BDSM, voor de liefhebbers - deel IV

27-01-2017 16:39 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al sinds de oudheid bestaat er op dit forum een 'centraal' BDSM topic. Het vorige topic vind je hier. Het clubje SM-ers is niet zo heel erg groot, dus het lijkt af en toe misschien alsof het een besloten topic is, maar niets is minder waar! Dus wil je meepraten, je hart luchten, gênante vragen stellen of wat dan ook, over welke variant van BDSM dan ook, stort jezelf er in, je wordt met open armen ontvangen. Het wordt daarbij wel gewaardeerd als je, je even voorstelt.



Aangezien de meeste mensen die net komen kijken nog op zoek zijn naar zo veel mogelijk informatie zijn hier wat links naar sites die Viva forummers in het verleden hebben aangedragen:



Deviance & Desire



Kink Aware Info



Marijkes Praktijken



Submissive Guide



Wandering Spirits



Klein detail, naast gewone heerlijke geile ranzigheid komen er hier ook een hoop emoties om de hoek kijken. Mensen delen hier hun persoonlijke ervaringen en belevingen, het is daarbij belangrijk dat iedereen zich vrij voelt om dat te doen. Wees daarom altijd respectvol, ook als hun kink en beleving niet dezelfde is als de jouwe. Onthoud: YKINMKBYKIO of te wel: Your kink is not my kink, but your kink is okay



En omdat BDSM een zeer serieuze zaak is, ahum

een paar filmpjes
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik heb überhaupt nog geen D. Ben nog in de fase van virtueel aftasten.

Ook leuk. Maar hoop toch binnenkort iets meer te kunnen doen dan virtueel aftasten.
Alle reacties Link kopieren
Moime, het is maar hoe je relatie definieert. Maar ik heb een D naast mijn normale relatie. Ik was nog aftastend met een andere D, maar deze week de knoop doorgehakt om met 1 verder te gaan op BDSMgebied. En het voelt intens, heel fijn en zeker meer als alleen maar spelen. Het voelt voor mij ook wel als een soort relatie, maar dan net even anders.



Lollypopje zou je mij de begrippen top en bottom kunnen uitleggen? Ik heb het vaker voorbij zien komen op fetlife, maar ik snap niet wat het inhoudt
Alle reacties Link kopieren
@soumis, laat ik meteen even slag om de arm nemen en zeggen dat het mijn definitie is en waarschijnlijk ook wel de meest voorkomende, maar er zullen vast mensen zijn die het weer anders interpreteren



Top en bottom zijn eigenlijk de gevende en de ontvangende partij. Een top hoeft niet dominant te zijn, maar vind het leuk om te slaan, te knopen of iets anders, de bottom is niet perse masochist of sub, maar vind het fijn om te ondergaan.

Ik ben geen D en wel een tikje sadistisch, maar ook niet extreem daarom beschouw ik mijzelf als Top. Ik vind het vooral leuk om te teasen, de ander pijn te doen en ik heb ontzettend veel plezier om zijn/haar reactie.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je uitleg!

Ik ging er dus automatisch vanuit dat een top ook een D was, snapte daarom niet waarom jij jezelf ook top noemde.

Teasen snap ik, is zeker leuk. En vind je pijn doen dan leuk in de zin van slaan?



Grappig om die tegenstellingen bij je te zien, want enerzijds zeg je jezelf echt te zien als een slavin en dan in een hele dienstbare rol (correct me if i'm wrong), maar je zoekt dus wel de grens daarin op.



Is het ook niet zo dat hoe je je gedraagt ook ligt aan de klik/chemie die je hebt met je D?
Alle reacties Link kopieren
@soumis, Mijn definitie van een relatie is die met mijn levenspartner. Had er nooit zo over nagedacht dat dat ook anders kan zijn en je een relatie met je D kan hebben. Vind mezelf dat ook moeilijk voor te stellen. Dat ik eigenlijk twee relaties kan hebben met mijn eigen partner is eigenlijk wel verhelderend :D



@annarose vind je het niet spannend om met D die je virtueel kent in het echt te beginnen? Ik heb die stap in het verleden nooit durven maken.
Alle reacties Link kopieren
@Soumis klopt, ik ben een heel erg onderdanige dienstbare slavin, met een topkant. Daarom noem ik mij ook geen switch die dingen zijn te verschillend. Toppen is gewoon leuk voor erbij



Het klopt dat inderdaad iedereen iets anders in je los kan maken en de mate van onderdanigheid kan daarbij ook verschillen. Ik zou echter niet gelukkig worden in een relatie met een D die niet mijn diepste onderdanigheid triggert. Dat is namelijk zo'n groot onderdeel van wie ik ben, dat ik me incompleet zou voelen als dat er niet uit kan. Maar dat betekent niet dat ik nooit wat doe met D's bij wie het minder diep gaat en soms vind ik het ook leuk om te bottomen bij iemand die mijn onderdanigheid helemaal niet triggert.



Voor de een zijn bepaalde behoeftes echter groter dan bij de ander. Voor de een is het altijd genoeg wat de ander kan geven door wie hij/zij is en de ander kan ontdekken dat elkaar leuk vinden niet altijd genoeg is om alle behoeftes te vervullen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@Moime ik heb bijvoorbeeld een D/s gehad met iemand waar ik geen liefdesrelatie had. Ik was daarnaast gewoon vrijgezel. Dat betekent echter niet dat er geen liefde was. Die was er zeker en die was heel diep en intens. Ik noem die liefde voor het gemak onderdanige liefde. Het kan net zo die gaan als gewone relatie liefde, enkel de relatie, de bron, is anders.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
@soumis Ik heb daar een tijd geleden iets overgeschreven trouwens. Als je wilt kan ik je het sturen in een pb.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Moime, ik heb al eerder gedate met mannen die ik online heb leren kennen en dat waren over het algemeen leuke spannende ervaringen dus dat zou ik met ern D ook wel durven.

Ik ben alleen niet in de gelegenheid er iets mee te doen vanwege een niet open huwelijk.

Hoe lang ik dat nog vol ga houden weet ik niet want heb contact met een man die me aardig gek weet te maken

.
Heel bijzonder als je zo twee kanten in je kan hebben. Het lijkt mij heel lastig als je switch bent maar ook wel weer verruimend in je beleving. Voor mij werkt dat niet; ik kan mezelf niet in een andere modus zetten. Wat bij mij wel duidelijk een verschil maakt is wie ik tegenover me heb. De manier waarop iemand op mij reageert veroorzaakt ook weer een ander gevolg bij mij. Als iemand heel onderdanig kan zijn voor mij dan triggert dat wat anders als iemand een beetje rebelleert tegen mij. En ook de manier waarop iemand op pijn reageert of andere prikkels, veroorzaakt bij mij ook weer een andere reactie. Ik kan me dus ook wel voorstellen dat de ene bij lollypopje een bottom reactie oproept en de andere een top (of dat ze dat zelf initieert); maar dat je dat nog geen switch maakt.



Ik vind het zelf opvallend om te merken dat een neutraal iemand me niks doet, ik een onderdanige reactie verschrikkelijk aantrekkelijk kan vinden en een stuurse/rebelse/ontwijkende vrouw vaak verschrikkelijk vervelend kan vinden (een beetje plagen mag best).
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me leuk om te lezen lollypopje!
Alle reacties Link kopieren
Shifty kan je dan helemaal niet de touwtjes uit handen geven?



Ik ben niet rebellerig, maar ik hou wel van teasen en een keer initiatief nemen, maar dat is dan ook wel vooral in de pleasende kant, dus voor zijn genot.

Maar ik lig niet als een stille deurmat op het bed nee.

Maar als ik streng wordt toegesproken dan krimp ik wel in en zal ik niet snel een tegenwoord zeggen.
Alle reacties Link kopieren
@Moime: ik ben getrouwd en ben nu iets aan het opbouwen met iem (een D) buiten mijn relatie. Ik vind het wel overzichtelijk (haha) dat die twee gescheiden zijn. Met de een vanilla, het houden van en het dagelijks leven. Met de ander de spanning en de uitspattingen
Let it bee
Alle reacties Link kopieren
@de rest: ik heb met mijn man afgesproken /bedongen dat ik op koffiedate ga met mijn D-to-be! Het betekent niet dat we daarna 'los' kunnen maar het is om te kijken of er in het echt een klik is. Anders verdoen we beiden immers onze tijd. Ik vind het vreselijk spannend!

Mijn man heeft zich op verschillende sites ingeschreven om een vrouw te zoeken maar zoals meerdere hier al aangaven, als man is het moeilijker om iemand te vinden...
Let it bee
Alle reacties Link kopieren
quote:Bumblebi schreef op 24 maart 2017 @ 10:09:

@de rest: ik heb met mijn man afgesproken /bedongen dat ik op koffiedate ga met mijn D-to-be! Het betekent niet dat we daarna 'los' kunnen maar het is om te kijken of er in het echt een klik is. Anders verdoen we beiden immers onze tijd. Ik vind het vreselijk spannend!

Mijn man heeft zich op verschillende sites ingeschreven om een vrouw te zoeken maar zoals meerdere hier al aangaven, als man is het moeilijker om iemand te vinden...

Mss kun je als stel inschrijven en samen gaan? Of naar een parenclub. Dan is het mss iets makkelijker. Niet helemaal wat jij in gedachten hebt, maar als je resultaat voor je man wilt, zou het mss een optie kunnen zijn?



Ik moet zeggen dat ik wss nu mijn eerste afspraak via SDC ga krijgen met een stel. Nog niet gepland, maar wel in wording, dus wie weet. Het kan dus wel (hopelijk)
Wees meester en vormgever van jezelf
Alle reacties Link kopieren
Soumis en Lollypopje, ik lees met interesse het gesprek over top, bottom, dom en sub. Zelf vind ik het ook moeilijk om te bepalen wat ik ben. Aan de ene kant hoef ik niet in een hokje, maar aan de andere kant is het wel handig om te kunnen beschrijven wat je bent als je nieuwe contacten legt.



Ik word graag geteased en aangepakt. Pijn is daarbij niet het belangrijkste, vooral de controle wat uit handen geven en dus moeten ontvangen. Daarbij probeer ik zelf ook graag tegengas te geven en merk dat dit bij de juiste dom (of top) goed ontvangen wordt omdat het haar de gelegenheid geeft de touwtjes strakker in handen te nemen. Dat toont dan voor ons beiden nog beter wie de baas is, al vind ik het het lekkerst als de dom/top zich soms ook even laat gaan en mij als het ware de leiding laat nemen. Ook al is dat in feite maar tijdelijk en misschien geen echte leiding, omdat zij zich daarna weer herpakt en besluit dat het over is met de pret.



Wat ben ik nou, lollypopje? Jij een idee als je dit leest?
Alle reacties Link kopieren
@Schaapwolf je bent wat je je voelt en ja dat is een verschrikkelijk flauw antwoord

Simpelgezegd als je je onderdanig voelt naar de ander ben je sub, voel je je gelijkwaardig maar vind je het fijn te ondergaan ben je bottom.



Het lastige met definities is echter dat er geen eenduidige is voor veel termen, iedereen ziet het net even anders. Daarnaast, zoals ook blijkt wat jij op schrijft, zijn er heel veel nuances. Deze definities heb ik gebaseerd op wat ik het meeste lees en wat voor mij het meest logisch voelt.



Jij schrijft dat jij soms de leiding neemt, maar bedoel je leiding of bedoel je initiatief? Een sub kan namelijk best initiatief nemen, sturen en zich toch onderdanig voelen. De D kan ook in die situatie altijd nog de macht hebben, zonder dat hij/zij hem uitoefent.



Daarom kan ik dus ook niet zeggen wat jij bent. Ik weet niet hoe jij het voelt en ervaart, waar voor jou de bron van de behoefte in zit die je bij haar voelt. Daar gaat het namelijk om wat jij voelt en daar kies je gewoon lekker het labeltje bij dat voor jou erbij past ;)
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
quote:Soumis schreef op 23 maart 2017 @ 22:28:

Shifty kan je dan helemaal niet de touwtjes uit handen geven?



Ik ben niet rebellerig, maar ik hou wel van teasen en een keer initiatief nemen, maar dat is dan ook wel vooral in de pleasende kant, dus voor zijn genot.

Maar ik lig niet als een stille deurmat op het bed nee.

Maar als ik streng wordt toegesproken dan krimp ik wel in en zal ik niet snel een tegenwoord zeggen.

Inderdaad, de touwtjes uit handen geven is niet mijn sterkste kant; dat lukt eigenlijk pas als ik iemand naar tevredenheid vastgeknoopt voor me zie liggen



Een beetje plagen mag best en juist een mooie/sterke persoonlijkheid spreekt me erg aan. Maar juist als je je dan kan overgeven vind ik dat heerlijk. Ik heb een redelijk sterke fysiek en gebruik dat ook graag. Zeker bij plagen/stoeien. Maar niet als ik serieus ben en je overgave verlang. Als ik een zweep pak verlang ik dat je bukt en niet weg rent. Als ik boeien pak verlang ik dat je je armen uitstrekt en je niet er onderuit probeert te draaien. Op dat soort momenten zou ik het vervelend vinden als je me uitdaagt en heb ik ook geen zin om dan mijn fysieke kracht in te zetten. Als je je dan niet aan mij kan geven heb ik gewoon geen interesse. Als je niet doet wat ik van je wil laat ik je dat voelen, maar ik heb geen zin om je te straffen omdat je rebels bent.



En als je initiatief neemt vind ik dat ook juist fijn; als je dan maar volgt in hoe ik daar mee om ga. In principe is mijn dominantie wel gekoppeld aan top zijn. Ik ben de bepalende/sturende/gevende/nemende partij. Ik kan dus inderdaad niet de touwtjes uit handen geven.
quote:Bumblebi schreef op 24 maart 2017 @ 10:09:

@de rest: ik heb met mijn man afgesproken /bedongen dat ik op koffiedate ga met mijn D-to-be! Het betekent niet dat we daarna 'los' kunnen maar het is om te kijken of er in het echt een klik is. Anders verdoen we beiden immers onze tijd. Ik vind het vreselijk spannend!

Mijn man heeft zich op verschillende sites ingeschreven om een vrouw te zoeken maar zoals meerdere hier al aangaven, als man is het moeilijker om iemand te vinden...

Wat fijn dat je de ruimte krijgt om deze stap te zetten. En spannend dat je hem in het echt gaat ontmoeten. Het is inderdaad bepalend of je van dichtbij ook de klik voelt die je op afstand al ervaart.



Een paar tips:



Wapen je mentaal tegen het feit dat die klik er wel is. Uit ervaring weet ik dat je sluimerende hunkering sterk kan ontvlammen als er ineens iemand tegenover je zit die de juiste vakjes aanvinkt. En het lijkt me moeilijk om thuis na jullie kennismaking niet vol overtuiging te kunnen zeggen dat er verder niks gebeurt is.



Spreek met je man vooraf goed door wat jullie wel ok vinden en wat niet (mogen jullie wel zoenen of elkaar aanraken en zo ja, wat mag hij aanraken, hoe ver mag jij gaan/hoe ver mag hij gaan?). Bepaal dat vooraf goed met je man (er kan snel een interpretatieverschil ontstaan) en geef ook vooraf duidelijk aan naar je D welke grenzen hij dient te respecteren. 'Niet los gaan' is voor iedereen anders.



Laat je man weten waar je af spreekt en spreek bijvoorbeeld met je man af dat je hem op een bepaalde tijd een apje stuurt dat alles ok is. Het is voor hem ook eng dat je met een vreemde af spreekt. Ook jij weet misschien niet alles van je D? Laat dan, als je dit af spreekt, die tijd ook niet per ongeluk verstrijken want hij gaat er natuurlijk wel op zitten wachten.



Zo; even wat praktische tips. Veel plezier
Alle reacties Link kopieren
quote:lollypopje schreef op 24 maart 2017 @ 10:57:

Jij schrijft dat jij soms de leiding neemt, maar bedoel je leiding of bedoel je initiatief? Een sub kan namelijk best initiatief nemen, sturen en zich toch onderdanig voelen. De D kan ook in die situatie altijd nog de macht hebben, zonder dat hij/zij hem uitoefent.





Hm misschien is het inderdaad meer initiatief dan leiding. Het is soms ook uitdagen, maar dat is dan nog steeds vanuit een onderdanige rol denk ik.

Het blijft lastig met omschrijven. Daarom is het ook zo mooi als je iemand vind die jou goed aanvoelt en andersom.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 24 maart 2017 @ 11:08:

[...]



Inderdaad, de touwtjes uit handen geven is niet mijn sterkste kant; dat lukt eigenlijk pas als ik iemand naar tevredenheid vastgeknoopt voor me zie liggen



Een beetje plagen mag best en juist een mooie/sterke persoonlijkheid spreekt me erg aan. Maar juist als je je dan kan overgeven vind ik dat heerlijk. Ik heb een redelijk sterke fysiek en gebruik dat ook graag. Zeker bij plagen/stoeien. Maar niet als ik serieus ben en je overgave verlang. Als ik een zweep pak verlang ik dat je bukt en niet weg rent. Als ik boeien pak verlang ik dat je je armen uitstrekt en je niet er onderuit probeert te draaien. Op dat soort momenten zou ik het vervelend vinden als je me uitdaagt en heb ik ook geen zin om dan mijn fysieke kracht in te zetten. Als je je dan niet aan mij kan geven heb ik gewoon geen interesse. Als je niet doet wat ik van je wil laat ik je dat voelen, maar ik heb geen zin om je te straffen omdat je rebels bent.



En als je initiatief neemt vind ik dat ook juist fijn; als je dan maar volgt in hoe ik daar mee om ga. In principe is mijn dominantie wel gekoppeld aan top zijn. Ik ben de bepalende/sturende/gevende/nemende partij. Ik kan dus inderdaad niet de touwtjes uit handen geven.



Duidelijk



Teasen zie ik als je ergens even aanraken waarvan ik weet dat je het lekker vind of mezelf op een uitdagende manier aanraken of een uitdagende foto sturen.

Wegrennen of handen wegtrekken, neuh dat zou ik niet doen. Die dingen laat ik gewillig toe
Alle reacties Link kopieren
quote:Robertooooh schreef op 24 maart 2017 @ 10:21:

[...]



Mss kun je als stel inschrijven en samen gaan? Of naar een parenclub. Dan is het mss iets makkelijker. Niet helemaal wat jij in gedachten hebt, maar als je resultaat voor je man wilt, zou het mss een optie kunnen zijn?



Ik moet zeggen dat ik wss nu mijn eerste afspraak via SDC ga krijgen met een stel. Nog niet gepland, maar wel in wording, dus wie weet. Het kan dus wel (hopelijk)



Hij ziet dat niet zitten... Ik weet niet of dat zo blijft maar voor nu is dat geen optie.



Wat spannend! Ik zou zeggen, houd ons hier op de hoogte ;)
Let it bee
quote:Bumblebi schreef op 24 maart 2017 @ 17:05:

[...]





Hij ziet dat niet zitten... Ik weet niet of dat zo blijft maar voor nu is dat geen optie.



Wat spannend! Ik zou zeggen, houd ons hier op de hoogte ;)Je kan hem wel helpen met een date vinden. En dat is niet geheel zonder eigenbelang
quote:Soumis schreef op 24 maart 2017 @ 12:06:

[...]





Duidelijk



Teasen zie ik als je ergens even aanraken waarvan ik weet dat je het lekker vind of mezelf op een uitdagende manier aanraken of een uitdagende foto sturen.

Wegrennen of handen wegtrekken, neuh dat zou ik niet doen. Die dingen laat ik gewillig toe Dat soort teasen kan ik erg waarderen.
Alle reacties Link kopieren
quote:shifty schreef op 24 maart 2017 @ 21:44:

[...]





Je kan hem wel helpen met een date vinden. En dat is niet geheel zonder eigenbelang



Jazeker, dat is ook waar ik mee bezig ben ;)

Voel me dan een erg ruimhartige en openminded echtgenote: "En deze dan, vind je dit niet een lekker snoepje?"
Let it bee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven