BDSM, voor de liefhebbers - deel II

30-10-2010 00:08 3087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen.



Voor mensen die wel het waarom willen weten, maar het hóe niet op hun netvlies willen hebben staan en om die reden liever wegblijven uit dit specifiekere topic is het topic Bijzondere voorkeuren: vragen, vooroordelen en discussies misschien een fijnere plek. Mensen met ervaring zullen ook daar proberen je vragen te beantwoorden.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Wandering Spirits



Dè site bij uitstek voor de beginnende en ontdekkende sub. Je vindt hier onder andere theorie, afbeeldingen, een sublijst en er is een chat.



Ter leeringh:



BDSM info Albany Power Exchange

Angelfire



Ter vermaeck:



www.bdsm-jongeren.net



www.bdsm-35.nl



www.collarme.com



En last but not least, de vakbond der BDSMerts Den VSSM



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Meer dan in andere topics wordt het hier dus op prijs gesteld als je jezelf even summier voorstelt.



Met dank aan Sprankelend voor de OP.
Alle reacties Link kopieren
quote:ilovan schreef op 08 april 2015 @ 10:12:

Daarom zou ik zeggen wil je iemand beter leren kennen ontmoet hem of haar dan in het echt, doe dat op neutraal terrein zonder verdere afspraken, ga niet gelijk met hem of haar mee maar laat het na afloop nog even bezinken en maak daarna goede afsprakenGa ik volgende week doen
Geniet elke dag
Op korte termijn wil mijn sub de dag gebruiken om goed in haar rol te komen en met het punten systeem werken. Zo straf en bonuspunten verdienen. Het is dan de bedoelling 's avonds bij het spel de punten in te zetten.

Iemand tips om dit goed aan te pakken?
quote:dedoper schreef op 11 april 2015 @ 12:57:

Op korte termijn wil mijn sub de dag gebruiken om goed in haar rol te komen en met het punten systeem werken. Zo straf en bonuspunten verdienen. Het is dan de bedoelling 's avonds bij het spel de punten in te zetten.

Iemand tips om dit goed aan te pakken?Dagelijkse regels maken. Toilettijden, koffiedrinktijden, opsta en naar bed tijden, op een bepaalde manier bepaalde taken uitvoeren, kledingvoorschriften, wat te koken, meldplicht op vaste tijden. Je kan het zo gek maken als je zelf wil
Goh... ik herken hier een patroon uit mijn relaties. En die waren echt niet BDSM-gericht. Nope. Voor mij doet dit 'm niet (meer).



Wat maf eigenlijk, dat dit in korte tijd zo kan veranderen. Zou dat door mijn verwerkingsproces komen? Denk zomaar van wel.
Tsja, het is ook niet mijn ding, maar als een ander er blij van wordt, lekker doen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel wat met regels en structuur, maar het moet geen micromanagement worden. Ik kan ook prima zelf denken. Daarbij lijkt het me ook heel vermoeiend voor Dom als sub.

Ik zou daarom wel waken dat de regels wel hanteerbaar blijven ook voor jou. Daarbij zou je eigen initiatief, dus actieve dienstbaarheid, zelf kijken of vragen of ze iets (voor je) kan doen ook kunnen belonen.



Ik zou zelf trouwens niet vrolijk worden van een puntensysteem. Als een fout meteen word gecorrigeerd en ik het dan daarna weer los kan laten, werkt bij mij beter.



Ik denk dat hierbij ook belangrijk is hoe serieus en hoe echt jullie verhouding zal zijn op dat moment. Is het meer voor de grap om te kijken of je het haar moeilijk kan maken, of als excuus om haar onder handen te nemen of wil je dat ze het zo goed mogelijk doet.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Het is ook zomaar voor een keer, het spel moet niet elke keer hetzelfde zijn en dit lijkt ons nu een keer leuk. Zeker de moeite waard om een keer te doen.

Strafpunten zijn in deze content tenslotten ook lekkere punten.

Misschien wel zo lekker dat ze veel meer stafpunten wil krijgen dan dat ik haar wil geven.

Ik heb al wat ideetjes opgedaan.
Als straf geef je, lijkt mij, iets wat ze niet lekker vindt. Doet ze het goed, dan krijgt ze iets wat ze wel lekker vindt. Anders is het een totaal onzinnig systeem lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Dan is het meer funnishment dan punnishment. Niks mis mee, maar de intentie en het gevoel is totaal anders. Maar ook bij funnishment moet je er opletten dat de regels ook voor jou behapbaar blijven. Dat ook jij ze niet vergeet. Dan misschien nog wel meer, want dan zal ze je er misschien op terugpakken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:dedoper schreef op 11 april 2015 @ 12:57:

Op korte termijn wil mijn sub de dag gebruiken om goed in haar rol te komen en met het punten systeem werken. Zo straf en bonuspunten verdienen. Het is dan de bedoelling 's avonds bij het spel de punten in te zetten.

Iemand tips om dit goed aan te pakken?



Geen ervaring in. Maar wel benieuwd naar je resultaten.

Werkt het motiverend?
Geniet elke dag
Wijziging i.v.m indiscreet gedrag....
anoniem_222405 wijzigde dit bericht op 20-06-2015 16:48
Reden: Zie hiernaast...
% gewijzigd
Wat is een BDSM meester eigenlijk, krijg je daar een diploma van?



Waar komt je vraag eigenlijk vandaan, om te achterhalen of je wel een goede sub zou kunnen zijn?



Ik stel me zo voor, dat een dom altijd met de ogen van een dom naar een vrouw kijkt en in haar altijd een mogelijke sub ziet.

Dus als je zo'n persoon de vraag stelt of jij een goede sub zou kunnen zijn, dan heb je zelf al het antwoord gegeven (want anders vraag je het al niet) De mate waarin, moet dan alleen nog bepaalt worden. Maar als je geen vaste grenzen hebt, dan zul je ver in het spelletje mee gaan.



Die controle kan idd wel ontstaan, maar alleen als je het toelaat.

Vind het knap van je dat je je eraan hebt kunnen onttrekken..eenmaal toegelaten..is het moeilijk los te laten..



Ben wel benieuwd wat voor tests dat waren, wil je daar iets over kwijt?
Ik denk Tinkerbell dat jij dit vooral niet wou met deze man, en dat is heel terecht als ik het zo lees.

Wat is de ideale sub, waar kan hij dat aan gevoeld hebben voor de tests, wat voor tests zijn dat dan?



Ik vind het niet sterk genoeg dat hij begreep dat er sterke emoties naar boven kwamen. Ja, dat gebeurt vaker, en als dat gebeurt vind ik dat de D er voor je moet zijn, je emotioneel moet ondersteunen, en dat gaat verder dan alleen maar begrijpen.



Een D hoeft niet alles voor je te bepalen, dat is maar net wat je zelf afspreekt. Mijn D heeft niet de totale controle over mij. Soms wel, soms zijn er dagen of weekenden dat we heel erg D/s zijn. Maar de meeste dagen bepaal ik echt zelf wanneer ik ga plassen, en bepalen we het eten en drinken samen, zoals ik dat met mijn niet-dominante ex ook deed.



Ik hoop dat je fijne kinky seks gaat beleven, dat jij jezelf daar door deze ervaring niet voor afsluit. Ik vind dat je het mooi omschreven hebt wat er met je kan gebeuren. Hoop dat het nu goed met je gaat, dat je het oude zeer hebt kunnen verwerken en dat je er sterker uit gekomen bent
Bijzondere ervaring tinkerbell.



Als ik zo je verhaal lees denk ik dat je er wel goed aan hebt gedaan hier niet direct verder mee te gaan. Het lijkt alsof die dominant wat over je grenzen leek te gaan en je in een positie zette waar je (nu) niet wil zijn.



Ikzelf krijg altijd erg de kriebels bij de uitdrukking 'goede sub'. Er is geen sub-diploma en er is niemand die voor jou bepaald of je een goed sub bent als je aan specifiek voorwaarden voldoet. Je bent onderdanig misschien en het is goed om voor jezelf te ontdekken op welk gebied en op welke manier dat voor jou goed tot z'n recht komt. Verder heeft dat erg weinig te maken met het 'goed' doen. Alsof je een homo vraagt om op de juiste manier te lopen omdat hij anders geen correcte homo is .. ?



Daarnaast vind ik het wel heel opvallend dat je op bdsm gebied iets wil ontdekken? Maar zie je dat als een optie buiten je relatie dus? waarom niet binnen je relatie? En wat wil je ontdekken?
Alle reacties Link kopieren
Tinkerbell...wat ik niet snap. Waarom praat je over hem alsof ie wel jouw dominant (meester) is met hoofdletters?

Zit hij nog steeds in je hoofd?
There is more to explore
Alle reacties Link kopieren
Ik snap sowieso dat gedoe met hoofdletters niet. Beter gezegd..... Ik wil het niet eens snappen. Heb behoorlijk wat ervaring binnen het bdsm wereldje maar no way dat ik een dominant aan ga spreken met hoofdletters en mijn naam laat beginnen met een kleine letter. Ook binnen een D/s kan er sprake zijn van totale gelijkwaardigheid, ondanks onderdanigheid enerzijds en dominantie anderzijds.
“It is the dim haze of mystery that adds enchantment to pursuit.”
Hoi,



Tijdje hier niet geweest.... paar dingen sindsdienst veranderd. Heb iemand ontmoet spelendewijs dingentjes besproken 50 tinten en zo. Wat hij zou willen en wat ik zou willen. Mijn vraag is nu. Hoe begin je nu te spelen. Plannen julie dit of gewoon spontaan. Hij heeft geen ervaring erin, al wil hij alles wel proberen...



Voor nu is het niet zo dat ik met hem het bed in wil maar zodat ik er over na kan denken en parkeren in mijn hoofd. Voor later zeg maar.



Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Inyx schreef op 14 mei 2015 @ 15:56:

Ik snap sowieso dat gedoe met hoofdletters niet. Beter gezegd..... Ik wil het niet eens snappen. Heb behoorlijk wat ervaring binnen het bdsm wereldje maar no way dat ik een dominant aan ga spreken met hoofdletters en mijn naam laat beginnen met een kleine letter. Ook binnen een D/s kan er sprake zijn van totale gelijkwaardigheid, ondanks onderdanigheid enerzijds en dominantie anderzijds.Ach als de desbetreffende D dat zou willen ben ik wel zo braaf. Maar alleen tijdens het spel. Daarbuiten zeker niet.
There is more to explore
Wijziging i.v.m indiscreet gedrag...
anoniem_222405 wijzigde dit bericht op 20-06-2015 16:47
Reden: Zie hierboven
% gewijzigd
quote:Zomerelfje schreef op 14 mei 2015 @ 16:18:

Hoi,



Tijdje hier niet geweest.... paar dingen sindsdienst veranderd. Heb iemand ontmoet spelendewijs dingentjes besproken 50 tinten en zo. Wat hij zou willen en wat ik zou willen. Mijn vraag is nu. Hoe begin je nu te spelen. Plannen julie dit of gewoon spontaan. Hij heeft geen ervaring erin, al wil hij alles wel proberen...



Voor nu is het niet zo dat ik met hem het bed in wil maar zodat ik er over na kan denken en parkeren in mijn hoofd. Voor later zeg maar.



Bedankt.



Ik zou eenvoudig beginnen en vandaaruit langzaam uit te breiden.



Spreek een stopwoordje af.



Ga de eerste paar keer niet voor de meest favoriete fantasie, want vaak is dat ook de meest extreme fantasie..

Bouw eerst het rl vertrouwen naar elkaar toe op.

Als hij de dom is en jij de sub..test hem dan of hij stopt als jij wil dat hij stopt..daarmee bouw je het vertrouwen op naar de volgende keren dat je veel verder gaat dan nu.



Verder zou ik gewoon zeggen..begin met 1 ding tegelijk en niet allemaal door elkaar heen.



Als vastgebonden worden 1 van je fantasien is.. zorg dan eerst dat hij je vertrouwen waard is voordat je die stap maakt.



Hopelijk heb je hier wat aan.



Veel plezier met je eerste stapjes ;)
Zeg nooit, nooit Tnkerbell



Wat zou kunnen helpen met je man..is dat je zelf laat zien hoeveel pijn je aan kunt..verzin samen een stopwoordje..

Geef bv lvl's aan de pijn.. lvl 1 is zeer licht en 10 is het meeste wat jij aan kunt (tenminste op dit moment dan..want meestal wordt die grens verzet)



vb:

Stel dat je instelbare tepelklemmen hebt, stel ze zelf in (geef die pijn een lvl), geef er een rukje aan (geef dat een ander lvl) laat hem er een rukje aan geven (geef zijn rukje ook een lvl) zo leert hij met het geven van pijn aan jou omgaan.



Misschien helpt dit
wijziging i.v.m indiscretie...
anoniem_222405 wijzigde dit bericht op 20-06-2015 16:45
Reden: Indiscrete man ontmoet...
% gewijzigd
@Tinkerbel,



Ik vind jouw "one-liner" heel goed gekozen ;)

Had je die eerst ook al?



Het onderliggende in jouw verhaal vind ik wel heel erg mooi om te lezen.

Sub en Dom zijn gelijkwaardig, en jij laat dat zien ook.

Waarschijnlijk ben jij zelfs veel sterker als sub dan hij als dom, want jij keert je van hem af.



Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het over een paar maanden is.

Of je dan er nog steeds zo in staat.
[quote]jacq47 schreef op 18 mei 2015 @ 10:40:

@Tinkerbel,



Ik vind jouw "one-liner" heel goed gekozen ;)

Had je die eerst ook al?



Het onderliggende in jouw verhaal vind ik wel heel erg mooi om te lezen.

Sub en Dom zijn gelijkwaardig, en jij laat dat zien ook.

Waarschijnlijk ben jij zelfs veel sterker als sub dan hij als dom, want jij keert je van hem af.



Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het over een paar maanden is.

Of je dan er nog steeds zo in staat.[/
anoniem_222405 wijzigde dit bericht op 20-06-2015 16:43
Reden: Indiscreet persoon ontmoet...
% gewijzigd
Ik ben geen sub, maar of je mij een echte dom kunt noemen weet ik ook niet.



Als de definitie van een dom is dat hij/zij bepaalt wat er gebeurd binnen de vooraf aangegeven harde grenzen en daarnaast grensverleggend bezig is met de zachte grenzen. Dan zou je me een dom kunnen noemen Ik bepaal dan veel, maar sta open voor suggesties, aanvragen en vraag regelmatig feedback over hoe het één en ander ervaren is.



Wat ik denk..



Tja, je hebt het over de "puurste ervaring" in het dom/sub spel.

Dat zegt iets over hoeveel impact het op jou heeft gehad..

Daarnaast geef je aan dat je partner "het niet in zich heeft zitten" ..mijn aanreiking over de pijn lvl's wijs je af (terwijl in een eerdere post je aangeeft dat je partner bang is om je pijn te doen...dus het invoeren van de pijn lvl's zou een oplossing kunnen betekenen..maar je staat er zelf niet open voor..



Het pijngedeelte is maar een element van de relatie tussen dom en sub (denk zelf dat pijn niet altijd erbij hoeft te horen)



Jij en je dom zijn diep gegaan..dat betekent dat hij wss in je wezen zit..en dat is iets wat niet zomaar te verloochenen valt..



De kans is zeer reëel dat jij meer en meer gaat smachten naar de herhalingen van de ervaringen die je hebt ondergaan..dus er kan een soort wegduw effect ontstaan..wegduwen en weer terughalen.. de binding word daardoor steeds steviger..



Doordat jij zelf weinig moeite erin steekt om je partner zover te krijgen dat hij jou diepste wensen in vervulling laat gaan...open je de deur op een flinke kier voor jouw (nog steeds) dom..



Maar dit zijn mijn gedachten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven