BDSM, voor de liefhebbers - deel III

28-06-2015 13:02 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Kan ik me voorstellen! Het zijn zulke leuke aandenkens! Maar bij voorkeur als ze zichtbaar zijn voor alleen jezelf en (speel)partner en niet de hele buitenwereld haha. Het voelen is gelukkig, wanneer wel zo is, sowieso veilig prive... Mits je je gezicht in bedwang kan houden

Ik vind het zo opmerkelijk dat kracht oid soms niks te maken lijkt te hebben met wel of geen aandenkens. Dingen die soms het meeste zeer doen zie je niks van en een onschuldig vastpakken (met denk ik net de verkeerde druk op de verkeerde plek ofzo) wordt dan ineens een loeigrote blauwe plek.
Alle reacties Link kopieren
Het is alleen lastig als familie het ziet, die van niks weet, maar andere mensen boeien me niet zo. Ik loop zomers gewoon in korte rokjes, ik ga gerust naar de sauna en ook mijn huisarts weet wat ik doe, voor het geval dat. Maar het scheelt wel dat ik zelden compleet bont en blauw ben. Maar ik schaam me er ook niet voor en ik geloof dat als je er zelf normaal overdoet anderen dat ook doen.



Bedenk me net dat ik wel een keer op mijn striemen ben gewezen met kleding passen. Ik was ze helemaal vergeten. Vroeg de vrouw of dat net zoiets was als van 50tinten grijs. Heb geantwoord dat het er wel meer dan vijftig waren
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 14 mei 2016 @ 23:12:

Het is alleen lastig als familie het ziet, die van niks weet, maar andere mensen boeien me niet zo. Ik loop zomers gewoon in korte rokjes, ik ga gerust naar de sauna en ook mijn huisarts weet wat ik doe, voor het geval dat. Maar het scheelt wel dat ik zelden compleet bont en blauw ben. Maar ik schaam me er ook niet voor en ik geloof dat als je er zelf normaal overdoet anderen dat ook doen.



Bedenk me net dat ik wel een keer op mijn striemen ben gewezen met kleding passen. Ik was ze helemaal vergeten. Vroeg de vrouw of dat net zoiets was als van 50tinten grijs. Heb geantwoord dat het er wel meer dan vijftig waren



Hahahahahahaha dat lijkt me echt hilarisch! Wel een leuke reactie van die vrouw ook, toen mijn blauwe plekken zichtbaar waren voor mijn teamgenoten vroeg er eentje wat angstvallig of er niks ergs gebeurd was, de schat.

Voor familie probeer ik altijd een beetje extra voorzichtig te zijn, met name omdat ik ook met hen naar de sauna ga haha. Neem ik liever even het zekere voor het onzekere. Het is niet per se dat ik me schaam voor mijn voorkeur maar het is niet bepaald iets wat ik met mijn vader wil bespreken maar dat geld sowieso voor seksleven en ouders geloof ik. Al denk ik dat ze wel iets vermoedden, toen we gingen verhuizen kwamen ze heel lief helpen, maar maakte helaas net de verkeerde doos open, met onze mooie hand- en enkelboeien Maar dat is toch net een tikje anders denk ik dan blauwe plekken of striemen. Hmmm, nu mis ik zwepen, lang geleden dat ik striemen heb gehad. Misschien in het kader van het goede gesprek van gister toch weer eens voorzichtig vissen. Voorheen stond hij er echt niet voor open maar we zijn nu zoveel verder, wie weet.



Stiekem heb ik trouwens nog een vraag. Beetje a la 50 tinten enzo en door wat je schreef over verslagen schrijven over een spel/nabespreken etc. Hanteer je zelf ook harde/zachte grenzen enzo? Of is dat echt iets waar in boeken en online veel nadruk op gelegd word maar IRL wel meevalt? Ik herken het namelijk niet zo als hoe het vaak omschreven wordt (met sublijsten en weet ik het wat). In mijn beperkte ervaring (waarschijnlijk deels omdat ik met mijn eerste Dom echt nog een groentje was) was het gewoon rustig opbouwen en praten over fantasie en daarmee werken- nooit echt besproken wat een no-go zou zijn. Bedoel, natuurlijk heeft iedereen grenzen en kunnen die schuiven en al wat niet en komt er wel wat van naar voren in gesprekken, maar is het echt gebruikelijk/komt het vaak voor dat dat zo zwart of wit staat?
Alle reacties Link kopieren
sublijsten doe ik niet aan. Die zijn in het begin nuttig, want ze leren wat er te koop is. Maar toen ik zo'n ding invulde stond er bij in het gezicht slaan een 0 en het werd in één klap een 5



Ik heb wel harde en zachte grenzen en als ik afspreek voor een spel dan bespreek ik die vaak van te voren met iemand, afhankelijk van wat we gaan doen. Al gebeurt het bij spel als een maso niet altijd, dan communiceert ik gewoon tussendoor, maar ik heb ze wel voor mijzelf in mijn achterhoofd. Maar vaak ken ik die persoon dan wel al langer. Daarbij vind ik ook dat een D bepaalde grenzen van mij moet verdienen. Dat zijn dingen die ik wel wil doen, maar niet meteen. Alleen als de ander het waard is om ze voor op te geven. Toch is ze communiceren wel belangrijk, omdat grenzen niet altijd voor de hand liggen en de ander zonder te weten daardoor iets kan doen wat een grens bij jou was. Stel jij wilt absoluut niks onder je voeten en jij zegt dat niet en hij besluit als je vast ligt onder je voeten te gaan slaan, dan kan dat best problematisch zijn.



Ook als ik ga daten met iemand vind ik ze belangrijk, omdat ik bepaalde grenzen heb die ik voor niemand opzij schuif en derhalve relevant zijn. Want als dat dingen zijn die die ander aanspreekt kun je een dealbreker hebben. Dat zijn dan wel meer grenzen die betrekking hebben op een relatie en de D/s die ik zoek, niet specifieke handelingen.



Dus ja ik vind grenzen wel belangrijk.

Maar ik heb er zelf niet heel veel. althans als ik iemand slavin ben zijn het er weinig, hoe minder diep mijn onderdanigheid en/of de relatie gaat hoe meer grenzen ik heb.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je antwoord, als je het zo omschrijft klinkt het echt heel logisch. Het kwam zo abstract op me over als ik er online over las, en vond het lastig om iets als een lijst toe te passen op iets wat voor mij zo puur op gevoel gaat.

Denk dat het ook een hoop scheelt dat ik mijn eerste Dom in mijn vriendenkring trof en hij voornamelijk afging op wat ik deelde qua nieuwschierigheid/fantasie en ik het nu in een relatie verder ontdek die er al was voor mijn gevoel voor bsdm echt de kop opstak.

Kan me voorstellen dat het inderdaad erg belangrijk is om concreet te bespreken bij nieuwe contacten en/of wanneer je zoekt naar een partner met dezelfde voorkeuren. Erg verhelderend. Ben echt dol op dit topic, heeft al veel moois gebracht en heb veel bijgeleerd!



En sluit me er trouwens helemaal bij aan dat de lijsten nuttig zijn om te zien wat er te beleven valt! Was stomverbaasd toen ik er voor het eerst een onder ogen kreeg! Als een kind in een snoepwinkel hahaha. En natuurlijk stiekem ook een beetje, "oooh doen mensen dat écht" bij sommige wat extremere onderwerpen



Grappig trouwens, hoe sommige grenzen inderdaad in een keer van 0 naar 5 gaan en sommige anderen echt heel veel vragen om je geleidelijk overheen te zetten en waarbij het echt even kan duren voor je jezelf er echt aan over kan geven en er ook wat van kan genieten en de schaamte/angst overwint. Zijn, voor mij, de lastigste maar wel ook degene waar ik zo van kan genieten, van die overwinning. Dat gevoel kan je weken op teren
Alle reacties Link kopieren
@Dormouse daarom schrijf ik hier graag. Vind het fijn mijn kennis en ervaring te delen. Al heb ik echt niet de wijsheid in pacht, maar ik help graag mensen een beetje op weg. Als je weet wat er te koop is, kun je toch het beste ontdekken wat voor jou werkt en wat jij wilt :-)



Heel herkenbaar dat soort overwinningen zijn heerlijk. Geeft absoluut een kick. Maar het is ook gewoon zo heerlijk om voor een D zo diep te gaan en dat te doen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja absoluut, om zulke stappen voor iemand te zetten geeft een gevoel dat- ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven, maar het is zo intens. Het voelt als de onvoorwaardelijke liefde voor een partner, iets waar ik mensen vaak over hoorde maar me niet voor kon stellen tot ik mezelf zo openstelde voor een ander en voelde wat dat met me deed. Beetje zweverig haha maar het komt het dichtste in de buurt bij het vinden van de woorden.



Ik had niet verwacht om hier iemand tegen te komen met zoveel kennis hierover toen ik me registreede voor het forum. Was echt voorde huis-tuin-en-keuken vragen. Maar was zo ontzettend blij verrast door dit topic, hoe open en respectvol het onderwerp besproken wordt en hoe verassend de tips Vind het echt super dat je als iemand met veel ervaring de wijsheid die je hebt met ons newbies deelt
Alle reacties Link kopieren
@Dormouse ik snap wat je bedoeld. De liefde van een onderdanige voor een D kan heel diep gaan. Het is een ander soort liefde dan een gewone relatie liefde, maar daarom niet minder bijzonder. Ik heb zelf echt de behoefte iemands eigendom te zijn en als ik dat ben dan geef ik die persoon alles. Binnen de paar grenzen die ik dan heb. Dat gaat heel ver, maar voelt zo heerlijk. Dat te mogen geven en de ander die dat wil ontvangen.



Ik ben hier zelf ooit begonnen en toen miste ik dat zelf. Veel mensen die net begonnen of die erg goed wisten hoe het "hoort". Ik zeg liever, wat kan en wat ik zou doen, maar ook wat nog meer kan. Er is niet één manier :-) en ik geniet zelf ook gewoon heel erg van jullie verhalen en avonturen, want ik weet zelf ook nog goed hoe leuk die eerste periode is.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar die mensen, ik vraag me dan altijd af of ze zelf nooit verder zijn gegaan dan de eerste stappen zetten en dat dat goed beviel of dat ze het ontdekken niet leuk vonden en het een ander niet aan willen doen door ze meteen maar te vertellen wat het eindstation is. Alsof iedereen hetzelfde wil- Zoals op het forum hier zo overduidelijk te lezen is is er zelfs niet een smaak vanille haha.



Mag ik vragen wat jou het meest verbaasde tijdens het ontdekken? Ik sta zelf nog heel erg te kijken nu van hoever ik het verder in mijn leven wil betrekken. Het stond zo vast rondom seks, wat ik harder wilde etc. Ik had echt een paar jaar terug toen het begon niet gedacht dat ik me gedienstiger wilde opstellen buiten de slaapkamer om. Heb altijd een vrij dominante persoonlijkheid gehad en kon dat niet vereenzelvigen met het idee onderdanig te zijn op een andere plek dat in bed (of andere speellocatie natuulijk). Maar toen vielen er ineens wat puzzelstukjes op zijn plaats en herkende ik het in het graag willen zorgen voor en het ondanks tegenzin toch (willen) voldoen aan alledaagse verzoeken. Ik zag dat altijd als een soort van voor elkaar overhebben tot ik oa. hier meer las. Ineens viel het kwartje wat ik achteraf al van mijlenver aan had kunnen zien komen Vond het al zo vreemd dat het een fijn gevoel gaf het te doen al stond mijn hoofd er niet naar. Het is zoveel groter en gaat zoveel verder dan ik dacht.
Alle reacties Link kopieren
@Dormouse vaak mensen bij wie het iets is voor af en toe en die niet verder kijken dan dat. Dus geen stopwoorden is levensgevaarlijk en 24/7 zwaar ongezond. En het altijd een eeuwig terugkerende cliché, eigenlijk is de sub de baas... eeehhhh, nee, althans niet altijd en niet bij iedereen. Als ik de baas wilde zijn, was ik wel dominant geworden :-pMaar tegelijkertijd, er zijn ook meer dan genoeg mensen met meer 'ervaring' die een duidelijk beeld hebben van hoe het hoort volgens hen. Maarja bdsm'ers zijn net echte mensen dus het is niet heel vreemd



jeetje, wat mij het meest verbaasde, dat is een lastige vraag. Ik denk mijn mentale masochisme, al kwam dat heel natuurlijk en klopte het, maar van te voren was vernedering echt iets waarvan ik dacht het niet te willen. En iets dat niet direct met bdsm te maken heeft misschien, maar het feit dat ik niet monogaam ben. Ik had zo'n beeld van een onderdanige trouw aan haar Meester en 100% monogaam naar hem, ook als hij dat niet was, wat ik overigens prima vond. Totdat ik opeens ontdekte dat ik mijzelf ook niet enkel tot één persoon zou willen beperken. Krijg het al benauwd bij het idee. Wat overigens niet betekent dat ik in mijn eentje dingen met anderen wil doen, maar toch willen uitlenen en gedeeld worden. Alleen zijn veel Meesters nogal haantjes als het gaat om hun eigendom, dus het zal nog wel een uitdaging worden iemand te vinden die dat wil en kan
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Mja iedereen begint wss wel enkel in de slaapkamer nee?

Ik (als complete Noob) denk toch ook dat iedereen het op zijn Eigen manier ervaard? Er zijn toch geen echte regels voor?



Ik begrijp momenteel het hele verlangen nog niet echt, aangezien ik wel wat heftigs heb meegemaakt op seksueel gebied. Het lijkt me raar dat ik nu net weer die macht wil afgeven vrijwillig dan nog? Aluwel, misschien is dat net heel erg logisch aangezien ik deze keer wel ervoor kies? Ach rare hersenkronkels he
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf meer van de soft bdsm.

Ik onderwerp me graag tijdens sex. Maar de laatste tijd vind ik public disgrace zo fascinerend....

Heeft iemand ervaring hiermee? Of moet het een fantasie blijven?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Niks mis met soft en slaapkamer hoor, was meer dat ik heb ervaren dat het voor sommigen moeilijk is zich in te leven in verlangens de verder gaan, waardoor dat soms word veroordeeld. Of in elk geval toendertijd. Maar zoals ik ook aangeef, ideeën van hoe het hoort vind je in elke groep en uiteindelijk moet je daar toch gewoon je eigen ding mee doen. Daarom vind ik het belangrijk dat iedereen met elke beleving zich welkom voelt, hoe soft of extreem ook. Het is namelijk juist leuk dat iedereen anders is en juist van al die verschillende belevingen leer je ook weer.



@snowsteph je bent zeker niet de enige die iets naars heeft meegemaakt en toch bdsm verlangens heeft. En ik vind jouw kronkel ook niet vreemd en denk dat, dat voor meer mensen geld. Misschien is er een verband met wat je hebt meegemaakt misschien niet, maar het verlangen is er en daar gaat het om. Hou jezelf gewoon goed in de gaten en voel eerst eens met een teentje in het water, voor je er verder in gaat :-)

Ik herken je kronkels trouwens ook als het gaat om vernedering bij mijzelf. Ik ben vroeger gepest en ik heb wel eens bijzonder gevonden dat ik nu zulke heftige emoties vrijwillig opzoek en nog fijn vind ook. Maar toch heeft het voor mij niks met elkaar te maken, behalve dat er dan bepaalde no-go gebieden zijn. Het verschil is dat het nu heftige emoties zijn in een gecontroleerde omgeving met iemand die ik vertrouw en die me daarna niet laat vallen, maar juist opvangt.



@thanx niet met disgrace, al zou ik dat ook nog wel willen. Wel een mildere vorm in de zin van gêne, door dingen die ik moest doen op een feestje. Ook heel lekker.

Of het een fantasie moet blijven kan ik niet beantwoorden, maar je kunt het altijd proberen en rustig opbouwen. Eerst spelen met gêne of schaamte en kijken hoe dat is, om als dat goed valt richting disgrace te gaan. Op wat voor manier zou je het willen beleven?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik vind filmpjes geil waarin een vrouw gebruikt wordt in een sjieke club. En dan niet met hard slaan of sigarettenpeuken uitdrukken. Ook met spuugen heb ik niks. Maar gewoon puur de sexuele vernedering ondergaan. Lijkt me geil.

Zou het ook wel doen, ware het niet zo dat tegenwoordig alles gefilmd wordt of op foto vast gelegd.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
@Thanx Zoiets zou je in een parenclub kunnen doen, of minder sjiek een seksbios, of een bdsm feest waar seks is toegestaan, daar heeft men over het algemeen geen telefoon bij de hand. Is volgens mij vaak ook tegen de regels, bij bdsm-feesten sowieso. En anders zou je misschien nog iemand kunnen meenemen die het in de gaten houd.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ja lollipopje,

Daar kan het.... maar mijn ervaring in pc is dat het daar niet van komt. Misschien durven mensen niet?

Ik zou het dan nl ook lekker vinden als meerdere mensen aan mij zaten en mij gebruiken.

Maar of ik dat ooit dcht ga doen/ durven?



Of is het meer de vraag of mijn partner dit wel ziet zitten?
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
@Thanx Ik denk dat je zoiets meer moet organiseren als je dat wilt. Je partner zou bijvoorbeeld mensen/mannen die aanwezig zijn actief kunnen uitnodigen. Dus vertellen dat hij dat gaat doen en vragen of ze mee doen. Of om het voor jou moeilijker te maken, kan hij het je zelf laten doen.



Maar of jij het durft, dat weet alleen jij. Je zou ook kunnen beginnen met bewust een seksshowtje geven voor een groep heren. (strippen, masturberen, gebruikt worden?) Dus kijken maar niet aankomen. En als dat goed voelt een volgende keer de heren/dames ook actief laten deelnemen. Gewoon even wat gedachten hoe het zou kunnen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je gedachten. Maar zelf vragen? Lijkt me eng.

Strippen is niks voor mij, en mastruberen? Terwijl iedereen kijkt? Dat vind ik zelf zoiets intiems. Raar he? Doe dat wel bij mijn partner, maar liever niet bij alleen maar kijkers.

Maar je kent de filmpjes die ik bedoel vast wel.

Dat lijkt me echt waanzinnig geil
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
@thanx laat de ideeën bezinken en bespreek ze eens met je partner, misschien heeft hij een idee hoe je het kan uitvoeren. Of vind hij het niet erg om zelf mensen erbij uit te nodigen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Nou dan moet ik hem eerst mijn geheime fantasie vertellen.... en hij heeft al zoveel veranderingen op sexueel gebied met mij moeten doorstaan de laatste tijd.

Ach, misschien moet het een fantasie blijven. Maar misschien moet ik het hem ook wel vertellen. Betekent niet dat er (nu) iets mee moet gebeuren
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Als je kans wil dat er ooit wat mee gebeurd, is het wel handig dat hij het weet. In het ergste geval is het niet zijn ding en blijf je er gewoon heerlijk over fantaseren
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Grr ik post steeds berichten maar die worden telkens niet geplaatst :(.



Gelukkig is iedereen anders, zo leren we ook onze Eigen grenzen soms verleggen he. Ik zou sommige dingen misschien nooit geprobeerd hebben als D dit niet voorstelde?



@lolly ja ik let wel op dat er geen negatieve herinneringen naar boven komen. Gelukkig tot nu toe totaal geen last mee. Bij D denk ik aan niets of niemand anders.



@thanx hmm interresant wel... maar dat zou ik nu echt niet aandurven zoiets Mag ik zo nieuwschierig zijn te vragen wat je in die context al wel gedaan hebt?
Alle reacties Link kopieren
Ok zal binnenkort een avondje pornofilmpjes kijken met hem doen. Ben ook wel benieuwd waar hij zich op klaar maakt.

Hoewel dat vast braver is dan het mijne...
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
@snowsteph

Ik ben nogal exhibionistisch. Ik hou ervan als mensen kijken/ me aanraken. Maar dit beperkt zich tot pc.

Ook ga ik wel eens sliploos de deur uit. Sex in de auto of buiten.

Het bdsm gedeelte vind ik dan terug in gebruikt worden. Vastbinden met touwen en ademspelletjes.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
@snowsteph fijn is dat. Ik heb het wel eens gehad, niet eens bij vernedering, maar iets kleins dat compleet verkeerd viel. Pas achteraf begreep ik dat, dat werd getriggert door mijn verleden. Dus het is ook niet altijd te voorspellen. Maar een goede D vangt je op, als het een keer gebeurt.



@thanx goed idee
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven