Blaasontsteking na sex

22-09-2015 11:12 30 berichten
Het afgelopen jaar heb ik behoorlijk wat blaasontstekingen gehad, allemaal vlak nadat ik sex gehad heb.

Er zit soms maar 3 of 4 weken tussen en dan heb ik alweer de volgende ontsteking.

Ik plas goed uit na de sex, daar ligt het niet aan.

Zijn er tips om dit te voorkomen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee... Heb er ook heel veel last van:(
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Doe je ook aan anale seks? Mijn huisarts zei dat je een blaasontsteking kunt krijgen als je vaginale seks na anale seks hebt, omdat die bacterie zich dan zo verspreid.
Alle reacties Link kopieren
Laat de man vlak voor de seks eerst zijn penis wassen. Samen douchen misschien.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Was ook je speeltjes goed na en voor gebruik. Tenminste na en dan goed desinfecteren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Na heel wat jaren kwam ik erachter dat de oorzaak van mijn blaasontstekingen hele kleine niersteentjes waren.

Mijn moeder heeft het ook, chronische blaasontstekingen door de steentjes.

De link tussen seksuele activiteit en klachten was snel gelegd : de boel "rommelt" dan los
blijkbaar ben je er gevoelig voor, ik herken het wel,ik had vroeger chronisch blaasontsteking



de tips die ik je kan geven:



- direct na de seks gaan plassen (en veeg van voor naar achter en niet andersom)



- zorgt dat je beiden schoon bent vooraf



- zorg dat hij uit de buurt blijft van je anus; bacterien die daarvan komen zijn de grootste veroorzaker van blaasontsteking

dus geen gefriemel in beide gaatjes en mocht je anaal doen, dan daarna niet meer in je vagina of daar in de buurt komen



- veel drinken na de seks, zodat je daarna wat vaker moet plassen om eventuele bacterien die toch in je blaas zijn gekomen uit te plassen zodat ze zich niet kunnen ontwikkelen tot blaasontsteking.



- vraag je huisarts om via het lab te laten uitzoeken om welke bacterie het gaat, zodat je de juiste antibiotica krijgt

verkeerde antibiotica onderdrukt het alleen maar en roeit het niet uit, waardoor het gaat sluimeren en dus terugkomt



- laat ook na je antibioticakuur dus je urine controleren om te kijken of het wel echt helemaal weg is



verder kan ik je vertellen dat ik er vroeger chronisch last van had, maar dat ik eroverheen gegroeid ben

ik heb echter ook het vermoeden dat het aan de match met je sekspartner ligt, want ik had er bij de ene man meer last van dan bij de andere.
Vraag de arts om profylactische antibiotica, en drink veel water de uren na seks (evt de volgende ochtend)
Alle reacties Link kopieren
Vervelend! Ik heb nu 2x een blaasontsteking gehad. Ben preventief cranberrypillen (capsules) gaan slikken. En ik zorg dat ik VEEL water drink. Inderdaad voor het slapen gaan ook 1 glas. Is sowieso gezond. Net als 1 glas water direct met opstaan goed is om je hele organenstelsel aan het werk te zetten. Maar daarnaast zorgt veel drinken ook gewoon voor een goede doorspoeling van de blaas. Waardoor bacterien minder kans krijgen zich te hechten aan de blaaswand.



Sterkte ermee. Want het is echt een hele nare ontsteking. De eerste keer dat ik er eentje had kende ik het nog niet echt en bleef heel onverstandig er langer mee rondlopen. Eer ik bij de huisartsenpost was kon ik bijna spontaan jodelen. Zo'n pijn deed het.
die cranberry pillen heb ik ook een tijdje geslikt.

het gevolg was dat ik gewoon blaasontsteking ontwikkelde maar dat niet meer voelde.

slechte zaak want een verwaarloosde blaasontsteking kan leiden tot nierbekkenontsteking en dan ben je nog veel verder van huis.
Alle reacties Link kopieren
Profylactisch antibiotica zou ik alleen doen als het echt niet anders kan.



Ik zou zeggen volg alle tips van morrigan. Daarnaast zou ik na de seks twee pilletjes d-mannose innemen. D-mannose is op natuurlijke basis en is vooral gericht op de e-colie bacterie, de bacterie die in de meeste gevallen ontstekingen veroorzaakt. Je kan het kopen op de markt of bij de tuinen. De markt is echter vaak goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nuray2109 schreef op 22 september 2015 @ 11:30:

Doe je ook aan anale seks? Mijn huisarts zei dat je een blaasontsteking kunt krijgen als je vaginale seks na anale seks hebt, omdat die bacterie zich dan zo verspreid.Blegh, je neemt die pik toch niet eerst in je hol om daarna je kut te laten infecteren met uitwerpselen???
zeg, doe 'ns even normaal, wat een kinderachtige reactie zeg.

hoe oud ben jij?
Alle reacties Link kopieren
Weet niet of je het met condoom al eens geprobeerd hebt.

Misschien gaat het dan beter.
Je leeft maar 1 keer
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel, had er met regelmaat last van. Het viel me op, achteraf, dat als ik niet aan de pil was en dus condooms als anticonceptie gebruikte ik nergens last van had. (Altijd dezelfde partner, daar lag het bij mij niet aan) en zodra ik aan de pil was ik dus wel weer vaak blaasontsteking had. Ik ben op een gegeven moment structureel na de sex cranberry tabletten gaan slikken. En hoe gek het ook klinkt, heb ook een ontgiftingskuur gedaan op aanraden van osteopaat, mijn lijf was uit balans ofzo, ik dacht baat het niet dan schaadt het niet en ben er nu al een jaar vanaf!
Alle reacties Link kopieren
Wat een kinderachtige reactie. Grow up.



Maar sommige mensen doen dit wel en krijgen hier ook een blaasontsteking. Ga voor de seks samen douchen en als je wel anale seks gehad hebt, doe dan een nieuwe condoom om. Die bacterie verspreid zich heel snel en zo krijg je ook sneller een blaasontsteking.
Dank voor jullie reacties, ik ga denk maar de D mannose proberen.

Cranberry tabletten slikte ik al, hielp niet.

Hebben idd wel anaal gedaan maar wel schoongemaakt daarna.
Alle reacties Link kopieren
Ook ik ben gezegend met veel blaasontstekingen en ben er vaak voor bij mijn huisarts. Advies is toch echt om zsm na de sex te plassen. Ik weet het, het is niet romantisch. Cranberry tabletjes/ drankjes e.d. kunnen idd helpen. Maar helpen slechts bij 1 soort blaasontsteking. En er zijn meerdere soorten......

Een uroloog kan misschien ontdekken hoe je er zo vaak aan komt. Wellicht om dit eens aan je huisarts voor te leggen.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook met regelmaat gehad. Wat DE tip was van een reform-winkel was om brandnetelthee te gaan drinken, bietensap en idd cranberry pillen ( let wel op: als je zwanger wilt worden kunnen de laatste negatief effect hebben )

Bij mij heeft de combi van bovenstaande goed geholpen!

Hopelijk heb je wat aan alle tips; in elk geval veel sterkte en succes!
Ik wil komen en weer gaan. Ik wil leven, niet bestaan.
quote:Morrigan- schreef op 22 september 2015 @ 13:03:

die cranberry pillen heb ik ook een tijdje geslikt.

het gevolg was dat ik gewoon blaasontsteking ontwikkelde maar dat niet meer voelde.

slechte zaak want een verwaarloosde blaasontsteking kan leiden tot nierbekkenontsteking en dan ben je nog veel verder van huis.



Dit ja. Pas op met 'zelfmedicatie' met cranberry of D-mannose.

Ik slikte ook cranberry/ D-mannose omdat ik na seks vaak last had van een blaasontsteking, met als gevolg dat ik de blaasontsteking niet meer voelde en uiteindelijk een nierbekkenontsteking kreeg (waar ik ook nog eens erg laat mee naar de huisarts ging, omdat ik dacht dat het griep ofzo was).
Alle reacties Link kopieren
D-mannose is in mijn geval door een uroloog aangeraden. Je kan altijd hierover met een huisarts overleg hebben.
Alle reacties Link kopieren
plassen & wassen toch wel de beste tip is mijn ervaring...

cranberry en ook d-mannose helpen bij mij niet echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:thanx schreef op 22 september 2015 @ 21:45:

Ook ik ben gezegend met veel blaasontstekingen en ben er vaak voor bij mijn huisarts. Advies is toch echt om zsm na de sex te plassen. Ik weet het, het is niet romantisch. Cranberry tabletjes/ drankjes e.d. kunnen idd helpen. Maar helpen slechts bij 1 soort blaasontsteking. En er zijn meerdere soorten......

Een uroloog kan misschien ontdekken hoe je er zo vaak aan komt. Wellicht om dit eens aan je huisarts voor te leggen.Inderdaad! Ik baal dr altijd van, dat moment, gelijk uit bed jumpen en naar de wc. Maar als ik dat niet doe dan loop ik ook teveel kans om weer een ontsteking te krijgen. En dan bedenk ik me wederom hoe 'leuk' het in films altijd neergezet word. Die hebben seks en kunnen dan nog een uur lang knuffelen met elkaar (zonder bed te verlaten) en vallen dan al knuffelend in slaap. Wat is de realiteit nog altijd zuur.
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ook ik kan er over meepraten. Heb het afgelopen jaar al 7 (!) keer blaasontsteking gehad. De huisarts dacht aan 2 oorzaken: seks of mijn mirena ( seks en mirena in de zelfde tijd gekregen dus was lastig te zeggen)

Ik ben de afgelopen maanden begonnen met preventieve antibiotica. Super slecht, maar het werkt wel. Elke x na de seks moest ik 1 capsule innemen en het is weggebleven. Sinds deze maand moest ik er mee stoppen omdat ik het anders te lang en te veel zou gebruiken. Nu is het afwachten of er weer een ontsteking komt. Zal mij benieuwen!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven