BDSM, voor de liefhebbers - deel III

28-06-2015 13:02 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ooohhh...... en as we speak een afspraak gemaakt, hebben beide nogal zin geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Het humeurige gevoel is flink aan het slijten. Begint plaats te maken voor nieuwe onrust en zin in meer en nieuwe dingen. Voel me nog wel rellerig en opstandig naar de buitenwereld toe.



Trouwens weer nieuwe proefjes gemaakt voor het fotoproject en er zat gewoon weer wat goeds bij -happy-
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Hoi allemaal! Hier een groentje op dit gebied. Ik heb een apart profiel aangemaakt i.v.m. herkenning.



Zo'n jaar of 7 geleden heb ik mijn eerste ervaringen op dit gebied op gedaan. Hij was destijds mijn leidinggevende......Toen ik op een gegeven moment een relatie kreeg, hield het met mijn leidinggevende voor mij als vanzelfsprekend op. De ervaringen met hem gebeurden niet eens bewust. Langzamerhand kwam er steeds iets bij en tot mijn verbazing genoot ik van het onderdanige. Nooit gedacht aangezien ik best een control freak ben in het dagelijks leven. Ik denk ook dat het voor mij echt alleen bij het spel hoort en niet in het dagelijks leven. Maar goed, de afgelopen jaren heb ik er helemaal niets meer mee gedaan. Het fysieke contact met mannen heb ik sowieso heel bewust op een laag pitje gezet. Ik ben ook geen man tegen gekomen wie die subgevoelens bij mij opwekte.



Sinds een paar dagen is de man van jaren geleden weer in beeld, momenteel nog alleen digitaal. Hij kon zich alles nog feilloos herinneren en dat riep bepaalde gevoelens op bij hem :-) Ik merk dat ik nog wat terughoudend ben, maar het geeft me ook wel weer kriebels. Hij is ervan overtuigd dat ik een sub ben, maar waar mijn grenzen liggen en wat ik fijn vind, zou hij me graag willen laten ontdekken. Enerzijds wil ik dat best graag, anderzijds twijfel ik omdat ik sinds een halfjaar eindelijk weer een beetje opensta voor een serieuze relatie. Dé man heeft zich nog niet aangediend , dus dat hoeft nu nog geen probleem te zijn.



Ik weet wel dat ik die eventuele ontdekkingstocht niet in mijn huis wil gaan doen. Dit is de plek van mij en mijn puberzoon. Dat voelt simpelweg niet goed. Deze man is getrouwd, dus daar kan zoiets ook niet. Maar waar dan?



Aangezien ik een heel zwaar jaar achter de rug heb en mezelf aan het herpakken/opnieuw leren kennen ben, wil ik er, als ik besluit het te gaan onderzoeken, het heel rustig aan te doen. Mijn valkuil is me mee te laten slepen en niet voldoende te luisteren naar mijn echte gevoel en ergens aan toe te geven, terwijl ik daar later spijt van heb. Beetje tricky als sub, denk ik. Hij zal dus veel geduld met me moeten hebben.



Nou, hier laat ik het voor nu even bij. Ik zal in eerst instantie vooral eerst meelezen.....Misschien stom, maar ik voel toch nog een bepaalde gêne door de ontdekking dat ik dit in me heb.....
Alle reacties Link kopieren
Welkom Subgroentje. Ik kan je helaas geen tips geven over een geschikt alternatief voor de locatie van je ontdekkingstocht.

Misschien een goed idee om je gedachten eens te laten gaan over wat je (weet dat je) wil, of je iets weet over je grenzen. Deel dat met hem, praat erover. Misschien helpt dat ook je valkuil te vermijden.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Subgroentje de funhouse in den haag heeft een speelkamer bij hun winkel. Die verhuren ze ook. Ik koop wel eens kleding daar, en ze vertelden over die ruimte. Mss is dat wat voor jullie?
Alle reacties Link kopieren
@subon Ik word gewoon nieuwsgierig naar je foto's :-)



@subgroentje welkom. Misschien vind je al wat tips voor een beginnende sub in de rest van dit topic. Je mee laten slepen is namelijk zeker in het begin een risico. Maar het scheelt dat je dat van jezelf weet en dat je daar bedacht op bent. Iets wat vaak voorkomt bij mensen die net beginnen is 'sub frenzy'.



Hier vind je dat wat informatie over

http://www.submissiveguide.com/2009/06/sub-frenzy/

http://www.submissiveguid ... safely-manage-sub-frenzy/



Qua locaties zijn er best wel veel mensen die hun bdsm-ruimte te huur aanbieden en anders heb je uiteraard nog gewoon een hotel.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dank je lollypop, ook voor mij erg fijne linkjes.

Soms vind ik het lastig om juiste info te vinden, ik ervaar van alles en weet dan soms niet of dat vanuit mijn sub kant komt, of iets anders. Sommige dingen zijn zo herkenbaar, en als beginneling erg fijn om te lezen.



Hotel is natuurlijk een optie subgroentjeof eerst eens met betreffende man gewoon koffie drinken ergens en zien of je die klik nog voelt.

Die gene herken ik zeker, heb het ook erg als we een ontmoeting hebben gehad. Soms schaam ik me om wat ik lekker vond, om de grens die blijkbaar nog wat verder ligt dan ik eerst dacht.

Dan ben ik erg blij om dat met mijn D te kunnen bespreken, vaak over chat/video chat. Om van hem te horen dat hij het ook fijn vond, dat hij net zoveel plezier heeft gehad aan mijn onderdanigheid als ik.
Alle reacties Link kopieren
@Hoesjeboesje vaak is het inderdaad lastig dit soort dingen te vinden als je niet weet dat het bestaat of hoe het heet. Maar mijn ervaring is wel dat je zelden de enige bent in wat je voelt/denkt/ervaart.



Voor mij ook een belangrijke reden dat ik hier nog steeds mee schrijf. Ik weet zelf nog goed hoe het was om te beginnen

Ik vind het belangrijk dat mensen weten dat hun beleving/gevoelens/ideeën zelden uniek of vreemd zijn, maar dat er ook niet één manier is van hoe het hoort. De enige manier die er is, is jouw manier



Maar ik vind het hier ook gewoon gezellig
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dat zegt mijn D dan ook zo mooi, als jij het fijn vindt, en ik ook, dan is het toch niet raar?

Dan zijn er al twee die het fijn vinden, en dat is ruim voldoende om er een hoop lol aan te beleven.

Maar dat ik dat altijd denk, nee.



Dan lees ik hoe een goede slavin/sub zich zou moeten opstellen, maar dat past dan voor 80% niet in mijn gevoelswereld (nog). Meteen kan ik dan twijfelen aan mezelf. Dan is praten/forummen toch wel erg fijn merk ik. Heb sinds kort nu profiel op fetlife, waar ik wel veel lees maar nog niet echt aan het posten ben. Ben nog zoekende daar.
Alle reacties Link kopieren
quote:HoesjeBoesje schreef op 25 april 2016 @ 11:00:

Dat zegt mijn D dan ook zo mooi, als jij het fijn vindt, en ik ook, dan is het toch niet raar?

Dan zijn er al twee die het fijn vinden, en dat is ruim voldoende om er een hoop lol aan te beleven.

Maar dat ik dat altijd denk, nee.



Dan lees ik hoe een goede slavin/sub zich zou moeten opstellen, maar dat past dan voor 80% niet in mijn gevoelswereld (nog). Meteen kan ik dan twijfelen aan mezelf. Dan is praten/forummen toch wel erg fijn merk ik. Heb sinds kort nu profiel op fetlife, waar ik wel veel lees maar nog niet echt aan het posten ben. Ben nog zoekende daar.



Niks van aantrekken, wat de ene (dom) als een goede sub ziet vind de ander 3x niks en omgekeerd. Niks moet en alles mag, dat is het fijne en ook waarom het belangrijk is om bij elkaar te passen als je samen speelt. Dat je elkaars grenzen kent, respecteert en een weg vind waarbij je er allebei plezier aan beleefd.

Daarnaast staan op internet (vaak) de extremen, van huis-tuin-en-keuken bdsm lees je veel minder.

Niet twijfelen, gewoon doen waar je je goed bij voelt
Alle reacties Link kopieren
@HoesjeBoesje er is maar één goede manier om je op te stellen en dat is jullie manier. Want als je opzoek gaat naar 'hoe het hoort' volgens sommigen, dan zul je toch nooit een consensus vinden. Daarbij moet het voor jullie fijn zijn, niet voor anderen.



Ik zelf ben hier op viva begonnen, maar mijn beleving ging verder dan dat van de meesten hier. Hoeveel commentaar ik niet heb gehad op mijn verlangen naar een 24/7 en spelen zonder stopwoord. 24/7 was niet gezond en spelen zonder stopwoord levensgevaarlijk. Als ik twijfel over wat iemand wil of doet, stel ik liever vragen en probeer het van meerdere kanten te belichten. Niet alleen wat mis kan gaan, maar ook hoe je er voor kan zorgen dat het goed kan gaan. Daar heb je veel meer aan.



Fetlife is zeker zoeken in het begin, zeker als je nog geen vrienden hebt daar. Er lopen daar ook veel jagers rond, maar de meesten zijn zo opzichtig dat je ze er makkelijk uit filtert. Het voordeel van daar vind ik dat wat je ook voor fetish, kink of beleving verzint er altijd wel iemand is die hem deelt.



Ik zou daar zelf overigens de groepen Netherland Newbies en Durftevragen adviseren als je er nog niet lid van bent.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 25 april 2016 @ 11:07:

[...]





Daarnaast staan op internet (vaak) de extremen, van huis-tuin-en-keuken bdsm lees je veel minder.





Misschien op de standaard fetish sites, maar bijvoorbeeld op fl valt het mee als je de juiste groepen vind. Ik ken daar zeer extreme mensen en mensen die het gewoon af en toe voor de leuk doen.

Ik zelf liep hier op viva juist tegen het probleem aan dat ik juist niet van slaapkamer bdsm was



Maar het is wel zo dat je overal mensen zult vinden die je zullen vertellen hoe het hoort. Dat is namelijk mensen eigen. Die hebben hun interpretatie van een label en iedereen die er van af wijkt is niet echt. Mijn advies, wees dan liever een 'neppert' die gelukkig is met wat ze doet, dan een 'echte' die zich aanpast aan anderen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie..



Inderdaad die extremen die je dan leest, kan ik me (nog) niet aan relateren. Misschien dat dat later wel komt, voor nu kan het verwarrend werken. En wat je zegt dormouse, iedereen vind wat anders lekker/belangrijk. En mijn D blijft me garanderen dat alles wat we doen voor hem nu fijn en goed is, en dat we in de loop der tijd wel zien waar we terecht komen.



Is een stopwoord dan zo essentieel? Wij hebben er geen, het aflezen van elkaars gevoel en veel praten geeft voor ons de grenzen eigenlijk al aan. Hij is mijn grens nooit over gegaan, en ik vertrouw hem 100% dat dat ook niet gaat gebeuren. Wat je zegt, het lijkt mij beter om dat van te voren vrij duidelijk te hebben.



Ik ga eens kijken naar die groepen.
Bedankt voor jullie reacties.



Ik heb er ook het e.e.a. over gelezen en ik zie het niet gebeuren dat ik in het dagelijks leven ook sub zal zijn. Ik vermoed dat het tot de slaapkamer (of andere plekken ) beperkt zal blijven. Voor de rest wil ik kunnen doen en zeggen wat ik wil, zonder daarvoor gestraft te worden. Daarbij heb ik ook al helder dat de D beslist geen leren pakje aan hoeft etc. Liever een man in strak driedelig pak ofzo. Of zeg ik nu iets heel raars?



@HoesjeBoesje: ik kan me je schaamtegevoel goed voorstellen. Dat had ik destijds ook, toen ik er spelender gewijs mee in aanraking kwam. 'Hoe kan dit? Ben ik raar?', dat soort dingen. Ik heb er ook nooit met iemand over gesproken. En nog steeds is die gêne er. Dat maakt ook dat ik nog twijfel. Misschien dat ik het heel voorzichtig ga onderzoeken en voelt het om wat voor reden niet goed, dan is het klaar.



En ik wil inderdaad eerst op neutraal terrein met hem afspreken, geheel gelijkwaardig. Ik ben voor een deel niet meer de vrouw van 7 jaar geleden, ik ben duidelijker in mijn grenzen stellen, dus ik ben heel benieuwd of hij daarmee om kan gaan. Het is wel iemand die ik hierin vertrouw. Hij zal niet verder gaan als ik dat echt niet wil.
Alle reacties Link kopieren
haha, slaapkamer bdsm.

Volgens mij is veel verweven met elkaar.. Naast d/s zijn wij ook vrienden, maar in deze vriendschap komt ook onze relatie weer naar voren. Dus niet dat het opeens d/s is wanneer we seks hebben, maar ook daarom heen.

En mooi gezegt, liever een neppert die doet wat haar gelukkig maakt dan een echterd die zich aanpast.
Alle reacties Link kopieren
@Hoesjeboesje een stopwoord kan zeker helpen als extra hulpmiddel. Heb je bijvoorbeeld de nijging om stop te roepen in het moment, terwijl je eigenlijk niet wilt dat hij stopt dan kan het helpen. Dan weet hij dat hij bij stop gewoon door kan gaan, maar bij het stopwoord echt moet stoppen. Werk je bijvoorbeeld met het stoplicht kan hij ook vragen welke kleur je hebt, als hij twijfelt. Een D is nu eenmaal geen gedachtelezer en kan je signalen dus verkeerd interpreteren. Ook omdat communiceren en jezelf uitdrukken soms lastiger word tijdens een spel.

Maar is jouw "stop" echt een stop, of ben je al zwevend nog goed in staat om uit te leggen dat het niet meer gaat of dat je kramp krijgt in je been bijvoorbeeld, dan is het niet perse nodig.



Een stopwoord kan dus helpen, maar sommigen zien het als een noodzakelijk iets om een spel goed te laten verlopen, maar ook met kan het fout gaan. En als je andere methodes hebt die prima werken is het ook niet nodig,



Ik heb hem wel eens gehad, maar ik gebruik hem gewoon niet. Dus dan is hij ook vrij nutteloos
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
In het begin wel eens een woord afgesproken maar nooit gebruikt. Ben ook vergeten welk woord eigenlijk.

Ik ben er van overtuigd dat hij me goed kan lezen, reageert " checkend " wanneer mijn reactie anders is dan gewend. Streelt bijvoorbeeld mijn gezicht en kijkt me aan, even moment van rust om te zien of het goed is
Alle reacties Link kopieren
@HoesjeBoesje Hoe goed hij je ook kan lezen, hij zal het ook een keer mis gaan hebben. Want hij is geen gedachtelezer. Niet om je bang te maken, dat is een feit. Een stopwoord kan daarbij helpen, maar het is zeker niet de enige manier. Daarbij ook met een stopwoord kan dat fout gaan. Vaak word gedacht dat het voorkomt dat het misgaat, maar het is een hulpmiddel net als velen. Uiteindelijk is het aan jullie, wat je doet om te proberen dat te voorkomen. Maar omdat fouten maken menselijk is, hoe goed je ook je best doet, is het aller belangrijkste om je er bewust van zijn dat het een keer mis zal gaan. En dat je er daarna op een goede manier samen mee om gaat. Waarbij praten het belangrijkste is.



Iets dat mis gaat hoeft trouwens niet iets groots te zijn. Iets kan bijvoorbeeld verkeerd bij je vallen, wat hij niet ziet en jij niet kunt communiceren. Maar het kan ook een misslag zijn met een stuk speelgoed, dat meer schade aanricht dan de bedoeling is. Of te lang doorgaan waarbij jullie pas later doorhebben dat het meer impact had dan de bedoeling was. Of dingen waarvan je pas achteraf door hebt dat het niet goed was/voelde. Om zo maar wat voorbeelden te noemen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dank je.. Zal er eens over nadenken. Is dus altijd wel risico op fouten. Denk wel dat we zoveel met elkaar spreken hierover dat het achteraf herstelbaar zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
@HoesjeBoesje Geen middel is zaligmakend en zoals ik zei ik heb zelf ook weinig met stopwoorden. Maar ik denk dat bewustzijn van het feit dat het mis kan gaan, dat er risico's zijn en wat de risico's zijn wel belangrijk is. Daarmee voorkom je toch het meeste
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat denk ik ook.
Veel verstandige woorden weer van Lollypopje. Denk inderdaad dat het goed is om wel iets af te spreken, en voor veel mensen werkt 'rood' goed als stopwoord, inderdaad met oranje als het gaat nog maar het is niet comfortabel meer. Stop wil je ook wel eens roepen als je stiekem niet wilt dat het stopt



Over hoe een echte sub zich moet gedragen: ik ben geen echte sub volgens dergelijke regels, en mijn vriend is dan ook vast niet D genoeg volgens sommigen. Voor ons werkt het. Ik vind 24/7 eigenlijk ook wel een beetje onduidelijk wat dat betreft, wanneer noem je het 24/7. Mijn D doet niet aan vaste regels en zeker niet aan straffen. Dus het is niet zo dat ik altijd moet opletten om lager dan hem te zitten, alles voor hem te pakken, niet in zijn ogen te kijken of wat voor regels anderen dan ook hebben. Maar in onze relatie is het nu eenmaal zo dat hij dominant is en ik onderdanig. Wij zorgen voor elkaar maar met verschillende inslag. Vanuit mijn kant meer dienend, hij meer zorgend. En ik zal bepaalde dingen nooit bij hem doen, die hij wel bij mij doet. Ik initieer maar zelden heel direct seks of spel, wel maak ik hem duidelijk waar ik zin in heb. Op die manier zit het altijd in onze relatie verweven, ook al gebruikt hij maar zelden een zweep of handboeien.
Alle reacties Link kopieren
@Marana_ Leuk om jouw beleving te lezen.

ik interpreteer 24/7 in de breedste zin. Dat de verhoudingen dus 24/7 doorlopen, waarbij de inhoud verder kan verschillen.



Bij mij gaat het verder dan onderdanigheid. Ik heb de behoefte bezit te zijn, waarbij de ander mijn mening wel waardeert en meeneemt, maar uiteindelijk bepaald hij wat er gebeurd. Daarbij hou ik ook wel van enkele regels en strictuur. Dat geeft mij rust en ik vind het mooi om in kleine dingen de verhoudingen te kunnen voelen. Straf is daarbij inherent, in de zin dat regels geen nut hebben als geen consequenties zijn voor het breken er van. Niet omdat het leuk is, want het is voor mij echt verschrikkelijk. Gelukkig ben ik van nature mega braaf Maar geen micromanagement dat lijkt me echt dodelijk vermoeiend. Ook voor de D. Je zult maar continu actief je macht moeten gebruiken en laten gelden, dan heb je er gewoon een onbetaalde baan bij
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
X bepaalt me nu even iets te lang wat er gebeurd. Wordt nerveus van te weinig contact zo in het begin van alles. Onzeker doosje dat ik kan zijn. Alles teruglezend, kijkend, luisterend en denkend zou ik geen probleem kunnen bedenken maar wordt hier even heel onzeker van. Wil even weten waar ik aan toe ben. Vervolg van alles. Er zijn zo veel lekkere spannende dingen geuit niet wil wachten, niet wil dat radiostilte bij het spel hoort.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
@subon Weet X dat ook dat je onzeker word van gebrek aan contact, nadat jullie elkaar lekker hebben lopen maken? Kan hij tijd maken om je af en toe kort te bellen of te mailen/appen, zodat jij je wat beter voelt als het gaat om waar je staat?



Het is namelijk echt niet verkeerd om te vragen om wat je nodig hebt. Dat hoeft ook niet meteen claimend te zijn. Dan kan hij vervolgens kijken of hij je dat ook kan geven en uitleggen waarom wel/niet.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven