blaasontsteking of soa?

06-11-2013 16:07 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal dagen moet ik vaak naar de wc. Het plassen zelf doet geen pijn, totdat ik klaar ben: dan krijg ik kramp en lijkt het alsof ik meer moet plassen. Dit is dan niet het geval. De pijn verdwijnt als ik mijn spieren weer aanspan om te stoppen. Nu, 3 dagen later, heb ik er ook jeuk van de vagina bij gekregen.

Ik ben een jaar samen met mijn vriend. Eerst deden we het veilig, nu een aantal keer zonder condoom met pil. De pijn begon de dag na de (wat ruwere) seks. Mijn vriend zegt dat hij 'schoon' is, maar heeft geen test gedaan.

Ook verschijnt er soms een klein beetje bloed. Ik denk dat deze afkomstig is van de vagina aangezien dit aanwezig was na de seks, toen verdween en nu even terug kwam door wrijving.

Ik durf eerlijk gezegd niet naar de dokter aangezien dit familie is.

Nu dacht ik eerlijk gezegd aan een blaasontsteking, maar ben heel bang voor een SOA.

Graag jullie hulp aangezien ik op een ander forum geen reactie kreeg. Alvast heel erg bedankt voor de hulp.
Als je om dit soort dingen niet naar de dokter durft zou ik op zoek naar naar een andere huisarts.



Een blaasontsteking kan ook ontstaan door seksueel contact. Maar een soa ook. In beide gevallen zul je toch richting de huisarts moeten wil je geholpen kunnen worden.
Kan van alles zijn. Schimmelinfectie, blaasontsteking, soa.



Ik zou als eerst uitsluiten of het een SOA is. Dit kan gratis en anoniem bij de GGD.



Als het geen SOA is, zou ik naar de HA gaan.
Alle reacties Link kopieren
Je huisarts heeft een geheimhoudingsplicht. Maar wat Matroesjka al zegt: zoek een andere huisarts als je dergelijke vragen 'raar' vindt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Soatest laten doen, desnoods andere huisarts of GGD. Kan wel zeggen dat ie schoon is maar hoe weet je dat zo zeker zonder test? Of heeft hij alles altijd veilig gedaan?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader is mijn huisarts, vandaar. Ik kan niet zomaar zeggen dat ik een andere arts wil omdat ik nooit klachten heb. Misschien moet ik een SOA test doen, maar ik dacht eerst echt aan een blaasontsteking.
Alle reacties Link kopieren
Beetje vreemd om hem te geloven op zijn blauwe ogen. Sowieso zou ik beiden nu een test gaan doen.
quote:holland schreef op 06 november 2013 @ 16:16:

Mijn vader is mijn huisarts, vandaar. Ik kan niet zomaar zeggen dat ik een andere arts wil omdat ik nooit klachten heb. Misschien moet ik een SOA test doen, maar ik dacht eerst echt aan een blaasontsteking.Als je vader huisarts is dan zal hij ook wel begrijpen dat het voor jou als patiënt niet prettig is om naar hem te moeten komen omdat jullie geen normale arts-patient relatie hebben.
Alle reacties Link kopieren
Schimmelinfectie kan ook nog. Of een soa... Of een blaasontsteking.



Als je een klacht hebt in de schaamstreek en je wilt niet dat je vader ernaar kijkt, vraag dan aan hem of hij een vriendelijke vrouwelijke arts weet. Hij zou echt een hork zijn als hij je dit beetje privacy niet gunt.
Alle reacties Link kopieren
-lavender ; ik ken hem nu 2 jaar en we zijn een jaar samen. Je mag dan aannemen dat je elkaar kunt vertrouwen. Uiteraard ben ik met je eens dat hij het dus niet 100% kan weten en dit had moeten melden..
Alle reacties Link kopieren
quote:holland schreef op 06 november 2013 @ 16:16:

Mijn vader is mijn huisarts, vandaar. Ik kan niet zomaar zeggen dat ik een andere arts wil omdat ik nooit klachten heb. Misschien moet ik een SOA test doen, maar ik dacht eerst echt aan een blaasontsteking.

Hoe oud ben je?

Schrijft je vader je pil voor? Neem aan dat je aan AC doet als je geen condooms gebruikt? Vrouwen krijgen vroeg of laat een keer een vaginaal onderzoek of uitstrijkje, was je van plan dat door je vader te laten doen? Is je vader van plan dat bij jou te doen?

Heel snel een andere huisarts zoeken. Als je vader een beetje goede arts is zal hij dat begrijpen.
Ik heb weleens een borstonderzoek bij de huisarts laten doen. Ik weet niet hoor, maar zou dat toch niet snel door mijn vader laten doen. En wat al gezegd wordt: uitstrijkje bijv. en er zouden ook best eens andere dingen kunnen gebeuren die je niet met je vader wil bespreken (depressie of andere psychische klachten, problemen met zwanger worden, ik noem maar wat...). Als ik jou was zou ik een andere huisarts zoeken en ik neem aan dat je vader daar gewoon begrip voor heeft. Met huis-tuin-en-keuken klachten kun je toch altijd nog bij hem langs?!



Voor wat betreft je klachten: zou soa kunnen zijn of een schimmelinfectie of een blaasontsteking.
Alle reacties Link kopieren
quote:holland schreef op 06 november 2013 @ 16:16:

Mijn vader is mijn huisarts, vandaar. Ik kan niet zomaar zeggen dat ik een andere arts wil omdat ik nooit klachten heb. Misschien moet ik een SOA test doen, maar ik dacht eerst echt aan een blaasontsteking.Ik zou toch een andere huisarts zoeken. Of je moet er geen probleem mee hebben dat je vader in de toekomst jouw uitstrijkjes doet.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Als je een blaasontsteking wil uitsluiten kan dat vrij makkelijk.

Koop bij de drogist vitamine c pillen die een hoge dosis vitamine c bevatten. Slik er een zooi van. (Overdosis kan niet.)

Alle vitamine C die je niet gebruikt in je lichaam plas je uit en dat is de bedoeling, door de zuren in je urine worden de bacteriën gedood.



Ik heb al sinds kind blaas problemen en bijna een chronische blaasontsteking. Zodra ik het voel opkomen (Ook vaak na de sex.) dan slik ik die vitamine c en de klachten zijn binnen 3 dagen weg.
Love to live life
Alle reacties Link kopieren
Blaasontsteking nadat je voor het eerst onbeschermde sex hebt gehad met iemand is heel veel voorkomend. Vroeger werd dat ook wel een ziekte voor pasgetrouwde vrouwen genoemd :-)



Je krijgt opeens voor je lichaam onbekende bacterien daar en dat levert vaak een blaasontsteking op. Na een tijdje heeft je lichaam weerstand opgebouwd tegen de nieuwkomers en is het probleem voorbij.



Dit is verreweg de waarschijnlijkste verklaring.
Alle reacties Link kopieren
Cranberrysap helpt heel goed tegen blaasontsteking.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt, misschien morgen toch naar de GGD (al moet ik toegeven dat dat een erg grote stap voor mij is). De reacties m.b.t. de blaasontsteking stellen mij in ieder geval wat meer gerust, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
quote:holland schreef op 06 november 2013 @ 16:16:

Mijn vader is mijn huisarts, vandaar. Ik kan niet zomaar zeggen dat ik een andere arts wil omdat ik nooit klachten heb. Misschien moet ik een SOA test doen, maar ik dacht eerst echt aan een blaasontsteking.



Het is doodnormaal dat je een familielid niet als huisarts wil. Sterker nog, jij hebt al jaren lang recht op medische privacy ten opzichte van jouw ouders, dus zij mogen niet eens op de hoogte worden gebracht van wat jij hebt, tenzij jij dit zelf doet. Laat staan dat jouw vader de art is!

Het is niet de bedoeling dat je een familielid als huisarts hebt, dus ik zou dat direct veranderen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 06 november 2013 @ 16:42:

[...]



Ik zou toch een andere huisarts zoeken. Of je moet er geen probleem mee hebben dat je vader in de toekomst jouw uitstrijkjes doet.



Het idee alleen al...



Hoe kan een vader ooit op het idee zijn gekomen om zelf de huisarts van zijn dochter te willen zijn? En al helemaal als die dochter tiener of volwassen is!
Alle reacties Link kopieren
Die klachten heb ik ook regelmatig een aantal na de sex en is altijd een blaasontsteking. Laat je urine testen. En ook een SOAtest kan nooit kwaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:femke_leest schreef op 06 november 2013 @ 17:27:

[...]





Het idee alleen al...



Hoe kan een vader ooit op het idee zijn gekomen om zelf de huisarts van zijn dochter te willen zijn? En al helemaal als die dochter tiener of volwassen is!My thoughts exactly
Alle reacties Link kopieren
Dan ben je huisarts en dan kun je niet bedenken dat je als vader op deze manier de weg naar medische zorg voor je dochter volledig blokkeert. Onvoorstelbaar.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik er zelf voor heb gekozen. Normaal erg handig, nu helaas niet.. Dus ik neem mijn vader niets kwalijk!
Alle reacties Link kopieren
Kun je het niet aankaarten als "Pap, ik denk dat ik een blaasontsteking heb"? Je vader heeft als huisarts zijnde vast stripjes liggen waarmee hij eenvoudig je urine even na kan kijken.

Mocht dit het nou niet zijn; dan kun je altijd nog aangeven dat je dan liever een andere (vrouwelijke) arts bezoekt om je klachten te bespreken.
Alle reacties Link kopieren
quote:holland schreef op 06 november 2013 @ 16:16:

Mijn vader is mijn huisarts, vandaar. Ik kan niet zomaar zeggen dat ik een andere arts wil omdat ik nooit klachten heb. Misschien moet ik een SOA test doen, maar ik dacht eerst echt aan een blaasontsteking.Dit klopt niet hoor. Een arts mag geen eigen familie als patent hebben. Dit ivm het niet objectief kunnen zijn. Dus rijst de vraag waarom je daar over liegt. Hoe oud ben je? was het je eerste keer seks. En ook als je nog heel jong bent kun je gewoon naar jouw eigen huisarts, die gaat het heus niet aan je ouders vertellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven