dus als jij op de bank tegen hem aankruipt, slaat hij lekker zijn arm om je heen. Als je hem een kus wilt geven, kust hij je terug. Zou dat iets kunnen oplossen? Op die manier heb jij 'de macht' en kun je ontdekken waar je je wel fijn bij voelt.



Ik heb overigens geen idee hoe borderline hierbij eventueel nog in de weg zit. Ik zou wel accepteren dat je niet ineens van de ene op de andere dag geweldige seks hebt en al deze gevoelens zo maar kwijt bent. Het lijkt me eerder een proces van jaren.



Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 19 mei 2015 @ 12:46:

Om welk aspect gaat het? Heb je moeite met "technische" handelingen of vind je intimiteit eng? Hebben jullie wel eens geprobeerd om samen naakt op bed te liggen, erogene zones te mijden en elkaar alleen maar te strelen? Of aan te kijken? Of te vertellen hoe mooi en lekker jullie elkaar vinden?

Heb je wel eens geprobeerd elkaars rug te masseren?



Ik vind de handelingen zelf eng, want ik voel weinig tot niets doordat ik overspoeld word door emoties en dan apathisch word. Weet hoe ik hem fijn kan laten voelen, maar ik weet niet wat ik zelf fijn zou vinden.

De intimiteit vind ik ook eng. Heb dat nooit gehad met seks. Ik vind het fijn als we naakt knuffelen en hij mijn rug aait, maar als zijn hand mijn billen raakt, vind ik het niet fijn meer. Heb mezelf er al een aantal keer op betrapt dat ik toen seks begon (ook al wilde ik het niet en vond ik het niet leuk), omdat ik dacht dat hij dat wilde en duidelijk maakte door mijn billen aan te raken. Vriend verdrietig, want ik vond het niet leuk, deed het omdat ik dacht dat het van me verwacht werd en hij had het fijn gevonden omdat hij dacht dat ik het uit mezelf deed en dat deed omdat ik het fijn vond.



Ik heb je voorstel nog niet geprobeerd. Sta het mezelf om de een of andere manier niet toe. Denk omdat ik het eng vind, intimiteit. Maar ik ga het proberen. Spannend.
Alle reacties Link kopieren
Beste Nicky_ykcin,



Ik heb beide topics samengevoegd, je kunt nu gewoon verder gaan in dit topic



met vriendelijke groet,



Junior
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 19 mei 2015 @ 12:51:

Wat vreselijk jammer voor je dat je je zo voelt!! Hoe lang heb je al een relatie met je vriend? Heb je deze gevoelens al vanaf het begin, ook bij alleen maar zoenen en handje vasthouden zeg maar, of is het pas begonnen toen jullie aan het 'echte werk' begonnen?



Ik denk dat dit best een serieus probleem is, dus goed dat je met een therapeut praat. Misschien is het een goed idee om met je vriend af te spreken dat jullie een paar weken helemaal geen seks hebben. Of dat je vriend in ieder geval geen initiatief neemt. Hij mag alleen reageren op jou. Dus als jij op de bank tegen hem aankruipt, slaat hij lekker zijn arm om je heen. Als je hem een kus wilt geven, kust hij je terug. Zou dat iets kunnen oplossen? Op die manier heb jij 'de macht' en kun je ontdekken waar je je wel fijn bij voelt.



Ik heb overigens geen idee hoe borderline hierbij eventueel nog in de weg zit. Ik zou wel accepteren dat je niet ineens van de ene op de andere dag geweldige seks hebt en al deze gevoelens zo maar kwijt bent. Het lijkt me eerder een proces van jaren.



Sterkte!



Mijn vriend en ik zijn nu een jaar samen en wonen samen. Deze gevoelens waren er al vanaf het begin, maar na circa vier maanden lukte het me niet meer om ze te verbergen.



Heb dat inderdaad al eens geprobeerd, een paar weken geen seks en alles vanuit mij. Dat resulteerde erin dat ik me niet aantrekkelijk voor hem voelde en nog angstiger. Ik durfde niets van hem te vragen, omdat ik niet weet wat ik fijn vind. En wilde niet stom overkomen. Dus durfde dat ook niet te zeggen. Daardoor kreeg ik meer stress. Ik ben een beetje ten einde raad, het lukt ons samen maar niet. En mijn vriend denkt dat het aan hem ligt en dat hij 'het niet goed kan'. Absoluut niet wat ik wil.



Ik weet ook niet zo goed hoe borderline hier een rol in speelt. Mijn therapeut heeft me alleen verteld dat mijn angstige gedachten daardoor heviger zijn dan bij mensen die geen borderline hebben.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat een seksuoloog geen slecht idee is. En dat het begin is om te gaan ontdekken wat jij fijn vindt, los van je vriend.

Je vriend klinkt voor mij als een goeie gozer, ook al is zijn voorstel wat apart. Geloof wel dat hij het vanuit goede bedoelingen heeft gedaan
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 19 mei 2015 @ 12:20:

Koppel het woord spannend , los van sex.

.

En vertel jezelf dat sex liefde is.

Klaar, en er ook niet meer van maken.

Hoe erg is die bordeline eigenlijk>>?



Helaas is het niet zo makkelijk. Ik weet niet zo goed waarom het me niet lukt om het fijn, leuk, intiem, veilig en geil te vinden.

Hoe 'erg' mijn borderline is, vind ik lastig om te zeggen. Ik heb er in zoverre last van dat het me moeite kost om vriendschappen aan te gaan en te onderhouden, uit angst voor afwijzing als ik mezelf laat zien. Dat is al vaak genoeg gebeurd. Een opleiding en werk zijn lastig, doordat emoties veel van mijn energie en concentratie vergen. Begin vol enthousiasme ergens aan en kan het kort daarna niet meer willen. Ben soms zo angstig, dat ik geen controle heb over mijn lichaam en stuiptrekkingen, moeilijk adem krijg en vlekken zie.
quote:turquasi schreef op 19 mei 2015 @ 12:20:

Geen levensgroot probleem toch?Geen levensgroot probleem? Het lijkt me toch wel best een probleem als je angstig wordt bij het hebben van seks. Seks moet fijn zijn, comfortabel, het vereist vertrouwen in elkaar. Ik kan me voorstellen dat TO hier erg graag van af zou willen!
Alle reacties Link kopieren
In wezen is er niet zo heel veel aan de hand. (op de mindere ervaringen na die in het verleden liggen)

Je hebt een fijne relatie met een aardige, misschien ietwat te ruimdenkende, knul en jullie willen sex.

Alleen vind je dingen erg snel spannend en dan word je erg emotioneel.



Wil je dit oplossen dan moet je ophouden met de antwoorden buiten jezelf zoeken.

Jij zult jezelf moeten zien te kalmeren. En daaaarom.... zul je het dus vaak moeten proberen.

Gewoon oefenen dus. Vertel jezelf steeds opnieuw dat er niks mis is met sex hebben, en dat het mocht het toevallig wel eens 'mis' gaan er ook geen man overboord is.



Afwijzing is ook niet dodelijk trouwens. Gewoon kut en morgen weer een nieuwe dag.

Iedereen voelt zich wel eens kut. Niet zo'n big deal van maken.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 19 mei 2015 @ 13:16:

[...]



Geen levensgroot probleem? Het lijkt me toch wel best een probleem als je angstig wordt bij het hebben van seks. Seks moet fijn zijn, comfortabel, het vereist vertrouwen in elkaar. Ik kan me voorstellen dat TO hier erg graag van af zou willen!



Ze vind bijna alles eng, dat komt doordat ze overal een levensgroot probleem van maakt.

Ik ben normaal ook geen voorstander van bagatelliseren maar relativeren lijkt me hier beter op zijn plaats.



Je kunt er wel een borderline stempel op plakken maar feit blijft dat het gediagnostiseerd overdrijven is.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 19 mei 2015 @ 12:26:quote:Mijn vriend heeft voorgesteld dat ik iemand anders zoek om seks mee te hebben. Hij denkt dat iemand anders mij wél fijn kan laten voelen. Hij denkt dat hij dat niet kan, ook al doet hij zijn uiterste best. Dat ik me dan wel volledig over kan geven.Waarom denkt hij dat?Precies. Wat een aanname van die man
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 19 mei 2015 @ 12:48:

[...]





Want bij een ander heb je geen last van je nare ervaringen uit het verleden?



Dat kan hij denk ik alleen maar zeggen als hij geen weet heeft van wat er in jou omgaat, voor, tijdens en na de seks. Praat je hier weleens over met hem?Daarover praat ik weleens met hem, maar het lukt me niet om de angstige gedachten en de emoties uit te schakelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:turquasi schreef op 19 mei 2015 @ 13:20:

In wezen is er niet zo heel veel aan de hand. (op de mindere ervaringen na die in het verleden liggen)

Je hebt een fijne relatie met een aardige, misschien ietwat te ruimdenkende, knul en jullie willen sex.

Alleen vind je dingen erg snel spannend en dan word je erg emotioneel.



Wil je dit oplossen dan moet je ophouden met de antwoorden buiten jezelf zoeken.

Jij zult jezelf moeten zien te kalmeren. En daaaarom.... zul je het dus vaak moeten proberen.

Gewoon oefenen dus. Vertel jezelf steeds opnieuw dat er niks mis is met sex hebben, en dat het mocht het toevallig wel eens 'mis' gaan er ook geen man overboord is.



Afwijzing is ook niet dodelijk trouwens. Gewoon kut en morgen weer een nieuwe dag.

Iedereen voelt zich wel eens kut. Niet zo'n big deal van maken.Probeer het ook vaak. Vraag me of hoe ik de angstige gedachten en spanning kan verminderen of elimineren. Als jij denkt dat dat kan door het te blijven proberen, denk ik dat op ga volgen. Misschien is een jaar proberen te kort om al resultaat te zien?
Alle reacties Link kopieren
Wel eens geprobeerd om vooraf duidelijke afspraken te maken over wat jullie precies gaan doen?



En dan bedoel ik echt dat je vriend en ook jij jullie daar aan houden. Oftewel, afspreken dat hij alleen jouw rug aanraakt met een massage bijvoorbeeld en meer niet. Een andere keer kies je een houding uit waarin jullie samen intiem met elkaar zitten en verder niets ondernemen, ongeacht hoe opgewonden hij of jij wordt.



Oftewel, duidelijk grenzen aangeven en je daar aan houden. Op die manier alleen dat recept, die smaak, dat menu item ondervinden zonder dat er ook maar iets anders gaat gebeuren zodat dat vertrouwd is.



Als je dan vertrouwd bent met alleen een zo'n item, dan stop je daar mee en ga je even samen wat drinken en praten over wat het was voor jou. Desnoods stel jij dan voor waar jij dan gevoel voor hebt om te doen.



Dit zal voor hem misschien wel heel frustrerend kunnen zijn als hij helemaal opgewonden is, maar wat je eigenlijk doet is voorspel oefenen.



Ben je daarmee een beetje vertrouwd en kun je naar je gevoel een zo'n item als losstaand behappen en accepteren, dan kun je het proberen om twee items af te wisselen.



Gegeven moment is het misschien ook aan te raden om hem naakt op zijn rug op bed te leggen met zijn armen en benen vastgebonden, dit zodat hij jou niet kan verassen door jou aan te raken. Een dominant-submissie verhouding waar jij alle controle hebt en je kan kijken hoe jij je initiatief kan ontplooien.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
quote:turquasi schreef op 19 mei 2015 @ 13:22:

[...]





Ze vind bijna alles eng, dat komt doordat ze overal een levensgroot probleem van maakt.

Ik ben normaal ook geen voorstander van bagatelliseren maar relativeren lijkt me hier beter op zijn plaats.



Je kunt er wel een borderline stempel op plakken maar feit blijft dat het gediagnostiseerd overdrijven is.Ik vind inderdaad alles wat te maken heeft met intimiteit eng. Dan voel ik veel emoties en kan ik niet goed nadenken. Dat is de reden dat ik dit topic ben begonnen, om hier op een rustig moment over na te denken en er met mensen over te spreken. Jammer dat je vindt dat ik overdrijf. Ik denk dat je bedoelt dat je vindt dat ik mijn emoties heftig voel en dan niet kan relativeren?
Seks is vooral een kwestie van niet nadenken. Als ik denk ik echt zou nadenken over seks en of ik wel alles voel en of er ook aspecten zijn die ik iets minder vind en of ik een puistje op mijn bil heb dan heb ik ineens geen zin meer in seks en dan is ieder gefriemel aan me irritant. Dat hij constant vragen aan je stelt snap ik wel maar dat maakt het er volgens mij niet beter op. Het moeilijkste is om die knop te vinden om je gedachten stil te zetten en je alleen te richten op de genotsprikkels. Ik heb geen idee of je borderline er iets mee te maken heeft en dat maakt denk ik ook niet uit. Seks is alleen lekker als je je kunt ontspannen dus een seksuoloog is best een goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Misschien word het tijd dat je zelf inziet dat je heus wel recht hebt op al je emoties, maar daar heb je gewoon zo weinig aan.



Als je gaat begrijpen dat je inderdaad een tikkie overdrijft ontspant dat misschien wel een beetje....



Niet zoveel nadenken is inderdaad ook een goede tip. Er heeft nog nooit iemand de meest geweldige sex gehad omdat ze er zo hard bij nadacht.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:jaw schreef op 19 mei 2015 @ 13:28:

Wel eens geprobeerd om vooraf duidelijke afspraken te maken over wat jullie precies gaan doen?



En dan bedoel ik echt dat je vriend en ook jij jullie daar aan houden. Oftewel, afspreken dat hij alleen jouw rug aanraakt met een massage bijvoorbeeld en meer niet. Een andere keer kies je een houding uit waarin jullie samen intiem met elkaar zitten en verder niets ondernemen, ongeacht hoe opgewonden hij of jij wordt.



Oftewel, duidelijk grenzen aangeven en je daar aan houden. Op die manier alleen dat recept, die smaak, dat menu item ondervinden zonder dat er ook maar iets anders gaat gebeuren zodat dat vertrouwd is.



Als je dan vertrouwd bent met alleen een zo'n item, dan stop je daar mee en ga je even samen wat drinken en praten over wat het was voor jou. Desnoods stel jij dan voor waar jij dan gevoel voor hebt om te doen.



Dit zal voor hem misschien wel heel frustrerend kunnen zijn als hij helemaal opgewonden is, maar wat je eigenlijk doet is voorspel oefenen.



Ben je daarmee een beetje vertrouwd en kun je naar je gevoel een zo'n item als losstaand behappen en accepteren, dan kun je het proberen om twee items af te wisselen.



Gegeven moment is het misschien ook aan te raden om hem naakt op zijn rug op bed te leggen met zijn armen en benen vastgebonden, dit zodat hij jou niet kan verassen door jou aan te raken. Een dominant-submissie verhouding waar jij alle controle hebt en je kan kijken hoe jij je initiatief kan ontplooien.



Dit lijkt me heel fijn, dank je.

Denk dat dit kan helpen met minder nadenken en meer ontspannen (waar waterplant en turquasi het over hadden), omdat er vooraf afspraken gemaakt zijn.
quote:turquasi schreef op 19 mei 2015 @ 13:36:

Misschien word het tijd dat je zelf inziet dat je heus wel recht hebt op al je emoties, maar daar heb je gewoon zo weinig aan.



Als je gaat begrijpen dat je inderdaad een tikkie overdrijft ontspant dat misschien wel een beetje....



Niet zoveel nadenken is inderdaad ook een goede tip. Er heeft nog nooit iemand de meest geweldige sex gehad omdat ze er zo hard bij nadacht.

Wauw. Denk jij echt zo simpel of doe je dat alleen in dit topic?



TO ik denk dat een seksuoloog jullie hier heel goed bij kan helpen!
quote:turquasi schreef op 19 mei 2015 @ 13:22:

[...]





Ze vind bijna alles eng, dat komt doordat ze overal een levensgroot probleem van maakt.

Ik ben normaal ook geen voorstander van bagatelliseren maar relativeren lijkt me hier beter op zijn plaats.



Je kunt er wel een borderline stempel op plakken maar feit blijft dat het gediagnostiseerd overdrijven is.Tussen borderline en overdrijven zit wel heel veel tussen om het zo even weg te wuiven. Ik moet je zeggen Turquasi, ik vind het niet getuigen van veel inlevingsvermogen. TO moet zichzelf juist serieus nemen en hier hulp voor gaan zoeken.
Ik zei eerder al, ik heb geen verstand van borderline. Maar zelfs al zou TO dat niet hebben, vind ik de 'negatieve seksuele ervaringen uit het verleden' in combinatie met 'apathie' en 'niks voelen' echt wel iets om serieus te nemen en te zien als iets wat aangepakt moet worden. Niet omdat je een geil seksbeest moet worden, maar omdat je (vul ik even in) blijkbaar een trauma hebt wat nu nog invloed heeft op je dagelijkse leven. Dat is zeer onwenselijk voor jou!!



Ik kan me haast niet voorstellen dat je niks fijn vindt van/aan je vriend. Er zijn nu al heel veel tips gegeven dus misschien zie je door de bomen het bos niet meer, maar toch nog even een gedachte van mij.

Wat vind je wel fijn? Hand in hand lopen? Kusje in je nek? Je voeten strelen? Probeer eens iets te benoemen dat je fijn vindt, hoe klein ook en begin daar eens mee. Stel, het is het kusje in je nek. Vind je het dan ook fijn om hem ook een kusje in zijn nek te geven? Doe dat. Dan mag hij jou twee kusjes geven, of een kusje in je nek en een kusje bij je oor. En dan jij weer bij hem. Probeer hier niet al te veel bij na te denken, maar het gewoon te ondergaan op een manier die je leuk vindt.



Heb je overigens aan je therapeut al eens verteld over hoe je seks ervaart? Wat is zijn/haar advies hierin dan?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kastanjez schreef op 19 mei 2015 @ 14:36:

Ik zei eerder al, ik heb geen verstand van borderline. Maar zelfs al zou TO dat niet hebben, vind ik de 'negatieve seksuele ervaringen uit het verleden' in combinatie met 'apathie' en 'niks voelen' echt wel iets om serieus te nemen en te zien als iets wat aangepakt moet worden. Niet omdat je een geil seksbeest moet worden, maar omdat je (vul ik even in) blijkbaar een trauma hebt wat nu nog invloed heeft op je dagelijkse leven. Dat is zeer onwenselijk voor jou!!



Ik kan me haast niet voorstellen dat je niks fijn vindt van/aan je vriend. Er zijn nu al heel veel tips gegeven dus misschien zie je door de bomen het bos niet meer, maar toch nog even een gedachte van mij.

Wat vind je wel fijn? Hand in hand lopen? Kusje in je nek? Je voeten strelen? Probeer eens iets te benoemen dat je fijn vindt, hoe klein ook en begin daar eens mee. Stel, het is het kusje in je nek. Vind je het dan ook fijn om hem ook een kusje in zijn nek te geven? Doe dat. Dan mag hij jou twee kusjes geven, of een kusje in je nek en een kusje bij je oor. En dan jij weer bij hem. Probeer hier niet al te veel bij na te denken, maar het gewoon te ondergaan op een manier die je leuk vindt.



Heb je overigens aan je therapeut al eens verteld over hoe je seks ervaart? Wat is zijn/haar advies hierin dan?



Bedankt voor je tip.



Mijn therapeut weet hoe ik seks ervaar. Zij heeft voorgesteld dat ik in traumatherapie ga bij haar. Heb daarom tot nu toe een paar keer mijn verhaal gedaan bij haar en we hebben een aantal triggers in kaart gebracht. Dingen waardoor ik eraan moet denken en waardoor ik het herbeleef en voor me zie. Ik weet nog niet hoe die therapie verder zal gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:nicky_ykcin schreef op 19 mei 2015 @ 13:24:

[...]





Daarover praat ik weleens met hem, maar het lukt me niet om de angstige gedachten en de emoties uit te schakelen.



Je gaat die emoties ook niet kwijtraken door met hem te praten, maar het zorgt er misschien wel voor dat je vriend je beter begrijpt.



Het is natuurlijk van de gekke dat hij voorstelt dat je dan maar seks hebt met een ander, terwijl je hier heel duidelijk aangeeft dat je probleem helemaal niets met hem te maken heeft, maar met je eigen angsten en emoties.



Het lijkt me sterk dat hij dat weet op het moment dat hij met zo'n voorstel komt..
Alle reacties Link kopieren
Klopt, ik kan me niet zo goed inleven in borderline.... ik weet niet echt hoe dat voelt.

Ze is al in therapie he, en aangezien dat nog niet het resultaat heeft wat ze wil, vraagt ze ons om meningen en dit is die van mij.



Ik neem haar probleem hardstikke serieus, maar op een luchtige manier.

Precies zoals ik denk dat ze er ook mee om moet gaan.



Is het kut? Tuurlijk is het kut. Maar wat heb je eraan om elke minuut te denken 'he wat kut.'

Je moet toch verder.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 19 mei 2015 @ 14:48:

[...]





Je gaat die emoties ook niet kwijtraken door met hem te praten, maar het zorgt er misschien wel voor dat je vriend je beter begrijpt.



Het is natuurlijk van de gekke dat hij voorstelt dat je dan maar seks hebt met een ander, terwijl je hier heel duidelijk aangeeft dat je probleem helemaal niets met hem te maken heeft, maar met je eigen angsten en emoties.



Het lijkt me sterk dat hij dat weet op het moment dat hij met zo'n voorstel komt..



Wat bedoel je? Dat mijn vriend niet weet dat mijn eigen angsten en emoties ervoor zorgen dat seks voor mij niet fijn is? Misschien heb ik hem dat dan inderdaad niet duidelijk genoeg gemaakt.

Ik vind het ook jammer dat hij dit heeft voorgesteld. Hij zegt ook soms dat hij het op wil geven, seks met mij, omdat hij vindt dat we het al een jaar proberen en dat het voor mij nog steeds niet fijn is. Dat hij denkt dat hij het niet kan. Misschien is zijn voorstel ook omdat hij het niet meer op kan brengen. Maar dat ga ik aan hem vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven