BDSM, voor de liefhebbers - deel II

30-10-2010 00:08 3087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen.



Voor mensen die wel het waarom willen weten, maar het hóe niet op hun netvlies willen hebben staan en om die reden liever wegblijven uit dit specifiekere topic is het topic Bijzondere voorkeuren: vragen, vooroordelen en discussies misschien een fijnere plek. Mensen met ervaring zullen ook daar proberen je vragen te beantwoorden.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Wandering Spirits



Dè site bij uitstek voor de beginnende en ontdekkende sub. Je vindt hier onder andere theorie, afbeeldingen, een sublijst en er is een chat.



Ter leeringh:



BDSM info Albany Power Exchange

Angelfire



Ter vermaeck:



www.bdsm-jongeren.net



www.bdsm-35.nl



www.collarme.com



En last but not least, de vakbond der BDSMerts Den VSSM



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Meer dan in andere topics wordt het hier dus op prijs gesteld als je jezelf even summier voorstelt.



Met dank aan Sprankelend voor de OP.
SD en shifty. Dank jullie wel voor jullie reactie.



Ik vind het idd heel erg spannend. Maar moet er gewoon ff doorheen. Het lastige is ook om andere op de hoogte stellen van de afpraak. Heb hem namelijk vian fetlife ontmoet en niemand in mijn omgeving weet dat ik daarop zat... Heb tegen een vriendin gezegd dat ik hem heb ontmoet op internet.. vond ik wel genoeg info.



Hij respecteer idd mijn grenzen. Erg fijn, anders is het over en uit.



Substuiters...volgens mij begin ik dat wel te krijgen soms... lastig!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben toevallig in dit topic terecht gekomen en het lijkt me leuk om hier mee te schrijven. Ik heb een D/s relatie sinds een paar jaar en vind het af en toe fijn om met wat gelijkgestemden te kunnen praten. Fijn dat er meer mensen zijn met bdsm gevoelens en levens, soms denk je echt dat je de enige bent. Het is ook niet iets wat je zomaar tegen iedereen zegt
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,



Rust is wedergekeerd? Ik ga er niets over zeggen omdat ik vind dat ik dat 'recht' hier nog niet verdiend heb. En misschien zeg ik daarmee al genoeg ;)



Erg fijn om mee te lezen hier (afgezien van de relposts, alhoewel dat ook wel weer vermakelijk was..). Wat ik vooral opvallend vind is dat het een klein clubje is hier maar dat binnen dat kleine clubje zoveel verschil zit in voorkeuren en de manier waarop bdsm beleefd en geleefd wordt. Het brengt en geeft iedereen weer iets anders.



Over veiligheid; in het korte contact dat ik had met een Dom, vroeg hij mij met de auto naar een afgelegen weggetje te komen. Ik vind dat ik dat soort risico's niet kan nemen omdat ik ook moeder ben. Het is natuurlijk wel spannend en snap de kick wel, maar ik vind dat ik dat niet kan en mag doen. Die verantwoordelijkheid heb ik nou eenmaal als moeder. Dat staat voorop.
Alle reacties Link kopieren
quote:glyce schreef op 03 maart 2015 @ 08:23:

Dom-stuiters; waar sub-stuiters een soort van onderhuidse jeuk is op de plek waar ik graag geslagen zou worden zijn D-stuiters een soort van jeuk in mijn handen. Duivelse ideeën in mijn hoofd en heel zwaar de behoefte om met iemand te spelen tot die breekt en huilt.

En daarna heel veel knuffels.'Breekt en huilt'. Dat klinkt in mijn (groene) oren best heftig.. Is dat dan spel of gaat het juist om echt emotioneel afbreken en opbouwen? Dat is voor mijn gevoel best wel een 'hoog level' qua bdsm of zit ik daar mis mee? (straf me gerust af als ik stomme dingen zeg hoor ;))
Alle reacties Link kopieren
quote:MissW41 schreef op 03 maart 2015 @ 09:32:

[...]





'Breekt en huilt'. Dat klinkt in mijn (groene) oren best heftig.. Is dat dan spel of gaat het juist om echt emotioneel afbreken en opbouwen? Dat is voor mijn gevoel best wel een 'hoog level' qua bdsm of zit ik daar mis mee? (straf me gerust af als ik stomme dingen zeg hoor ;))



Je stelt zeker geen stomme vragen hoor, voel je vooral vrij om gewoon alles te kunnen vragen. Ik geef graag antwoord. Tenzij het heel persoonlijk wordt.



Om het een "hoog level" te noemen gaat mij wat ver, het ligt er heel erg aan watvoor interactie je hebt als D en s. Ik speel hard als ik D, met zowel pijn als emotie (vernedering). De subs die ik in het verleden gehad heb (allemaal mannen) vonden dat ook fijn, dus dan is de interactie wat dat betreft in balans. Een sub die liever niet op die manier speelt zal ik ook niet op die manier benaderen. En het is iets dat je opbouwt, niet meteen het eerste spel eindigt in tranen.



Huilen vind ik heel mooi om te zien als D, omdat ik overgave en kwetsbaarheid zie. Zeker wanneer een man huilt en zich echt laat gaan. Betraande ogen die je aankijken, dat geeft mij een heel krachtig gevoel. Soms was het voor mij het doel van een spel, vaker niet. Ligt heel erg aan met welke intentie je een spel in gaat.



Maar bij D-stuiters, vaak getriggerd door opstandig gedrag van mijn sub, was die intentie er geregeld.
quote:stellar schreef op 03 maart 2015 @ 07:53:

En door dat gedoe met pb's over en weer sluit je mensen buiten, het is ieders goed recht om dat te doen maar zo creëer je naar mijn mening dus kliekjes, groepjes.

Zoals ik al zei is t logisch dat zoiets ontstaat maar ik voel me daar niet prettig bij.

Mensen mogen elkaar dus geen pb's sturen over persoonlijke zaken?

Het ging over mijn relatie die ik afgelopen weekend had verbroken en hoe ik me voelde. Drama genoeg, maar ik had geen zin om het maar met iedereen te delen. Maar dat is schijnbaar buitensluiten? Kom op hey.
quote:MissW41 schreef op 03 maart 2015 @ 09:27:

Over veiligheid; in het korte contact dat ik had met een Dom, vroeg hij mij met de auto naar een afgelegen weggetje te komen. Ik vind dat ik dat soort risico's niet kan nemen omdat ik ook moeder ben. Het is natuurlijk wel spannend en snap de kick wel, maar ik vind dat ik dat niet kan en mag doen. Die verantwoordelijkheid heb ik nou eenmaal als moeder. Dat staat voorop.Ontzettend goed dat je dat meeneemt in je beslissingen
Alle reacties Link kopieren
Als er een fatsoenlijk systeem was voor pb notificatie hoefde je ook niet elke keer in topics te melden dat je er 1 gestuurd hebt.
Dat vooral, en toevallig kwamen we elkaar in een topic tegen en dan meldt het even makkelijker. Maar om dat nou buitensluiten te noemen? Niemand deelt hier al zijn privézaken toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:glyce schreef op 03 maart 2015 @ 10:12:

[...]





Je stelt zeker geen stomme vragen hoor, voel je vooral vrij om gewoon alles te kunnen vragen. Ik geef graag antwoord. Tenzij het heel persoonlijk wordt.



Om het een "hoog level" te noemen gaat mij wat ver, het ligt er heel erg aan watvoor interactie je hebt als D en s. Ik speel hard als ik D, met zowel pijn als emotie (vernedering). De subs die ik in het verleden gehad heb (allemaal mannen) vonden dat ook fijn, dus dan is de interactie wat dat betreft in balans. Een sub die liever niet op die manier speelt zal ik ook niet op die manier benaderen. En het is iets dat je opbouwt, niet meteen het eerste spel eindigt in tranen.



Huilen vind ik heel mooi om te zien als D, omdat ik overgave en kwetsbaarheid zie. Zeker wanneer een man huilt en zich echt laat gaan. Betraande ogen die je aankijken, dat geeft mij een heel krachtig gevoel. Soms was het voor mij het doel van een spel, vaker niet. Ligt heel erg aan met welke intentie je een spel in gaat.



Maar bij D-stuiters, vaak getriggerd door opstandig gedrag van mijn sub, was die intentie er geregeld.



Bedankt voor je uitleg! Kan het nu wel plaatsen omdat je het over overgave en kwetsbaarheid hebt. Eerlijk gezegd kan ik het krachtige gevoel dat je beschrijft ook wel invoelen. Hmm, misschien ben ik ook wel een beetje dominant. Heb die kant eigenlijk nooit overdacht.



Vernedering naar mij toe zou ik niet aankunnen denk ik. Maar iemand vernederen die dat fijn vindt. Ik zou denken dat ik te lief ben maar de trigger van opstandig gedrag afstraffen kan ik me dan weer wel voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 03 maart 2015 @ 10:47:

Dat vooral, en toevallig kwamen we elkaar in een topic tegen en dan meldt het even makkelijker. Maar om dat nou buitensluiten te noemen? Niemand deelt hier al zijn privézaken toch?Ik ben hier ook vrij nieuw maar voel het zeker niet als buitensluiten. Hier wordt er verder open en vrij gesproken en er 'hangt een goede sfeer' vind ik. Ook naar nieuwkomers toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 02 maart 2015 @ 23:16:

@rooss : oh lekker hoor een verse lief! Heb je het gevoel dat jullie elkaar goed vinden in het bdsmeren of het Dee/essen of wat jullie dan ook doen? Of moet daar nog wat aan gesleuteld of ontdekt worden?



Verse lief en ik hebben geen Ds en dat zullen we waarschijnlijk ook niet gaan krijgen. Ik heb wel eens een poging gedaan tot sub zijn en ik ben er gewoon niet zo heel erg goed in. Daar komt bij dat ik voorzichtig ben wegens een minder goede ervaring, ik ga ervan uit dat je een beetje weet in welke hoek je het zoeken moet.



Wat we doen is experimenteren, ik heb bv gemerkt dat ik het bijzonder plezierig vind als hij mijn bewegingsvrijheid inperkt door me bv subtiel bij mijn haar te grijpen en mijn hoofd te sturen. Hij heeft enige interesse in het maken van touwharnassen en daar gaan we mee oefenen, hebben we beiden bijna 0 ervaring in. En zo zijn er nog wel wat aspectjes die van mij een rol mogen krijgen in het intense seks spel maar dat mag hand in hand gaan met "gewoon vanille" want daar zijn we ook nog in experimenterende, dit met veel plezier en genot overigens.

In hoeverre bdsm een rol gaat spelen in mijn relatie weet ik nog niet, het is voor mij niet zo belangrijk als dat het voor de meesten hier is.



Rijst de vraag wellicht (en dat snap ik) waarom ik op dit topic schrijf.

Het heeft mijn interesse, al een hele tijd, de dynamiek, de aandacht maar ook de keerzijde, de in mijn optiek afhankelijkheid en het gevaar van dit spelletje.

Ik heb mijn ex ooit naar dit topic gestuurd, ik weet nog steeds niet waarom. Hij zat depressietechnisch tot het gaatje en in een opwelling riep ik hem toe dat hij hier eens moest gaan lezen. Het was nacht... hij had zijn ritme omgekeerd dus begon hier te lezen terwijl ik ging slapen. Smorgens trof ik hem trillend aan achter zijn laptop, hij was thuisgekomen. Hij kon er nog helemaal niks mee maar het lezen van het gedicht op WS had hem zo ontzettend geraakt, dit was wat hij wilde, overheerst worden, gebonden worden, beperkt worden, vernederd wellicht... hij wilde dat er zoveel van hem gehouden werd dat hij het constant zou voelen. Prachtig maar ik had dit niet te bieden. Het is uiteindelijk een groot aandeel geweest en in onze scheiding en ook daarom draag ik dit topic een warm hart toe.



De meesten hier "kennen" zeb, mijn ex.

Ondertussen heeft hij een vriendin, hij mag zichzelf als onderdeel zien van een polyamorische relatie, zijn vriendin heeft precies te bieden wat hij wil en nodig heeft en dat is heel erg fijn. Wij praten daar nog steeds bijzonder openhartig over, je mag hun relatie nice and steady noemen.

Tot zo ver even een stukje Roos-geschiedenis.
...
Alle reacties Link kopieren
Moet straks naar het ziekenhuis voor een kleine ingreep waarvan ik weet dat het pijnlijk gaat zijn. En ik schijt in mijn broek. Terwijl ik aan de andere kant zo nieuwsgierig naar pijn ervaren ben. Wat een paradox
Alle reacties Link kopieren
Mooi uitgelegd Glyce!

Kan helemaal met je mee. Beetje tranen horen er vaak wel bij hoor, ik ken maar weinig mannen met een rauw kantje die niet genieten van uitgelopen zwarte mascara op je wangen.



Moiren, jeetje wat heftig, dat wist ik niet. *Hug*

Als jullie hier alleen maar zouden schrijven om de ander even te laten weten dat er een postduif onderweg is zou ik ook mijn wenkbrauw optrekken. Daar was hier geen sprake van.



Missw, zou dat de eerste meet zijn? Dat zou ik ook beslist niet doen, niet als ik iemand nog niet ftf ken. Ik doe best gekke dingen maar er zijn grenzen.
...
Alle reacties Link kopieren
Pittig verhaal Rooss.. Maar hoe bijzonder dat iemand zo kan 'thuiskomen'. Het zeker weten dat dat is wat je wilt en nodig hebt.

Uiteindelijk droeg het bij aan jullie scheiding; ben je blij dat jullie gescheiden zijn? Of blij dat hij gevonden heeft wat hij zocht?
pff hehe kwartje valt hoor, Moiren_, ik ben wat traag van begrip blijkbaar



sterkte met de breuk



sorry voor die stomme discussie elders trouwens
quote:MissW41 schreef op 03 maart 2015 @ 11:14:

Moet straks naar het ziekenhuis voor een kleine ingreep waarvan ik weet dat het pijnlijk gaat zijn. En ik schijt in mijn broek. Terwijl ik aan de andere kant zo nieuwsgierig naar pijn ervaren ben. Wat een paradox

Haha ja, suf is dat he. Timing en uitvoerder maken zo'n groot verschil



Sterkte met de ingreep!
Alle reacties Link kopieren
MissW, ik ben blij dat we gescheiden zijn, het was voor alle partijen beter, stukken beter. Natuurlijk ben ik voor hem heel blij dat hij dit een plek kan en mag geven en dat hij een hele fijne dame heeft gevonden die hier invulling aan geeft maar mij persoonlijk raakt dit niet, het is echt over.



Marana, heb je ergens een stomme discussie met Moiren?
...
Roos, mooi om je verhaal mbt dit topic nog eens samengevat te lezen, maar vooral: wat fijn dat zeb gevonden heeft wat hij nodig had.
quote:Rooss4.0 schreef op 03 maart 2015 @ 11:27:



Marana, heb je ergens een stomme discussie met Moiren? Ach, dat topic over partners van vriendinnen (die je niet of niet zo goed kent) niet uitnodigen bij een bruiloft. Na tig posts over en weer kwamen we ongeveer op hetzelfde uit. Ik zou ze samen uitnodigen en tegen vriendin zeggen dat ze maar moet zien of ie meekomt, Moiren zou vriendin alleen uitnodigen en hetzelfde tegen haar zeggen. Wat een non-discussie Oh en Moiren mag ook haar buurman meenemen als ze niet als single alleen daar wil zijn.
Alle reacties Link kopieren
Subje zijn kan soms best frustrerend zijn, je verlangd naar iets, heel erg, en eigenlijk wil je het zeggen tegen je D, maar je weet dat hij dan zegt subjes die vragen..worden overgeslagen. Soms is dat frustrerend dat je eigenlijk nik hebt te willen, maar iets zo graag wilt. Is dit herkenbaar voor anderen? hoe gaan jullie hier mee om
Beerdiertje, ik vraag het gewoon, of ik maak hem het op een andere manier duidelijk, door te aanhankelijk te doen of te rellen, brutaal te zijn of wat dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat doe ik ook vaak uitdagen of een beetje rellen, maar eigenlijk werkt dat averechts en heeft hij denk ik de neiging expres iets niet te doen. Of hij zegt ik bepaal wanneer je iets krijgt
Ik heb een hele lieve D geloof ik, ik krijg meestal wel wat ik vraag. Ik vraag niet zo vaak wat denk ik. En hij geeft er desnoods een eigen draai aan, zodat het toch net even wat anders (minder aangenaam) is dan ik had gehoopt of zo.
Alle reacties Link kopieren
Mooi kijkje in jouw geschiedenis Rooss, dank je wel daarvoor. Goed ook om te lezen dat jullie nog een goed contact hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven