Borsten meer (erogeen) gevoelig na stppen pil?

17-10-2014 14:15 10 berichten
Eind 2012 ben ik gestopt met de pil, omdat ik genoeg had van de hormonen in mijn lichaam.



Nu moet ik misschien toch weer beginnen, omdat ik nu op vaste basis met iemand aanklooi en condooms toch wel erg tegen gaan staan en we merken dat we onvoorzichtiger worden.



Maar waar ik heel bang voor ben is dat de gevoeligheid van mijn borsten/ tepels dan afneemt. Mijn tepels/ tepelhoven zijn echt een enorme erogene zone momenteel (en staat ook in verbinding met down under wat daar op reageert).



Maar ik kan me toch herinneren dat ik er vroeger geen zak aan vond als iemand aan m'n borsten zat, dat ik het dan vaak alleen maar irritant vond. Of in ieder geval dat ik er minder heftig op reageerde en mijn lichaam er minder mee in verbinding stond dan. Iets minder als nu. Die erogene gevoeligheid ijkt echt iets van de laatste jaren te zijn.....sinds het stoppen van de pil?



Ben bang dat als ik weer hormonen ga slikken mijn borsten of mijn lichaam wat er mee in verbinding staat erogeen ongevoeliger worden, en ze hooguit op de verkeerde manier 'gevoeliger' worden: dat ik het dan dus alleen maar irritant vind en dat ze weer vaker wat meer opgezwollen zijn (sowieso houdt je vocht vast daar geloof ik met de pil) en sneller zeer doen.

Is dit een terechte angst of slaat het nergens op?



Merken julllie enig verschil met of zonder pil?
Oh heb dit in seks gegooid maar wist eigenlijk niet of ik het onder 'seks' of onder 'gezondheid' moest plaatsen...
Alle reacties Link kopieren
ben natuurlijk geen expert, maar is een spiraaltje dan geen optie?
Trahit sua quemque voluptas
quote:vincedexa schreef op 17 oktober 2014 @ 14:23:

ben natuurlijk geen expert, maar is een spiraaltje dan geen optie?



Ja, koperspiraal is ook een optie die ik overweeg. Maar is lastiger. Mijn huisarts wil perse alleen mirena's plaatsen omdat hij koperspiralen ouderwets vind en onhandig en 'die nooit meer gezet worden', dus moet dan weer verwijzing ritselen en dan maar hopen dat ik tijdens mijn menstruatie net in een ziekenhuis terecht kan. Geloof dat er sowieso wachttijd van 2-3 maanden is voor een afspraak.

En moet even nagaan wat dit mij gaat kosten (zo veel geld heb ik niet).



Van de pil heb ik nog een paar strips liggen die nog goed zijn, dus misschien dat ik daar eerstvolgende menstruatie maar mee begin en dan daarmee misschien een keer koperspiraal laten plaatsen zodat ik weer met de pil kan stoppen.
Als je nog eigen risico hebt, zul je de kosten van het plaatsen zelf nog moeten betalen. 260 euro... Zie ook dit topic http://forum.viva.nl/forum/Gezondheid/K ... ges/181429
quote:ikeaverslaafde schreef op 17 oktober 2014 @ 15:42:

Als je nog eigen risico hebt, zul je de kosten van het plaatsen zelf nog moeten betalen. 260 euro... Zie ook dit topic http://forum.viva.nl/forum/Gezondheid/K ... ges/181429



Hm m'n eigen risico heb ik 'gelukkig' al gedeeltelijk of geheel uitgegeven dit jaar geloof ik. Dus als ik hem wil laten zetten kan ik dat beter dit jaar nog doen dan.



Maar goed. Pil heeft wellicht toch (even) de voorkeur.....maar vroeg me dus af of je borsten er minder erogeen gevoelig van kunnen worden?
Alle reacties Link kopieren
quote:gwenni schreef op 17 oktober 2014 @ 14:27:

[...]





Ja, koperspiraal is ook een optie die ik overweeg. Maar is lastiger. Mijn huisarts wil perse alleen mirena's plaatsen omdat hij koperspiralen ouderwets vind en onhandig en 'die nooit meer gezet worden', dus moet dan weer verwijzing ritselen en dan maar hopen dat ik tijdens mijn menstruatie net in een ziekenhuis terecht kan. Geloof dat er sowieso wachttijd van 2-3 maanden is voor een afspraak.

En moet even nagaan wat dit mij gaat kosten (zo veel geld heb ik niet).



Van de pil heb ik nog een paar strips liggen die nog goed zijn, dus misschien dat ik daar eerstvolgende menstruatie maar mee begin en dan daarmee misschien een keer koperspiraal laten plaatsen zodat ik weer met de pil kan stoppen.Dat koperspiralen hopeloos ouderwets zijn heb ik nog nooit gehoord. Mijn gynaecoloog zei juist dat hij te veel over de pil wist, van de bijwerkingen inderdaad, en dat als hij een vrouw was geweest hij noooooit aan de pil zou gaan. Hij zwoor dus bij koperspiralen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook, precies wat jij omschrijft. En dat is pas ontstaan tijdens mijn zwangerschap een aantal jaren geleden, daarvoor vond ik er ook niks aan als een kerel aan mijn tepels zat. Voordat ik zwanger werd, slikte ik ook jarenlang de pil, maar ik heb er nooit bij stilgestaan dat het daardoor zou komen.



Sindsdien heb ik een koperspiraal, binnenkort gaat die worden vervangen door een nieuwe koperspiraal. Wat je huisarts beweert, klopt inderdaad niet. Je hoort er alleen minder over, maar koperspiralen worden nog echt wel geplaatst. Ze zijn alleen niet aan te raden als je van nature een heftige menstruatie hebt. Maar voor de rest heb je veel meer zicht op je cyclus en geen extra hormonen meer in je lijf.
Ik heb dit ook gehad toen ik even stopte met de pil. Heel vreemd, ik zit nu al weer een tijdje aan de pil maar merk ik nu weinig meer van! Behalve als ik ongesteld moet worden, dan kunnen kleren soms echt pijn doen
Gevoeligheid van de tepels verandert ook met de jaren. Je hebt best kans dat je tepels even gevoelig blijven, ook als je de pil slikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven