BDSM, voor de liefhebbers - deel II

30-10-2010 00:08 3087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen.



Voor mensen die wel het waarom willen weten, maar het hóe niet op hun netvlies willen hebben staan en om die reden liever wegblijven uit dit specifiekere topic is het topic Bijzondere voorkeuren: vragen, vooroordelen en discussies misschien een fijnere plek. Mensen met ervaring zullen ook daar proberen je vragen te beantwoorden.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Wandering Spirits



Dè site bij uitstek voor de beginnende en ontdekkende sub. Je vindt hier onder andere theorie, afbeeldingen, een sublijst en er is een chat.



Ter leeringh:



BDSM info Albany Power Exchange

Angelfire



Ter vermaeck:



www.bdsm-jongeren.net



www.bdsm-35.nl



www.collarme.com



En last but not least, de vakbond der BDSMerts Den VSSM



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Meer dan in andere topics wordt het hier dus op prijs gesteld als je jezelf even summier voorstelt.



Met dank aan Sprankelend voor de OP.
Ok misschien toch maar eens kijken op fetlife

Qua huishouden, dat betrekken wij niet echt bij bdsm, ik doe opzich misschien iets meer wel, maar dat komt meer omdat ik minder werk.

Aan de andere kant als we 's avonds lekker op de bank zitten en mijn Mr zegt koffie zetten doe ik dat natuurlijk wel <3
Alle reacties Link kopieren
Ik ken fetlife nog niet.

Het klinkt interessant.

Ga ik eens kijken.
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
Is er niet iets specifieks voor Nederland en België?
Geniet elke dag
Bdsm zaken kun je ook proberen maar daar zoeken veel mensen een bdsm partner
Op FL zijn veel Nederlanders en Belgen aanwezig. Je moet eerst een beetje leren zoeken. Er zijn discussiegroepen genoeg in het Nederlands.

Als je een profiel hebt aangemaakt kun je bij Groups bijv zoeken naar BDSM Nederland of BDSM Netherlands. Dan zie je allerlei discussies. Om andere interessante (Nederlandse) groups te vinden kun je kijken in de profielen van mensen die je ziet posten in BDSM Nederland of Netherlands, en dan bij hun groups wat rondkijken. Retour Afzender is wel een grappige groep om te zien hoe je beter niet iemand kunt benaderen.

Er zijn groups voor allerlei fetishes (Medical Play Belgium/The Netherlands, Dutch High Heel, footlovers BE/NL, kettingenfetisch, Het Plasgenootschap, Kuisheid, etc etc. Er zijn regionale groepen (Amsterdam, maar ook Noord Holland, etc.) En er zijn groepen die op zich niet iets met BDSM te maken hebben maar iets anders gezamenlijks zoals bijv hobby's.
Alle reacties Link kopieren
quote:FruitAppel schreef op 12 december 2014 @ 12:31:

Bdsm zaken kun je ook proberen maar daar zoeken veel mensen een bdsm partner



Dank je wel Fruitappel voor de goede tip

Nieuwe partner zou leuk zijn, maar is niet noodzakelijk.
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 12 december 2014 @ 12:52:

Retour Afzender is wel een grappige groep om te zien hoe je beter niet iemand kunt benaderen.



Bedankt Marana, goede tips en goed te weten dat er ook Nederlandse groepen zijn.

Die Retour Afzender lijkt me wel leuk.
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
Heb ooit wel eens op fetlife gekeken, vond het een beetje onoverzichtelijk, met dat Frans ertussen. Wel veel interessante dingen gelezen.

Hopelijk volgend weekend weer tijd voor wat een lekker spel met mijn Dom.

We zijn behoorlijk druk bezig geweest de afgelopen tijd, maar niet met deze kant van ons seksleven.
Ik heb onlangs iets gedaan wat ik heel eng vond en waarbij ik bij de vorige poging het stopwoord gebruikte, de enige keer ooit. Nu lukte het wel en ik was enorm opgewonden. Maar vooral het gevoel dat je D trots op je is <3
Alle reacties Link kopieren
Vertel...
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je ook het stoplichtsysteem Fruitappel?

Doe ik vaak als check tussendoor
Geniet elke dag
Stoplicht systeem? Ken ik niet





HelAas kan ik niet teveel details hier vertellen jajajade
@the_wizzard, leg eens uit.
Alle reacties Link kopieren
Groen is jaaaa ga door?

Oranje is rustig aan, op het randje?

Rood is stoppen nu meteen?



Oftewel "stopwoordjes".



Zoiets??
...
Alle reacties Link kopieren
Klopt helemaal Roos



Hier wat meer links met uitleg, en ook verschillende standpunten.

Naast een stopwoord, is het ook nodig om een stopgebaar te hebben.

Zeker als je een ballgag gebruikt. Of als iemand in paniek het stopwoord vergeet.

Dan kan de checklist vooraf handig zijn.



http://www.edenfantasys.c ... ships/bdsm-101-safewords/



http://themaddog.blog.co. ... lly-a-safe-word-13375903/



http://students.iam.colum.edu/~tara.put ... ress/?p=10



http://thoughtsofagrowingsub.com/thoughts-safe-words/



En je kan het ook vooraf vastleggen:



http://www.fetbound.com/s ... th%20guidance%20notes.pdf
Geniet elke dag
Bij mij is het over het algemeen altijd groen en als mn D even rustiger aan moet doen merkt hij dat wel. Verder heb ik in uiterste gevallen m'n stopwoord natuurlijk maar het liefst gebruik ik die niet uiteraard. Gebaar hebben wij niet want ik wil geen bal of zo in m'n mond dus kan altijd praten
Alle reacties Link kopieren
Mijn hemel, wat kunnen zgn deskundigen toch neuzelen over zoiets simpels als een stopwoord. Bij mij is stop stop en de eerste de best die met een gagball aankomt heeft zelf geen ballen meer.



Tis zo simpel.
...
Alle reacties Link kopieren
quote:FruitAppel schreef op 14 december 2014 @ 13:11:

Verder heb ik in uiterste gevallen m'n stopwoord natuurlijk maar het liefst gebruik ik die niet uiteraard.



Andersom als D is het ook niet fijn. Betekent dat ik niet goed heb opgelet, en te ver ben gegaan. Wel vind ik dat het stopwoord niet kan worden gebruikt als een gemakkelijke en vrijblijvende optie. Het heeft ook gevolgen, en dat weet S ook. Dus ik stop het spel helemaal, met veel aandacht voor S. En de volgende keer eerst een goed gesprek om te kijken hoe we kunnen verbeteren.

Is dat bij jou ook vergelijkbaar?
anoniem_209950 wijzigde dit bericht op 14-12-2014 15:14
Reden: Typen blijft lastig
% gewijzigd
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 14 december 2014 @ 13:17:

Mijn hemel, wat kunnen zgn deskundigen toch neuzelen over zoiets simpels als een stopwoord.





Mijn ideaal is dat het stopwoord niet gebruikt wordt ;)

Omdat je dan als D te ver bent gegaan.

Heb het nog maar een paar keer gehoord van S

Gebruik jij stop dan vaak?
Geniet elke dag
Alle reacties Link kopieren
Even kleine intro, ben een vrouw met interesse in bsdm. Dit is al vanaf mijn puberteit. Uiteindelijk nooit veel mee gedaan, mijn vaste partner moest er niets van weten. Sinds 2,5 jaar een minnaar met wie het spontaan gebeurde na 1,5 jaar denk ik ongeveer. Voor hem is het nieuw en zo ook voor mij. Probeer nu uit te zoeken welke plek het heeft . Waar ik moeite mee heb is dat ik veel lees dat het een spel is en waar vooraf min of meer vastgelegd wordt wat er gaat gebeuren. Bij ons gebeurd het soms als we samen vrijen ( de bsdm beperkt zich daar toe) maar niet altijd. We spreken eigenlijk niks af behalve dat er geen zichtbare schade moet ontstaan en ho is ho. Wat er gebeurd is wel pittig maar geen hulpmiddelen, straf o.i.d. Hij schrok in het begin er wel van wat een vreselijke lust en emotie het teweegbracht en hij was verbaasd dat hij het mij domineren prettig vond. Ik had ook niet zoveel emotie verwacht maar het overtreft mijn fantasie. Het belangrijkst is mijn volkomen veilig voelen bij hem. Ik worstel er wel mee hoe we hier nu verder mee kunnen gaan. Kun je soms wel en soms niet sub zijn.
Alle reacties Link kopieren
Yongyo, Je kunt alles zijn en alles is goed zolang jij je er goed bij voelt. Iedere relatie ontwikkelt zich dat geldt voor een D/s relatie net zo. Als het goed is dan ontdek je dat samen en doe je alleen dat waar je je fijn bij voelt. Er bestaan geen vaste regels over hoe je BDSM moet beleven.



Ik beleef BDSM niet als spel voor mij is het inmiddels een manier van leven. Anderen beleven vooral veel lol in de slaapkamer en daarbuiten niet, allemaal prima.



Stopwoorden zijn prima als je daar behoefte aan hebt. Ik heb dat niet en mis het ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Yongyo, eens met Lisannez. Ik zie het ook niet als een spel, het is er altijd, soms heel erg aanwezig, soms meer op de achtergrond. Dat maakt ook dat wij moeiteloos van 'vanilla' naar bdsm (varierend van licht tot heftig) omschakelen en weer terug. Het loopt gewoon overal en nergens in elkaar over.



Stopwoorden hebben wij in het begin voor de vorm wel afgesproken maar vervolgens nooit wat mee gedaan :-). We communiceren gewoon tijdens een spel en hij weet feilloos wanneer mijn reacties in de categorie 'Rood' valt of meer is 'neee, neee, neee, ja ja jaaaa'. Stopwoorden zijn ook een valse veiligheid in mijn ogen, je kunt bijvoorbeeld zo ver spacen dat je niet meer (goed) kunt praten, zou niet goed zijn als een D dan doorgaat omdat ie geen stopwoord hoort. Dus ik ben meer van de common sense en veel communiceren voor, tijdens en na.
Alle reacties Link kopieren
sd2010 en lisannez, dank voor jullie reacties. Het gaat voor ons ook wel op dat het schakelt van het een naar het ander en hij erg oplet hoe ik reageer en daar vrijwel onmiddellijk op anticipeert. Ik heb me geprobeerd te verdiepen in het waarom van deze vorm van liefhebben. Daar kom ik niet echt uit maar kan het me nu toestaan en verder met hem uitproberen zonder me te schamen of vervelend te voelen hierover.

Het is heel bijzonder en ik ben blij dat wij elkaar gevonden hebben en dit delen.
Alle reacties Link kopieren
quote:The_wizzard schreef op 14 december 2014 @ 15:13:

[...]

Gebruik jij stop dan vaak?

De ene keer dat er sprake was van een stopwoord zei de man in kwestie dat ik stop kon zeggen maar dat hij er niet naar zou luisteren.

Ik heb hem gestopt maar dat heb ik dus in andere bewoordingen gedaan.



Ik hoef je vast niet te vertellen dat dit eens en nooit weer was.
...
quote:The_wizzard schreef op 14 december 2014 @ 15:06:

[...]





Andersom als D is het ook niet fijn. Betekent dat ik niet goed heb opgelet, en te ver ben gegaan. Wel vind ik dat het stopwoord niet kan worden gebruikt als een gemakkelijke en vrijblijvende optie. Het heeft ook gevolgen, en dat weet S ook. Dus ik stop het spel helemaal, met veel aandacht voor S. En de volgende keer eerst een goed gesprek om te kijken hoe we kunnen verbeteren.

Is dat bij jou ook vergelijkbaar?Ja klopt is hier vergelijkbaar. Mijn D vind dat ook niet fijn als ik stopwoord gebruik denk ik omdat hij dan niet goed heeft aangevoeld. Maar die ene keer dat ik mijn stopwoord gebruikte is ook goed geweest want ik had een soort 'stop woord angst' ik wilde mijn D niet teleurstellen en alles voor hem doen. Dat ik het spel wel.stopte vond hij juist goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven