BDSM, voor de liefhebbers - deel III

28-06-2015 13:02 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
X
Alle reacties Link kopieren
Groot gelijk cloudwalker. Beste manier om te ontdekken of het wat voor je is, is toch gewoon door het te doen. Dan komen de antwoorden vanzelf wel.



Dit boek schijnt trouwens ook een aanrader te zijn, zeker als je net begint.



https://www.bol.com/nl/p/ ... _all&originalSection=main
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Neem aan dat het fijne kriebels zijn?

Zo'n overzichtje kan als je net bezig bent erg confronterend zijn. Dan lees je allerlij dingen waarvan je denkt; oops...ga ik dat echt doen?



Die verwarring heb ik met vlagen ook nog.
Ik heb liever dat ik niet weet wat er komen gaat, ook toen ik net begon met ontdekken.

Vond t veel te confronterend destijds en nu vind ik t vervelend om een spel al zo vast te leggen omdat er dan wederzijdse verwachtingen ontstaan.

Maar ik kan me dan wel weer voorstellen dat het een beetje houvast geeft om te weten waar je aan toe bent.

Spannend Cloudwalker!
Alle reacties Link kopieren
Vind het erg plezierig te lezen hoe iedereen zijn eigen ontdekkingsreis aan het houden is in bdsm land
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Alle reacties Link kopieren
Ik ook niet stellar, niet letterlijk.

We hebben wel wensen en fantasieën uitgesproken maar wat we wanneer doen..

Wel kader bespreking, om een beetje te weten wat we willen.
Alle reacties Link kopieren
quote:cloudwalker schreef op 25 augustus 2016 @ 09:09:

Bedankt voor je welkom scarlettmydear



Wat een mooie post en ook herkenbaar, al merk ik wel dat jullie al zoveel meer ervaring hebben hierin.



Het is voor mij echt helemaal nieuw. Daarom ook de verwarring bij mij. Gisteravond heel veel onrust in m'n hoofd, want wil ik dit eigenlijk wel? Ga ik niet te ver door mijn grenzen te verkennen? Kan ik niet tevreden zijn met wat ik heb/ken?

En dan nu denk ik, nee, ik wil deze kant ook ontdekken. Blijkt dat ik het toch niks vind dan is dat in ieder geval duidelijk.



Werd vanmorgen wakker met een mail van sv, met een opsomming van de 'plannen' die we gemaakt hebben en dan krijg ik meteen kriebels...En het duurt nog een dikke week voordat ik hem zie! Naar!!Zo herkenbaar dit!
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Het was weer lekker gisteren! Ik loop vandaag in ieder geval rond met uber gevoelige tepels die mij herinneren aan gisteren
aan het typen......
Alle reacties Link kopieren
Altijd fijn frika! Geniet ervan..
Alle reacties Link kopieren
Welkom staalwol.

Heb jij zelf ook interesse in bdsm?



Ik hou zelf de verrassing. Het niet weten. Sowieso heeft de ander de vrijheid met mij te doen wat hij wel. Dus er kan veel gebeuren of weinig. Dat is niet aan mij. Maar soms kan het ook leuk zijn het juist wel te weten. Niet tot in de details, maar globaal. Zeker als het iets is dat eng of moeilijk is, zodat je van te voren al gek word van de zenuwen



Ohw en verder wel fan van gewoon praten en behoeftes en fantasiën uitwisselen. Maar of ik dat dan ook krijg.

Overigens vind ik de vraag "wat wil jij," echt een kut vraag. Of daar dan wel of niet wat mee word gedaan, want vaak weet ik het op dat moment dan gewoon niet. En dat je dan ook niet weg komt met "wat u wilt." grrrr
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Frika ben jaloers Geniet er maar lekker van!

Zitten hier eigenlijk ook mannen tussen?



Het klinkt misschien raar maar ik heb mij eigenlijk nooit druk gemaakt over mijn verlangens?

Het is verwarrend in het begin dat wel.

Maar ik blijf bij mijn stelling van 3

Geen dieren, geen kinderen en geen onvrijwillige mensen. Voor de rest mag iedereen doen en laten wat ze zelf willen in mijn ogen. Dus ook ikzelf.
Alle reacties Link kopieren
Dank u, en ja zeker interesse.



Toch al een flink aantal jaren deze wereld aan het verkennen. Maar het mooiste blijft toch de dynamiek.

Die ook weer bij iedereen anders is.



Zelf zit ik meer in de Bloederige primal kant, hoe rauwer hoe beter. Wat het op de meeste feestjes wel jammer maakt aangezien daar nooit echt ruimte voor is. Hoewel touwtjes ook erg leuk zijn, en ik dit eigenlijk veel te weinig doe.



@snowsteph, ja, ik ben er éen.
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Alle reacties Link kopieren
quote:HoesjeBoesje schreef op 25 augustus 2016 @ 09:19:

Neem aan dat het fijne kriebels zijn?

Zo'n overzichtje kan als je net bezig bent erg confronterend zijn. Dan lees je allerlij dingen waarvan je denkt; oops...ga ik dat echt doen?



Die verwarring heb ik met vlagen ook nog.Jaaaa hele fijne kriebels!!
Alle reacties Link kopieren
@staalwol Sta je dan aan de gevende of ontvangende kant?

En wat sta jij precies onder primal eigenlijk want daar hoor ik ook verschillende invullingen van.



Ik heb wel het idee dat er steeds meer feestjes zijn, waar meer kan en mensen niet snel schrikken. Maar dat hangt wel van de feestjes af natuurlijk.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik de vraag "wat wil jij," echt een kut vraag. Of daar dan wel of niet wat mee word gedaan, want vaak weet ik het op dat moment dan gewoon niet.



Zo herkenbaar. Het wordt me vaak vooraf gevraagd zodat D een inschatting van de date kan maken maar op zo'n moment wil ik zoveel dat ik het niet weet.



Lees hier op het moment meer dan dat ik bijdraag maar het blijft fijn om ervaringen, verschillen en overeenkomsten te kunnen delen
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Bij mij word de vraag juist ook vaak gesteld, omdat ze weten dat ik het niet weet. Soms om te leren kiezen. Soms om me te sarren. Maar ook soms als beloning, dan word mijn wens gevolgd. Of om het dan juist expres niet te doen, om duidelijk te maken dat wat ik wil uiteindelijk niet bepalend is.

Overigens vind ik de keuze tussen twee dingen het ergste. Zeker als ze beiden naar zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 25 augustus 2016 @ 11:22:

@staalwol Sta je dan aan de gevende of ontvangende kant?

En wat sta jij precies onder primal eigenlijk want daar hoor ik ook verschillende invullingen van.



Ik heb wel het idee dat er steeds meer feestjes zijn, waar meer kan en mensen niet snel schrikken. Maar dat hangt wel van de feestjes af natuurlijk.



Bloedspel aan beide kanten (dit uit zich vooral in messen en scherpe voorwerpen), maar wat betreft andere zaken eigenlijk uitsluitend de D kant. Ik heb geen S kant, wel een hele sterke maso kant .



Op feestjes dusver is bloedspel doorgaans gelimiteerd tot een massage tafel, wat gewoon te weinig ruimte geeft. Om met messen te spelen, hoewel het voor naalden prima is. Maar daar houdt het ook wel mee op eigenlijk.



Primal, op Fet een heel mooi artikeltje gevonden hierover wat eigenlijk naadloos aansluit. zal hem eens opzoeken.

Maar in het kort houdt het voor mij rauwe lust, agressie, macht in. Bloed, bijten, krassen, al dan niet met messen.

En je innerlijke beest volledig los kunnen laten in een spel.
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Alle reacties Link kopieren
Even een random post tussendoor maar bedacht me net dat ik jaren geleden in Hamburg was, op de Reeperbahn. Daar zit een hele grote erotica winkel. We waren met vrienden een kijkje nemen daar. Ze hebben dus een kelder daar met de fetish afdeling. Waar zij vol afschuw hun meningen hardop duidelijk maakte, stond ik dus vol bewondering en fascinatie te kijken naar wat ze daar allemaal hadden en durfde geen woord uit te brengen...

Ook zo'n momentje dat ik in de war was van wat ik zag en vooral van wat ik voelde op dat moment.
Alle reacties Link kopieren
Haai staal, klinkt fijn. M heeft daar ook wat mee. Ik weet zelf nog niet hoeveel ik er mee heb, behalve dat het me wel boeit vanwege M's fantasieën hierover.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook de vraag, vrij vaak. En moet dan omschrijven wat ik wil en wat me daar fijn aan lijkt. Of juist niet.
Staalwol eigenlijk spreekt mij dat ook wel wat aan maar mijn schrik voor permanente littekens is wel groot.

Ik vind het ook heel leuk dat er een man meepraat. En zeker een D.

Mijn D wil ook eens spelen met naalden, maar dan bij hem. Ik weet echt niet hoe eraan te beginnen! Tips?



Cloudwalker, ja ik ken het. Ik had een sort wauw gevoel bij de Belgische film de sm-rechter. terwijl mijn vrienden vol afschuw zaten...
Alle reacties Link kopieren
@staalwol bedankt voor je uitleg. Ik ben heel benieuwd naar het artikel.



Ik snap wel dat het wildere bloodplay niet kan inderdaad. Alleen al vanwege hygienne en het schoonmaken. Maar kan me voorstellen dat het voor jou wel eens jammer is.



@snowsteph misschien eens kijken voor een workshop of iemand die je begeleidt bij de eerste keer. Je bent toch in iemands lichaam aan het prikken. Dat vind ik sowieso vaak handig, ook bij de grotere zwepen bijvoorbeeld.



Ik heb overigens ook een keer een naaldje gezet, vond ik bijna nog enger dan het krijgen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik vind bloodplay een fascinerend onderwerp maar uit angst voor triggers is het voor mij een harde grens. Ik twijfel of mijn man er überhaupt in mee zou willen gaan maar bij mijn vorige D heb ik de kans gehad en afgewezen.
Ik weet eigenlijk niet of het hier past, en eigenlijk ook geen idee wat ik hier mee wil..



Mijn relatie, die tevens mij D. was, is op de klippen gelopen, dus mijn playtime is voor nu in elk geval voorbij. Ik ben er nogal beduusd van, verdrietig over en ook behoorlijk kwaad over D.'s gedrag. Man, wat is dit kut.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Marquise, wat vervelend voor je!



Bloedspel....bbrrrrr, vind het zo'n enge gedachte.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven