BDSM, voor de liefhebbers - deel II

30-10-2010 00:08 3087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen.



Voor mensen die wel het waarom willen weten, maar het hóe niet op hun netvlies willen hebben staan en om die reden liever wegblijven uit dit specifiekere topic is het topic Bijzondere voorkeuren: vragen, vooroordelen en discussies misschien een fijnere plek. Mensen met ervaring zullen ook daar proberen je vragen te beantwoorden.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Wandering Spirits



Dè site bij uitstek voor de beginnende en ontdekkende sub. Je vindt hier onder andere theorie, afbeeldingen, een sublijst en er is een chat.



Ter leeringh:



BDSM info Albany Power Exchange

Angelfire



Ter vermaeck:



www.bdsm-jongeren.net



www.bdsm-35.nl



www.collarme.com



En last but not least, de vakbond der BDSMerts Den VSSM



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Meer dan in andere topics wordt het hier dus op prijs gesteld als je jezelf even summier voorstelt.



Met dank aan Sprankelend voor de OP.
quote:FruitAppel schreef op 05 december 2014 @ 22:07:

[...]



Hmm allebei denk ik.... Straf uitlokken is wel iets wat ik regelmatig doeJe bent vast een beginneling.
quote:Istar_ schreef op 10 december 2014 @ 14:20:

Ik begrijp dat hele straffen ooit. Ik ben een volwassen vrouw, ik hoef geen straf. Ik word geil van klappen met de zweep, dus krijg ik die. Gewoon, omdat het lekker is.

Uitdagen/"rellen" vind ik zo kinderachtig.Precies...dat rellen is voor beginnelingen en heel kinderachtig.
Tjongejonge wat denken jullie in hokjes? bdsm is iets wat niet op een bepaalde manier moet ofzo. Nogal kortzichtig dat dat hier blijkbaar word gedacht door sommigen. Misschien dat jullie 2 x zo oud zijn maar wat weet je ervan of ik beginneling ben?
Alle reacties Link kopieren
Maakt volgens mij niet uit of iemand heel ervaren is of een beginneling. Het is geen wedstrijd ;)

Zelf ben ik weer nieuwe inspiratie aan het opdoen. En vooral proberen te leren hoe ik mezelf kan verbeteren.
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
quote:emmetje2 schreef op 11 december 2014 @ 01:24:

[...]

Precies...dat rellen is voor beginnelingen en heel kinderachtig.

Ik snap je wel maar ik denk niet dat het waar is.

Er zijn wel degelijk mensen waar het constant opzoeken van de grenzen een karaktereigenschap of "afwijking" (borderline) is. En nu niet allemaal gaan roepen dat ik fruitappel een borderliner noem want dat schrijf ik dus niet.
...
Het past inderdaad bij mijn karakter, en of dat nou bordeliner is of niet ik ben niet zo van labels. Voor zover ik weet is het nooit bij mij vastgesteld. Jammer dat ik hier weinige ervaringen van andere lees op het moment ipv discussies over beginnelingen en hoe het allemaal moet
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 11 december 2014 @ 08:21:

[...]



Ik snap je wel maar ik denk niet dat het waar is.

Er zijn wel degelijk mensen waar het constant opzoeken van de grenzen een karaktereigenschap of "afwijking" (borderline) is.



Mee eens.

Ik heb dat zelf. Ben continue bezig met verleggen met grenzen van mezelf en anderen.

Is ook zelfs een belangrijk deel van mijn werk.



Of het afwijking is, prima als iemand dat zou wil noemen.

Er is nog altijd een grote groep mensen die zo tegen BDSM aankijkt
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
Fruitappel, je kan wel blijven miepen over het gebrek aan ervaringsverhalen maar als mensen op dit moment, in deze discussie niet zoveel zin hebben om te delen op dat front dan is dat zo. Zeuren heeft dan niet zoveel zin. Er zijn legio fora waar je zowat wordt doodgegooid met ervaringsverhalen. Heb je al eens op de linkjes gedrukt in de OP? Zoals eerder gezegd, wandering spirits zou een prima forum voor jou zijn.



En zelfs daar zul je lezen dat de wondere, openminded wereld van bdsm heel vaak aan elkaar hangt van bekrompen geesten. Ik heb heel wat subs en doms gesproken en heb me altijd verwonderd over de hang naar acceptatie en tegelijkertijd de enorm kritische kijk naar anderen. Rare jongens die beedeeesemmerts



Maar goed, je kan even verder kijken als je hang naar ervaringsverhalen zo groot is.
...
Wandering spirits vind ik niet zo, zoals veel bdsm sites helaas. Op bdsm zaken zitten wel gelijk gestemden maar ik kom daar niet te vaak
Maar vertel is Roos wat heb jij überhaupt met BDSM? Voor zover ik lees heb je vooral iets met minnaars
Alle reacties Link kopieren
Net als bijna de rest van nederland heb ik niet zoveel zin om dit soort kwetsbare zaken op een openbaar forum neer te pennen. Topics als deze hebben waarschijnlijk duizenden meelezers (net als het minnaar topic) omdat men smult van dit soort verhalen en het tegelijk als een soort rariteitenkabinet ziet.



Ik kan je wel vertellen dat minnaars en bepaalde vormen van bdsm heel leuk samen kunnen gaan.



Edit: wat heb je tegen op WS? Ik vind het persoonlijk wel een geinige site, je weet in elk geval zeker dat je daar gelijkgestemden gaat treffen.
...
Alle reacties Link kopieren
@FruitAppel net zoals voor anderen, is dit niet voor mij de plaats om diep op mijn beleving in te gaan. Niet eens vanwege de meelezers, maar vooral doordat de keren dat ik dit wel deed ik veel oordelen en veroordelen te horen kreeg, omdat de mijne veel verder gaat dan de slaapkamer. De heissa die ik over mij heen kreeg toen ik vertelde te spelen zonder stopwoord, weerhoud mij er van heel veel meer te vertellen.

Daarom reageerde ik waarschijnlijk ook zo kribbig op Rooss. In tegenstelling tot haar vind ik juust wel veel begrip op bdsm sites, vooral fl, mede omdat men zich daar er vaak veel bewuster van is hoe breed bdsm is en hoe persoonlijk.

Uiteraard heb je ook daar de types die graag oordelen, maar daar heb ik daar toch een stuk minder last van.

En ach die ene kwibus die mij geen echte sub vond, daar lach ik vooral om.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik schreef niet dat ik geen begrip kreeg hoor, ik ben niet zo op zoek naar begrip eigenlijk, ik snap mezelf prima .



Het is meer dat ik me verbaasd heb over kortzichtigheid bij mensen waar je van verwacht dat ze openminded zouden zijn. Maar ook dat heb je overal.

Ik heb met heel veel plezier een poos gelezen en zelfs geschreven op ws.

Daarom ben ik ook zo benieuwd wat fruitappel zo tegenstaat aan ws, ik denk dat ze juist daar vindt wat ze zoekt (ervaringsverhalen en uitwisseling over details).

Misschien is fetlife een beter plan.
...
Alle reacties Link kopieren
tja, bdsm'ers zijn net echte mensen
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Tja Wandering spirits alleen die naam al, onoverzichtelijke site, weinig berichten op forum.. Vind er gewoon niet veel aan. En ik kan begrijpen dat je hier niet alles neerzet gezien het commentaar maar is er op fetlife ook een forum?
Alle reacties Link kopieren
Fetlife is volgens mij een soort facebook op bdsm gebied. Of kinky gebied, ik weet het niet eens precies. Je kan een profiel aanmaken met je voorkeuren en volgens mij kan je ook aangeven of je in bent voor contact en met wie. Volgens mij zit er ook een forum bij.

Ik weet het dus niet precies, heb daar nooit een profiel gehad maar ik ken wel veel mensen die daar regelmatig huizen.



Dan is er het eea veranderd op WS, een poos geleden was het daar echt drukbezocht. Ik heb zelfs een keer een WS meet gehad in één of ander park. Met kinders enzo. Gezellig!
...
Ik ben overigens ook geen beginnende sub voor wie die site blijkbaar bedoeld is, ondanks mijn gerel en mensen denken dat ik beginnend ben. Ik ben ook niet zoekende naar mezelf als sub ofzo maar naar andere vrouwen die mijn gevoelens delen
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 11 december 2014 @ 16:02:



Ik kan je wel vertellen dat minnaars en bepaalde vormen van bdsm heel leuk samen kunnen gaan.





Klopt helemaal. Helaas kan ik er niet meer over vertellen, op het forum.

Maar het is een ideale combinatie, als je partner niet in is voor bdsm, en je komt iemand tegen in dezelfde situatie.
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
WS klinkt interessant zal ik eens gaan kijken.



Tot nu toe hele anderen plekken gebruikt om ervaringen uit te wisselen.

Een beetje ongebruikelijke plek.......en kan daarom hier niet posten, sorry
Geniet elke dag
Ja dat dacht ik eerst ook een 'partner' en een 2 e man erbij voor o.a Bdsm maar het werd veel meer dan dat. Het was liefde dus die vorige partner heb ik vaarwel gezegd :-) en ben helemaal voor mijn D gegaan :-))
Alle reacties Link kopieren
goed te horen Fruitappel, en blij dat het voor je zou goed uitpakt.

Helaas ging het bij mij anders.

Door omstandigheden ben ik niet meer samen met mijn minnares.



Bdsm is wel iets wat me steeds blijft fascineren.

En dan om toch een ervaring te delen.

Een van mijn eerste vriendinnetjes, die was een perfecte switch.

Zelf wist ik amper iets van BDSM. Zij heeft me in korte tijd heel veel laten ontdekken en ervaren. Om eerlijk te zijn best een schok, maar ook een wereld die open ging voor me.

Het meest bijzondere aan haar vond ik dat je dat van haar niet zou verwachten.

Iemand die erg onopvallend en zelfs erg preuts overkwam in het dagelijks leven, misschien was het wel een masker voor de buitenwereld. Want zo extreem ben ik nog niet iemand tegen gekomen

Eigenlijk de laatste van wie je dit zou verwachten. Ze zal nu ongetwijfeld overkomen als een saaie huismoeder. Gewoon een hele lieve meid, waar ik heel dankbaar voor ben dat ik haar beter heb leren kennen.
Geniet elke dag
Jammer dat het ook mis kan gaan. Leuk om bdsm zo te ontdekken door dat vriendinnetje. En je ziet het inderdaad vaak niet aan de buitenkant, de meest onschuldig lijkende meisjes kunnen juist het meest wild zijn in bed.

Ik had voor mijn huidige vriend ook weinig met bdsm gedaan in real life. Maar ook voor mij ging er een wereld open. Hij heeft wel een hoop meer ervaring en is ook een stuk ouder maar heerlijk vind ik dat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijzelf altijd anders gevoeld. Pas toen ik als tiener over bdsm las, begreep ik waarom. Duurde nog wel een aantal jaar voor ik er aan toe was om het ook echt op te zoeken. Maar dat was echt thuiskomen. Een wereld die me begreep... en dan niet alleen de bdsm ervaringen, maar ook gewoon het omgaan met mensen die, die gevoelens ool delen. Zoals op een munch. Dat misschien zelfs nog wel meer.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dat anders voelen heb ik ook lang gehad.

Voor mij voelt het nog steeds als een reis.

Nog steeds bezig met grenzen verleggen en nieuwe ervaringen op doen.

Staan nog wat dingen op mijn lijstje

Hoewel ik precies weet wat bij me past en wat niet.
Geniet elke dag
Dat anders voelen heb ik inderdaad ook altijd gehad. Voor mij was het, toen ik er wat mee ging doen, eigenlijk een besef dat ik liever iemand heb die dominant is en zich daarvan bewust is (en dus ook oplet dat hij mij mezelf laat blijven), dan iemand die 'normaal' is, dominant lijkt, maar ondertussen vooral stronteigenwijs en 'mijn manier en anders niet' is. Dat had ik met mijn ex al genoeg gehad

Ik heb in ons huishouden dan ook gewoon inbreng, alles gaat in overleg etc. Ik ben dan wel onderdanig, maar écht geen deurmat.



FruitAppel, he vroeg naar fetlife ... Dat kan je inderdaad een beetje met facebook vergelijken, maar dan kinky/bdsm-gericht. Het is niet gericht op daten, maar op contacten onderhouden eigenlijk. Er zijn verschillende discussiegroepen (bijvoorbeeld 'durftevragen' en locale groepen en zo). Omdat het een niet openbaar forum is, zoals dit, praat ik daar toch makkelijker over bijvoorbeeld beleving. Veel dingen die een stuk minder eng of raar zijn dan ze lijken zet ik hier toch minder makkelijk neer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven