Bijzondere voorkeuren: vragen, vooroordelen en discussies

03-11-2009 21:41 886 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoveel mensen, zoveel voorkeuren, ook op gebied van seks.



Enkele wat meer bijzondere voorkeuren:

- BDSM

- anaal

- trio's

- groepssex

- parenclubs

- swingers

- open relaties

- plassex

en zo zijn er nog wel 100-en te bedenken.



De beoefenaars en/of geïnteresseerden hebben over sommige van die voorkeuren een eigen topic hier. Uiteraard kun je daar ook met je vragen terecht.



Dit topic is bedoeld voor vragen en opmerkingen als:"Hoe kun je zoiets nou dóen? Dat is toch vies? Ik vind dat zó immoreel! Dan hou je toch niet van je partner als je dàt wil? Ik snap die mensen niet want..."

Voor mensen die wel het waarom willen weten, maar het hóe niet op hun netvlies willen hebben staan en om die reden wegblijven uit die specifiekere topics.



Mensen met ervaring zullen proberen je vragen te beantwoorden. Iedereen mag inspringen met vragen èn antwoorden.



Pittige discussies zullen niet geschuwd worden.



Máár! Mensen nemen de moeite je vragen te beantwoorden, je vooroordeel misschien weg te nemen, en er zijn ook mensen die dus de moeite nemen (en misschien wel al hun durf bij elkaar moeten rapen) om hun vraag te stellen en op die manier de kans bieden misverstanden en vooroordelen uit de weg te ruimen.

Laat elkaar dan ook in waarde, geen bashen, beledigen of provoceren.
Iets anders
Alle reacties Link kopieren
Al vind je het leuk om je partner in een leren tuigje aan de dakkapel te hangen bij 10 graden onder nul, lekker zelf weten zou ik zeggen...
Alle reacties Link kopieren
Mooi TO/OP (hoe dat ook heet) mooi begin
Oke.. vraag 1



Ik begrijp absoluut niet wat mensen fijn vinden aan pijn. Ik haat pijn en degene die mij (lichamelijk) pijn doet heeft direct fikse ruzie met me.
Vraag 2



Ik begrijp totaal niet wat iemand er fijn aan vind om vernederd te worden, om overheerst te worden.



Morgen volgen vraag 3 en 4
Alle reacties Link kopieren
Gaat meer om de onderwerping. Mensen vinden het niet tof zomaar op hun bek te worden geslagen, maar in een spel dat je vooraf begrenst en bespreekt kan het weer wel opwindend zijn. Pijn doen kan ook opwindend zijn, zien wat de ander voor je verdraagt. Macht en onderwerping binnen een spel. Maar goed, eigenlijk valt er niet te twisten over smaak natuurlijk. Op etensgebied vindt men ook zo veel verschillen dus zal dat op het gebied van seksuele beleving net zo zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is voor mij onbegrijpelijk dat er mensen zijn die geen orale seks willen.
Alle reacties Link kopieren
Waarin is BDSM anders dan SM? Waar staat de BD voor?



*weet er echt helemaal niks van maar vroeg zich dat nou al tijden af*
Alle reacties Link kopieren
Zit al even te broeden op een vraag om dat ik hem met respect wil stellen.



Ik snap dat dominantie niet altijd slecht hoeft te zijn en onderdanigheid ook niet. Dat zijn persoonlijke voorkeuren. Maar hoe werkt het 24/7 gebeuren. Door postings zou ik meer willen weten om er iets van te snappen.
Alle reacties Link kopieren
Bianca: geen kant opkunnen, alles kan met je gedaan worden (maar er gebeurt natuurlijk niets wat je niet wil want je spreekt zaken af en hebt een stopwoord, en daarbij: je doet je sekspartner natuurlijk geen echt onrecht aan), je moet alles ondergaan, etcetera. Zulke zaken zijn zo lastig uit te leggen aan mensen die het niks aan vinden. Men kan mij ook niet overtuigen van de goede smaak van Smirnoff (bah).
Alle reacties Link kopieren
@ Jorina: dat is ook de insteek Maar een beetje begrip voor elkaar is ook nooit weg.



@ schaap1001: thanx!



Zo... en dan moet ik nu aan de bak geloof ik he? Zag dat Digi al ingesprongen was, dank je wel!

Leuk ook dat er meteen vragen loskomen! Dingen waarvan ik denk dat ik er wel iets van weet, daar zal ik de vragen proberen te beantwoorden. Het zou leuk zijn als er, naast Digi, nog anderen "met ervaring" aan willen schuiven!
Iets anders
quote:Zwieber schreef op 03 november 2009 @ 21:53:

Waarin is BDSM anders dan SM? Waar staat de BD voor?



*weet er echt helemaal niks van maar vroeg zich dat nou al tijden af*

Zwieber, ik ben blij dat je het vraagt. Ik loop me dit ook al een tijd af te vragen!

Ik weet er ook weinig van maar heb wel vol interesse het verhaal van Sanne (toch?) gelezen. Het riep wel vragen bij mij op... ik ben benieuwd hoe je zover komt. En hoe het is om dag en nacht te voelen dat je van iemand bent.

Ik hoop dat er een leuke discussie hier voortvloeid over deze onderwerpen!
Alle reacties Link kopieren
BDSM Staat voor:



Bondage / Discipline

Dominant / Submissive

Sado / Masochistisch*





*das ook wat, ik ben masochist en ik kan het niet spellen *



En pijn is -voor mij- alleen lekker in de juiste context met de juiste partner. Ik sla niet mijn vingers tussen de deur als single zijnde. Maar door pijn in een 'spel' met iemand die ik daar toestemming voor heb gegeven en die mijn grenzen kent vind ik het lekker. Waarom, tsja... endorfinen die vrij komen helpen natuurlijk wel. Maar precies snappen doe ik het ook niet. Ik vind het gewoon lekker
Maar Digi, dat wat jij zegt, over dat er alles (binnen bepaalde aangegeven grenzen) met je gedaan mag worden, dat speelt dan toch ook door in je dagelijkse leven? Ik ben nou eenmaal totaal geen onderdanig type, met sex niet, en in mn dagelijkse leven niet. Ik denk dus automatisch dat hoe je sex beleeft, dat dat ook heel veel zegt over hoe je verder in de omgang met mensen bent.

Een 'meesteres' is vaak een overheersend, arrogant type.

Een 'onderdanige' is vaak een teruggetrokken, zielig typje.



Ik kan wel de opbouw van spanning begrijpen, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Wiki geeft t antwoord:



BDSM is in feite een samenstelling van drie tweeletterige afkortingen:



* B/D: Bondage and Discipline

* D/S: Dominance and Submission

* S/M: Sadism and Masochism
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Wat ik dan niet lekker vind is kruipen in luiers. Ok, ik snap de hang naar je kindertijd (niet de babytijd maar al als je de luiers uit bent dan), maar geil?
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca40 schreef op 03 november 2009 @ 21:49:

Oke.. vraag 1



Ik begrijp absoluut niet wat mensen fijn vinden aan pijn. Ik haat pijn en degene die mij (lichamelijk) pijn doet heeft direct fikse ruzie met me.



Iemand die de eerste keer meteen flink met de zweep krijgt en allerlei superzware klemmen krijgt, zal ook niet staan te springen om dat nòg een keer te doen. Het begint klein, heel klein.

Bijvoorbeeld sabbelen aan een tepel dat een keer per ongeluk bijten wordt. Dat bijten is iets dat redelijk wat mensen lekker vinden (de een wat harder als de ander). Van dat bijten komt misschien knijpen, dat knijpen gaat wat harder, dat allemaal tijdens het vrijen. Die pijn gaat op dat moment samen met genot, met intimiteit.

Dan sta je op een dag de was op te hangen, en de vrijpartij van de avond te voren speelt nog door je hoofd. Je betrapt je er op dat je wel heel nadenkend naar zo'n wasknijper staat te kijken. Hoe hard zou zo'n ding knijpen? Je zet 'm op je vinger, hm... valt niet tegen. En je oppert het eens bij je partner. Of gaat zelf aan de gang.



En bij sommige mensen ontwikkelt dat zich steeds verder. Het is een groeiproces dat bij de een sneller loopt als bij de ander, en bij iedereen weer ergens anders stopt. Maar de "hardcore" pijnliefhebbers zijn ook ooit "klein" begonnen.
Iets anders
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca40 schreef op 03 november 2009 @ 22:02:



Een 'meesteres' is vaak een overheersend, arrogant type.

Een 'onderdanige' is vaak een teruggetrokken, zielig typje.







Dat is een incorrect vooroordeel. Een heel begrijpelijk vooroordeel Maar incorrect. Soms is het wel zo. Maar niet altijd, zeker niet altijd.



Ik ben onderdanig in een relatie -en dan ook niet altijd- maar op m'n werk ben ik vrij dominant, in m'n vriendschappen een gangmaker.



Helaas is de enige manier om dat vooroordeel te doorzien veel BDSM-ers leren kennen en dat is vaak wat lastig als je zelf die interesse niet hebt
Alle reacties Link kopieren
quote:Bianca40 schreef op 03 november 2009 @ 22:02:

Maar Digi, dat wat jij zegt, over dat er alles (binnen bepaalde aangegeven grenzen) met je gedaan mag worden, dat speelt dan toch ook door in je dagelijkse leven? Ik ben nou eenmaal totaal geen onderdanig type, met sex niet, en in mn dagelijkse leven niet. Ik denk dus automatisch dat hoe je sex beleeft, dat dat ook heel veel zegt over hoe je verder in de omgang met mensen bent.

Een 'meesteres' is vaak een overheersend, arrogant type.

Een 'onderdanige' is vaak een teruggetrokken, zielig typje.



Ik kan wel de opbouw van spanning begrijpen, dat wel.Daar zit je fout. In BDSM wil ik enkel domineren (al laat ik me door 1 man wel een beetje domineren, maar ik heb genoeg troeven om hem buiten de slaapkamer te domineren), in bed (gewone seks) vind ik rape play leuk en het vasthouden van polsen enzo. Ik ben ontzettend dominant in het dagelijks leven. Je vaststelling klopt voor geen meter (en als je eens wist hoeveel zeer succesvolle dominante alfamannetjes zich graag laten vernederen in bed...).
Alle reacties Link kopieren
Zit al even te broeden op een vraag om dat ik hem met respect wil stellen.



Ik snap dat dominantie niet altijd slecht hoeft te zijn en onderdanigheid ook niet. Dat zijn persoonlijke voorkeuren.

Maar hoe werkt het 24/7 gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Babsjuh schreef op 03 november 2009 @ 22:05:

[...]





Iemand die de eerste keer meteen flink met de zweep krijgt en allerlei superzware klemmen krijgt, zal ook niet staan te springen om dat nòg een keer te doen. ........... Maar de "hardcore" pijnliefhebbers zijn ook ooit "klein" begonnen.Goed uitgelegd
Alle reacties Link kopieren
OK dan, nog een vraag: tio's! Ik dacht altijd dat ik dat ergens wel eens zou willen proberen. Nou is het me toevallig afgelopen maanden 2x serieus aangeboden, en twee keer heb ik het afgeslagen. Waarom? Omdat het kennelijk best lastig is om twéé mensen te vinden waarmee ik het allebei best zou willen doen die het ook nog eens best met elkaar willen doen.

Oftewel: moet je voor een trio niet al te kieskeurig zijn in het uitkiezen van je sekspartners?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan Spijker. Gaat het om het idee? En welk trio? Vrouw erbij of man erbij?
Alle reacties Link kopieren
Van alle markten thuis, wat me werd aangeboden was een keer mmv en een keer mvv Maar bij beide keren was er een van de mensen die ik niet echt zag zitten. Gewoon niet 'lekker' genoeg.



Wat bedoel je met 'gaat het om het idee'? Het ging nou niet echt om de hartstochtelijke romantiek ofzo.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Alle reacties Link kopieren
24/7 is er ook in heel veel verschillende maten, en niet iedereen in het bdsmwereldje gebruikt dezelfde definitie.



Sommigen noemen het al 24/7 als er bepaalde regels zijn die altijd gelden zoals ehm..... 'de dominant altijd met twee woorden aanspreken' of een bepaald soort kleding wat vereist is.



Anderen noemen het pas 24/7 als je echt samen woont en verder nooit iets hebt in te brengen.



De tweede is minder voorkomend dan de eerste, op mij zijn ze allebei niet van toepassing dus ik kan er geen goed antwoord opgeven. Behalve de nuancering aanbrengen dat de term losjes gebruikt wordt en niet altijd hetzelfde betekent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven