BDSM, voor de liefhebbers - deel III

28-06-2015 13:02 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@Dormouse ik snap wat je bedoeld. Dat zou voor mij niet werken beide door elkaar. Bij losspel zou funnishment wel kunnen, maar binnen een D/s, zou ik dat te onduidelijk vinden als het door elkaar zou lopen.



Ik zou zelf ook nooit kunnen genieten van straf, omdat het voor zowel mij als de (hypothetische) D, want momenteel D-loos, verschrikkelijk zou zijn als dat nodig is. Iemand echt teleurstellen doet echt zeer, meer dan elke fysieke consequentie die daar op staat. Toch vind ik straf fijn, het helpt me namelijk om het af te kunnen sluiten. Het voorkomt dat ik mijzelf anders ga straffen en dan is dat nog erger dan als de D dat doet en duurt het ook veel langer.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Onze gesprekken/mails/chats gaan zodanig ver dat ik exact moet benoemen wat ik voel, dacht, daarvoor, tijdens en daarna. Van gevoel in mn maag, mn angst maar ook verlangen naar pijn, maar ook over mn gedachtes, hoe klein ik me kan voelen, maar ook hoe fijn ik dat vind. Dat ik me daardoor meer krachtig voel.

Soms zit er veel herhaling in, of worden we zo geil dat er spontaan even gevideoot moet worden. Of hij belt me (alleen als hij weet dat het kan) opeens om iets te doen.

Soms zijn het lange mailwisselingen met vragen, antwoorden en hersenspinsels.

Ik vind het fijn om dat te kunnen doen. Helpt me ook om mn onzekerheid en vooral schaamte te overwinnen.
Alle reacties Link kopieren
@HoesjeBoesje mooi en leerzaam is dat. Goed dat jullie dat zo doen.



Herkenbaar ook dat klein en krachtig voelen. Ik heb ontdekt hoe sterk ik me juist voel als ik onderdanig ben. Sterker dan normaal zelfs. Klinkt heel gek voor een buitenstaander waarschijnlijk, maar toch klopt het.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Wat denk ik ook een verschil maakt is dat het D/s voor ons alleen in de slaapkamer is. Ik zou ook daarbuiten en "in het dagelijks leven" zeg maar er meer van door willen voeren. Maar we hebben een mini-mens rondlopen en die willen we het goede voorbeeld van een gelijkwaardige relatie tonen (niet dat D/s dat niet is ofzo, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel). Tot mini-mens slaapt vermijden we dus zelfs de kleine speelse dingen die we anders toe zouden kunnen voegen, soms wel eens jammer, maar als mini-mens een groot-mens is en uit huis hebben we nog genoeg jaren te gaan waarin ik door de woonkamer kan kruipen als voetenbankje haha.
Alle reacties Link kopieren
@Dormouse je kunt het op genoeg manieren doorvoeren zonder dat kinderen of de buitenwereld het merkt. Vaak zit het in de kleine details. Hem de leiding geven en jij die volgt, daar hoeft niemand iets van te merken. Hem eerst opdienen en dan pas jezelf met eten, niemand zal raar opkijken. Maar vaak leer je dat soort manieren gaandeweg vanzelf als het past.



Daarbij weet ik uit eigen ervaring dat kinderen machtsverhoudingen niet persé raar vinden. Niet vanuit kink, maar gewoon vanilla. In veel relaties is wel één van de twee de baas in huis of op zijn minst op bepaalde gebieden. Dat je weet dat papa meestal doet wat mama zegt of andersom. Dat is bij mijn ouders ook zo en die zijn echt zo vanilla als de pest.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 13 mei 2016 @ 15:35:

@HoesjeBoesje mooi en leerzaam is dat. Goed dat jullie dat zo doen.



Herkenbaar ook dat klein en krachtig voelen. Ik heb ontdekt hoe sterk ik me juist voel als ik onderdanig ben. Sterker dan normaal zelfs. Klinkt heel gek voor een buitenstaander waarschijnlijk, maar toch klopt het.Dankzij mijn M kan ik me ook echt zo voelen. Die heeft daar in het begin heel veel tijd ingestoken. Door praten, me het te proberen te laten zien en dat hij juist zoveel respect en waardering voor me had. Ik vond dat zo moeilijk om te zien, en tijdens het spelen gaf hij mij voorbeelden daarvan. Toen is de schaamte omttrent pijn weg genomen en opende deuren naar meer.
Alle reacties Link kopieren
@HoesjeBoesje Heerlijk. Geniet er van :-)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Oh jee, zo subtiel had ik er nog niet eens over nagedacht. Ik denk :A:voor een deel uit angst dat er later dingen als "normaal" gezien worden die natuurlijk wel prima zijn als er twee volwassenen achter staan, maar niet echt handig zijn om als standaard te hebben. Het word in mijn hoofd gewoon snel een angst dat als mama altijd doet wat papa zegt het kind straks gaat denken dat het zo hoort dat een van de twee de baas is. En deels is dat ook zo, papa is de baas van de tv en mama van de keuken. Als het maar verdeeld is kan dat niet veel kwaad inderdaad.

Dat van het eten serveren ga ik in ieder geval proberen. Lijkt me erg fijn om zoiets kleins terug te zien, toch elke dag een stukje die behoefte vervullen zonder dat het opvalt, "vreemd" is, of iets in die trant. Helemaal als de speeltijd schaars is. Ben overigens benieuwd of het man wel op valt hahaha.

Heel erg bedankt voor de tips! Je kan je soms zo blindstaren op iets, alles goed willen doen, dat je simpele dingen uit het oog verliest het hoeft ook allemaal niet zo moeilijk of zo onlosmakelijk verbonden te zijn met seks (wat ook lastig loslaten is als de basis in die vorm is gelegd en je het nooit "los" ervaren hebt). En zoeken is soms wat eng als de omgeving groter is dan alleen jezelf en je partner.
Alle reacties Link kopieren
Dat doe ik zeker.

Ik krijg nooit straf, rel ook niet echt. Wel dat ik soms lichamelijk afwijzend reageer, en hij zegt dat ik niet zo moet miepen, want ik wilde het toch? Mn hoofd schreeuwt dan ja, mn geilheid ook, maar mn lijf duikt weg.

En dat dan overwinnen en toch ondergaan, daar word ik erg blij van.
Alle reacties Link kopieren
Soms is ff raad bragen wel fijn he, dormouse. Opeens weer nieuwe inzichten.
Alle reacties Link kopieren
quote:HoesjeBoesje schreef op 13 mei 2016 @ 15:41:

[...]



Dankzij mijn M kan ik me ook echt zo voelen. Die heeft daar in het begin heel veel tijd ingestoken. Door praten, me het te proberen te laten zien en dat hij juist zoveel respect en waardering voor me had. Ik vond dat zo moeilijk om te zien, en tijdens het spelen gaf hij mij voorbeelden daarvan. Toen is de schaamte omttrent pijn weg genomen en opende deuren naar meer.Dat is echt een mooi en fijn gevoel, die bevestiging en helemaal als je het ook uiteindelijk naar jezelf kan bevestigen dat wat je doet heel sterk is. Ik merk met switchen ook vrij sterk dat het meer kracht kost om los te laten en te onderwerpen dan om te domineren. Dat het op papier een zwakke rol lijkt, of op buitenstaanders zo overkomt blijkt een flinke illusie als je er eenmaal instaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:HoesjeBoesje schreef op 13 mei 2016 @ 15:50:

Dat doe ik zeker.

Ik krijg nooit straf, rel ook niet echt. Wel dat ik soms lichamelijk afwijzend reageer, en hij zegt dat ik niet zo moet miepen, want ik wilde het toch? Mn hoofd schreeuwt dan ja, mn geilheid ook, maar mn lijf duikt weg.

En dat dan overwinnen en toch ondergaan, daar word ik erg blij van. Haha, herkenbaar! "Je wil het toch, dan zal je het krijgen ook" Heerlijk verwarrend die lichamen, dan reageert het heftig enthousiast op iets waar je hoofd nog aan moet wennen, en dan duikt het weer weg om iets wat je erorm verlangt En advies vragen en krijgen is zeker fijn! Andere inzichten zijn zo verhelderend als je vast zit in je eigen cirkeltje, het is soms zo'n klein stapje maar jezelf eruit denken lukt dan gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
@Dormouse Dat is logisch hoor, juist de meest logische dingen denk je vaak niet aan. Zeker niet als je niet echt voorbeelden hebt op dat gebied. Het is ook gewoon een kwestie van uitproberen wat werkt op zulk gebied.



zit je op fl? want daar zijn zeker groepen waar je er meer tips voor kunt vinden of vragen over kunt stellen, want ik heb er verder ook niet veel ervaring mee. Althans niet met kinderen erbij.



En je hoeft ook niet bewust beslissingen te laten nemen door hem, met kind erbij. Mama is baas over de keuken, maar papa heeft bepaald wat er word gegeten, maar dat hoeft kind niet te weten, als je snapt wat ik bedoel :-)

Maar bespreek het eens met je man om te ontdekken en te proberen of het voor jullie kan werken.



Er zijn ook stellen die zo'n machtsverhouding hebben en pas later ontdekken dat het ook een vorm van bdsm kan zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, nu ik er zo over nadenk gebeurt dat deels al al is het alleen maar omdat als hij kiest hij niet komt zeuren dat hij er geen trek in heeft en dan een boterham met iets vraagt

Ik ga het vanavond zeker even aankaarten (en daarvoor even peilen of het opvalt als hij eerst een bord krijg ipv geroepen wordt om op te scheppen omdat ik het anders zelf opeet), lijkt me een leuk onderwerp voor bij de vrijdagavond borrel en voegt logischerwijs natuurlijk meer toe als je je allebei bewust bent van die kleine toevoegingen dan wanneer je zelf wat aanpast zonder dat je weet of je partner het ook zo voelt.

Ik zit (nog) niet op fl, het is wel een idee waar ik mee zit te spelen maar ik weet niet of dat gewaardeerd/goed opgevat zal worden. Zat eraan te denken om anders misschien samen een account aan te maken maar ik weet niet of hij ook al op die manier "meer" wil weten. Is een gesprek wat voor later op de agenda staat denk ik, wil hem ook echt zijn eigen pad laten volgen in het ontdekken en niet teveel de kant opsturen die ik wil maar hem zelf laten proberen, zoeken en bedenken. Beetje zoals ik zelf ook eerst alleen ben gaan zoeken. Zeg maar zonder de hokjes/kaders die een partner uittekent.

Edit: het een sluit het ander natuurlijk niet uit maar ik ben er zelf nog niet over uit hoe dat dan te vormen dus laat ik het voor nu nog even denk ik.
Alle reacties Link kopieren
@Dormouse als jij het doet en hij weet er niks van, dan doe je het omdat jij het wilt en heeft het weinig met onderdanigheid of machtsverhoudingen te maken natuurlijk. Dus wel handig als hij het dan weet en het ook ziet zitten Maar zo kunnen jullie samen dat soort kleine dingen verzinnen.



Je kunt ook op fl komen en gewoon alleen wat lezen, zoals je ook op andere sites doet. Vooral omdat daar meer ervaren mensen rondlopen (naast de aanwezige imbecielen natuurlijk )kan alleen dat al heel leerzaam zijn. Als je wilt kan ik je per pb wel wat groepen geven.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Haha, is inderdaad een leeg gebaar zonder medeweten En dankjewel voor het aanbod, ik ga er nog eens over denken
Alle reacties Link kopieren
quote:Phoebal schreef op 13 mei 2016 @ 15:10:

[...]





Maar als ze al 20 jaar knuffelseks hebben en hij doet out of the blue dit, dan is deze reactie toch niet heel raar? Ik zou hetzelfde gezegd kunnen hebben en ik houd best van seks met een randje. De context moet alleen wel meewerken..Ja dat klopt natuurlijk, dat zou ik zelf waarschijnlijk ook hebben. (spoiler ;))
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-05-2016 21:18
Reden: hengelen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:fantastiqq schreef op 14 mei 2016 @ 20:40:[...]Volgens mij ben jij zo iemand die sm verwart met makkelijke seks. Daarbij is dit geen jaag topic, dus ga ergens anders rukken alsjeblieft.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-05-2016 21:19
Reden: 'quote' verwijderd
% gewijzigd
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Omdat je er goed uitziet hengel je naar een vrouw?

Aparte logica.



Maar hengelen is niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
@Dormouse heb je het nog besproken? Ik ben benieuwd wat hij er van vind.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hij was stomverbaasd toen ik hem verzocht aan tafel te gaan zitten ipv naar de keuken te komen om op te scheppen en vroeg verrast waar hij het aan te danken had dat ik hem zijn eten aan hem serveerde

Ben er op dat moment niet verder op ingegaan behalve te zeggen dat hj het gewoon verdiende om ook eens verwend te worden.

Later op de avond er nog even op terug gekomen, verteld dat ik het zo fijn vind hoe onze relatie zich het afgelopen anderhalf jaar heeft ontwikkeld, en dan met name in de slaapkamer haha, en dat ik me heel erg fijn voel bij die dynamiek en er graag wat meer mee zou willen doen als hij dat ook fijn vond. Hij keek ietwat schaapachtig en overweldigd maar was zeker geintresseerd! Hij kond zich er net zo weinig bij voorstellen als ik in eerste instantie dus ik heb hem wat van de dingen voorgesteld die jij noemde lollypopje. En hij was erg enthousiast!

En, ook niet onaardig, mijn initiatief is beloond met zulke rode billen dat ik vandaag niet eens kón zitten a, had ik gewild en dus braaf zijn overhemden heb staan strijken en uitgebreid voor hem heb gekookt. (En daarna stiekem die harde houten eetkamerstoelen heb vervloekt, tot zijn grote plezier).

Groot succes dus!!

1000 maal dank!
Alle reacties Link kopieren
@Dormouse heel graag gedaan. Leuk om te lezen dat hij het net zo ziet zitten als jij om het verder te verkennen en dat het begin is bevallen. Hier word ik blij van :-)

en houten stoelen zijn naar, maar als positief punt... het was in elk geval geen bierdopkrukje

En nu jullie een idee hebben hoe het kan, krijgen jullie vast zelf ook ideeën voor dingen die bij jullie passen :-)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha inderdaad, en is wel een fijn soort haat naar die stoelen. Ten slotte is herinnerd worden aan ook altijd erg fijn, hoe ongemakkelijk ook. En het kan inderdaad erger!



Doet me er trouwens aan denken, hebben jullie wel eens een beetje, eh, ongelukkige aandenkens overgehouden aan een spel? Ongelukkig als in de zin van een markering op een gekke plek die helaas gezien werd?

Zelf jaren geleden (toen per ongeluk en had niet eens pijn gedaan haha) een énorme blauwe plek op mijn borst gehad, in combinatie met een duimafdruk op mij arm... En toen een (team)sportwedstrijd met gezamelijk douchen. Die blikken

Kon er achteraf wel om lachen maar moet eerlijk toegeven dat ik me op dat moment zelf wel even opgelaten voelde.
Alle reacties Link kopieren
Wel eens vingerafdrukken op mijn been toen ik werd geknepen en weigerde toe te geven dat het pijn deed

Maar verder kleur ik niet heel erg en op mijn kont vrijwel helemaal niet en ook zelden napijn. Das wel jammer hoor, kan ik je zeggen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven