BDSM, voor de liefhebbers - deel II

30-10-2010 00:08 3087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen.



Voor mensen die wel het waarom willen weten, maar het hóe niet op hun netvlies willen hebben staan en om die reden liever wegblijven uit dit specifiekere topic is het topic Bijzondere voorkeuren: vragen, vooroordelen en discussies misschien een fijnere plek. Mensen met ervaring zullen ook daar proberen je vragen te beantwoorden.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Wandering Spirits



Dè site bij uitstek voor de beginnende en ontdekkende sub. Je vindt hier onder andere theorie, afbeeldingen, een sublijst en er is een chat.



Ter leeringh:



BDSM info Albany Power Exchange

Angelfire



Ter vermaeck:



www.bdsm-jongeren.net



www.bdsm-35.nl



www.collarme.com



En last but not least, de vakbond der BDSMerts Den VSSM



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Meer dan in andere topics wordt het hier dus op prijs gesteld als je jezelf even summier voorstelt.



Met dank aan Sprankelend voor de OP.
Ja, ik denk wel dat de kans groter is dat je je binnen D/s veel afhankelijker opstelt. Dat is ook een beetje de 'deal' binnen zo'n soort relatie denk ik.



Maar ik vraag me wel af wie nou wat opgeeft en wie nou waar van afhankelijk wordt? In die zin dat ik het meer zie als verdieping van elkaars kanten dan dat de sub het nodig heeft en de D het geeft. Onze relatie zie ik als D/s en 'spelen' zie ik daarin als uiting van lust, liefde en behoefte. En ja, ik wordt onrustig als ik me een tijdje (halve dag) niet kan uiten . Maar de basis voor mij is de relatie.



Ik kan me voorstellen dat je snel de link legt met een vorm van therapie. En ik geloof ook wel dat het ook op een bepaalde manier therapeutisch kan werken. Maar ik zou wel voorzichtig zijn om het 1 op 1 aan elkaar te koppelen; ik moet het trauma uit mijn jeugd in elk geval nog ontdekken dan .
Alle reacties Link kopieren
De afhankelijkheid lees ik bij subs, eigenlijk niet bij Doms. Nu kan dat liggen aan het feit dat Doms hier minder over miepen of dat ik het gewoon niet hoor/lees, kan beiden. Ik heb af en toe mogen lezen over de onrust die het met zich meebrengt als er een poosje niet gespeeld kan worden, het functioneren wordt minder, de concentratie wordt minder en het verlangen groeit en groeit. Ik kan het alleen maar vergelijken met mijn eigen gemis omdat ik verse lief lang niet genoeg zie, daar word ik ook wat narrig, pielig en chagrijnig van maar dat is de verliefdheid, dat zal wel weer over gaan.



Ik leg geen link met therapie hoor, het kwam niet eens in me op. Ik had het eigenlijk puur en alleen even over de afhankelijkheid en het gevoel verslaafd te zijn aan een bepaalde aandacht, bepaalde prikkels.

De keren dat ik het zelf mocht beleven vond ik bepaalde aspecten behoorlijk verslavend.
...
Jemig wat schrijven jullie veel..... raak de draad kwijt hier...



Op in te haken op emotionele problemen Als ik puur naar mijzelf kijk is dat misschien wel de oorzaak begin van sub gevoel willen zijn.



Jaren terug kwam de ene familielid na de andere te overlijden. Hierdoor ben ik erg controlfreak geworden. Mijn zelf beheersen enz. Wat ik nu merk aan mijzelf is dat ik dat wil los laten en de controle aan een andere geven. Juist het idee alleen geef mij al meer rust. Aan de andere kant vind ikhet weer heel eng om de touwtjes los te laten.

Gisteren bijna afgesproken met mijn internet D voor de eerste onmoeting. Wilde naar het strand gaan. Ik heb geen auto en moet dus met het ov. Bijna 2 uur onderweg. Hij vind het geen probleem om mij thuis op te halen. Ik wil dat dus zeker niet hebben. Gevolg geen ontmoeting. Mijn gevoel k*t omdat ik weer zo dwars was en niet de trouwtjes wilde loslaten...

Hij zelf maakt er echt geen punt van vind het alleen jammer dat ik geen rit van hem wilde aannemen, ( al was het maar vanaf het trein station...)
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer zomerelfje. Hoe wil je de touwtjes in real loslaten als je al niet eens een autoritje kan accepteren? Ik had als Dom trouwens gezegd "ik kom je halen, punt".
...
Ja dat is een goede vraag Roos.. denk zelf dat als ik heb de eerste keer gezien heb dat het dan al minder word/ is. Puur omdat ik heb dan in het echt heb gezien..
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist verstandig. Je hebt hem nog nooit ontmoet, beetje extra voorzichtigheid is dan niks mis mee. Hoe goed iets ook voelt. Volgende keer gewoon ergens afspreken dat voor jou beter te bereizen is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik ben zeker voorzichtig. Dat zit wel goed. We hebben nu ook gebeld en skypen. Dit ging goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 02 maart 2015 @ 09:41:

Waar komt je aandachtsverslaving vandaan dan? Dit in combinatie met verlatingsangst zou ik als een aardig emotioneel probleem kunnen bestempelen.Dat heeft wellicht met mijn kindertijd te maken maar who knows? Ik weet dat ik al heel erg ben gegroeid in emotionele stabiliteit de afgelopen jaren en bijv geen aandacht mee ga zoeken bij allerlei mannen ed
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 02 maart 2015 @ 10:24:

Wat jammer zomerelfje. Hoe wil je de touwtjes in real loslaten als je al niet eens een autoritje kan accepteren? Ik had als Dom trouwens gezegd "ik kom je halen, punt".



Dan zou ik als sub zeggen "Ik doe de deur niet open, succes".



Altijd op neutraal terrein afspreken met een D, nooit meteen bij jou of bij hem thuis. De D die dat wel voorstelt zou ik niet vertrouwen.
quote:Verlorensubje schreef op 02 maart 2015 @ 11:01:

[...]



Dat heeft wellicht met mijn kindertijd te maken maar who knows? Ik weet dat ik al heel erg ben gegroeid in emotionele stabiliteit de afgelopen jaren en bijv geen aandacht mee ga zoeken bij allerlei mannen edIk zie niet dat je die kindertijd heel erg ontgroeid bent? En die aandacht, is dat de reden dat je je voordoet als iemands wie je niet bent (met twee accounts nog wel) en met licht provocerende opmerkingen reacties probeert los te weken? Is het puur de aandacht? Of voel je je bijvoorbeeld heel groot als iemand serieus op je reageert; als een soort overwinning? Is dat jouw ding?
quote:Rooss4.0 schreef op 02 maart 2015 @ 09:16:

Nu heb ik niet heel lang in deze wereld vertoeft maar ik heb me wel regelmatig verbaasd over de hoeveelheid subs met een stevig emotioneel probleem, al dan niet veroorzaakt in hun jeugd. (Ik bedoel niemand in het bijzonder, en al helemaal niet hier op het forum, ik heb meerdere bijeenkomsten en meets meegemaakt.)



Ik vraag me af of de valkuil van afhankelijkheid niet enorm mee gaat spelen. Sowieso vraag ik me regelmatig af of de afhankelijkheid niet groter is in een Ds relatie dan in een "gewone" relatie. Omdat het bedrijven van bdsm, het voelen dat je klein, slaaf, sub bent, de pijn, de slagen nodig gaat hebben, onrustig wordt als er een poos niet gespeeld is.

Hoe kijken jullie hiernaar?

Dat is ook mijn ervaring Roos.

Ik begrijp niet dat het prettig is om afhankelijk te zijn, dat iemand je leven regelt (toestemming moeten krijgen om iemand te bezoeken, enz).

Wat gebeurt er als je D weg valt? Ben je dan in staat om je eigen leven te leiden of moet je je snel aan een andere D binden?
quote:shifty schreef op 02 maart 2015 @ 12:00:

[...]





Ik zie niet dat je die kindertijd heel erg ontgroeid bent? En die aandacht, is dat de reden dat je je voordoet als iemands wie je niet bent (met twee accounts nog wel) en met licht provocerende opmerkingen reacties probeert los te weken? Is het puur de aandacht? Of voel je je bijvoorbeeld heel groot als iemand serieus op je reageert; als een soort overwinning? Is dat jouw ding?Ik wilde gewoon met een schone lei beginnen. Maar helaas dat is me niet gegund want die andere account is geblokkeerd. Provocerend, zo ben ik gewoon af en toe. Ik ben ook een relsub af en toe maar die laatste opmerking is raar, ik ben niet zo iemand die aan ageplay doet met een luier aan ofzo. Mij karakter is gewoon speels, dat zal ook altijd zo blijven. Ik neem het leven gewoon niet altijd zo serieus, zou een verademing zijn als meer vrouwen dat deden. Ik doe je trouwens niet voor als iemand die ik niet ben, wat bedoel je daar precies mee?
Alle reacties Link kopieren
Hm, dan ben ik toch wel goed van vertrouwen schijnbaar. Ik heb nooit enige moeite gehad me even ergens op te laten halen of wat dan ook, gelukkig maar, anders had ik een hoop leuks gemist. Als er alarmbellen moesten gaan rinkelen was dat al in een eerder stadium gebeurt.



Istar, dat is eigenlijk niet de vorm van afhankelijkheid die ik bedoel. Ik heb het over afhankelijkheid van het positieve dat een Ds met zich meebrengt. De structuur, de manier van omringd te worden met aandacht maar ook de afhankelijkheid van toegebrachte pijn, vernedering of welke vorm er dan ook gekozen is.

Aan de ene kant fijn, aan de andere kant ingewikkeld want inderdaad, wat als de D wegvalt? (of de relatie gewoon uitgaat)



Shifty, goede vragen.
...
Alle reacties Link kopieren
Prima om met een schone lei te beginnen Fruitappel maar je hebt het niet slim aangepakt. Na 2 postings was je voor mij al door de mand gevallen, het werkt alleen als je een andere schrijfstijl aanneemt.

Je andere account is gebanned omdat je dus niet mag dubbelnicken in één topic. Dan had je dit account op anoniem moeten laten zetten. Gewoon, de vivaregels. Gelden voor iedereen.
...
Ik maak me totaal niet druk om wat nou als mijn D wegvalt? Ik ben een optimist, blijf voor altijd samen. En als het toch mis gaat, genoeg familie en vrienden voor hulp om er weer bovenop te komen
quote:Rooss4.0 schreef op 02 maart 2015 @ 12:22:

Prima om met een schone lei te beginnen Fruitappel maar je hebt het niet slim aangepakt. Na 2 postings was je voor mij al door de mand gevallen, het werkt alleen als je een andere schrijfstijl aanneemt.

Je andere account is gebanned omdat je dus niet mag dubbelnicken in één topic. Dan had je dit account op anoniem moeten laten zetten. Gewoon, de vivaregels. Gelden voor iedereen.Ik heb het inderdaad niet slim aangepakt. Andere schrijfstijl zou kunnen maar schrijf toch liever gewoon hoe ik ben. Nu iedereen de waarheid weet ga ik gewoon hier weer verder met schone lei, ik was me niet bewust van alle viva regels.
O, hoe denk je met een schone lei te beginnen na dubbelnicken? Niet echt netjes van je hè?
quote:glyce schreef op 02 maart 2015 @ 11:22:

[...]





Dan zou ik als sub zeggen "Ik doe de deur niet open, succes".



Altijd op neutraal terrein afspreken met een D, nooit meteen bij jou of bij hem thuis. De D die dat wel voorstelt zou ik niet vertrouwen.



Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die zo denkt hahaha. Ik heb wel daarna ff mijn telefoon uitgedaan. Even rust.



Waarom ik zo terug houdend reageerd.. bang om leuke mensen weer te verliezen. Ben er nu wel bewust van en in mijn hoofd ben ik al aan het kijken wanneer ik kan afspreken. Afspreken is puur voor de kennismaking. Hij os verder aardig enzo.. maar verder zie ik echt nog niet zitten. En dit weet hij gelukkig ook.

Rellen kan ik ook. Tegendraads zijn enz. Vaak zit er dan wat dwars of als ik aan het plagen enz ben wil ik spelen... een subje met een gebruiksaanwijzing... hihi. Verder ben ik 100% oke :-)
Weet ik veel dat dat verboden is? Het was ook niet de bedoeling om nog te reageren als fruitappel maar dat ging per ongeluk.
Ik neem je iig helemaal niet meer serieus. Maar veel plezier met hier posten
quote:Istar_ schreef op 02 maart 2015 @ 12:43:

Ik neem je iig helemaal niet meer serieus. Maar veel plezier met hier posten Ik wist al dat jij me haatte hoor dus Laat die smiley maar achterwege
quote:FruitAppel schreef op 02 maart 2015 @ 12:57:

[...]



Ik wist al dat jij me haatte hoor dus Laat die smiley maar achterwegeWil je nou eens kappen met dat gejammer over haten? Je stelt je daarmee gruwelijk aan.
quote:Bij_Zonder schreef op 02 maart 2015 @ 13:03:

[...]



Wil je nou eens kappen met dat gejammer over haten? Je stelt je daarmee gruwelijk aan.Je komt weer bijzonder aardig op voor Je vriendin
Ik haat je niet hoor. Ik neem je alleen niet serieus.
Ik ga je vanaf nu negeren, leuker voor de anderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven