BDSM, voor de liefhebbers - deel III

28-06-2015 13:02 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik ben blij dat we het met elkaar eens zijn
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ben het dus niet met je eens. Jij ziet het als twee losse dingen, voor mij is het een geheel. Consequenties zijn simpelweg inherent aan regels, meer niet. Het één kan niet zonder het ander. Dat maakt de consequenties niet positief of negatief. Ze kunnen simpelweg niet zonder elkaar bestaan.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Dag dames... Ik lees graag mee, en misschien dat ik later ook wat wil praten. Zit in een erg prille Ds relatie, heb me nog nooit zo levend gevoeld sinds dit is begonnen... Dus eigenlijk een verkapte tvp, en lees met veel interesse mee.
quote:shifty schreef op 12 juli 2015 @ 17:05:

Lollypopje, dan haal je daar dus ook je genot/voldoening uit. Uit het feit dat je regels waarde krijgen door de mogelijke consequentie. Enerzijds krijgen de regels dus voor jou meer waarde en anderzijds zou je, als je straf zou krijgen, je toewijding (of berouw/liefde/inzicht) kunnen tonen. Dan lijkt mij dat dus inderdaad juist een dynamiek die goed kan werken. Je haalt er (beide) iets positiefs uit.



Ik bedoel meer dat als jullie beiden niks positiefs ervaren bij straffen dat het dan ook geen zin heeft om toe te passen onder het motto 'ik vind het ook niet niet leuk maar anders leert ze het nooit'Ik weet niet waarom, maar je bent nu wel heel erg mijn woorden op een gouden schaaltje aan het afwegen om het maar niet met me eens te zijn? Volgens mij zeg ik gewoon letterlijk dat je regels waarde krijgen door de mogelijke consequenties? En ik weet niet wat je bedoeld dat ik het als twee aparte zaken zie. En daarnaast was het niet mijn bedoeling te filosoferen over het feit of regels wel regels zijn als er er geen consequenties zijn als ze worden gebroken. Mijn argument is dat straf zonder positief effect onzinnig is binnen een volwassen relatie.
quote:Bloemendraak schreef op 12 juli 2015 @ 21:05:

Dag dames... Ik lees graag mee, en misschien dat ik later ook wat wil praten. Zit in een erg prille Ds relatie, heb me nog nooit zo levend gevoeld sinds dit is begonnen... Dus eigenlijk een verkapte tvp, en lees met veel interesse mee.Alhoewel ik me niet direct aangesproken voel door je aanhef (dag dames) heet ik je toch welkom hier
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 12 juli 2015 @ 21:08:

[...]





Ik weet niet waarom, maar je bent nu wel heel erg mijn woorden op een gouden schaaltje aan het afwegen om het maar niet met me eens te zijn? Volgens mij zeg ik gewoon letterlijk dat je regels waarde krijgen door de mogelijke consequenties? En ik weet niet wat je bedoeld dat ik het als twee aparte zaken zie. En daarnaast was het niet mijn bedoeling te filosoferen over het feit of regels wel regels zijn als er er geen consequenties zijn als ze worden gebroken. Mijn argument is dat straf zonder positief effect onzinnig is binnen een volwassen relatie.



Ik ben het dus niet eens met die positief effect opmerking. Straf is inherent aan regels, maakt het niet positief of negatief.



Maargoed misschien ben ik wel gewoon te analytisch voor dit soort discussies.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Welkom Bloemdraak. Lees rustig mee en als je vragen hebt, stel ze gerust :-)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 12 juli 2015 @ 21:09:

[...]





Alhoewel ik me niet direct aangesproken voel door je aanhef (dag dames) heet ik je toch welkom hier

oeps, fijn die aannames... Maar dank je wel.



Jij ook lollypop, als ik vragen heb, of wel, als ik er aan toe ben, kom ik ze zeker vragen.

Tis nu nog zo pril en nieuw en spannend, ik gloei alleen maar..
Welkom Bloemendraak! Haha, gloeien, van de laatste sessie?



Grappig Lollypop en Shifty, jullie discussie, het is duidelijk dat jullie een heel verschillende beleving hebben. Mooi om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ja, en nu alleen de gedachte eraan doet me nog blozen en erg warm worden... Alsof mijn lijf tintelt....



Ik vind het fijn om mee te lezen, heb nog zo weinig ervaring hierin, jullie meningen en gevoelens lezen is soms herkenning, soms niet..
Alle reacties Link kopieren
Even nieuwsgierig hoor, Bloemendraak, heb je dit net ontdekt met je man? En mag ik vragen hoe je je prille zwangerschap combineert met (je prille ontdekking van) bdsm?
...
Alle reacties Link kopieren
quote:marana schreef op 12 juli 2015 @ 21:30:

Welkom Bloemendraak! Haha, gloeien, van de laatste sessie?



Grappig Lollypop en Shifty, jullie discussie, het is duidelijk dat jullie een heel verschillende beleving hebben. Mooi om te zien.Blijkt maar weer hoe zoiets je mening en ideeën (over begrippen) kan kleuren :-)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4.0 schreef op 12 juli 2015 @ 21:48:

Even nieuwsgierig hoor, Bloemendraak, heb je dit net ontdekt met je man? En mag ik vragen hoe je je prille zwangerschap combineert met (je prille ontdekking van) bdsm?Erg voorzichtig omtrent bepaalde activiteiten, mijn twijfel is momenteel de grens. Kan later uitgebreid worden. Denk dat ik door de zwangerschap veel bewuster ben geworden van mijn lichhaam en gevoel...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat "twijfel is de grens" een goede is.

Bewust van je lijf en je gevoel, oh yes.
...
Alle reacties Link kopieren
Ja, heel raar. Net alsof er iets gebeurt met mijn lichaam, dat ik eerder niet voor mogelijk had gehouden. Alsof het door de zwangerschap gevoeliger en puurder is geworden.

Bij twijfel of het misschien kwaad kan voor iemand, wurmpje of mezelf, dan stoppen we. We hebben tenslotte nog jaren om dit verder ui te zoeken, geen haast. Al schreeuwt mijn lijf momenteel om aandacht.
Alle reacties Link kopieren
Was het verlangen van jou (en je man wellicht) al een poos latent aanwezig of is dit echt helemaal nieuw voor jullie, zowel in idee als in uitvoering?
...
Alle reacties Link kopieren
Ideeen en fantasien waren er al, bij mij zeker. Bij hem blijkbaar ook, maar durfde er niet veel van te zeggen. Hij is erg rustig en lief, en zou dat nooit zomaar uitspreken. Ons seksleven lag eigenlijk stil sinds de bevruchting, te voorzichtig, maar ook zijn we wat ingekakt af en toe.

Uitvoering is compleet nieuw, het uiten van de gedachtes ook.
Bedankt voor de reacties allemaal, heel erg fijn om verschillende meningen en eventuele oplossingen te lezen!



Ik heb eergisteravond een heel uitgebreid gesprek gehad met mijn vriend over hoe ik me voelde. Het was vervelend om te merken dat het hem zeer deed dat hij dit gevoel bij mij had veroorzaakt, maar het heeft wel opgelucht. We hebben nu een verschil tussen straffen en correcties gemaakt, waarbij we bij de correctiemaatregelen gaan kijken hoe twee stappen terug gaan bevallen. De reden dat hij deze keer naar mijn gevoel vrij ver gegaan was, was omdat hij van tevoren en na ieder correctieonderdeel vroeg of ik het aankon, waarop ik ja had gezegd. Een duidelijke, voor ons allebei dezelfde definitie van 'aankunnen' was dus ook nodig.



Dat het voor hem het belangrijkste is om zich 'groot' te voelen en ik mij bij hem 'klein' voel, hebben we ook weer besproken. Ik wist al dat dat zo was, maar het was fijn om dat deze keer nog eens van hem te horen, omdat dat voor mij ook is waar het om gaat. Wat 'de kern' betreft zitten we dus gelukkig nog steeds op dezelfde lijn.



Ik heb voor het eerst ook verlangens met mijn vriend gedeeld waar ik de laatste tijd erg mee in mijn hoofd zat, met in gedachte dat eerlijkheid en duidelijkheid nodig is om onze D/s-relatie te laten werken. Die durfde ik niet eerder uit te spreken vanwege de 'dit hoort niet'-gedachte, en omdat ik er geen idee van had of ik wel iets met dit soort onderdanigheid mocht doen (ik ben denk ik best veel tegengekomen tijdens mijn zoektochten op internet, maar iets vergelijkbaars met dit verlangen heb ik nog niet kunnen vinden). Ik ben zo blij dat mijn vriend deze fantasie met mij wil waarmaken Het gevoel dat sindsdien enorm hard door mijn hele lijf heen vliegt...
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je vriend en dat je veel had aan de adviezen van hier. Blij te lezen dat jullie op één lijn zitten. Gewoon blijven communiceren, dan komt het vast goed



Ik weet niet wat je verlangen is, al ben ik nu best nieuwsgierig, maar ik kan je verzekeren dat ik inmiddels al zoveel heb gezien en gehoord om mij heen, dat ik er van overtuigd ben dat wat het ook is, je zeker niet de enige zult zijn.

En erg fijn dat je vriend dat met je wilt waarmaken.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
oeps, mijzelf gequote, inplaats van en foutje uit de tekst gehaald
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik vind het een beetje eng om deze fantasie openbaar op een forum te zetten, maar als je nieuwsgierig bent wil ik het best via privébericht laten weten (ben er immers zo blij mee dat ik dit eindelijk kan gaan doen, dat ik het figuurlijk wel van de daken kan schreeuwen ). En ik ben ook wel nieuwsgierig, of er misschien toch mensen met dezelfde fantasie zijn.
Alle reacties Link kopieren
Stuur maar hoor. Durf te wedden dat ik er wel eens van gehoord heb. En ik snap dat het erg fijn is het met iemand te delen
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Rustig hier
..als je terugkijkt op je leven..heb je er dan alles uitgehaald..wat er in zat..
Ja, iedereen op vakantie denk ik...

Of vastgebonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik een voorkeur heb voor bdsm en mijn partner misschien ook. Maar wat als je dit uitgaat proberen en je partner dingen doet die je niet fijn vindt of lekker? Moet je je er dan aan overgeven of aanwijzingen geven. BDSM is toch overgeven ook al voelt het niet fijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven